Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
cvike19

Fiat Punto mk.2 1.2 8v - povećanje snage?

Recommended Posts

Majstormica: U teoriji da ali u praksi cesce se izgubi nego sto se dobije.

 

Dezurni: Pa sta ce mu faliti da stavi taj menjac na Punta, dosao je fabricki na 1.2 16v? Ja sam kod mene na Yugu stavljao kraci diferencijal i auto je puno bolje izbalansiran u voznji od standardnog. Pogotovo po gradu gde sad mozes voziti jednim stepenom vise.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ni ja ne vidim neki razlog zbog kojeg NE staviti taj mjenjac

samo prva je malo kraca, ostale su iste

i jos dobijem 6-tu

a ja cesto idem na put i vozim po otvorenim cestama

a izmedu ostalog ako jos dobijem kojeg konja sa bregastom (a hocu) itd...bice taman ko original skoro

80 ks i 6 brzina

mislim da bi auto sa njim bio malo zivlji i mozda bi smanjio potrosnju na otvorenoj cesti (zanemarimo sada 6-tu)

jer i 5-ta je malo duza nego moja sada

Edited by cvike19

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da je jedan clan foruma stavio menjac sa 6 brzina na 1,2 8v,nisam siguran,mozda Vlada RS4?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cesto mi se desava da vozim petom na oko 4000 obrtaja pa krenem da saltam ali nema sestu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa meni je 150 sada u 5-oj na 4000 okr

nisu mi neki vjerovali pa sam slikao neki dan

jos je 5-ta duza na ovome drugome mjenjacu (6 brzina)

mislim da bi to bilo jako dobro staviti

mislio sam da su sve brzine malo krace, medutim one koje se najcesce koriste imaju isti prijenosni omjer (2,3,4)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opet kazem, jel ste sigurni da je isti odnos u diferencijalu? To ima velikog uticaja bez obzira sto su stepeni prenosa jednakog odnosa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije isti odnos. Kolega PremieRacing je stavljao kod sebe u Sei. Dosta je kraći, čak i max brzina je značajno kraća.

Da me ne shvatite pogrešno. Nemam ja ništa protiv tog menjača. Samo da ima pravu namenu i sve ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako se nevaram, ovo bi trebalo da je za taj menjac:

1st speed 3.545 : 1
2nd speed 2.158 : 1
3rd speed 1.480 : 1
4th speed 1.121 : 1
5th speed 0.921 : 1
6th speed 0.766 : 1
Final drive 4.071 : 1

 

Ovo je kod mene:

1. stepen prenosa 3.583
2. stepen prenosa 2.235
3. stepen prenosa 1.454
4. stepen prenosa 1.042
5. stepen prenosa 0.863
Finalni prenosni odnos (diferncijal): 4.0769

 

A Puntici imaju slican obim tj precnik tocka kao i ja. Ovo u brzine koje ja mogu da postignem:

1. ~45, (~37, ~40)km/h
2. ~83, (~68, ~73)km/h
3. ~126, (~103, ~112)km/h
4. ~178, (~146, ~158)km/h
5. ~215, (~176, ~191)km/h

 

Prva je sa kracim diferencijalom ali sa blokadom na 7500, prava u zagradi je sa kradim diferencijalom sa fabrickom blokadom na 6250 a drugo u zagradi je fabricki diferencijal sa blokadom na 6250. Naravno ove brzine u cetvrtom i petom stepenu prenosa su samo teoretske moguce posto nema snage da savlada toliki aerodinamicki otpor vazduha ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

evo informacije koje ja imam

dakle govorimo o mjenjacu za punto 2

sa 5 i 6 brzina

1. 3,9093

2. 2,1580

3. 1.4799

4. 1,1210

5. 0,8970

R 3,8183

1. 3,5448

2. 2,1580

3. 1,4799

4. 1,1210

5. 0,9210

6. 0,7660

R. 3,8183

zasto bi bio razlicit odnos u diferenciju ?

