Jump to content
Goran
vlada.uk

Fiat 500L - akumulator

Recommended Posts

Postavio sam glupavo pitanje, onaj deo za bravu :)

 

Nemam problem sa punjenjem akumulatora na autu, ja kapiram punjenje kod kuce, na punjacu nekoliko puta godisnje, kao neko odrzavanje akumulatora.

Poslednjih nekoliko akumulatora koje tako dopunjavam, uspeju da izguraju i po 6+ godina, plus sto kad su pri kraju radnog veka nema iznenadnog otkaza nego sve teze verglaju pa znam otp kad im je vreme za zamenu.

To je moje neko misljenje i iskustvo.

 

Hvla na odgovorima.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dok sam moj 500L držao parkiran u garaži ili ispred nje (pa sam imao dobru "logistiku"), znao sam povremeno da malo dopunim akumulator u zimskom periodu (da ga jednom mesečno spojim na najviše 2-3 sata), ali, bez skidanja klema (jer sam na običan starinski punjač bio serijski spojio onaj regulator napona za solarne panele).

Mada mi akumulator još uvek lepo radi ( sada će 6 godina), neki dan "u prolazu" upitah za novi, i rekoše mi u Kit komercu "da za njega" (Varta Silver, 63 Ah i 610 A), košta oko 8.600 (što mi i ne deluje puno). Ja upitah dva puta i ljudi kažu "tako ili nikako". Ali, kako ja posle pogledah na netu, to je akumulator za kola bez start-stop sistema, a za 500 L sa 1,6 MJ treba (ako je "Vartin") neki Silver AGM, od 70 Ah i 760 A.

Ima li neko preporuku,gde u BG mogu da se kupe "sveži" akumulatori? Tek da znam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Despota Stefana 81, prekoputa botanicke baste, znam da imaju ozbiljan promet.

Edited by dvla

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, moron said:

to je akumulator za kola bez start-stop sistema, a za 500 L sa 1,6 MJ treba (ako je "Vartin") neki Silver AGM, od 70 Ah i 760 A

Fiati imaju obican Stop&Start, tako da se svi provlacimo samo sa EFB varijantom (jeftiniji od AGM akumulatora, koji su za vozila sa naprednijim regenerativnim kocenjem, tzv. mikro-hibrid 2). Mada znam pojedine koji stavljaju i obicne akumulatore umesto EFB, licno to ne bih bas radio.

Ako slucajno pikiras Exide - moja preporuka je Andreja d.o.o. kod bivse lakat krivine u Zemunu (ovlasceni za Exide, sveza i najjeftinija roba).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znači, misliš da bi me "pokrio" i onaj običan što sam pomenuo (Varta Silver, 63 Ah i 610 A)?

Baš ću posle da vidim šta piše (od specifikacija) na onom akumulatoru u kolima.

Ja sma takav Vartin (isti) uzeo za 308, još 2013. godine i on i posle 8 godina i dalje radi normalno (danas, doduše, kod novog vlasnika).

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, moron said:

Znači, misliš da bi me "pokrio" i onaj običan što sam pomenuo

Za automobile sa obicnim Stop&Start idu EFB akumulatori.

Tj. po pravilu se AGM menja samo sa AGM (zbog regenerativnog kocenja), a EFB sa EFB ili AGM (nepotrebno, jer su skuplji).

Rekoh ti da znam ljude koji su stavljali obican accu umesto EFB, licno to ne bih radio za par desetina EUR razlike. Uglavnom se trudim da ispostujem fabricke preporuke.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Za automobile sa obicnim Stop&Start idu EFB akumulatori.
Tj. po pravilu se AGM menja samo sa AGM (zbog regenerativnog kocenja), a EFB sa EFB ili AGM (nepotrebno, jer su skuplji).
Rekoh ti da znam ljude koji su stavljali obican accu umesto EFB, licno to ne bih radio za par desetina EUR razlike. Uglavnom se trudim da ispostujem fabricke preporuke.

