Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Formula 1 gubi publiku...

Recommended Posts

Fetel o V12: Bio sam ogorčen, vozio sam dobro

 

Sebastijan-Fetel 2018.jpg

 

Kada je na Velikoj nagradi Rusije Ferarijev agregat izdao Sebastijana Fetela njegova poslednja poruka na radiju je bila ''vratite je*ene V12 motore''. Nemac je posle trke objasnio takav svoj komentar. Posle trijumfa u Singapuru delovalo je da Sebastijan Fetel može da veže pobede i trijumfom i u Sočiju. Ipak Ferarijev vozač je posle pit stopa sredinom trke u Rusiji morao da odustane zbog kvara na agregatu. Samo je parkirao svoj Ferari uz stazu u momentu kada se borio za trijumf, a poslednji komentar mu je bio da bi trebalo vratiti agregate sa 12 cilindara. U Formuli 1 bolidi imaju agregate sa šest cilindara koji su daleko kompleksniji.

 

''Ne postoji druga opcija. Ove pogonske jedinice su veoma kompleksne sa inženjerskog stanovišta, veoma su fascinantne ali očigledno ja imam svoj stav. Mislim da to nije dobra stvar ni za trkanje ni za ljude koji nas gledaju. Kada sam prokomentarisao to bio sam ogorčen. Do tog momenta sam vozio veoma dobro i delovalo je da imam dobro popodne. Prva reakcija kada ti se bolid pokvari nije najsrećnija'', kazao je Fetel koji je posle odustajanja rekao ''Vratite je*ene V12''. Posle Fetelovog odustajanja na stazi je bilo najpre virtuelno vozilo bezbednosti pa vozilo bezbednosti, što je najbolje iskoristio Mercedes za duplu pobedu i to u momentu sezone kada se činilo da je Ferari dominantniji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ros Bron: Dugoročni ugovori sjajan znak za F1

 

Ros Bron.jpg

 

Kako prenosi Sport Klub, Ros Bron, sportski direktor Formule 1, istakao je značaj novih dugoročnih ugovora mladih asova Maksa Ferstapena i Šarla Leklera sa ekipama Red Bul i Ferari.

''Ohrabren sam što timovi potpisuju dugoročne ugovore sa vozačima, a pogotovo tako mladim i talentovanim, kao što su Maks i Šarl. Na taj način nam i sponzori govore kako žele još dugo ostanu sa nama, a razume se da je njihovo prisustvo u Formuli 1 sjajna stvar za naš sport. Maks i Šarl će još dugo godina voditi velike bitke, a sigurno je da će jednog dana postati i najbolji piloti na svetu na radost njihovih navijača''.

 

Podsećamo, Ferstapen je nedavno produžio ugovor sa Red Bulom do 2023. godine, a Šarl Lekler sa Ferarijem do 2024. godine. Bron je dodao i to da u, gotovo svim ekipama, imate bar jednog pilota sa dugoročnim ugovorom, što je potvrda da će i timovi ostati u ovom broju u karavanu Formule 1.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Formula 1 bez proglašenja pobednika na podijumu

 

podijum.jpg

 

Kako prenosi Sport Klub, vozači Formule 1 neće proslavljati pobede na uobičajen način pošto je ukinuta ceremonija proglašenja pobednika na podijumu, kao deo novih pravila zbog situacije sa pandemijom. Takođe, svečana parada vozača pre starta neće biti održana jer ne bi imala smisla, pošto će se takmičenja održavati bez prisustva publike.

 

''Praksa koju smo imali u prošlosti jednostavno sada ne može da se sprovede. Ceremonija proglašenja pobednika na podijumu se neće održati, ali razmišljamo da uradimo nešto na tu temu posle trke. Jedna od mogućnosti je da automobile zaustavimo na pisti, po plasmanu i da piloti izađu i stanu ispred njih. Ne možemo da im predajemo trofeje jer moramo da zadržimo socijalnu distancu. Ali, pripremili smo planove i procedure, videćemo samo kako možemo da ih predstavimo na televiziji'', rekao je izvršni direktor Formule 1, Ros Bron.

