ata 77 Posted March 4, 2020 (edited) Nešto mi lupa na 500L od dole napred kad predjem preko veće neravnine, npr. ležećeg. Udari baš osjetno, jače, pa ćuti do sledećeg ležećeg ? Liči mi da je nešto oko vešanja - onako laički pomišljam da bi mogla biti neka spona? Pitanje za ovu temu - da li posle menjanja spone može da se desi da volan ostane ukrivo ili ako ne. Ranije sam to rešavao tako što je majstor skinuo volan i okrenuo ga koji stepen u neku stranu, što je ovde pretpostavljam nemoguće zbog jastuka. Ako je ukrivo, čiji je zadatak da ispravi, onoga koji je menjao sponu, ili onoga ko radi optiku? Edited March 7, 2020 by neshaoct prebačeno 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
dekirs 4818 Posted March 4, 2020 (edited) 24 minutes ago, ata said: Ako je ukrivo, čiji je zadatak da ispravi, onoga koji je menjao sponu, ili onoga ko radi optiku? Moras trap da centriras posle zamene spone. Tako da, idi negde na reglazu. Edited March 4, 2020 by dekirs Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7718 Posted March 4, 2020 (edited) Kada je volan "kriv" nesto nije u redu, neki luft postoji negde ili trap nije u osi i ne resava se nikako tako sto se pomeri volan Kada se menja spona radi se i centriranje trapa. Edited March 7, 2020 by neshaoct formatiranje nakon prebacivanja posta Quote Share this post Link to post Share on other sites
Drasko bgd 148 Posted June 1, 2020 Pre izvesnog vremena javi se tup zvuk iz prednjeg desnog točka(skupljač rupa),ne budem lenj uskočim u kanal,drmaj sponu,najteži viljušku,stabilizator,kuglu i ništa,majku mu.Podignem desnu stranu,ljulj,ljulj,drm,drm,gore,dole kad ono šolja amortizera.Juri,traži,sve neke China šolje,nadjem originalne po 3800 kom,zamenio obe i sad ko nov nema više nikakvih zvukova.Desna šolja se u odnosu na novu potrošila nešto oko 3mm,malo al dovoljno da pravi probleme! 2 moron and horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zhorz 102 Posted June 2, 2020 dobro si izdrzao...meni zamenili na 60,000km Quote Share this post Link to post Share on other sites
jevtic_ognjen 19 Posted June 2, 2020 Napisaću iskustvo svog "letnjeg" auta Uzeo sam novu Lanciu Ypsilon 2013, na 70000km su zamenjene šolje amortizera, povremeno se tako čulo. Zadnje 4 godine baš kao što opisujete samo preko ležećih, nikakva rupa ili cimanje imam taj zvuk na zadnjoj osovini. Čudno je što se to dešava samo zimi, evo ga leto i opet ništa...zimski problem 3 god mi je bila i pedala gasa koja izgubi primanje, auto utihne i onda normalno sve ali to je zamenjeno. Na svakom servisu napomenem za to ali za sad sve ok. Vozim tako ali sumnjam na gume na amortizeru mada pošto je sad letnji period nema problema:))) 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3645 Posted June 2, 2020 @Drasko bgd Koliko si prešao? On 3/4/2020 at 9:47 PM, ata said: Ako je ukrivo, čiji je zadatak da ispravi, onoga koji je menjao sponu, ili onoga ko radi optiku? Koliko znam, to je posao za optiku. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Drasko bgd 148 Posted June 2, 2020 Prešao sam 74000,ovo je prvo što je zamenjeno,do sad samo ulje,filteri i svećice.Sve je to potrošna roba! 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3645 Posted June 2, 2020 Ne znam kakva su iskustva drugih inače sa "Italijanima" po tom pitanju, ali, da li je uobičajeno da se na ispod 100 kkm tako menjaju šolje, krajevi spona i/ili slični elementi vešanja kod 500L? Znam da to dosta zavisi od uslova eksploatacije, ali, nekako mi tih 74 kkm mali kilometri za npr. šolju amortizera. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zhorz 102 Posted June 3, 2020 74k po BG i 150k po AP ti je isto..nema tu zakonitosti.....dobor je sto se cuje pa zamenis a ne teras pa kazes eto zamenio sam na 150k Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3645 Posted June 3, 2020 Ne znam ... Prelazio sam sa kolima kao prvi vlasnik i po 200 kkm (pa delom toga i po BG, ali, i po mnogo gorim putevima), pa da nisam menjao te šolje ili slično, već da sam za to vreme promenio samo jedan kraj spone. Ako je u prvih 100 kkm treba da menjam elemente vešanja i/ili upravljanja, meni je to jako onespokojavajće. Ne radi se tu o parama, nisu to neki ogromni troškovi, ali, ... Mogu samo da se nadam da moj 500L neće biti te "sreće". Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivica su 149 Posted June 3, 2020 Kakvi su nam putevi, mene više ništa ne čudi... u svom gradu već imam poveći spisak ulica i puteva koje izbegavam, pa makar napravio i duplo veću rutu. Mislim da vešanje ne bi izdržalo ni 40k po tim rupama, kada se ne bi pazilo... 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted June 17, 2020 Deo postova je prebačen u odgovarajuću temu: - Fiat 500L - zamena prednjih kočionih diskova@FLCS 1 Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Pizon1984 1 Posted March 20, 2022 Ljudi, upao sam u rupu na putu sa oba tocka, tako je lupilo da su mi se bubrezi pomerili, mrak nisam je ni video u to u Beogradsko kod onih novih zgrada... Smrklo mi se pri pomisli da je nesto stradalo, medutim nista do prvog lezeceg i pruznog prelaza, cuje se udarac metala o metal i tako na svakom lezecem osim ako prelazim jako sporo. U pitanju je Grande punto. Da li neko mozda zna sta je stradalo pre nego odem kod majstora jer necu skoro pa da znam smem li da vozim....? Quote Share this post Link to post Share on other sites
alfini0507 1653 Posted March 21, 2022 Odluci se u kojoj temi ces postaviti pitanje...Sent from my Redmi Note 9 Pro using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites