Kopun 0 Posted July 15, 2015 Opet ja ... Nakon što sam uspo da rešim kompletno zadnji trap i deo prednjeg mislio sam da sam završio sa popravkama za jedno vreme... Elem nedelju dana posle ode mi set kvačila. Majstor mi zameni set kvačila (LUK sam uzeo) i ja da pritisnem kvačilo kad ono nešto mi premekano, jedva da ima otpora.Pre toga je imalo neku tvrdoću, ne previše. A na kolima koja sam pre Lybre vozio (Fiat Regata) , takođe je kvačilo imalo neku tvrdoću. Majstor tvrdi da je to normalno zato što ovo kvačilo ima jedan zubac više od originala, i zato što je neko crevo bilo zapušeno (nisam ga najbolje razumeo valjda od hidraulike) i kaže da je sve dotegao maksimalno koliko je mogao i da bolje od ovoga ne može. Zanima me da li je to normalno da je tako mekano kvačilo pa da ja nisam navikao, jer je u prethodnim kolima ili me majstor laže jer mu se ne radi više... A sve to ne bi bio toliki problem da nemam zdravstevin problema sa nogom.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7732 Posted July 15, 2015 Svima je sa novim kvacilom ogromna razlika. Kazu da su ova nova cak i dosta meksa od fabrickih. Mi menjali na dva kombija i sad je toliko meko da je to nenormalno. Kad ga zgazis cujes kako udari o pod, kao da si skocio svom snagom na papucicu. Nema nikakvog otpora a sve je ok Quote Share this post Link to post Share on other sites
Marko Topola 50 Posted July 15, 2015 Drugar na golfu menjao kvacilo, baaas je meko, sto Mica kaze, kad ga zgazim udari u pod. Posle kad se vratim u Lybru jedva stisnem Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kopun 0 Posted July 16, 2015 Ok hvala Sad barem znam da je to normalno. Znači ako sam vas dobro razumeo ne postoji nikakva mogućnost da se nešto dotegne pa da ono postane tvrđe, da dobije neki otpor ? Ili mi samo preostaje da se naviknem ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
joshibeast 74 Posted July 16, 2015 Postajaće tvrđe kako se bude trošilo.Ja isto imam tvrdo kvačilo i onda sam smarao pola foruma da testiram njihova kvačila.Sva su bila takva kao da propada papučica.Zaključujem da je to normalno, samo sam se ja navikao na neispravno kvačilo Na bolje se čovek lako navikne, tako da ćeš uskoro zaboraviti na sve ovo Quote Share this post Link to post Share on other sites
M626 0 Posted July 16, 2015 To je normalno. Ja sam menjao set kvacila nedavno, isto je bilo ultra mekano u prvih stotinak kilometara.Vremenom je postalo polu-tvrdo ponovo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mihailovic 29 Posted July 17, 2015 Ista priča ! Nisam mogao da verujem da je toliko mekano, kad su montirali novo kvačilo. A onda, prođe neko vreme, dal' sam se ja navik'o, ili kvačilo donekle otvrdnulo, pojma nemam, ali sad je tvrdoća "normalna" Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kopun 0 Posted July 17, 2015 Hvala vam puno na odgovorima ! Stvarno sam se uplašio i iznervirao Hmmm i dalje mekano, al evo ga 3 dan kako vozim pa mogu da kažem da je osećaj malo bolji. Majstora sam poslao u tri lepe, bio ubeđen da se može stegnut (kao kod stare regate koju sam vozio 20 godina), a da on neće Jer i ovako sam bio malo uzje_an na njega pošto mi je nazad menjao silen blokove u viljuškama, menjao gumice balans štangle (na moje insistiranje) i stabilizatore, a nije menjao silen blokove zadnjeg mosta ( jbg to bi me kostalo dodatnih 8000-10000) i sad mi auto jeste utegnut ali i dalje škripi kad je pod nagibom ili kad neko sedne ili ustane sa zadnje klupe, a zbog toga sam i prvobitno odneo ga kod majstora. I još mi je uzeo pare za prednji levi amortizer kao rešio mi je zvonjavu koja se tamo javlja, a ono i dalje zvoni. A verovali vi ljudi meni ili ne on je bio jedini U Subotici od njih 5-6 koji je znao u šta gleda, ovi ostali pre nikad videli lancia lybru u Subotici, vljda jer je tako redak pa ne znaju šta još su mi ga usput dobro i izgrebali ovde u Su... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kafke 0 Posted October 10, 2015 Pozdrav svima.Još sam "svež" sa Lybrom (sjaaajan auto) i nije mi nešto jasno oko kvačila.U kupovinu sam išao sa majstorem (takodje vozi Lybru) da se ne bih z.j.bo, pošto sam čuo da je popravka kvačila skupa.Elem, provozamo se, on ispregleda, prodavac kaže pre 25000 km menjao korpu, lamelu, druk ležaj i cilindar kvačila i ja je pazarim. Ranije sam vozio benzince i na svima je kvačilo bilo mekše.Papučica kvačila je malkice viša od papučice kočnice.Brzine menjam normalno. Ne svidja mi se što zatrese auto prilikom paljenja (ne i kad gasim). Moja dilema/pitanje:O čemu se radi? Jel' kvačilo ok ili "pri kraju"? Budžet sam ispucao na sredjivanje trapa, nove gume i neke sitnice. Ako je ono najgore... Hvala unapred na odgovorima. Quote Share this post Link to post Share on other sites