Nova sezona u Formuli 1 trebalo bi da započne Velikom nagradom Austrije 5. jula. Takmičenje će se održati bez prisustva publike.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

''Muškarac kleči samo u crkvi i kad prosi ženu''

 

Ovogodišnja sezona Formule 1 jedinstvena je iz više razloga. Takvom ju je, za početak, učinio kasni početak i izmenjen kalendar zbog pandemije koronavirusa, a nadodao se na to i aktivizam vozača u borbi protiv rasizma. Od prve trke u sezoni, predvođeni Luisom Hamiltonom, vozači porukama na majicama, ili klečanjem, kako ko, iskazuju podršku pokretu ''Black livers matter'' i generalno borbi protiv rasizma. Bilo je i biće različitih mišljenja o postupcima vozača, a među poslednjima se oglasio nekadašnji vozač Vitalij Petrov koji je dosta kritički raspoložen kada je ova tema u pitanju.

 

''Lično smatram da je nošenje Black lives matter majica suvišno, kao i klečanje. To je lična stvar svake odrasle osobe. Ne razumem to klečanje. Prema našoj tradiciji muškarac kleči samo u dva slučaja - u mestu gde se moli Bogu u crkvi, i kada prosi ruku svoje buduće žene'', rekao je Petrov. ''Možeš da iskažeš svoj stav na društvenim mrežema, možeš da daješ intervje, možeš da osnuješ neki društveni pokret, možeš da kontaktiraš vladu... Ali da Formula 1 ovako poziva sve... Mislim da polovina navijača ne razume šta se dešava'', dodao je Petrov i nastavio u istom maniru: ''Šta ako jedan od vozača kaže da je gej? Da li će onda izaći sa zastavom duginih boja i pozivati sve da postanu gej ili nešto slično? Imate mnogo takvih primera i ne verujem da će FIA dozvoliti da se sa ovakvim akcijama nastavi u nedogled''.

 

Petrov je dodao da u Rusiji ne postoji problem sa rasizmom: ''U Rusiji vlada drugačiji mentalitet. Nemamo problem sa onim o čemu priča Hamilton. Mora da se poštuje svaka osoba, ali mislim da o tome treba ljude učiti na globalnom nivou, da treba osnovati i neke fondove koji će tome biti namenjeni'', zaključio je Petrov.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sebastijan Fetel: ''Formula 1 rizikuje da se izgubi u beznačajnosti''

 

russia2018 vettel.png

 

Sebastijan Fetel smatra da Formula 1 gubi na nekoliko frontova, a posebno na planu politike koja vlada ovim sportom i koja bi mogla na kraju da ga uništi. Već izvesno vreme, timovi Formule 1 nastoje da odbrane svoje pozicije i utiču na odluke koje se donose u ovom sportu da bi se zaštitili. Mnogi smatraju da je ovo rešeno novim sistemom za glasanje vezano za velike promene u pravilima. Ipak, Fetel smatra da je ovo faza u kojoj politika može da zapečati sudbinu Formule 1, koja bi na kraju mogla da se raspline u beznačajnosti.

 

''Čini se da je to slučaj'', rekao je Fetel za Frankfurter Allgemeine na temu dominacije političkih motiva nad Formulom 1. ''Ozbiljnost situacije se ne razume na pravi način i za mene je to frustrirajuće. Mi znamo šta je bolje, ali ne možemo to da ostvarimo. To je način na koji možemo da zapečatimo odlazak u beznačajnost.'' Najveća politička bitka koja je trenutno u jeku uključuje Red Bull i potencijalnog dobavljača pogonskih jedinica za austrijski tim od 2022. Red Bull očajnički želi da preuzme Hondinu intelektualnu svojinu i kasnije razvija motor samostalno unutar kuće, ali iz straha zbog potencijalnog zaostajanja za ostalim proizvođačima, Mercedesom, Ferrarijem i Renaultom, zalaže se za zamrzavanje razvoja motora od 2022. Pored toga, šef Red Bulla, Kristijan Horner želi da se korišćenje biogoriva iz obnovljivih izvora u okviru udela od 10% odloži. Ovo pravilo treba na snagu da stupi za 2022. ali Horner smatra da bi to bilo kakvo zamrzavanje razvoja motora učinilo besmislenim.

 

Međutim, Fetel smatra da je koncept korišćenja 10% udela biogoriva potpuno besmisleno. Zašto Formula 1 ne bi bila pionir u ''zelenim'' tehnologijama?

''To nije inovacija. Zašto bi F1 kaskala na tom planu? Postoji velika mogućnost za F1 da na autentičan način obezbedi svoj opstanak, ali to se ignoriše. Mislim da upravo ta pionirska uloga može da obezbedi opstanak našeg sporta. Imamo najefikasnije motore sa unutrašnjim sagorevanjem na svetu, ali tom istom svetu to nije od koristi jer način na koji ih mi koristimo nikada neće ući u serijsku proizvodnju.''

