Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Jaguar C-type se pridružuje porodici Continuation modela

 

jaguar c 04.jpg

 

Jaguar Classic će proizvesti ograničeni broj novih C-type Continuation modela kako bi proslavio 70 godina legende, dvostrukog pobednika trke ''24 sata Le Man'' Jaguar Classic slavi 70. godišnjicu legendarnog trkačkog automobila C-type stvarajući strogo ograničenu seriju novih automobila C-type Continuation (u prevodu: ''nastavak''), koji će se ručno praviti u Jaguarovom pogonu Classic Works u Koventriju.

 

Program C-type Continuation će omogućiti istorijskim zaljubljenicima u automobiliske trke da kupe novi fabrički napravljeni primer jedinstvenog dela sa disk kočnicama iz 1953. godine. C-type, koji je izvorno napravljen između 1951. i 53. bio je poznat po svom izuzetno fluidnom obliku po dizajneru Jaguar automobila, aerodinamičaru i umetniku Malcolmu Sayeru. C-type je pobedio na iscrpljujućem ''24 sata Le Mana'' u svom debiju 1951. godine, postigavši prvu od sedam pobeda Jaguara na francuskoj trci izdržljivosti.

 

jaguar c 03.jpg

 

Od 1952. godine C-type (zvaničnog naziva Jaguar XK120-C) je pionir u usvajanju inovativne tehnologije kočenja sa disk kočnicama u motorsportu, sa revolucionarnim sistemom koji su razvili Jaguar i Dunlop, postigavši prvu pobedu za automobil sa disk kočnicama sa Stirlingom Mossom na ''Velikoj nagradi Reimsa'' u Francuskoj.

 

jaguar c 02.jpg

 

C-type je 1953. godine ponovo osvojio ''24 sata Le Mana'', još jedno mesto za disk kočnice, a takođe je postigao uspeh u rukama privatnih vlasnika, što je doprinelo da Jaguar završi kao vicešampion u Svetskom prvenstvu sportskih automobila.

 

jaguar c 01.jpg

 

''Vožen nekim od najcenjenijih trkačkih vozača u istoriji, C-type je postavio temelje Jaguarovom uspehu u trkama izdržljivosti, a sinonim je za dizajn i inženjerske inovacije. Sedamdeset godina kasnije, Jaguar Classic je ponosan što može da upotrebi najnovije inovacije u proizvodnoj tehnologiji - zajedno sa tradicionalnim veštinama i nenadmašnom stručnošću - kako bi ponovo predstavio ovaj legendarni automobil za uživanje nove generacije entuzijasta'', rekao je Dan Pink, Direktor Jaguar Classica.

 

Od 53 C-type Jaguara napravljenih pedesetih godina prošlog veka, 43 su prodata privatnim vlasnicima, ali serijska specifikacija C-type je bila ograničena na automobile sa doboš kočnicama i oko 200 konjskih snaga, u stilu automobila iz 1951. godine. Osam novih automobila C-type Continuation biće napravljeno uoči događaja nadahnutog trkama za njihove vlasnike 2022. godine. Svaki primerak će odražavati specifikacije pobedničkog trkačkog modela fabričkog tima na ''24 sata Le Mana'' iz 1953. uključujući 3.4 redni 6-cilindrični motor sa trostrukim Weber 40DCO3 karburatorima za snagu motora od otprilike 220 KS i disk kočnice.

 

Nadovezujući se na iskustvo stečeno sa prethodnim Jaguar Classic Continuation programima za lagane E-type, XKSS i D-type, inženjeri Jaguar Classic su konsultovali Jaguarove arhive i unakrsne podatke skeniranja preuzete sa originalnog C-type-a zajedno sa najnovijim kompjuterom potpomognutom dizajnerskom tehnologijom za stvaranje najautentičnijeg novog C-type automobila. Idući tim inženjerskim CAD podacima korak dalje, Jaguar Classic je prvi put ikada pružio priliku kupcima da vizuelizuju svoj C-type Continuation virtuelno, koristeći posebno dizajnirani mrežni konfigurator. Ovaj novi alat omogućava korisnicima poređenje boja i opcija opreme između 12 autentičnih boja spoljašnjosti i osam dostupnih boja unutrašnjosti, te primenjuju opcionalne trkačke okrugle brojeve, značku upravljača i oznaku poklopca motora. Ne samo za predstavu, ovi autentični novi C-type modeli će biti prikladni za istorijske trke, staze i zatvorene puteve. Jaguar Classic nije objavio cene pojedinog primerka modela C-type Continuation.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaguar C-Type Continuation

 

Jaguar c 003.jpg

 

Jaguar Classic proizvodi ograničenu seriju novih ručno napravljenih primeraka kultnog Jaguara C-Typa za proslavu svoje 70. godišnjice. Jaguar Classic oživljava strogo ograničenu seriju novih C-Type primeraka, u slavu baštine ovog legendarnog modela i njegovih uspeha u moto sportu, 70 godina nakon što je prvi put jurio do pobede na 24 sata Le Mana. Novu seriju vozila su javno predstavitli na prestižnom Concours of Elegance u palati Hampton Court.

 

217904-jaguar c 02.jpg

 

Nastavak C-Typea biće ručno napravljeni u Jaguar Classic Works u Coventryju, prema specifikacijama C-Typea ''dela'' iz 1953. koji su dominirali 24 sata Le Mana te godine, postigavši drugu pobedu u Le Manu i nastavljajući trku uspeha motosporta za kompaniju.

 

217903-Jaguar c01.jpg

 

Tim u Jaguar Classic-u je pomno istražio istoriju C-Typea u skladu s strogim specifikacijama. C-Type je jedan od najpoznatijih automobila u slavnoj Jaguarovoj istoriji trka, a vozili su ga neki od najcenjenijih vozača u isporiji. Nastavak C-Typea održava ikonični i napredni dizajn Malcolma Sayersa živim zahvaljujući prvoj primeni 3D CAD crteža Jaguara Classic, spojenom dizajnu i baštini moto sporta sa najnovijim inženjerskim alatima - naglasio je Dan Pink, glavni čovek u Jaguar Classicu.

 

Vizija Malcolma Sayera, legendarnog dizajnera Jaguar automobila, aerodinamičara, inženjerskog čuda i umetnika, prvobitno se trkala od 1951. godine i donela pobedu u Le Manu prvi put. Njegov pionirski dinamičan oblik je pomogao pobedničkim vozačima Petera Walkera i Petera Whiteheada da postignu rekordnu prosečnu brzinu od 150.46 km/h. Međutim, C-Type se posebno ističe prvom upotrebom disk kočnica od 1952. Razvijene s Dunlopom, u kombinaciji sa nadogradnjom motora i oslanjanja, doprinele su tome da C-Type primerci dominiraju 24 sata Le Mana 1953. sa prvim i drugim mestom i rekordno neverovatna prosečna brzina od 170.3 km/h.

 

Originalni C-Type je bio poznat po fluidnom i aerodinamičnom obliku, koji je dizajnirao Malcolm Sayer, koji je William Lyons regrutovao 1950. Prvobitno nazvan XK120C i koristeći to kultno vozilo kao bazu, C-Type će postati jedan od najvažnijih automobila u istroriji Jaguara. C-Type je koristio XK120 motor, menjač i oslanjanje, dok je Malcolm Sayer usavršio  aerodinamičnu karoseriju koristeći svoje iskustvo u inženjerstvu. Koristeći komplikovane matematičke formule, Sayer je primenio svoju jedinstvenu sposobnost umetničke veštine i aerodinamičke stručnosti za proizvodnju C-Typea.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaguar kompletirao prvi primerak C-Type Continuation linije

 

226214-jaguar c 01.jpg

 

Nakon više od 3.000 radnih sati, kompanija Jaguar konačno je finiširala prvi C-Type Continuation namenjen mušteriji, dok je njegovo kompletiranje došlo u najpovoljnijoj prilici. Automobil je dobio zvanično pečatirano odobrenje 29.06.2022. godine, što je obeležilo tačno sedamdeset godina od dana kada je ser Stirling Mos proslavio svoju pobedu na Reims Grand Prix trci. Brutalna trka od pedeset krugova dugačka 360 kilometara predstavlja je daleko više od ponosnog momenta za kompaniju Jaguar, jer je ona obeležila i početak motosport revolucije.

 

226215-jaguar c 02.jpg

 

U to vreme, ovaj događaj predstavljao je prvo internacionalno takmičenje koje je C-Type opremio disk kočnicama, nakon što je Mos ubedio svoj tim da isproba ovu pionirsku tehnologiju. Automobil koji vidite u našoj galeriji predstavlja omaž automobilu koji je dominirao trkačkim stazama tokom pedesetih.

 

226216-jaguar c 03.jpg

 

U pastelno zelenoj boji karoserije i sa kožnim zelenim sedištima unutar putničke kabine, prvi Continuation automobil inspirisan je direktno Mosovim pobedničkim C-Type modelom. Sada kada je prošao svojih 402 test kilometra, on je potpuno spreman da bude isporučen jednom veoma srećnom vlasniku. Ručno napravljen u Classic Works pogonu kompanije Jaguar u Koventriju, model je oživeo od strane inžinjerskog tima upotrebom naprednog CAD modeliranja, kombinovanog sa tradicionalnim metodama pravljenja autombila, koji su bili korišćeni tokom kreiranja originalne jedinice.

 

226217-jaguar c 04.jpg

 

Striktno ograničena, ova Continuation linija nudi se kupcima u selekciji od dvanaest eksterijernih boja, osam nijansi kožnih presvlaka i još dosta opcija za personalizaciju. Zapravo, svi mogu kreirati sebi jedan ovakav model, čak i ako ga ne mogu priuštiti, putem konfiguratora kompanije Jaguar. Modeli koji nastavljaju ovako staru liniju dobli su FIA dozvolu i zbog toga se mogu trkati u istorijskim trkačkim događajima, uključujući i Jaguar Classic Challenge trku, koja se održava na brojnim trkačkim stazama, uključujući Le Mans i Silverstone.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...