YUgisa 2528 Posted February 12, 2016 Majstormica: U teoriji da ali u praksi cesce se izgubi nego sto se dobije. Dezurni: Pa sta ce mu faliti da stavi taj menjac na Punta, dosao je fabricki na 1.2 16v? Ja sam kod mene na Yugu stavljao kraci diferencijal i auto je puno bolje izbalansiran u voznji od standardnog. Pogotovo po gradu gde sad mozes voziti jednim stepenom vise. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7732 Posted February 12, 2016 A kad odes za Bg onda ides autobusom jer je em jeftinije em brze Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted February 12, 2016 Normalno, pa tamo ne smes da parkiras ako si dodjos Quote Share this post Link to post Share on other sites
cvike19 53 Posted February 12, 2016 (edited) ni ja ne vidim neki razlog zbog kojeg NE staviti taj mjenjacsamo prva je malo kraca, ostale su istei jos dobijem 6-tua ja cesto idem na put i vozim po otvorenim cestamaa izmedu ostalog ako jos dobijem kojeg konja sa bregastom (a hocu) itd...bice taman ko original skoro80 ks i 6 brzinamislim da bi auto sa njim bio malo zivlji i mozda bi smanjio potrosnju na otvorenoj cesti (zanemarimo sada 6-tu)jer i 5-ta je malo duza nego moja sada Edited February 12, 2016 by cvike19 Quote Share this post Link to post Share on other sites
milan81 24 Posted February 12, 2016 Mislim da je jedan clan foruma stavio menjac sa 6 brzina na 1,2 8v,nisam siguran,mozda Vlada RS4? Quote Share this post Link to post Share on other sites
maxi13 0 Posted February 12, 2016 Cesto mi se desava da vozim petom na oko 4000 obrtaja pa krenem da saltam ali nema sestu... Quote Share this post Link to post Share on other sites
cvike19 53 Posted February 12, 2016 pa meni je 150 sada u 5-oj na 4000 okrnisu mi neki vjerovali pa sam slikao neki danjos je 5-ta duza na ovome drugome mjenjacu (6 brzina)mislim da bi to bilo jako dobro stavitimislio sam da su sve brzine malo krace, medutim one koje se najcesce koriste imaju isti prijenosni omjer (2,3,4) Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted February 13, 2016 Opet kazem, jel ste sigurni da je isti odnos u diferencijalu? To ima velikog uticaja bez obzira sto su stepeni prenosa jednakog odnosa. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dezurni 399 Posted February 13, 2016 Nije isti odnos. Kolega PremieRacing je stavljao kod sebe u Sei. Dosta je kraći, čak i max brzina je značajno kraća.Da me ne shvatite pogrešno. Nemam ja ništa protiv tog menjača. Samo da ima pravu namenu i sve ok. Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted February 13, 2016 Ako se nevaram, ovo bi trebalo da je za taj menjac:1st speed 3.545 : 12nd speed 2.158 : 13rd speed 1.480 : 14th speed 1.121 : 15th speed 0.921 : 16th speed 0.766 : 1Final drive 4.071 : 1 Ovo je kod mene:1. stepen prenosa 3.5832. stepen prenosa 2.2353. stepen prenosa 1.4544. stepen prenosa 1.0425. stepen prenosa 0.863Finalni prenosni odnos (diferncijal): 4.0769 A Puntici imaju slican obim tj precnik tocka kao i ja. Ovo u brzine koje ja mogu da postignem:1. ~45, (~37, ~40)km/h2. ~83, (~68, ~73)km/h3. ~126, (~103, ~112)km/h4. ~178, (~146, ~158)km/h5. ~215, (~176, ~191)km/h Prva je sa kracim diferencijalom ali sa blokadom na 7500, prava u zagradi je sa kradim diferencijalom sa fabrickom blokadom na 6250 a drugo u zagradi je fabricki diferencijal sa blokadom na 6250. Naravno ove brzine u cetvrtom i petom stepenu prenosa su samo teoretske moguce posto nema snage da savlada toliki aerodinamicki otpor vazduha Quote Share this post Link to post Share on other sites
cvike19 53 Posted February 14, 2016 evo informacije koje ja imamdakle govorimo o mjenjacu za punto 2sa 5 i 6 brzina1. 3,90932. 2,15803. 1.47994. 1,12105. 0,8970R 3,81831. 3,54482. 2,15803. 1,47994. 1,12105. 0,92106. 0,7660R. 3,8183zasto bi bio razlicit odnos u diferenciju ?ja bi volio da ostane isti ako je ikako mogucemoguce da je razlicit, al onda je vec diskutabilno da lito staviti ili ne Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted February 14, 2016 (edited) Pa ja ne mogu da tvrdim da je sigurno razlicit, ali jednostavno ne vidim poentu tog menjaca onda jer 1.2 16v nema toliko vecu maksimalnu brzinu a kraci menjac bi mu pomogao sa ubrzanjem sto bi ocekivao od Sportinga. Ne mogu da tvrdim iz licnog iskustva ali po netu koliko vidim svi pricaju da ima jako kratak menjac 1.2 16v a da je isti diferencijal, onda bi bilo isto ko i 1.2 8v a za njega to nisam cuo i vozio sam se u njemu i nije mi se cinilo... Ne verujem da je ukupan prenos kraci kod setobrzinskog, verovatno je nesto duzi od petobrzinskog, ali ne verujem da su skoro isti i da ona sestobrzinski ima jos 6tu brzinu. Mada posto imaju odredjene stepene prenosa jednake, verujem da bi delovi mozda bili medjusobno zamenjivi pa da bi se mozda mogao strpati duzi diferencijal u sestobrzinski ali jednostavno ne vidim poentu toga sem ako se auto ne vozi stalno po autoputu... Edited February 14, 2016 by YUgisa Quote Share this post Link to post Share on other sites