 

Na pitanje da li su troškovi važan faktor u svemu, Fetel je odgovorio: ''Učešće u Formuli 1 je uvek zahtevalo gomilu novca. Do sada, konkurentnost i ambicija su imale dovoljan efekat na otvaranje novčanika.'' Četvorostruki šampion smatra da je najbolji korak koji ''najbrži cirkus na svetu može da uradi'' taj, da inovativne tehnologije učini dostupne svima, a ne da one budu isključivo vlasništvo tima koji ih je kreirao. ''Individualne strategije timova gde jedan želi da proizvede najbolju bateriju, a drugi najbolji hibridni sistem, od male su nam koristi. Formuli 1 je neophodna sveobuhvatna strategija'', rekao je Fetel. ''Mislim da smo temu ekološki podobnih tehnologija kao razvojnu oblast predugo ignorisali.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neverujem da je Red Bull danas toliko jak da bi F1 zamrznuo dalji razvoj motora. Ferari razvija nov motor a pročitao sam negde da i Reno pravi nov motor. Tako da teško će oni odustati od daljeg razvijanja novog motora

Share this post


Link to post
Share on other sites

Biogorivo bi moglo da sačuva motore SUS, ali Formula 1 mora brzo da reaguje

 

204523-mercedes f1 2020.jpg

 

Formula 1 je preduzela izvestan broj (važnih) koraka vezanih za blisku budućnost. Ograničavanje budžeta osigurava poštenije takmičenje, a sa plejadom mladih talenata čini se da ''najbrži cirkus na svetu'' ne mora da se brine za svoju budućnost. Međutim, šta se dešava sa aspekta održivosti?

 

Po Andreasu Hauptu iz Auto Motor und Sporta, apsolutno je od esencijalnog značaja da Formula 1 počne da radi na tome što je pre moguće. Kako prenose Vrele Gume, on predviđa da će u narednih nekoliko godina političari ubrzati donošenje odluka koje će u potpunosti zabraniti automobile pogonjene fosilnim gorivima. U nekim gradovima to se već dešava. Tako nešto bi naravno predstavljalo veliki gubitak za automobilske entuzijaste, a Formula 1 bi bila ''zaglavljena'' sa motorima SUS. Iz tog razloga, po Hauptovom viđenju, veoma je važno da se krene sa razvojem, a zatim i upotrebom karbon-neutralnih goriva što je pre moguće. Na ovaj način, motori sa unutrašnjim sagorevanjem bi bili ekološki podobniji nego električni automobili.

 

Ipak, činjenica je da proizvođači kasne po pitanju ove tehnologije. Oklevaju prvenstveno zbog troškova, tako da bi više voleli da uvedu ova goriva u isto vreme kada i nove motore 2025. ili čak 2026. mada je prvobitno bilo planirano da ekološka goriva uđu u igru 2023. I sve to uprkos činjenici da su goriva iz održivih izvora već dostupna. Zapravo, FIA je razvila 100% obnovljivo gorivo iz biomase, koje je proizvođačima dostupno za testiranje od Božića. Haupt veruje da bi trebalo da se koristi u nekoj od F1 trka najkasnije u roku od dve godine.

Razvoj drugih održivih metoda bi mogao da se ubrza kroz kooperaciju sa avio-industrijom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas originalan tekst, procitao sam u dahu. Malo aktuelnog trenutka, malo istorije, vrlo interesantno napisano.

Nije bas za neku odredjenu temu, pa stavih ovde trenutno.

 

Između Marvelovih junaka bez prava na grešku i stare, romantične priče o Formuli 1: Nova sezona i konačno pravi dvoboj u svakoj krivini'

 

Untitled.png.4cb87e278f01c2fe1304ffcbe81d3398.png

 

Neke sportove, lige i klubove pratimo zauvek, čitamo vesti o njima i dok čekamo u redu i dok ležimo u kadi i dok smo na važnom poslovnom sastanku. I postoje oni drugi, za koje smo mislili da smo ih davno odbacili, da su samo lepa uspomena, a oni nas i dalje imaju i čuvaju za nas onu fijoku u koju smo godinama pakovali zajedničke trenutke.

Tako je recimo, sa italijanskim fudbalom i Formulom 1. I jedno i drugo imaju svoj miris – kao sveža, zalivena trava do pola u hladu zapadne tribine i obližnje katedrale, kao spaljene gume u šikani. Imaju i svoj ukus gorkih poraza i poput najboljeg đelata ukusnih pobeda. Imaju svoje male priče koje se prepričavaju i pamte i svoje velike antiheroje.

Juventus i Mercedes. Timove koji su toliko moćni, da onaj ko veruje u to da se “pravda oseća stomakom” mora da se javi gastroenterologu kada pomisli da je prvo mesto na kraju sezone unapred upisano. Koji su toliko dominantni da je takmičenje dovedeno do besmisla.

Osim onog proleća kada sve može da se promeni, onog izuzetka koji vredi čekati.

Sudbina je htela da baš proleće posle teške, pandemijske godine, u italijanskom fudbalu donese, makar privremenu, smenu na vrhu. I da upravo tog proleća, posle mnogo godina, poverujemo da nas na najbržim stazama širom sveta čeka sezona za pamćenje u Formuli 1.

Nema generacije koja makar godinu svog života nije posvetila bar usputnom praćenju tog sporta. Od gledanja u TV preko sestrinog ramena tokom nedeljnog ručka, do skupljanja postera, zastava, nošenja kačketa i spitfajerki, maštanja o jednoj pobedničkoj krivini i talentu Kišnog čoveka.

Jedna generacija odrastala je uz Idole i Džejmsa Hanta, vozača koji je zbog svog načina života imao status rokenrol zvezde. Drugi su se ložili na Alana Prosta i nadali se, iz čiste kontre, da će pobediti Senu. Treći su voleli Skandinavce u svim sportovima i uvek su navijali za Janea Ahonena i Miku Hakinena. Četvrti uvek navijaju za pobednike. Ali svi za nekog navijaju.

Ipak, nema ni čoveka koji makar jednom nije “odustao” od Formule 1. Kada je Sena u punoj brzini produžio ka nebeskim šikanama, kada su motori postali važniji od talenta, kada su uveli DRS, kada se povukao Šumaher ili onda kada je Ferari počeo da se blamira.

I opet, malo je onih koji se ludom karavanu nisu vratili.

Tom je povratku Formuli 1 posebno doprinela serija na Netfliksu koja je u tri sezone prikazala sve ono što taj sport zapravo jeste, a što je ostalo u zapećku surove demonstracije moći jednog tima i jednog vozača.

Gledajući seriju o trkanju za život i življenju zbog trkanja, osvežili smo sećanje na sve detalje koji ostaju duboko urezani, a koji se ne svode na prskanje šampanjcem. Na nadu, iščekivanja, razočaranja i napade adrenalina.

Gardijan je još prošle godine sve priče o dominaciji Luisa Hamiltona pažljivo sveo u nekoliko redova: “Ima najbolji bolid? Povlašćen je? Prljav je vozač? Možda je sve to tačno, ali Formula 1 godinama ima samo jednog šampiona”.

 

profimedia-0480907556-1024x682.jpg.e3a18bb87ba79b3bafeca294bf50360e.jpg

 

Ovog proleća – videćemo dokle će to trajati – opasna pretnja biće mu Maks Ferštapen. Holanđanin je u Formulu 1 došao sa 17 godina i sada kada ima 23 za sobom ima ogromno iskustvo, 120 odvezenih trka. Bio je namćorast, nadobudan, izbacivao ljude sa staze u drugom krugu, pravio glupe greške u želji da pokaže da je došao i da je on sada gazda. Iako nije. Iako nije bio.

Ipak, u međuvremenu, uspeo je da poput Šumahera porazi sve svoje timske kolege. I ako to nije bilo preterano izazovno kada su sa njim vozili mladi vozači, bez harizme i hrabrosti, kada je timske boje delio sa Danijelom Rikardom, bilo je vraški teško.

Rikardo je jedan od najboljih vozača u karavanu, sa vrhunskim osećajem za kasno kočenje, Rikardo je iskusniji, namazaniji, ali je na duže staze, kada se podvukla crta, ostao poražen: 28-22 na kvalifikacijama, 22-17 na trkama i 608-590 u osvojenim bodovima.

Sve u korist Ferštapena.

Posle godina sazrevanja, sada ima i bolid koji je konkurentan i na čiji je “high reck” – deo koji omogućava veću stabilnost i bolje prijanjanje na velikim brzinama, kada je bolid u otpimalnom stanju – čitav tim inženjera i konstruktora spreman da uloži kuću i imanje.

