Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
cvike19

Fiat Punto mk.2 1.2 8v - povećanje snage?

Recommended Posts

Šta mu daje tu sdodatnu snagu,veći izduv,veći leptir gasa?Dakle šta mu daje prostor za veću snagu,kad istu količinu goriva dobija u svakom momentu.

 

Meni to liči na ono KN filter daje 15ks.

 

NE trujem mu temu,nego me interseuje kako ej na osnovu zamene filtera i izduva dobio 15ks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja bih se nadovezao na nesto staro

kad sam dao komentar za "jebivjetre" pod time sam mislio na ljude koji nikad nista nisu radili na autu, ne razumiju se puno, ne rijesavaju probleme sami, ono sta im treba, nekome daju da im odradi i onda pametuju

 

-----------------

ja vise volim imat "penzijski" motor i cackat po njemu 2 mjeseca da izvucem jos 7 konja nego odma kupit HGT-a i sad izazivat nekoga na crtu ili slicno
ovo govorim jer iz takvog rada se nauci jako puno, dolazi se do nekih problema koje treba rijesiti, stvari koje nisu jednostavne itd...to mi je gust i volim nalaziti razna rijesenja

smjesa ne smije biti ni prebogata ni presiromasna. ja bi sada rekao da je malo siromasna jer je motor tvornicki zagusen dovodom zraka. Pa blok je isti od mk1 i mk2 od 1.2 motora, a mk1 postoji sa 75 ks a mk2 sa 60. Naravno, govorimo o 8v motoru. Treba razmotriti malo razlike u motorima...neke stvari na glavi su drugacije, USIS, ISPUH, ZAKLOPKA GASA...znaci sve o cemu pricamo ovdje

Edited by neshaoct
stavio staru priču u ''spoiler''

Share this post


Link to post
Share on other sites

Necu da tvrdim da funkcionise u datom primeru, ali ECU ima odredjenu toleranciju i mogucnost korekcije. Ukoliko modifikacije ne izlaze iz granica tolerancije, ECU moze da koriguje kolicinu goriva u skladu sa kolicinom vazduha, kod starijih autmobila je ta tolerancija obicno veca nego kod novijih koji sa vecim brojem senzora lakse utvrde nedoslednost i da nesto nije kako treba.

 

Inace imas primer neke starije Honde, mislim da je 1.4 motor u pitanju, kod leptira ima dihtung i jedna verzija motora ima dihtung koji ima otvor kao i leptir, a drugi ima dihtung koji ima otvor puno manji od leptira i deklarisan je ako se dobro secam 12ks manje. Promenis dihtung i dobijes jacu verziju :D Verovatno jos uvek postoji tema na nasem Honda forumu, merili su na dyno da potvrde to. Mnogi motori imaju slicne reducire u usisu, mozda ima i motor u verziji sa 60ks kod Punta.

 

cvile: Ako je motor "zagusen" usisom, onda je teoretski smesa bogata a ne siromasna i to pod uslovom da je motor mapiran za neku vecu snagu pa da je ona redukovana smanjenjem dotoka vazduha (ako sad zaboravimo na ove tolerancije i korekcije koje ECU moze da ucini u odredjenoj meri sto sam pricao)....

 

PS: Korekcije mogu da se izvrse recimo merenjem lambda sonde, ustanovi siromasnu smesu pa je obogati (ako ima vece protocnosti u usisu), moze da koriguje ako IAT ustanovi nizu temperaturu (recimo bolji dovod hladnijeg vazduha), moze preko MAP ako ustanovi drugaciji vakum u usisu (opet u slucaju bolje protocnosti usisa i izduva jer nema gubitaka toliko), itd...

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al promenom tog dihtunga dobijaš isto što ima 1.6 motor.Tj to je jedina razlika između ta dva motora taj dihtung.

 

Ali između 1.2 8v i 16v ima malo više razlika. Valjda je logično da mapa ima određenu toleranciju, al dal je ta toleranicja čak 15ks?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Licno, ja bih voleo videti svojim ocima :D Zato bih da vidim dyno i svecice (tj pre bih voleo da vidim A/F, ali zadovoljicu se "seljackom metodom" sa svecicama). Ali mozda ima neki skriveni potencijal, recimo znam sa jednog dyno merenja da 1.1 iz Pezola dobija 5ks izbacivanjem jednog reducira na usisnoj cevi pre leptira. Ali sa tim reducirom ima nize postavljenu krivu maksimalnog momenta.