fiat ivan 0 Posted February 14, 2016 punto 60 mk2 i 1.2 16v mk2 imaju odnose brzina kako je navedeno ali su diferencijali različitih odnosa. Ukupna redukcija u največim stupnjevima ima neznatne razlike -60 3.08 -1,2 16v 3.12Max brzina se mjenja zanemarivo sa zamjenom ta dva mjenjača. Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted February 14, 2016 Maksimalna brzina se nece menjati jer nije ogranicena blokadom obrtaja i prenosnim odnosom nego prostim nedostatkom snage da savlada aerodinamicki otpor. Mislim teoretsi moze da utice malo na menjac ako se bas pogodi tako da motor radu u nepogodnim obrtajima gde ne razvija dovoljno snage u tim visim stepenima prenosa. Meni auto recimo ide brze sa kracim diferencijalom jer su se podigli obrtaji pri kojima radi motor kod maksimalne brzine i ima nesto vise snage tako da moze nekoliko km/h vise da izvuce. Quote Share this post Link to post Share on other sites
fiat ivan 0 Posted February 14, 2016 Tek kada se znaju podaci koliko snage i momenta pri kojim okretajima ima motor ,možemo gledati koja getriba odgovara. Za veću snagu trebaju višlji okretaji i treba skračivati prijenosne odnose Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted February 14, 2016 Da, to bi bilo idealno kad znas te osobine motora da bi odabrao odgovarajuci prenos Quote Share this post Link to post Share on other sites
cvike19 53 Posted April 13, 2016 evo me nazad nakon duzeg vremena auto je konacno nakon cekanja i cekanja otisao na farbanje, bice za 7-10 dana nadam se jer imam neke komplikacije sa branicima. Uglavnom, plan je zamjeniti bregastu dok je auto rastavljen u radioni i odma po zavrsetku radova, kad vidim kako se ponasa auto sa tom bregastom idem staviti ispusnu granu 4-2-1 i napraviti od grane sve dalje novo od inoxa... Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7732 Posted April 13, 2016 Bice bolje sigurno Quote Share this post Link to post Share on other sites
nstyner 171 Posted April 19, 2016 Javljaj utiske,da vidimo vredi li čačkati po tom motoru! Quote Share this post Link to post Share on other sites
PremieRacing 5315 Posted September 27, 2016 I? Šta bi? Hajde daj malo info, jako konkretna i zanimljiva tema osim onog bespotrebnog prepucavanja oko "150 na vrh gasa" On 19.4.2016. at 9:47 PM, nstyner said: Javljaj utiske,da vidimo vredi li čačkati po tom motoru! Ako je onako kako je planirao na početku, 'sa malo para', onda svakako vredi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
marko.jovanovic 925 Posted November 26, 2016 Atmosferaši, evo vam ga na: Zunto 1.2 8v turbo: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1870566766523556&id=1799797326933834 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bingodalton 738 Posted November 26, 2016 Zanimljiv ishod. Quote Share this post Link to post Share on other sites
cvike19 53 Posted December 13, 2016 ja trenutno radim turbo konverziju na svome autu jedan kolega je stavio isto bregastu i ispuh od mk1 na mk2 takoder, uz te dijelove trebalo bi malo prosiriti klapnu od gasa i to je sav trosak za minimalno 10ks a mislim realno oko 15ak ks tako da tema drzi vodu i to radi! minimalni troskovi za ne tako malu promjenu u snazi Quote Share this post Link to post Share on other sites
PremieRacing 5315 Posted December 15, 2016 On 2/13/2016 at 9:35 AM, YUgisa said: Ako se nevaram, ovo bi trebalo da je za taj menjac: ... Final drive 4.071 : 1 Ne varaš se ako si mislio na 6 stepeni menjač sa Punta mk.II Ja ću samo da dopunim temu informacijama o diferencijalima (final drive ratio)...: Punto I 6 brzina - 4,9 Punto II 5 brzina - 3,4 Punto II HGT 5 brzina - 3,9 Punto II 6 brzina - 4,07 Znači, iako su veoma slični prenosni odnosi brzina kod Punta II sa 5 i 6 stepeni prenosa (baš kako je Cvike napisao) ipak je velika razlika u diff. pa kome šta odgovara Quote Share this post Link to post Share on other sites
cvike19 53 Posted March 14, 2017 evo ko nije pratio moju drugu temu...da postavim ovdje koju sliku turbo konverzija je gotova auto vozi i radi mjenjac je ostao originalni za sada sto se centrale tice, za sada je mapirana originalna, ali uskoro ce ici megasquirt Quote Share this post Link to post Share on other sites