 

Untitled.png.330aa2a5ded5369b471d5d4836a33573.png

 

Činjenica da je toliko kockica potrebno da se poklopi da bi neko uopšte ugrozio Luisa Hamiltona, govori dovoljno o nivou koji je on dostigao.

Zato najava nove sezone i njena premijerna trka u Bahreinu, podsećaju na neki Marvelov poster, sa nadljudskim sposobnostima glavnih likova koji moraju da koriste super moći jer nemaju prava na popravni.

Formula 1 je tako surova da ne dozvoljava prostor za jedan jedini pogrešan potez. U proceni brzine, u tajmingu kočenja, u toku zamene guma u pit lejnu, u izboru tima ili izjavi za medije dok je glava još vruća. I više ne dozvoljava previše nostalgije i romantike.

Nema među novim nadama nekog novog Hanta. Neće se pojaviti natpis u novinama – Šarl Lekler uhvaćen na jahti sa deset devojaka. Niko se ne igra sa drogama i svojom sudbinom. Jer svi žele surove profesionalce, mašine koje kada u slušalici čuju da je potrebno ubrzati četiri desetinke u sektoru 2, urade nešto neverovatno – ubrzaju za četiri desetinke u sektoru 2.

Nema ni onih romantičnih ekipa. Benetona sa Flaviom Brijatoreom čije je ime znala svaka majka koja je samo u prolazu komentarisala da su to sve ludaci. Nema ni Minardija i veselog Pjerluiđija Martinija.
Romantika je ostala zaključana u boksu.

Ali ćemo konačno posle više turobnih sezona dobiti borbu u svakoj trci.

Pa i ako Hamiltonu jednom, dvaput, pet puta oproste stvari koje drugima ne opraštaju, čini se da su Red Bul i Ferštapen spremni da istraju.

Činjenica da se navijači ponovo dele i sa mnogo ostrašćenosti govore o svakom preticanju potvrđuje da je Formula 1 opet važna i da će ponovo neki klinci buljiti u TV preko sestrinog ramena tokom nedeljnog ručka i da će neki drugi opet skupljati nalepnice, zastave i kačkete.

Naravno, kao što onima koji su voleli Džordana po njegovom povlačenju košarka više nije isti sport, tako će i stariji ljubitelji Formule 1, tim novim klincima pričati da “to nije to”, da nema više onih pravih vozača.

 

 

Zaista, većina najvećih vozača u istoriji neće biti u prilici ni da gleda novu sezonu. Ali ako neko pokuša da vas ubedi da nisu prisutni, nemojte mu verovati.

Sena, kako je uvek i radio, prvo prošeta stazom, zatim je obiđe vozeći bicikl, pa tek onda sedne u bolid. A kada završi trening, ušuška se u oblak i vizuelizuje svaku krivinu i šikanu sve dok mu puls ne skoči u venama nekih novih šampiona. Šumaher bolje od dragih lica prepoznaje ciljnu ravninu svake staze kojom je prošao i osmehuje se, sasvim sigurno, kada god redar kao na baterije maše kockastom zastavom. Lauda se još uvek nije ni oprostio, još mu neke stvari stoje na Hungaroringu.

Godinama je Formula 1 bila siva i monotona, ali ne od kiše i mokre staze koja iz vozača izvlači svu hrabrost i sve strahove, već siva od predvidivosti.

Izgleda da je stiglo proleće i da će opet preokreti imati ukus najboljeg đelata u Monci.

 

Preuzeto sa: nedeljnik.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fanovi F1 su sve mlađi

 

ferstapen zandvort.jpg

 

Prema najvećem istraživanju Global Surveya ikada sprovedenom, koje je naručio Motorsport Network u saradnji sa Formulom 1, fanovi Formule 1 postaju sve mlađi i raznovrsniji. Pri anketi je ispitano više od 167.000 ljudi iz čak 187 zemalja, a njihova prosečna starost iznosi 32 godine, što je za četiri godine manje od prethodne studije iz 2017. godine. Trend bi mogao da se objasni novim digitalnim pristupom Formule 1 projektima poput Netflixovog dokumentarca ''Drive To Survive''. Najveći rast mlade publike je zabeležen u Americi, Indiji, Kini i Meksiku. Čak se i učestvovanje ženskog pola udvostručilo u poslednje četiri godine.