 

Kod mene recimo, sa prelaskom na 51mm leptir sa 45mm, to je nekih 30% veca protocnost i morao sam da stavim 30% vece brizgaljke da bih A/F doveo na zeljeni nivo. Sa CAI koji sam pravio, isao je bolje, ali je A/F osiromasio a povecanjem dotoka goriva za oko 10% se vratio nazad kako treba. Tj i fabricki motor se mogao nekih 5% dodatno obogatiti, nije isao nesto specijalno bolje u visim obrtajima ali u nizim gde je uvek A/F siromasniji je bilo primetnije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

YUgisa

Svječice nemam namjeru skidati i slikati jer to nema smisla.

Standardni spi odnosno točnije pumpa goriva.injektor i regulator pritiska mogu ˝nahraniti¨ puno više ks od onoga što sam ja složio.Pišem o stvarima koje su provjeravane na valjcima.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@YUgisa

slozio bi se u potpunosi sa tobom sto se tice bogatstva smjese i zagusenosti motora usisom

to ima logike

za koji dan dok se natjeram i nadem vremena da se upustim u radove, javit cu sta se desava pa cemo trazit rijesenja i vidit sta se moze napraviti

sto se tice hondinih motora, te motore posebno cijenim, napravljeni su ko lego kocke, svasta svagdje pase, puno toga se da napraviti na njima

da napomenem, ovdje se radi iskljucivo od 1.2 8v

16v uopce ne spominjemo

dakle, treba uzeti u obzir da taj isti motor u mk1 postoji sa 15 ks vise

ono sto je sigurno to je da je usis veci, i kanali u glavi su nesto veci nego na mk2...ostalo da ne ponavljam, bregasta i 4-2-1 ispusna grana...

sve pase na saraf sto se montaze tice!

i leptir 2 mm veci ako se ne varam

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja vise volim imat "penzijski" motor i cackat po njemu 2 mjeseca da izvucem jos 7 konja nego odma kupit HGT-a i sad izazivat nekoga na crtu ili slicno

 

Kao da na HGT ne mozes sa 131 doci na 136-140-145... a tek da vidis srece kada na 131 uradis nesto pa vidis da jos bolje ide...da ti od 3500rpm na gore ne navlaci obrtaje nego ih preleti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa brojke se slazu i ima lepu krivu ;)

 

EDIT: Bilo bi zanimljivo videti ako neko ima grafikon za 1.2 16v.

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites
zza43.png
 
Performance   Powertrain performance           

Wheel power       kW (PS / bhp) at 1/min 53 (73 / 72) at 4801  

Total wheel torque / total reduction       Nm (lb-ft) at 1/min 107 (79) at 4012        

 

Stated engine performance          

Engine power       kW (PS / bhp) at 1/min 59 (80 / 79) at 6000  

Engine torque       Nm (lb-ft) at 1/min 114 (84) at 4000

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

ja vise volim imat "penzijski" motor i cackat po njemu 2 mjeseca da izvucem jos 7 konja nego odma kupit HGT-a i sad izazivat nekoga na crtu ili slicno

 

 

Kao da na HGT ne mozes sa 131 doci na 136-140-145... a tek da vidis srece kada na 131 uradis nesto pa vidis da jos bolje ide...da ti od 3500rpm na gore ne navlaci obrtaje nego ih preleti

 

Pa nije to M6,preleti al u prvoj :p ,ako cemo realno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eto, jedan grafikon i sve cool.

Samo napred

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozda preleti i u 5oj na vrh gasa, svako ima pravo na svoj subjektivan osecaj :D

Ha ha bravo

Sa ovakvim variatorom kao sto ja imam DA preleti prvu/drugu/trecu. U cetvrtoj vec krece navlacenje, zato me bas tu i dobijaju ovi sa dizel turpijama kao sto je kolega fiatovac :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...