Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
cvike19

Fiat Punto mk.2 1.2 8v - povećanje snage?

Recommended Posts

drugari moji, evo par informacija

jucer sam bio u zagrebu kod jednog starijeg covjeka po neke dijelove

radi se o dijelovima od punta 1 75 ks

kupio sam bregastu i ispusnu granu

 

on ima punta 1 60 ks

promjenio je bregastu i ispusnu granu i zaklopku gasa je stavio nesto vecu...mislim 2mm

na valjcima mu je pokazao 76ks

 

znaci nije za bacit

to cu sad ja da probam napraviti na svome

te dijelove sam dobio za 40 eura to je mislim da je zbilja malo

a 15 ks na 60 postojecih nije za baciti

to je jos 25% snage

vozio sam njegov auto i mogu reci da sam zadovojan

max snaga i moment su se nesto povecali i auto konstantno ubrzava

peta na vrh gasa 150 ko od sale

da napomenem, mapu nije nista dirao!

 

dakle ima nacina

i to jako jeftinih

ovaj motor od 60 ks je jako zagusen

dalo bi se jos prositi kanale u glavi i neke sitnice koje ne kostaju tako puno, drugi auspuh, normano maknuti katalizator itd

do jedno 85 ks bi se moglo jako lako doci

potrosnja mu se povecala za jedno 0.3 do 0.5 litara max

Share this post


Link to post
Share on other sites

peta na vrh gasa 150 ko od sale

 

Kako li je onda kod mene, kad je ovo izgleda raketa svemirska...

 

Ps - 150 na vrh gasa, a max brzina se zavrsava za 15-20 km/h vise...`ajte molim vas

Edited by milutin-NS

Share this post


Link to post
Share on other sites

max moment i snaga se pomakla za nekih 1000 o/min

ja nisam rekao da mozes iu mjesta ubacit u petu i drzat vrh gasa i ide 150

kad se zalaufas drzis ga na vrh gasa i 150 ide...pa vozio sam ga

max brzina mu se pomakla za 10 km/h vise

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja onda idem 150 bez gasa verovatno.

Da ne ispadnem pogresno shvacen, podrzavam ja turpijanje uvek, kakvo god, ali realno i 1.2 16v je cisto navlacenje obrtaja bez neke snage...leti, kida, guzva asfalt - samo ako se nisi vozio u kolima jacim od 100KS

 

PS - ali samo napred, sta god i koliko god uradio -- ti ces biti zadovoljan ;)

Edited by milutin-NS

Share this post


Link to post
Share on other sites

To sa 100+ks govore samo oni koji nisu probali neki auto koji jako dobro lezi :harhar:

 

Ovo kako ide ne bih previse komentarisao, ja bih rekao samo da verovatno laze cajger, ali ako je izmereno 76ks, to je jako lepo naspram 60ks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to si mislio, pa to da, ali ja bih to pre rekao da je auto slalom nego kruzna staza :D Pa izazov bih rado prihvatio, ali na zalost tehncki nemam mogucnost da ga sprovedem ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne znam sve detalje

nisam bio u mogucnosti sjesti normalno sa covjekom jer sam zurio pa je sve bilo na brzinu

uglavnom poanta je da postoji JEFTINO a efikasno povecanje snage na tom motoru

stavio je on i slike kad je bio na valjcima, mogao bi potraziti

ne znam dal je bio na crti sa sportingom ali kaze da sa vecom zaklopkom gasa i par sitnoca mu sporting nemoze nista

e sad, ako on laze,lazem i ja

ali u svakom slucaju lepo se vozi, presao je 17000 od svega toga,nikad problema nikakvih

zanimljivo je to pomicanje max momenta i snage u vece okretaje...jer auto konstantno ubrzava,na 4 i pol stisnes ga i on i dalje ubrzava

za razliku od obicnog kojem je to nesto nize pa je svejedno dal ga vrtis na 4 ili 7 kad on postogne svoj max samo se dere motor i nista

uglavnom, vise cemo znat kad ja to napravim na svome

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da covek prica lovacke price, ako mu sporting (pretpostavljam 1.2 od 80ks, a ne 1.4 restajl od 100ks) ne moze nista znaci da ima znatno vise od 80ks, a kaze da ima 75ks.