ja bi volio da ostane isti ako je ikako moguce

moguce da je razlicit, al onda je vec diskutabilno da lito staviti ili ne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ja ne mogu da tvrdim da je sigurno razlicit, ali jednostavno ne vidim poentu tog menjaca onda jer 1.2 16v nema toliko vecu maksimalnu brzinu a kraci menjac bi mu pomogao sa ubrzanjem sto bi ocekivao od Sportinga. Ne mogu da tvrdim iz licnog iskustva ali po netu koliko vidim svi pricaju da ima jako kratak menjac 1.2 16v a da je isti diferencijal, onda bi bilo isto ko i 1.2 8v a za njega to nisam cuo i vozio sam se u njemu i nije mi se cinilo... Ne verujem da je ukupan prenos kraci kod setobrzinskog, verovatno je nesto duzi od petobrzinskog, ali ne verujem da su skoro isti i da ona sestobrzinski ima jos 6tu brzinu. Mada posto imaju odredjene stepene prenosa jednake, verujem da bi delovi mozda bili medjusobno zamenjivi pa da bi se mozda mogao strpati duzi diferencijal u sestobrzinski ali jednostavno ne vidim poentu toga sem ako se auto ne vozi stalno po autoputu...

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

punto 60 mk2 i 1.2 16v mk2 imaju odnose brzina kako je navedeno ali su diferencijali različitih odnosa.

 

Ukupna redukcija u največim stupnjevima ima neznatne razlike

 -60             3.08

 -1,2 16v      3.12

Max brzina se mjenja zanemarivo sa zamjenom ta dva mjenjača.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maksimalna brzina se nece menjati jer nije ogranicena blokadom obrtaja i prenosnim odnosom nego prostim nedostatkom snage da savlada aerodinamicki otpor. Mislim teoretsi moze da utice malo na menjac ako se bas pogodi tako da motor radu u nepogodnim obrtajima gde ne razvija dovoljno snage u tim visim stepenima prenosa. Meni auto recimo ide brze sa kracim diferencijalom jer su se podigli obrtaji pri kojima radi motor kod maksimalne brzine i ima nesto vise snage tako da moze nekoliko km/h vise da izvuce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tek kada se znaju podaci koliko snage i momenta pri kojim okretajima ima motor ,možemo gledati koja getriba odgovara.

 Za veću snagu trebaju višlji okretaji i treba skračivati prijenosne odnose

Share this post


Link to post
Share on other sites

evo me nazad nakon duzeg vremena

auto je konacno nakon cekanja i cekanja otisao na farbanje, bice za 7-10 dana nadam se jer imam neke komplikacije sa branicima.

Uglavnom, plan je zamjeniti bregastu dok je auto rastavljen u radioni i odma po zavrsetku radova, kad vidim kako se ponasa auto sa tom bregastom idem staviti ispusnu granu 4-2-1 i napraviti od grane sve dalje novo od inoxa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

I?

 

Šta bi?

 

Hajde daj malo info, jako konkretna i zanimljiva tema osim onog bespotrebnog prepucavanja oko "150 na vrh gasa"

On 19.4.2016. at 9:47 PM, nstyner said:

Javljaj utiske,da vidimo vredi li čačkati po tom motoru!

 

Ako je onako kako je planirao na početku, 'sa malo para', onda svakako vredi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja trenutno radim turbo konverziju na svome autu

 

jedan kolega je stavio isto bregastu i ispuh od mk1 na mk2

takoder, uz te dijelove trebalo bi malo prosiriti klapnu od gasa

i to je sav trosak za minimalno 10ks

a mislim realno oko 15ak ks

tako da tema drzi vodu

i to radi! 

minimalni troskovi za ne tako malu promjenu u snazi

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/13/2016 at 9:35 AM, YUgisa said:

Ako se nevaram, ovo bi trebalo da je za taj menjac:

...

Final drive 4.071 : 1

 

 

Ne varaš se ako si mislio na 6 stepeni menjač sa Punta mk.II

 

Ja ću samo da dopunim temu informacijama o diferencijalima (final drive ratio)...:

 

Punto I 6 brzina - 4,9

Punto II 5 brzina - 3,4

Punto II HGT 5 brzina - 3,9

Punto II 6 brzina - 4,07

 

Znači, iako su veoma slični prenosni odnosi brzina kod Punta II sa 5 i 6 stepeni prenosa (baš kako je Cvike napisao) ipak je velika razlika u diff. pa kome šta odgovara  :P

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

evo ko nije pratio moju drugu temu...da postavim ovdje koju sliku

turbo konverzija je gotova
auto vozi i radi
mjenjac je ostao originalni za sada

sto se centrale tice, za sada je mapirana originalna, ali uskoro ce ici megasquirt

20170217_162902.jpg

20170304_161441.jpg

20170304_100816.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...