Jump to content
FAS Euroauto Goran
Sign in to follow this  
cvike19

Fiat Punto mk.2 1.2 8v - povećanje snage?

Recommended Posts

Sve sto sam ja, Igor takodje, rekao, je da jedan atmo motor od 1248cc ne moze da se vozi 150 na sat pipkanjem gasa. To je, de facto, i te kako lovacka prica. Ja u istoj karoseriji, sa priblizno istom tezinom ali duplo vecom snagom ne mogu to, kako vama sa ~75ks to polazi za rukom ili je misterija ili lovacka prica.

 

Druga stvar, niste vas dvojica majstora izmislili toplu vodu zamenom bregaste, grane i ostalih stvari na benzinskom motoru zarad poboljsanja perf. i naravno da se o ovim pricama - da uprostim tako, ne prica mnogo na forumima, te stoga necete to ni procitati na www jer ljudi koji to ozbiljno rade u svojim garazama ne rade da bi o tome pisali na forumima vec da bi na nekoj kruznoj ili brdskoj trci dobili koju desetinku, tu pogotovo za taj slucaj mislim na motore 1100-1400cc.
Toliko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako se netko bori ,pobjeđuje i pokazuje kako mu ide onda pročitaj prijašnje postove,pa napiši tko se ima namjeru i sa kime utrkivati.

Nisam majstor ,za razliku od tebe koji vidim da znaš sve o toploj vodi jer na mojem puntu nije mjenjana bregasta ( ni ventili,ni omjer kompresije, ni sustav ubrizgavanja goriva).

cvike mislim da nema namjeru voziti utrke (kružne ili brdske) jer je pitao za 10-tak ks a ne za preradu u trkači auto.

 

Ja nisam nikada i nigdje napisao da se punto sa 75 ks može voziti 150 km/h sa pipkanjem gasa. Ljudi koji sjednu u moj punto da bi ga probali obično voze 55-icu ili 60-icu pa ih osječaj vara,Citat  koji je cvike dao sa drugog foruma nisam pisao ja nego čovjek koji je probao voziti moj punto. Isto tako nisam nikada napisao da je moj punto brži od sportinga 1.2 16v sa 80ks jer me razgovori tipa  ˝tko je brži ¨ne zanimaju. Napisao sam sljedeče

- ne bitno je da li je moj punto brži od 1,2 16v 80ks i nebitno je kolika mu je max brzina.

 

Ne slažem aute za utrke i jurnjavu i to me ni najmanje ne zanima.

Slažem samo FIRE 1.1 , 1.2 SPI za običnu normalnu vožnju.

 

Sve što sam radio na puntu 60 mk1 sam objavio na  forumu, sa detaljnim opisom,i rezultatima mjerenja snage i ljudi koji žele 15-20ks mogu to tako napraviti (naravno ako to žele na taj način).

Moj cilj je 90ks u puntu 1.2 mk1 spi

Hoće li majstori koji rade trkače aute dati opis što su radili je njihova stvar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

peta na vrh gasa 150 ko od sale

da napomenem

Konkretno o ovome se prica. Da kazem i 5. put, citiram, navedem, izopstim reci iz teksta...itd

Bez zaletanja molicu

Stice se utisak da kroz svaki VAS post od kada sam odustao od teme pre neki dan provlaci eto kako oni *ebivjetri nista nisu pomogli a eto dokaza moguce je haaaa!

A niko od *ebivjetara nije rekao da je nemoguce dobiti 15ks+, vec da je nemoguce 75ks voziti 150 pipkanjem gasa i to vidi - k'o od sale... Pa samo ne zelim da me neko etiketira takvim izrazima i da me nipodastava ;)

Edited by milutin-NS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrh gasa je sirok pojam...

Samo napred sa radovima, razmisli i o turbo apgrejdu, moze lepa prica da se napravi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

imam vec turbo i sve dijelove ali mislim da sam odustao od toga...vidit cemo kroz neko vrijeme

samo bi htio napomenuti
POANTA OVE TEME JE EFIKASNO POVECANJE SNAGE ZA JAKO MALO NOVACA

ajde nek bude na pola gasa pa da oni koji jos budu mislili nesto komentirati kazu koju pametnu
osim da je nemoguce to sta sam ja rekao i kakav je moj osjecaj za VRH gasa
jer njemu je to 2mm a meni 2.8mm
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ milutin-NS

 

Ponavljam:JA NIKADA I NIGDJE NISAM NAPISAO DA SE AUTO SA 75ks MOŽE VOZITI 150km/h SA PIPKANJEM GASA.

