Jump to content
FAS Goran
Kopun

Lancia Lybra 1.6 - tvrdoća papučice kvačila

Recommended Posts

Opet ja ...  :cry:

 

Nakon što sam uspo da rešim kompletno zadnji trap i deo prednjeg mislio sam da sam završio sa popravkama za jedno vreme...

 

Elem nedelju dana posle ode mi set kvačila. :rant: Majstor mi zameni set kvačila (LUK sam uzeo) i ja da pritisnem kvačilo kad ono nešto mi premekano, jedva da ima otpora.

Pre toga je imalo neku tvrdoću, ne previše. A na kolima koja sam pre Lybre vozio (Fiat Regata) ,  takođe je kvačilo imalo neku tvrdoću. Majstor tvrdi da je to normalno zato što ovo kvačilo ima jedan zubac više od originala, i zato što je neko crevo bilo zapušeno (nisam ga najbolje razumeo valjda od hidraulike) i kaže da je sve dotegao maksimalno koliko je mogao i da bolje od ovoga ne može.

 

Zanima me da li je to normalno da je tako mekano kvačilo pa da ja nisam navikao, jer je u prethodnim kolima ili me majstor laže jer mu se ne radi više...

 

A sve to ne bi bio toliki problem da nemam zdravstevin problema sa nogom....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svima je sa novim kvacilom ogromna razlika. Kazu da su ova nova cak i dosta meksa od fabrickih. Mi menjali na dva kombija i sad je toliko meko da je to nenormalno. Kad ga zgazis cujes kako udari o pod, kao da si skocio svom snagom na papucicu. Nema nikakvog otpora a sve je ok :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok hvala :) Sad barem znam da je to normalno. :hope:   Znači ako sam vas dobro razumeo ne postoji nikakva mogućnost da se nešto dotegne pa da ono postane tvrđe, da dobije neki otpor ? Ili mi samo preostaje da se naviknem ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postajaće tvrđe kako se bude trošilo.
Ja isto imam tvrdo kvačilo i onda sam smarao pola foruma da testiram njihova kvačila.

Sva su bila takva kao da propada papučica.
Zaključujem da je to normalno, samo sam se ja navikao na neispravno kvačilo :D
 

Na bolje se čovek lako navikne, tako da ćeš uskoro zaboraviti na sve ovo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je normalno. Ja sam menjao set kvacila nedavno, isto je bilo ultra mekano u prvih stotinak kilometara.

Vremenom je postalo polu-tvrdo ponovo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ista priča ! Nisam mogao da verujem da je toliko mekano, kad su montirali novo kvačilo.

 

A onda, prođe neko vreme, dal' sam se ja navik'o, ili kvačilo donekle otvrdnulo, pojma nemam, ali sad je tvrdoća "normalna"  :smoke:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala vam puno na odgovorima ! Stvarno sam se  uplašio i iznervirao :unsure:

 

Hmmm i dalje mekano, al evo ga 3 dan kako vozim pa mogu da kažem da je osećaj malo bolji.

 

Majstora sam poslao u tri lepe, bio ubeđen da se može stegnut (kao kod stare regate koju sam vozio 20 godina), a da on neće :D Jer i ovako sam bio malo uzje_an na njega pošto mi je nazad menjao silen blokove u viljuškama, menjao gumice balans štangle (na moje insistiranje) i stabilizatore, a nije menjao silen blokove zadnjeg mosta ( jbg to bi me kostalo dodatnih 8000-10000) i sad mi auto jeste utegnut ali  i dalje škripi kad je pod nagibom ili kad neko sedne ili ustane sa zadnje klupe, a zbog toga sam i prvobitno odneo ga kod majstora. I još mi je uzeo pare za prednji levi amortizer kao rešio mi je zvonjavu koja se tamo javlja, a ono i dalje zvoni. A verovali vi ljudi meni ili ne on je bio jedini U Subotici od njih 5-6 koji je znao u šta gleda, ovi ostali pre nikad videli lancia lybru u Subotici, vljda jer je tako redak pa ne znaju šta još su mi ga usput dobro i izgrebali ovde u Su... :rant:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima.

Još sam "svež" sa Lybrom (sjaaajan auto) i nije mi nešto jasno oko kvačila.

U kupovinu sam išao sa majstorem (takodje vozi Lybru) da se ne bih z.j.bo, pošto sam čuo da je popravka kvačila skupa.

