sasko1 0 Posted July 29, 2015 Vozim vec skoro 5 godina ovaj auto,inace je 1993.godiste, i da se pohvalim,nisam imao nekih problema sa njim, redovno odrzavanje i on me je stvarno sluzio,,i jos uvek da tako kazem. Medjutim zadnjih nedelju dana mucim mucim muku, sa ler gasom.Naime desava se da nekad radi normalno na leru, i ujutru kad je hladno i posle kad se vozi tj motor zagreje, a isto kad stanem na semaforu on se naprasno ugasi,,i onda nema lera nikako..pa posle voznje malo, ler se opet pojavi i tako vec par nedelja. Ja sam malo citao, ovde pratio postove, sta ljudi kazu po ovom pitanju, i to je sasvim ok.. i tako ja uradim par stvari sto sam ovde nasao da sad ne davim sta, i na kraju zamenim step motor za ler gas, doduse skinem ovaj moj i ugradim drugi polovan naravno. Sada se desava da ujutru kad upalim i posle u voznji auto dobije 3000 obrtaja na leru, motor bukvalno urla, u vecini slucajeva,,tako, pogledam i vidim da onaj regulator iz step motora .. znace ko se bavio s tim,sto deluje na leptir gasa ostane zaglavljen, i zato motor ima na leru 3000 obrtaja, skidao sam i kleme sa akumulatora.cistio klapnu na karburatoru..motor je inace monopoint 8 ventila...i nista, a desava se da ujutru kad upalim on ne dobije onaj jaci ler jer ima automatski sauh, od oko 1200-1300 vec nekih 600 obrataja,,kao da je vec zagrejan motor, a posle u voznji dobije onih 3000 obrataja. Sto se tice vuce i voznje,to je sve u redu ali 3000 obrtaja. Nisam pametan sta je..da li je komjuter, da li je opet step motor pojma nemam.. Izvinjavam se na dugom objasnjenju ali hteo sam da detaljno opisem stanje.Ako neko zna nesto vezano za ovo, neka pomaze..Hvala i svako dobro zelim!!! Quote Share this post Link to post Share on other sites
tempra291 4 Posted August 14, 2015 Ja cu ti reci ono sto znam o tom problemu.Step motor je izvrsna stvar u regulaciji ler gasa,i kompjuter mu daje komandu u zavisnosti od podataka dobijenih od senzora.Obicno ljudi prvo posumnjaju na step motor ali mislim da on i ne crkava cesto.Najverovatnije je senzor(potenciometar) koji je smesten na osovini leptira gasa na drugoj strani monopointa.On se vremenom potrosi,izgrebe i nema dobar kontakt.Njega mozes proveriti sa voltmetrom. Quote Share this post Link to post Share on other sites
hisd 0 Posted August 15, 2015 Slazem se sa gore navedenim postom,takodje problem moze biti i u senzoru temperature rashladne tecnosti, da ne daje prave informacije pa ler brljavi...ugl. trebao bi prvo na dijagnostiku da pogledas da li izbacuje neke greske.Mislim da ima dzek za istu... Quote Share this post Link to post Share on other sites
sasko1 0 Posted August 25, 2015 Hvala Vam drugari na savetu, promenio sam step motor i to ne jedan nego dva,bili ste u pravu,ne crkava on tako lako,i klapnu sam stavio drugu, termodavac(plava sonda) na izd.grani je dobar, ostao mi je taj zazor jos da proverim na senzoru monopointa, i onda ostaje kompjuter na kraju, vise nema sta, ovih dana idem na dijagnostiku,i javljam sta sam uradio,hvala jos jednom, zivi bili!!! Quote Share this post Link to post Share on other sites
sasko1 0 Posted September 2, 2015 Kvar resen, bar zasad, racunar ispravan,zamenjena klapna na monopointu, nastelovana je i mehanicka poluga koja regulise gas,a i ler gas, auto sad lepo radi na leru!! Hvala!!! Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted September 2, 2015 Hvala tebi što si napisao na forumu šta je pravilo problem. Quote Share this post Link to post Share on other sites
sasko1 0 Posted October 6, 2015 (edited) Evo me opet,Prijatelji..taman sam mislio da sam resio problem,kad ono..oces... Elem, sada imam problem sa automatskim sauhom.posto na ovom autu je automatski...naprosto ga nema..ler je u redu,ali aut.sauha nema.To se najbolje vidi ujutru na prvom paljenju,tj kad je motor hladan, u prethodnom kvaru sa ler gasom koji sam imao,sam zamenio klapnu,step motor,a sada i onu tzv plavu sondu tj davac temperature motora koja je u vezi sa kompjuterom na kolima, i nista.. kada startujem motor ono ujutru...kad je hladan nema povecanih broja obrtaja motora,ranije je bilo to oko 1200 1400obrtaja, pa kako se motor zagreva polako obrtaji padaju..i dolaze na nekih normalnih 800-900,sto tako i treba. Toga sada nema vec moram da drzim gas jedno par minuta na vise obrtaja.dok se auto malo ne zagreje ,pa da krenem, a i dok to radim on nema bas stabilan rad u mestu..kao da radi na 3 klipa ,ali cim se malo zagreje ustali rad,vec pocinje da me nervira polako,a i ne znam kako cu zimi bez sauha, nisam pametan sta je sada u pitanju!!.Ako je neko imao ovakav ili slican problem neka pomaze.. Hvala i zivi bili!! Edited October 7, 2015 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
sasko1 0 Posted October 8, 2015 Pozdrav Nesho..nemogu da otvorim tvoj odgovor..ovo sto si mi poslao,vraca me na moj post!! Quote Share this post Link to post Share on other sites
tempra291 4 Posted January 9, 2016 (edited) Zao mi je sto nisam ranije video tvoj novi problem.Kupio sam Stila pa sam sad retko na Temprinom delu foruma.Tu trebas samo nastelovati ranije spomenuti davac polozaja leptira gasa.Onaj sa cetiri torx sarafa koji su mozda i zapecaceni nekom smolom ili slicno.Nasao sam negde na nekom poljskom sajtu kako se podesava ali meni to nije polazilo za rukom.Ja sam to nastelovao tako sto sam olabavio ona cetiri torxa,upalio motor i zakretao senzor udesno dok mi obrtaj (hladnog motora)nije dosao na oko 1300 obrtaja.Tako ga stegnes i on se prilikom zagrevanja motora spusti no oko 800.Meni tako savrseno radi i ne trosi puno.Zaboravio sam reci da za svaki slucaj zabelezis pocetni polozaj senzora pre ikakvog pomeranja.Ako sam zakasnio sa odgovorom,mozda pomogne nekom drugom. Edited January 9, 2016 by tempra291 Quote Share this post Link to post Share on other sites