Nisam pisao ni o tome da li je moj punto brži od bilo kojeg drugog auta. Napisao sam da ljude koji sjednu iz punta 55,60 u moj punto vara osječaj ( mislim da je to i razumljivo ako odjednom sjednete u 40% jači auto),

 

Što se tiče konkretno ove teme napisao sam da je moje mišljenje da u poćetku na treba raditi ventile i kompresiju nego samo treba promjeniti bregastu.

Isto tako sam napisao da su glavne restrikcije ispuh i usisna grana.

Nisam pronašao nikakav odgovor u vezi toga. Da li je netko to radio,ili je radio nešto drugo na puntu 60 mk2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Ivane

 

Neki sadrzaji pisanja vaseg kolege cviketa su morali biti uklonjeni sa foruma jer nisu bili po pravilima, pa neke delove i ne mozete da vidite... samo zato sto sam rekao da prica o pipkanju gasa podseca na lovacke price i u celu temu stavlja dozu neozbiljnosti...

Ide prvo obavestenje, idem na to i to, radicu to i to, pa drugi deo - etiketiranje nas kao "nemaju sta pametno da kazu, pa nek ni ne govore, uz reci koje su morale biti uklonjene" odnosno, dokazivanje i ostrenje...

 

I iskreno...takodje sam (po drugi put) zavrsio svoje pisanje u ovoj temi, iskreno neka ide sa pipkanjem gasa i 250 i ima 150ks, ne tice me se, samo bez uzimanja mog i igorevog imena...direktno ili indirektno, samo zato sto imamo drugacije misljenje.
Hvala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postujem sta covek radi sa kolima i entuzijazam je svakako odraditi na puntu od 75ks bilo sta. Uglavnom, za malo novca moze štošta da se uradi, vreme pocinje da boli vise od novca.

Taj Punto sa drugom bregastom, promenjenim usisom i obicnom 1444 turbinom moze da poleti. Skidanje glave, aluminijumski dihtung, lep dovod ulja do turbine, punto postaje dzetede killa'

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koja je poenta tjunirati uopšte 1.2 a da se ne ide do maksimuma?Šta 1.2 motoru znače tih par ks?Prvo se kupi 1.2 da bi sve bilo jeftinije,a onda prc kad se smori koliko je trom.

 

Vozio sam jednom 1.2 doduše u corsi C to da bi išlo iole ozbilljno moralo je da se razvlači skoro do blokade kroz svaku brzinu i opet nije išlo.A 150 sam mogao da snajam ako nadjem negde 5km pravac ili dovoljno strmu nizbrdicu.

 

Lepo je "budžiti" to al jedino realno je da od njgea napraviš zver pa šta bude,tj da budeš žešći rekreativac pa da imaš para i para da spucaš da od tog 1.2,napraviš ono što već ima u JTD-u  :turned: Još priča dizelom se ore,a kupio 1.2 8v  :laughing:

 

Totalno nezanimljiv motor da s eoko njega čačka nešto i ne znam šta je sa našim ljudima koji od fabričkih penzos automobila hoće da prave zujalice,a za iste pare već imaju gotovu zujalicu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poanta je bila sljedeca:
posto imam taj auto i necu ga da mjenjam, jako sam zadovoljan sa njime i PUNO sam ulozio u njega, ne zelim ici do ne znam kojih granica sa motorm. Ne bi ovo radio da nisam upoznao covjeka kod kojeg sam bio i probao vozit njegov auto za jako male novce dobiti nesto snage.
zasto ne ? 15-20 ks...za normalnu voznju, za auto koji je za dvaki dan...to puno znaci
zasto bi isao do krajnjih granica i radio ne znam sta ?

ja nisam kupio ovaj auto sa tim "penzionerskim" motorom da bi nesto radio od njega...ali eto, svidio mi se auto, pomalo sam ga poceo sredvati iznutra po svom gustu, motor je dobar...taman ostao kakav je, ne prodajem ga, dovoljan mi je za moje potrebe!

ja sam samo napisao moje iskustvo dok sam vozio taj auto, moje misljenje dijele i ostali clanovi i kolege koji su ga vozili, mozda neki misle da je realno, neki da nije, ali ono sto je jasno-rezultat je jako velik!
Ne zanimaju me nikakve trke, ne zanima me ko je brzi
Prihvacam sve komentare i svacije misljenje (zato i jesmo na forumu), ako sam negdje mozda pretjerao (kao npr sa tih 150km/h a js mislim da nisam) ima i ljepsih nacina da se to komentira i diskutira o tome.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo iznosimo stavove i ideja je da bude sve tačno, a ne da neko sutra pročita i da misli da je to baš tako kako piše jer time forum gubi na relevantnosti.