Jednostavno nema smisla.

Samo da napravis da ti ide kao sporting to je vec ozbiljna razlika u performansama u odnosu na stock.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ili da jednostavno doplati par stotina evra za Sporting i uživa u boljoj opremi, 6 brzina i "5 konja više"? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobio sam i ja Sportinga na 402m kad mi je auto bio skoro pa fabricki, ali da li je realno moj auto tada bio brzi od Sportinga, nije, to je bio samo taj slucaj iz odredjenih razloga... Da imaju isti broj ks i da kazemo da je ovaj doradjeni skroz bez opreme, verovatno bi isto isao kao Sporting koji ima bolji prenos i nesto vecu masu. Mada je i to pitanje jer sa 2 bregaste, ima verovatno siri raspon obrtaja u kojima ostvaruje prosecno visu snagu nego doradjen 1.2 sa 1 bregastom bez obzira da imaju istu snagu u piku... A sa 4ks, manje, nema realne sanse da dobija Sportinga pod istim uslovima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to si mislio, pa to da, ali ja bih to pre rekao da je auto slalom nego kruzna staza :D Pa izazov bih rado prihvatio, ali na zalost tehncki nemam mogucnost da ga sprovedem ;)

 

Znam znam, izazivam te malo i to na tvom terenu :)

 

Lovacke price, kao sto Igor rece, budzenje 60KS na eventualnih 75 nema smisla kada mozes lako da uzmes sportinga i da opet koliko toliko bar imas 16v i 6 brzina, pa bar eto da imas neki osecaj navlacenja

jer sa 2 bregaste, ima verovatno siri raspon obrtaja u kojima ostvaruje prosecno visu snagu nego doradjen 1.2 sa 1 bregastom bez obzira da imaju istu snagu u piku...

 

Bas to...

Share this post


Link to post
Share on other sites

nisi me razumio (nisi procitao sta sam napisao)

 

sada ima 76 ks, uz jos neke sitne (jeftine) prerade je spominjao sportinga. Ja samo prenosim informacije. Vozio sam ga, i stvarno nemam sta reci, odusevljen sam
Nisam ovu temu otvorio radi prepucavanja ili slicnoga i komentari kao "kupi drugi auto" mi nisu jasni

ovo je jako zanimljiva informacija sto je ovaj covjek napravio
8v je dosta izdrzljiviji od 16v...vjerovatno samo zato sto je zagusen
ako neko vec ima 1.2 8v u kojeg je dosta ulozio (kao ja npr) i ne daje mu ga se tako lako ca...ovo je jako korisna informacija

ono sto sam jos saznao, punto mk1 koji je SPI
ako mu se jos usis promjeni i dio elektronike sa injektorima (uglavnom ako se prepravi na MPI) osim 15 ks, potrosnja se smanji nesto oko pola litre
covjek je stariji, ne zanimaju ga motori preko 1.2
i samo 8v...dakle 16v NE 1.0, 1.1, 1.2

 

to je sve cime se bavi. Nikakve prerade turba ili slicnoga, iskljucivo ovakve stvari...dosta jeftino i efikasno. Njega ne zanima ko je brzi bolji ili slicno, on to radi iz hobija, voli cackati oko toga itd
Ne znam dal je vozio sportinga, samo kazem da mi je rekao da ta njegova ideja i prerada se mogu usporediti sa sportingom, to je cijela ideja!
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A zašto ja ne smem da kažem da je bolje kupiti Sportinga?
 

Ti kažeš da je bolje preraditi i zanimljivije - ok, tvoj stav.

