Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
cvike19

Fiat Punto mk.2 1.2 8v - povećanje snage?

Recommended Posts

Samo napred sa radovima,baš me interesuje kakav će biti rezultat pošto imamo istu "ergelu" ispod haube :laughing: !

P.s.Danas sam provozao koleginu Alfu 156 JTS 2.0 sa 166ks i "lagano" stigao do 150km,samo se nadam da kamere na mostu nisu radile inače sam.....

Kako auto ide,još mi je osmeh na licu :lol:

Edited by nstyner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kamera je otprilike na pola puta izmedju tunela i naftagasa.

Pa uz most do mišeluka sam ga prilično vrteo,a u povratku sam bio nežniji pošto znam za onu na izlasku iz tunela...

Bila je mala magla,možda je ova uz most nije baš funkcionisala :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro da ste rekli, jos bih se zaleteo tuda da sam isao :laughing: Jel od ulaska u tunel do kraja pravca na stazi ima nesto? :D

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

cvike19 

 

Druze, samo napred...

Dok radis, slikaj, pa mozes napraviti mali tutorijal sta si sve odradio na Punticu. Jedva cekam da cujem utiske posle radova i drzim ti fige.

Moje pitanje, i tebi i drugima, da li ova prepravka ima negativan efekat na motor, ili auto uopste i koliko je realno povecna potrosnja?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ako sam dobro skontao, ne rade se nikakve modifikacije na ubrizgavanju pa bi bilo interesantno videti air/fuel ratio nakon ovakvih modifikacija jer ako je smesa jako osiromasena onda termicki opterecuje motor, a to se najcesce dovede do havarije dihtunga glave ili da izgore izduvni ventili/sicevi ventila. Ako normalano sagoreva, onda najvise zavisi od toga kako koristis taj motor nego od samih modifikacija. Teoretski skracuju vek trajanja, ali u praksi zavisi od puno stvari, barem kad se govori o samom sklopu motora. Naravno mozda neki mehanicki delovi nisu dimenzionisani za tako nesto, recimo prvo sto mi pada na pamet je da 8v motor ima mozda slabije kvacilo od motora sa 16v... Recimo da se u kojem slucaju podize blokada, problem mogu da budu mozda podizaci ventila i slicno...

 

PS: Ovakva povecanja snage, sa sigurnosnog aspekta, ja bih delimicno osigurao kvalitetan rad motora sa nesto hladnijim svecicama od fabricke preporuke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tako je, na ubrizgavanju nista, nikakva struja niti slicno, samo mehanicki radovi. Ne znam, vidit cemo kad se slozi, ovaj covjek je presao 17 000 i nista se jos nije dogodilo, nemojmo zaboraviti da su blokovi motora isti sa punta 1 i 2, a punto 1 postoji sa 75ks. E sad, sta se moze dogodit na glavi...to cemo vidit, nadajmo se nista, posao ce bit precizno i pedantno odraden pa cemo vidit.

 

Po nekim iskustvima najcesce iz serijskog motora se moze izvuc jos jedno 20-30% snage bez posljedica, tj, bez nekih vecih prerada. Mislim da je ovaj motor dosta izdrzljiviji i da moze ic do 90-100ks.
Probat cemo za pocetak sa bregastom pa onda auspuh 4-2-1...i mozda usisna grana isto...ali za to bi trebale neke dorade na glavi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cvike, idemo redom.

Prvo obradi glavu kod strugara (malo je obrij), ispoliraj, ugradi oštru bregastu i obavezno jače opruge ventla ( to zavisi od ugla bregova). Zatim ispoliraj usis i izduv na tvom autu, a sigurno bi trebalo da se uradi mapa drugačija od fabričke (ako stavljaš jači usis, onda obavezno).

 

Šta dobijaš?

Dobijaš jaču kompresiju zbog oštrih uglova bregaste i jačih opruga (lakšu turažu i više obrtaja), dobijaš veću količinu usisanog vazduha i izbačenih gasova zbog lakšeg vrtloženja i prohodnosti kroz polirane kanale. Sve to traži i više goriva. Tu na scenu stupa neko ko zna da ti napravi mapu. Nije to nešto značajno više, ali smeša treba da bude odgovarajuća, u suprotnom, bez pojačanja goriva imaćeš siromašnu smešu (više vazduha-manje goriva).

Nekom uobičajenom vožnjom, i normalnom i gaženjem, ništa od urađenog ne bi trebalo da ima negativan uticaj na motor. To uglavnom zavisi od tebe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vicent: Jel tvoje znanje o modifikovanju benzinaca zasnovano na znanju iz 80ih ili prati danasnje trendove? Mislim da ne shvatis pogresno, ne mislim nista lose ali neke stvari koje si rekao poticu iz tog doba shvatanja modifikovanja auta koja su u sadasnjem vremenu totalno drugacije protumacena ;)

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje znanje potiče iz tog vremena, ali nije ostalo na tom nivou. Voleo bih da mi objasniš šta je pogrešno i neprimenljivo na prostom motoru o kakvom pričamo. Mislim nemoj da se ljutiš, ali ja znam da će to da radi, i to veoma lepo !

Edited by vicent

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim mozda ne tumacimo neke pojmove jednako ili se oko nekih stvari ne slazemo. Jedno pitanje za pocetak, pa cu u sledecoj poruci detaljisati. Sta smatras pod poliranjem? Ogledalo efekat ili otklanjanja vecih neravnina nastalih od odlivka?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema svrhe davati odgovore kao na ispitu, jeste dosadno, a iskreno, postoji i doza poniženja. Meni to u životu ne treba !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Picture_2064.jpg?noCache=1450813832647

 

Ovakvu granu planiras da stavis?

Ova je od Punta 1 75,taman ima mesta za lambda sondu ako tvoj ima jednu lambda sondu!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam detaljno čitao sve komentare jer sam to sve već prošao ,pa samo jedan moj mali komentar.

punto 60 mk1 o kojem je riječ u ovoj temi nije slagan za jurnjavu ili utrku .

Da li je brži od sportinga 1,2 16v nebitno ,isto tako je nebitno i koja mu je max brzina.

 

cvike19 je napisao da taj punto ima 76 ks ali to je bilo u 1. stupnju modifikacije.

Punto je SPI i ima standardnu bregastu,ventile i kompresiju.

Na zadnjem mjerenju je imao 83ks a nakon toga je još malo uređen usis , a cvike ga je vozio takvog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

imam osjecaj da ova tema postaje ozbiljnija

vidim da ljudi sve vise misle da sam bio ozbiljan i da je to sve moguce

na pocetku je bilo stvarno svakakvih komentara

hvala ivane na komentaru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam siguran da ljudi shvataju sta je sve moguce napakovati u motor. Sve je izvodljivo uz neke manje korekcije i ja sam uvek za to da se nesto dodaje i prepravlja jel znam koje to zadovoljstvo meni predstavlja. Ja znam samo koliko sam dobio drugom granom i tanjenjem glave, da sam nastavio da se igram dalje sa ventilima i olaksavanjem ko zna dokle bi sve islo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1

Nema lepšeg osećaja od zadovoljstva svojim radom. A može da se uradi mnogo, bude drugi auto !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po mojem mišljenju za početak ne treba raditi glavu motora ( kompresija,ventili), samo treba promjeniti bregastu.

Najveće restrikcije su na usisu i auspuhu i rješavanje istih donosi više od 15 ks.

Na mk1 se to jednostavno rješava ,na mk2 teže zbog plastične usisne grane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...