Elem, provozamo se, on ispregleda, prodavac kaže pre 25000 km menjao korpu, lamelu, druk ležaj i cilindar kvačila i ja je pazarim.

 

Ranije sam vozio benzince i na svima je kvačilo bilo mekše.

Papučica kvačila je malkice viša od papučice kočnice.

Brzine menjam normalno. 

Ne svidja mi se što zatrese auto prilikom paljenja (ne i kad gasim).

 

Moja dilema/pitanje:

O čemu se radi? Jel' kvačilo ok ili "pri kraju"?

 

Budžet sam ispucao na sredjivanje trapa, nove gume i neke sitnice. Ako je ono najgore...

 

Hvala unapred na odgovorima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li ti auto menja zvuk kada stiskaš kvačilo i spuštaš?

Koliko je prešao?

"Ono najgore" za Fiat i nije toliko strašno. Ispod 300e je novo a reparacija 120e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kakvih 300€ brate, nije ni 200€...

Moje kvacilo je tvrdk, ali je mekse od Ivanovog, a na njegovoj Lybri skoro zamenjen ceo set.

Na leru mi se cuje kao sitno nesto da zvecka, kad pritisnem papucicu, zvuk nestane skroz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala vam puno na odgovorima ! Stvarno sam se  uplašio i iznervirao :unsure:

 

Hmmm i dalje mekano, al evo ga 3 dan kako vozim pa mogu da kažem da je osećaj malo bolji.

 

Majstora sam poslao u tri lepe, bio ubeđen da se može stegnut (kao kod stare regate koju sam vozio 20 godina), a da on neće :D Jer i ovako sam bio malo uzje_an na njega pošto mi je nazad menjao silen blokove u viljuškama, menjao gumice balans štangle (na moje insistiranje) i stabilizatore, a nije menjao silen blokove zadnjeg mosta ( jbg to bi me kostalo dodatnih 8000-10000) i sad mi auto jeste utegnut ali  i dalje škripi kad je pod nagibom ili kad neko sedne ili ustane sa zadnje klupe, a zbog toga sam i prvobitno odneo ga kod majstora. I još mi je uzeo pare za prednji levi amortizer kao rešio mi je zvonjavu koja se tamo javlja, a ono i dalje zvoni. A verovali vi ljudi meni ili ne on je bio jedini U Subotici od njih 5-6 koji je znao u šta gleda, ovi ostali pre nikad videli lancia lybru u Subotici, vljda jer je tako redak pa ne znaju šta još su mi ga usput dobro i izgrebali ovde u Su... :rant:

 

Samo da ti dam jednu nasoku sta bi moglo da bude skripanje.Kod mene na Alfi isti slucaj na nagid ili na neravnine mi skripelo pomalo kao da struga metal od metala,kad neko sedne na zadnjoj klupi i ustane isto se culo skripanje.I ja kao i ti mislio sam da su amortizeri nesto oko trapa,kad ono nosim je na majstor i on vidi da sajlu od rucne sto ide do levi tocak struga na metal.Lepo uzeo izolir malo pomestili sajlu stranicno stavili stege i sad nista ne skripi nista ne strruga prilikom nagiba ili kad neko sedne.Tako da mozes i to proveriti mozda je sitnica nemoj da se panicis kao ja.

 

Pozdrav 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Ranije sam vozio benzince i na svima je kvačilo bilo mekše.

Papučica kvačila je malkice viša od papučice kočnice.

Brzine menjam normalno. 

Ne svidja mi se što zatrese auto prilikom paljenja (ne i kad gasim).

 

Moja dilema/pitanje:

O čemu se radi? Jel' kvačilo ok ili "pri kraju"?

 

Budžet sam ispucao na sredjivanje trapa, nove gume i neke sitnice. Ako je ono najgore...

 

Hvala unapred na odgovorima.

 

Ono najgore je da se doživiš saobraćajku. Sve drugo je rešivo. Nek smo mi živi i zdravi.

 

Dizel motori tresu kod paljenja i gašenja. To je tako. Kod benzinaca je sve mirnije.

Zašto tresu ? Ja mislim da ima bar 20 razloga. Jedan od češćih su nosači motora, koji su kod dizela izloženi mnogo većem trošenju i habanju.

 

Meni je propao plivajući, a nisam imao ni jedan od najčešće opisivanih simptoma.