 

Meni upada u oči i tih 20ks o kojima se priča. Na 60ks 20ks iznosi 33,33% snage.

Isti procenat snage na mom turbo dizelu bi bio 38,33ks, odnosno ukupnih 153.33ks na radilici. Jel mislite da je to lako / jeftino postići bez posledica?

Tj da me neće lupiti turbo po ušima jako brzo ako se toliko nasvira da ide na vr' gasa kao blesav.

 

Pa na turbo dizelima se ne izvuče jeftino toliko konja već svi obećavaju ~140ks za moj auto što je oko 20% poboljšanja.

Na atmo motoru 30% ili više povećanja je ozbiljna modifikacija, pogotovu na nekom koji nema neku rezervu.

 

Cela poenta moje priče je da to neće biti ni mnogo konja, ni jeftino, ni lako i da je bolje dati malo novca za 1.2 16v i terati verovatno više konja.

Ok, tu nema zabave, ali to je moj stav.

 

Nikad neću zaboraviti post dr.Cosswortha: "Jel znati vi koliko svaki konj košta?"

E sad ako ovo nije konstruktivna rasprava onda ne znam šta jeste :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikad neću zaboraviti post dr.Cosswortha: "Jel znati vi koliko svaki konj košta?"

 

Takodje, ponovim tu recenicu malo - malo

 

 

E sad ako ovo nije konstruktivna rasprava onda ne znam šta jeste %29.gif

 

Ali ne pricas ono sto oni zele da cuju, tako da...samo-eliminisi se

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ igor0511

@ milutin-NS

 

ova tema je o puntu mk2 i za njega nemam konkretne podatke o tuningu i zato je tema i otvorena. Mogu pisati o puntu mk1 spi odnosno jednostavnom i jeftinom povečanju snage. Uspoređivati taj motor sa turbo dizelom je bez veze. Svaki motor ima svoje specifičnosti i različitosti a FIRE 1242 spi je prigušen usisom.

Ja sam napisao da je moj punto pokazao na valjcima 83ks a nakon toga je još rađeno nešto na usisu tako da ne znam koliko bi sada točno pokazao na valjcima. Ima standardnu bregastu,ventile i kompresiju.

 

KONKRETNO OTVARANJE USISA I AUSPUHA

-TB (throtle body) 40mm,filter zraka punto 75,grana auspuha punto75,maknut katalizator,promjenjene cijevi (malo veći promjer) i lonci, 76ks 5500o/min 109,5Nm 3500 o/min                 

-mjereno na valjcima

punto 60 ima 98Nm a moj je u cijelom području 2500-5500 iznad toga

 

Cijevi i lonci auspuha su mjenjani zato što su bili truli ,pa recimo da su ostali standardni da bi pokazao 72ks odnosno 20% više od standardnog.

CIJENA-koliko koštaju kutija filtera zraka,ispušna grana i TB sa punta75+strojna obrada TB-a (ne znam koliko košta jer to radim sam )

DA LI JE TO JEDNOSTAVNO I JEFTINO ZA 20% VIŠE SNAGE PROSUDITE SAMI

 

Punto je tako vožen 10 000 bez i najmanjeg problema,nakon toga skinuta glava motora i sve je bilo u odličnom stanju.

-uređeni usisni i ispušni kanali, ugrađenTB 42mm                         

-napravljeno mjerenje

-promjenjen čip (druga mapa)                                                         

-napravljeno mjerenje

-promjenjena usisna grana

 

Punto je prošao 17 000km bez i najmanjeg problema odnosno bez ikakvog kvara. Dijagram sa valjaka 76 ks sam objavio na drugom forumu ali je već toliko star da ga nema. Mogu ga naljepiti opet.

Druge dijagrame ne objavljujem.

Sve opisano se bazira na otvaranju usisa ali se ne može preslikati na mk2 jer on ima sve elemente usisa i ispuha drugačije.

Zato je ova tema i otvorena da se vidi da li je netko to pokušao na mk2 i kakvi su rezultati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tema je još jednom prečišćena.

Svako ima pravo da iskaže svoj stav. Jedino je važno da taj stav bude kulturno napisan, bez vređanja bilo čije ličnosti.

Ako neko kaže da mu se ne dopada neki auto, ili izražava skepsu u pogledu rezultata, ili šta već...to ne znači da taj neko napada takvim pisanjem i ličnost onoga čiji je auto u pitanju. U pitanju je potpuno legitimno komentarisanje otvorene teme na forumu. Isto kao i kada se iskaže podrška za sve obavljeno i/ili planirano da se odradi na autu.  :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bih voleo dve slike, jednu sliku dijagrama sa merenja i jednu sliku svecice nakon voznje u kojoj je motor dostigao radnu temperaturu (ako je moguce). Hvala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po mojem mišljenju za početak ne treba raditi glavu motora ( kompresija,ventili), samo treba promjeniti bregastu.

Najveće restrikcije su na usisu i auspuhu i rješavanje istih donosi više od 15 ks.

Na mk1 se to jednostavno rješava ,na mk2 teže zbog plastične usisne grane.

 

Kako donosi tih 15ks ?Može motor samo lakše da radi jer je brža cirkulacija izduvnih gasova, al se usisava ista količina goriva kao i ranije, dakle nema tu nikakvog povećanja već samo rasterećenje. Isto ako kad bi ti trčao sa krpom naustima i disao, pa kad bi skinuo tu krpu bio bi ti lakše da trčiš, ali en bi bio brži niti bi iamo više snage. Čak i da se polira usis i tu treba određeno znanje jer je to mehanika fluida i nije konstruktor tek onako ostavio mikroskopski hrapavu površinu.

A i retko ko se danas bavi tim "fizičkim" tjuningom,svi kupe nekog turbo dizelaša pa softverski odrade. Opet i savremeni motori imamu više senzora koji su programirani da rade pri određenim parametrima,tako da ima i softverskog problema jer tih 10% više snage nije baš zanemarljivo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Po mojem mišljenju za početak ne treba raditi glavu motora ( kompresija,ventili), samo treba promjeniti bregastu.

Najveće restrikcije su na usisu i auspuhu i rješavanje istih donosi više od 15 ks.

Na mk1 se to jednostavno rješava ,na mk2 teže zbog plastične usisne grane.

 

Kako donosi tih 15ks ?Može motor samo lakše da radi jer je brža cirkulacija izduvnih gasova, al se usisava ista količina goriva kao i ranije, dakle nema tu nikakvog povećanja već samo rasterećenje...

 

 

 

KONKRETNO OTVARANJE USISA I AUSPUHA

-TB (throtle body) 40mm,filter zraka punto 75,grana auspuha punto75,maknut katalizator,promjenjene cijevi (malo veći promjer) i lonci, 76ks 5500o/min 109,5Nm 3500 o/min                 

-mjereno na valjcima

punto 60 ima 98Nm a moj je u cijelom području 2500-5500 iznad toga

 

Cijevi i lonci auspuha su mjenjani zato što su bili truli ,pa recimo da su ostali standardni da bi pokazao 72ks odnosno 20% više od standardnog.

CIJENA-koliko koštaju kutija filtera zraka,ispušna grana i TB sa punta75+strojna obrada TB-a (neznam koliko košta jer to radim sam )

DA LI JE TO JEDNOSTAVNO I JEFTINO ZA 20% VIŠE SNAGE PROSUDITE SAMI

 

Punto je tako vožen 10 000 bez i najmanjeg problema,nakon toga skinuta glava motora i sve je bilo u odličnom stanju.

-uređeni usisni i ispušni kanali, ugrađenTB 42mm                         

-napravljeno mjerenje

-promjenjen čip (druga mapa)                                                         

-napravljeno mjerenje

-promjenjena usisna grana

 

Punto je prošao 17 000km bez i najmanjeg problema odnosno bez ikakvog kvara. Dijagram sa valjaka 76 ks sam objavio na drugom forumu ali je već toliko star da ga nema. Mogu ga naljepiti opet.

Druge dijagrame ne objavljujem.

Sve opisano se bazira na otvaranju usisa ali se ne može preslikati na mk2 jer on ima sve elemente usisa i ispuha drugačije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opet meni nije janso ako se dobije 15ks samo ugradnjom većeg leptira,filtera i izduva.Kad ista količina goriva dolazi na sagorevanje.Pa još da se samo time dobije 15ks.

 

Ovo nakon skidanja ima smisla,ali dobiti 15ks samo promenom filtera,leptira i izduva meni nije jasno kako?

Edited by Kaniđa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komplikovana je to materija,ako ti nije jasno edukuj se,da ne trujemo covjeku dzaba temu.Kad nabaci dijelove nek napise sta i kako.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...