joshibeast 74 Posted October 10, 2015 Da li ti auto menja zvuk kada stiskaš kvačilo i spuštaš?Koliko je prešao?"Ono najgore" za Fiat i nije toliko strašno. Ispod 300e je novo a reparacija 120e. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Marko Topola 50 Posted October 10, 2015 Kakvih 300€ brate, nije ni 200€...Moje kvacilo je tvrdk, ali je mekse od Ivanovog, a na njegovoj Lybri skoro zamenjen ceo set. Na leru mi se cuje kao sitno nesto da zvecka, kad pritisnem papucicu, zvuk nestane skroz. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted October 10, 2015 Ne svidja mi se što zatrese auto prilikom paljenja (ne i kad gasim). Klik ovde:https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/41262-plivajući-zamajac-na-jtd/?p=822732 Generalno, iščitaj celu tu temu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
jozovac 0 Posted October 10, 2015 Hvala vam puno na odgovorima ! Stvarno sam se uplašio i iznervirao Hmmm i dalje mekano, al evo ga 3 dan kako vozim pa mogu da kažem da je osećaj malo bolji. Majstora sam poslao u tri lepe, bio ubeđen da se može stegnut (kao kod stare regate koju sam vozio 20 godina), a da on neće Jer i ovako sam bio malo uzje_an na njega pošto mi je nazad menjao silen blokove u viljuškama, menjao gumice balans štangle (na moje insistiranje) i stabilizatore, a nije menjao silen blokove zadnjeg mosta ( jbg to bi me kostalo dodatnih 8000-10000) i sad mi auto jeste utegnut ali i dalje škripi kad je pod nagibom ili kad neko sedne ili ustane sa zadnje klupe, a zbog toga sam i prvobitno odneo ga kod majstora. I još mi je uzeo pare za prednji levi amortizer kao rešio mi je zvonjavu koja se tamo javlja, a ono i dalje zvoni. A verovali vi ljudi meni ili ne on je bio jedini U Subotici od njih 5-6 koji je znao u šta gleda, ovi ostali pre nikad videli lancia lybru u Subotici, vljda jer je tako redak pa ne znaju šta još su mi ga usput dobro i izgrebali ovde u Su... Samo da ti dam jednu nasoku sta bi moglo da bude skripanje.Kod mene na Alfi isti slucaj na nagid ili na neravnine mi skripelo pomalo kao da struga metal od metala,kad neko sedne na zadnjoj klupi i ustane isto se culo skripanje.I ja kao i ti mislio sam da su amortizeri nesto oko trapa,kad ono nosim je na majstor i on vidi da sajlu od rucne sto ide do levi tocak struga na metal.Lepo uzeo izolir malo pomestili sajlu stranicno stavili stege i sad nista ne skripi nista ne strruga prilikom nagiba ili kad neko sedne.Tako da mozes i to proveriti mozda je sitnica nemoj da se panicis kao ja. Pozdrav Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mihailovic 29 Posted October 10, 2015 Ranije sam vozio benzince i na svima je kvačilo bilo mekše.Papučica kvačila je malkice viša od papučice kočnice.Brzine menjam normalno. Ne svidja mi se što zatrese auto prilikom paljenja (ne i kad gasim). Moja dilema/pitanje:O čemu se radi? Jel' kvačilo ok ili "pri kraju"? Budžet sam ispucao na sredjivanje trapa, nove gume i neke sitnice. Ako je ono najgore... Hvala unapred na odgovorima. Ono najgore je da se doživiš saobraćajku. Sve drugo je rešivo. Nek smo mi živi i zdravi. Dizel motori tresu kod paljenja i gašenja. To je tako. Kod benzinaca je sve mirnije.Zašto tresu ? Ja mislim da ima bar 20 razloga. Jedan od češćih su nosači motora, koji su kod dizela izloženi mnogo većem trošenju i habanju. Meni je propao plivajući, a nisam imao ni jedan od najčešće opisivanih simptoma. Sve u svemu - mojne da se sekiraš unapred - vozi i uživaj. Sigurno će doći vreme da menjaš kvačilo, i neka ti je Lanća živa i zdrava, i ti sa njom, doći će vreme i za zamenu plivajućeg zamajca. Ali, to što zatrese kod startovanja, uopšte ne mora da znači da je u pitanju ovo navedeno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kafke 0 Posted October 11, 2015 (edited) Hvala neshaoct, bacam se na čitanje.-- Mihailovic - totalno si me opustio Uživaću u vožnji, pa ako nešto rikne - živciranje i zamena. Još koji savet mi treba o tome kako voziti dizelašaVolim opuštenu vožnju ("da klizi"), normalno ubrzanje, što manje kočenja (vozim uglavnom medjugradske ture). Da li je OK (što se tiče motora i menjača) šaltanje na 2000-2200 obr., vožnja na 1500-1600?Može li lagano ubrzanje sa 1200 obr. (da ne bih spuštao u nižu brzinu)?Kada mi zatreba naglo ubrzanje - da li doziram gas ili ga zalepim za patos? Hvala, pozz Edited October 11, 2015 by Kafke Quote Share this post Link to post Share on other sites
Marko Topola 50 Posted October 11, 2015 Ne odgovara autu bas voznja na 1500-1600obr.Gledaj da ga saltas bar na 2400-2500, i onda ces biti na nekih 1800 obr.Nikako ne valja ubrzavanje sa 1400-1500obr, a pogotovo ne sa 1200obr.Kad ti zatreba naglo ubrzanje, vrati u nizu i sa 2100-2300obr slobodno potopi, dobices najbolje moguce ubrzanje Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mihailovic 29 Posted October 11, 2015 Bila je negde slika odnosa brzine i obrtnog momenta. Potraži je na forumu ili na netu. Savremeni dizelaš se vozi kao benzinac. Nema tu mnogo filozofije. Ja šaltam po zvuku, a i odnos stepena prenosa je takav da se šalta kao i na benzicima.U drugu ubrzo nakon polaska, u treću na 40 km/h, u četvrtu oko 60, u petu oko 80. To je to. Ako sam na auto putu, malo prolongiram i u 3. preko 50 u 4. preko 80. u petu preko 100. i onda po gasu, već koliko sam brzo planirao da vozim. U četvrtoj ne vozim ispod 50, u trećoj ne vozim ispod 30. (a i ovo retko, jedino u slučajevima kad cela kolona vozi, na primer 50 na sat, ine mogu da zaobiđem onda laganica u 4.) Ako ćeš da daješ gas da bi "lepio za sedište" to se radi preko 2.000 obrtaja. Ispod toga samo lagano dodavanje gasa i lagano ubrzanje. Maksimalno ima smisla voziti do 3.000 obrtaja ili nešto minimalno preko. Jer tu i opada obrtni moment Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kopun 0 Posted October 12, 2015 (edited) Za ovog mog benzinca sam platio set kvacila "LUK" skoro 9.000, a ruke 6.000. Sad posle jedno 2.000 pređenih km sve je ok, taman je kvačilo kako treba A razlog za menjanje je bio što kad sam pritisnuo kvačilo čuo se druk ležaj i jako teško, skoro nemoguće se ubacivalo u brzinu. Edited October 12, 2015 by Kopun Quote Share this post Link to post Share on other sites
TRAVID 1 Posted November 21, 2015 Imam problem!Papucica kvacila se ne vrati normalno u prvobitni polozaj, ali imam i sledecih problema: - trese pri polasku - tesko se ubacuje u brzinuSta je problem? Ulje u menjacu je dosipano... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Marko Topola 50 Posted November 21, 2015 Cilindar. Quote Share this post Link to post Share on other sites
TRAVID 1 Posted November 21, 2015 Koji? Kazu da ima dva: cilindar kvacila na pedali i cilindar kvacila na menjacu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sedla 2576 Posted November 22, 2015 To bi trebalo majstor da proveri i da ti kaze. Ali uglavnom strada mali cilindar,onaj na papuci kvacila. I to sto tesko ubacujes u brzinu je takodje zbog cilindra,jer ne stvara dovoljan pritisak u sistemu i ne moze da razdvoji kvacilo kako treba. A to sto trese pri polasku,opet treba (iskusan) majstor da pogleda,moze da bude da je set kvacila na izdisaju,(moze da trese i zbog lose korpe i zbog lose lamele),ili plivajuci zamajac nije vise kako treba...u svakom slucaju,nista bez krstenog mehanicara. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bglion 401 Posted November 22, 2015 Cilindar u kabini Quote Share this post Link to post Share on other sites
TRAVID 1 Posted November 23, 2015 Ima li neko fotografije gde se nalaze ti cilindri kvacila i menjaca? Quote Share this post Link to post Share on other sites
TRAVID 1 Posted November 25, 2015 Danas sam primetio da ubacivane u sve brzine, kada nije upaljen auto, ide super, a kad se upali tesko se ubacuje u bilo koju brzinu. Cak u rikverc kad se ubacuje cuje se kao "kvrc".Dosipao sam kociono ulje, ali nema nikakvih poboljsanja.Sta moze biti? Quote Share this post Link to post Share on other sites