 

Sve u svemu - mojne da se sekiraš unapred - vozi i uživaj. Sigurno će doći vreme da menjaš kvačilo, i neka ti je Lanća živa i zdrava, i ti sa njom, doći će vreme i za zamenu plivajućeg zamajca. Ali, to što zatrese kod startovanja, uopšte ne mora da znači da je u pitanju ovo navedeno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala neshaoct, bacam se na čitanje.

--

 Mihailovic - totalno si me opustio :smoke:  Uživaću u vožnji, pa ako nešto rikne - živciranje i zamena.

 

Još koji savet mi treba o tome kako voziti dizelaša

Volim opuštenu vožnju ("da klizi"), normalno ubrzanje, što manje kočenja (vozim uglavnom medjugradske ture).

 

Da li je OK (što se tiče motora i menjača) šaltanje na 2000-2200 obr., vožnja na 1500-1600?

Može li lagano ubrzanje sa 1200 obr. (da ne bih spuštao u nižu brzinu)?

Kada mi zatreba naglo ubrzanje - da li doziram gas ili ga zalepim za patos?

 

Hvala, pozz

Edited by Kafke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne odgovara autu bas voznja na 1500-1600obr.

Gledaj da ga saltas bar na 2400-2500, i onda ces biti na nekih 1800 obr.

Nikako ne valja ubrzavanje sa 1400-1500obr, a pogotovo ne sa 1200obr.

Kad ti zatreba naglo ubrzanje, vrati u nizu i sa 2100-2300obr slobodno potopi, dobices najbolje moguce ubrzanje :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bila je negde slika odnosa brzine i obrtnog momenta. Potraži je na forumu ili na netu.

 

Savremeni dizelaš se vozi kao benzinac. Nema tu mnogo filozofije. Ja šaltam po zvuku, a i odnos stepena prenosa je takav  da se šalta kao i na benzicima.

U drugu ubrzo nakon polaska, u treću na 40 km/h, u četvrtu oko 60, u petu oko 80. To je to. Ako sam na auto putu, malo prolongiram i u 3. preko 50 u 4. preko 80.  u petu preko 100. i onda po gasu, već koliko sam brzo planirao da vozim.

 

U četvrtoj ne vozim ispod 50, u trećoj ne vozim ispod 30. (a i ovo retko, jedino u slučajevima kad cela kolona vozi, na primer 50 na sat, ine mogu da zaobiđem onda laganica u 4.)

 

Ako ćeš da daješ gas da bi "lepio za sedište" to se radi preko 2.000 obrtaja. Ispod toga samo lagano dodavanje gasa i lagano ubrzanje. Maksimalno ima smisla voziti do 3.000 obrtaja ili nešto minimalno preko. Jer tu i opada obrtni moment

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za ovog mog benzinca sam platio set kvacila "LUK" skoro 9.000, a ruke 6.000. Sad posle jedno 2.000 pređenih km sve je ok, taman je kvačilo kako treba :) A razlog za menjanje je bio što kad sam pritisnuo kvačilo čuo se druk ležaj i jako teško, skoro nemoguće se ubacivalo u brzinu.

Edited by Kopun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam problem!

Papucica kvacila se ne vrati normalno u prvobitni polozaj, ali imam i sledecih problema: 

- trese pri polasku 

- tesko se ubacuje u brzinu

Sta je problem? Ulje u menjacu je dosipano...

Share this post


Link to post
Share on other sites

To bi trebalo majstor da proveri i da ti kaze. Ali uglavnom strada mali cilindar,onaj na papuci kvacila. I to sto tesko ubacujes u brzinu je takodje zbog cilindra,jer ne stvara dovoljan pritisak u sistemu i ne moze da razdvoji kvacilo kako treba. A to sto trese pri polasku,opet treba (iskusan) majstor da pogleda,moze da bude da je set kvacila na izdisaju,(moze da trese i zbog lose korpe i zbog lose lamele),ili plivajuci zamajac nije vise kako treba...u svakom slucaju,nista bez krstenog mehanicara. :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas sam primetio da ubacivane u sve brzine, kada nije upaljen auto, ide super, a kad se upali tesko se ubacuje u bilo koju brzinu. Cak u rikverc kad se ubacuje cuje se kao "kvrc".

Dosipao sam kociono ulje, ali nema nikakvih poboljsanja.

Sta moze biti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...