Moj stav je da je jeftinije i sigurnije uzeti odmah 16v. Šta je tu loše? :)

Ovo je forum gde treba da se diskutuje, a ne da ti neko kaže kako 1.2 8v ide na vrh gasa 150 i da te mi poguramo da je tako, da će da troši manje i još da će duže da traje iako to ne mislimo jer eto, to bi bilo ok ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam se samo osvrnuo na deo da mu sporting ne moze nista, u svakom slucaju podrska za turpijanje. :)

P.s. inace sa tempomatom ide svaki 150 bez gasa :D

Edited by vagenovac

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja sam i napisao sve sto znam i mislim da vidim kakva misljenja vi dijelite

Mozda je bolje uzeti sportinga, hgt-a, alfu...ali meni se ne mjenja auto...puno sam ulozio, ne da mi se sve ispocetka sa jos jednim autom, nisam ja razocaran sa 60ks, on ne ide nesto pretjerano ali isto tako ni ne trosi puno. Meni je to ok, zato ga i imam. Ne treba mi 200 ks, ali npr, za ovako neki novac dobit jos 10-30 posto snage nije za bacit

hahahaha
dada, imas pravo za tempomat! svida mi se razmisljanje ;)

ponavljam, nisam htio reci da je bolji ili brzi od sportinga, to je receno radi usporedbe...svakako da motod od 16v puno bolje dise od 8v i da su vece mogucnosti i sl
ja kad svoje planove zavrsim mogu probati sa nekim sportingom da vidim kako ide...to je dobra ideja!

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

A to si mislio, pa to da, ali ja bih to pre rekao da je auto slalom nego kruzna staza :D Pa izazov bih rado prihvatio, ali na zalost tehncki nemam mogucnost da ga sprovedem ;)

 

Znam znam, izazivam te malo i to na tvom terenu :)

 

Cim budem u prilici, ja cu ti javiti :D Ali je situacija takva da da ni najprostije planove ne uspevam da sprovedem kako sam zamislio pa ne mogu nsita da obecavam kad i kako ;)

Sto se te price tice oko toga bolje je kupiti ovo ili ono, treba uzeti u obzir da nisu svi u prilici kupiti auto koji im pogoduje i da ima dosta ljudi koji su uzeli nesto najskromnije i da su vremenom dodavali koliko mogu. Mislim sto se mene licno tice, ja da imam i skroz fabricki auto, pre bih ga doradio nego zamenio za neki neproveren a da je jaci u startu... Tako da nije svima najednostavnije zameniti jedan auto za drugi. Niti je cilj svima postici odredjene brojke, nego napraviti jednostavno bolji auto uz odredjenu dostupnu svotu novca ;) Naravno svako ima svoju viziju pa neka radi u skladu sa tim, auto ce te vi sami koristiti a ne neko drugi sa foruma...

 

Mislim da ti covek prica lovacke price o tome kako ide, sad tu tvoje iskustvo kako ide je mozda vise adrenalinski sok u datom trenutku jer ako je stvarno izmereno to, to je sigurno primetna razlika u odnosu na fabricki auto ali ipak je upitno da li je bolje od Sportinga u jednakom stanju sa jednako dobrim vozacem ;) Za neku realnu sigurnu trku na 402m ja ne bih krenuo sa ispod 85ks iz 1.2 8v na 80ks iz 1.2 16v.

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

slozio bi se u potpunosti sa tobom, jako ljepo si rekao to za kupovinu novog auta. Evo jedan od komantara sa HR foruma. Dakle, vise ljudi sa foruma je bilo u prilici probati taj auto i ima dosta ovakvih komentara
ja nisam vozi sportinga ni mk1 ni mk2 pa nemogu reci, ovdje je na onih 76 KS jos bila proba sa vecom zaklopkom gasa...zato se prica o 20KS vise...a ne onih 15
 

cxcv990866.png
 
cxcv990887.png

 

detaljnije kad probam na svom pa javim

ja sam svjestan da ima svakakvih ljudi, oni koji nemaju pojma, napuhavaju price itd., ali da su se bas svi potrefili nenormalni koji su probali taj auto...ne znam koja je mogucnost...a ima jos dosta komentara osim ova dva...ovo je prvo na sta sam naisao pa sam stavio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko ja vidim, nije bilo trkanja nego subjektivan osecaj, a subjektivan osecaj je jako varljiva stvar i lako prevari coveka.