Sta je obican SS, jel ima i neki drugi ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

S&S je mikro-hibrid 1. Regenerativno kocenje mikro-hibrid 2, za njih su neophodni AGM.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izvini, nisam ja tebe inicijalno  razumeo kada si ovde gore prvi put danas pomenuo "EFB", tada pojma nisam imao šta je "EFB" i za koju vrstu S&S (posle nadjoh na netu), a u medjuvremenu sam i pogledao kakav je akumulator u mom Fiatu ( 72 Ah i 570 A ), a na kraju sam i na sajtu Varte našao njihov "EFB" koji oni preporučuju za 500L sa 1,6 MJ ( Blue Dynamic EFB, 70 Ah i 760 A).

Mislim, neću još ništa da (urgentno) menjam, samo sam hteo da se informišem.

viber_image_2021-03-05_19-05-47.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa da, to je to. Kod mene je samo Magneti Marelli, kod tebe isto to brendirano pod Moparom.

Mozes i da ukucas taj ePer broj sa akumulatora na cika Gugla - pa ces i po tome videti da je u pitanju EFB accu.

  

30 minutes ago, moron said:

a na kraju sam i na sajtu Varte našao njihov "EFB" koji oni preporučuju za 500L sa 1,6 MJ ( Blue Dynamic EFB, 70 Ah i 760 A)

 

5 hours ago, moron said:

rekoše mi "da za njega" (Varta Silver, 63 Ah i 610 A), košta oko 8.600 (što mi i ne deluje puno). Ja upitah dva puta i ljudi kažu "tako ili nikako"

Toliko o strucnosti nasih prodavaca, po ko zna koji put. Sa naglaskom na "tako ili nikako" :D .

Najsmesnije mi je kada udjem negde i pocnu da me ubedjuju u netacne stvari.

Pa ili trazim da mi konacno daju to sto hocu. Ili ako me bas iznerviraju, objasnim u par reci.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je to baš zastrašujuće, prodaješ "nešto" i trebalo bi da znaš osobine toga što prodaješ (pa i za koja kola odgovara, a za koja ne), kao i da znaš da daš stručni savet u vezi toga što prodaješ. A kao prodavac ponudiš (na kraju, i malo osiono) netačnu informaciju i pogrešnu preporuku. Strahota (načelno posmatrano).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na to sam se odavno navikao. Jednostavno nece da se mesaju u svoj posao, cast izuzecima.

I posle se neki cude (ili ljute) sto im ti pobogu sufliras sta ti treba. Valjda oni bolje znaju.

A kod nas, nazalost, covek mora da bude upucen u sve zivo, da bi bio siguran da ce dobiti to sto mu treba. Auto-tehnika je samo mali deo.

Opet kazem, cast sve redjim izuzecima i pravim prodavcima, majstorima, itd... Srecom ih jos uvek ima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni na ovom novom 500L 1.3 dizel ne radi SS. Najcesce samo ne radi a nekad mi izbaci gresku da ne radi.
Moja pretpostavka je da je stavljen slabiji akomulator nego sto treba.
Jel zna neko sta sad ide u nove 500L sa SS?

Sent from my Redmi Note 9 Pro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, S&S je veoma ćudljiv sistem ... "Varta" nije izričito pomenula regeneraciju u toku kao razlog neaktivnosti S&S, mada bi se to posredno moglo podvesti i pod gore navedenu suviše visoku temperaturu motora, jer S&S postane neaktivan i neko kraće vreme pre samog početka regeneracije, kao što jej nekativan i neko vreme nakon što se ona okonča.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepo je ukratko objasnjeno na slicici koju je imenjak postavio. Svakako je korisno znati kako radi, pogotovo ko ga koristi (licno to sra*e uvek drzim ugasenim i na svom i na sluzbenim automobilima, tako da se apsolutno ne opterecujem :D).

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/5/2021 at 10:00 AM, dvla said:

Drustvo, imam pitanje. Kupio sam 500l pre nekoliko nedelja, volim povremeno da odnesem akumulator kuci da ga dopunim. E sad, nisam proveravao da li imam bravu za kljuc na nekim vratima pa ne znam kako bih zakljucao, a posle otkljucao auto bez akumulatora.