16v ima verovatno siri raspon obrtaja gde postize vecu prosecnu snagu (eto necu da kazem namerno da sigurno jer nisam video grafikon za snagu, nadji grafikon od 16v i od tog doradjenog pa cemo najbolje da vidimo kako stoje stvari) nego taj doradjen 8v i upravo zato se cini 16v da subjektivno slabije ide u odnosu na taj 8v... Jer 16v verovatno vuce linearnije dok taj 8v ima verovatno dosta jacu bregastu od te smesne ili bolje reci tragikomicne fabricke sa kojom ima 60ks (ako ja dobro znam ima 200 stepeni, a najobicniji Yugo 55 ima bregastu od 244 stepena i to u svetu Yuga se smatra smesnim) pa kad krene u vise obrtaje i kad krene da dise punim plucima motor i pogodi se pik bregaste sigurno vuce ubedljivo i samim tim zbog tih nelinearnosti u razvoju snage se javlja dojam da auto ide ubedljivije...

 

Ako treba, nacrtacu... Iz isto razloga se sad svi pale sa dizelima, jer ima puno vise snage u nizim obrtajima i onda se cini da ide puno ubedljivije... Iz istog razloga i ti kazes da taj 1.2 fabricki sa 60ks ide jednako od 4000 do 6000 obrtaja, jer snaga ne raste tako brzim tempom kao mozda od 2000 do 4000 i izgleda kao da se nista ne desava...

 

I ovo mogu da potvrdim iz licnog iskustva, prethodnih godina imao sam priliku da vozim mnogo raznih Yugica (i kod vecine sam na neki nacin umesao prste u modifikacijama), skoro svi su mi se cinili brzi nego moj iako na papiru su bili slicni ili slabiji i samo jedan koji je na papiru bio jaci je ustvari i bio brzi iako teoretski na osecaj je bio medju najmanje ubedljivima u tome da je brzi (a razlog je jer je imao puno slicnosti sa mojim). I to govorim za redovnu stazu od 402m i sa vozacima koji su skoro svi bili na istom nivou kao i ja. Kriva razvoja snage ili momenta, kako god hoce da se gleda, usko su povezane i moze jako da prevari coveka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno da radovi nisu zanemarivi. Svojevremeno, išlo se u Italiju po oštre bregaste (128 sport) i jače opruge ventila, malo se obrije glava i ispolira usis i izduv, razlika u odnosu na standard Z-101 svemirska. Pri tom se malo čačne karburator, blindira se mehanička pumpa goriva, stavi se električna, uz spuštanje i jače kočnice, imaš trkalicu.

16v ima slabiji odziv na gas (kasnije proradi punim plućima), dorađen 8V ga dobija u startu i na kratke staze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vidim da si se potrudio sve to objasniti, i ja sam to razumio i cijenim to

takvo misljenje sam i trazio. dal ta dva auta mogu na crtu ili ne, ne znam a ni ne zanima me bas. Meni se svida rezultat i nacin na koji sada taj motor radi, i STVARNO je dobio tih 15 KS...najmanje
to je cilj cijele price. Valjci pokazuju, ljudi su vozili-ODUSEVLJENI SU, dakle rezultati nisu zanemarivi

e sad, koje su granice snage tog motora bez nekih vecih prepravki (klipova, klipnjaca, turba) to ne bi znao, ali nesto se ipak da napravit od tog motora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve stoji, i moze i treba i podrzavam kao sto rekoh, samo meni licno je zasmetala prica da bilo koji 1.2 atmo motor bilo kog proizvodjaca moze da ide 150 na vrh gasa, ta prica odmah asocira na "lovacke" i neozbiljne price...zato.

Ako cemo realno, 1.8 lagano stigne do 150 i petom kad ga razvucem od 90 - 150, ali ne moze da se pipka gas

Share this post


Link to post
Share on other sites

dobro

ja znam da sam ga vozio 150

jer nisam imao di probati vise...a to vise nije ni puno vise od 150, mozda 170-180

i znam da sam ga vrtio u trecoj i cetvrtoj i kad sam ubacio u petu nisam mogao vise, cesta je bila dosta prometna, na vrh gasa sam ga drzao mozda 1-2 km i to je to

i tocno osjetis da ide fino, ne trosi puno...za put dusu dalo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...