Otkacio sam kleme sa akumulatora, zakljucao vozaceva vrata i taman da krenem povucem kvaku zadnjih vrata - kad ona otvorena :D, znaci nisam uspeo da zakljucam auto.

Da li moze ovako: Deaktiviram alarm i otkljucam, otvorim poklopac motora, kljucem zakljucam vozaceva vrata (nadam se da ce sva vrata da se zakljucaju u tom momentu) pa tek onda skinem akumulator?

Kakva procedura sine :cry:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo vozačeva vrata mogu da se zaključaju ključem,na suvozačevim ima prorez za ključ,horizontalno je otključana a vertikalno zaključano i vrata mogu da se otvore samo iznutra.Isto tako je i kod zadnjih samo što zadnja imaju child lock gde se vrata otvaraju samo sa spoljnje strane,to je onaj kružić desno od brave,sa donje strane brave je ručno zaključavanje vrata.Mislim da child lock i ručno zaključavanje ne mogu da budu istovremeno zaključani.Kad se vrati akomulator otključaju se vozačeva vrata spolja pa iznutra se otvore ostala vrata i vrate se kružić u horizontalni položaj i to je to!Tako bi trebalo da radi,ima negde u uputstvu pa proveri!

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, dvla said:

Otkacio sam kleme sa akumulatora, zakljucao vozaceva vrata i taman da krenem povucem kvaku zadnjih vrata - kad ona otvorena :D, znaci nisam uspeo da zakljucam auto.

Da li moze ovako: Deaktiviram alarm i otkljucam, otvorim poklopac motora, kljucem zakljucam vozaceva vrata (nadam se da ce sva vrata da se zakljucaju u tom momentu) pa tek onda skinem akumulator?

Kakva procedura sine :cry:

 

Za razliku od tebe, nakon što bih "ručno" zaključao vozačeva vrata, nisam proveravao ostala :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/21/2021 at 11:40 AM, dvla said:

Da li moze ovako: Deaktiviram alarm i otkljucam, otvorim poklopac motora, kljucem zakljucam vozaceva vrata (nadam se da ce sva vrata da se zakljucaju u tom momentu) pa tek onda skinem akumulator?

 

 

Baš tako.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/14/2015 at 5:16 PM, marko.jovanovic said:

Jbg, izgleda da su prošla ta vremena kada je fabrički akumulator trajao po 7 i više godina. Meni je black horse od bednih čini mi se 56Ah trajao skoro 3 godine na mom Bravu 1.9JTD, što je ispada premija. Sada sam kupio Baner Polar plus od 64Ah. Ima 3 godine garancije, verujem da će da izdrži toliko. 

meni je auto decembar 2013 1.3 mjet i dalje ima fabricki akumulator 30.01.2022

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko si prešao?

Da li ga povremeno dopunjavaš na punjaču?

I moj je MJ iz juna 2015. sa fabričkim. Ne osećam simptome slabosti, ali mi nekako deluje "staro" u smislu onoga što je uobičajeno. Imao sam dva HDI-a i na oba je fabrički crkao na tačno 4 godine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas me izdao akumulator na 500L, trajao punih 6 godina.

Inace sam to ocekivao svake zime unazad 3 godine , al eto, desilo se usred leta na 35c u hladu.

Zvao servis, dosli i stavili novi Bosch (taj su imali).

Nikakvih simptoma za krepanje prethodno nije bilo! :ph34r:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Namontirao, fercera. Hvala nesho!

 

Exide crkao posle okruglo 5 godina :) Auto je kod caleta i bas mi kaze kako su skoro menjali aku.
Inace, zuti 1.4 500L 2013 god fercera kao sluzbeno geodetsko vozilo vec dve god i prelazi vise od 35 000 km godisnje.
Vozi se na gas i bez vecih problema,samo sparta.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...