 

''Povećana raznolikost i mlađa publika će nam omogućiti da postanemo bogatiji u smislu da privučemo pažnju više ljudi. To je rezultat pravog jezika, prave naracije i pravih alata koji su bliži načinu na koji se mlađa generacija ponaša i radi'', izjavio je izvršni direktor F1 Stefano Domenicali. ''To je stvarno nešto na čemu ćemo se još više potruditi''. ''Ove rezultate shvaćamo vrlo ozbiljno, bez fanova ne bismo bili ovde. Uprkos svim različitim područjima i kulturama, videti ove trendove je zaista ključno za donošenje ispravnih odluka za budućnost''.

 

Vozač Formule 1 Fernando Alonso se takođe izjasnio na temu:

''Postoji mlađa generacija koja prati Formulu 1, pa mi je drago da vidim šta misle o sportu. Mislim da je baza fanova malo drugačija nego pre, posebno dve-tri godine nakon Netflixove serije. Ankete su vrlo važne. Imali smo jednu pre nekoliko godina sa vrlo zanimljivim rezultatima, a ova je najveća do sada...''. Primećena je i veća geografska rasprostranjenost nego ikad, uključujući udvostručenje fanova iz Azije, Afrike i Bliskog istoka. Rast u broju je povezana sa atributima koji su identifikovani kao ''uzbudljivi'', 'tehnološki'', ''skupi'', ''konkurentni'' i ''zabavni''. Po prvi put su se reč ''konkurentni'' i ''zabavni'' pojavili u top pet opisa Formule 1, dok je u izvveštaju iz 2015. godine najviše ljudi F1 opisivalo ''dosadnom''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Horner: Ovo ni holivudski scenaristi ne bi smislili

 

red bull sastanak.jpg

 

Prethodna sezona Formule 1 donela je fantastično uzbuđenje u svom finišu u kojem je na poslednjoj trci šampionata vozač Red Bull-a Maks Fersatpen preticanjem u poseldnjem krugu oduzeo titulu Luisu Hamiltonu iz Mercedesa. Prvi čovek Red Bula Kristijan Horner izjavio je da misli da je taj uzbudljiv finiš dobra stvar za Formulu 1. Ferstapen je tako stigao do prve titule u karijeri i onemogućio Hamiltona da dostigne rekordni osmi naslov šampiona u F1.

 

''Mislim da smo poslednji put pre čak 47 godina imali situaciju da su dvojica prvoplasiranih vozača izjednačeni po broju bodova pred poslednju trku sezone. Mislim da čak ni scenaristi koje rade u Holivudu ne bi mogli da se dosete svih detalja koji su obeležili ovu sezonu. A popularnost Formule 1 je prosto eksplodirala'', izjavio je Kristijan Horner. ''Mislim da je trka u Abu Dabiju bila najveći sportski događaj ove godine. Broj navijača koji smo privukli je zapanjujući'', rekao je prvi čovek Red Bull-a.

Nova sezona Formule 1 počinje 18-20. marta trkom za Veliku nagradu Bahreina.

 

Sainc: Masijeva odluka čudna, ali bio je to dobar ishod

 

Vozač Ferarija Karlos Sainc junior izjavio je da je srećan zbog toga što se sezona u Formuli 1 okončala ''dobrim ishodom'' na stazi, uprkos brojnim kontroverzama koje su pratile poslednju trku sezone, koja se vozila za Veliku nagradu Abu Dabija. Sainc je šampionat završio peti u generalnom plasmanu sa 164.5 bodova, a ispred njega su bili samo vozači Red Bull-a i Mercedesa.

 

''Zapravo mislim da je prvenstvo imalo dobar ishod u svetlu svih događaja koji su pratili poslednju trku. Moje mišljenje je da je to bila sjajna bitka za titulu i da je dobro što je to nadmetanje ostalo čisto - nije bilo sudara, kontakta... Meni je najvažnije da nema prljave igre. Ipak, odluka Majkla Masija u finišu trke bila je prilično čudna i možda bi o njoj trebalo da se detaljnije diskutuje. Nikada ranije nisam bio u prilici da krećem trku ponovo, a da su dvojica vozača ispred mene. Umalo me je to koštalo podijuma'', izjavio je Karlos Sainc.

 

Šefovi timova: Najbolji je Ferstapen

 

Holanđaninu su priznanje odali i šefovi timova. U njihovom izboru, Maks je proglašen za najboljeg vozača u godini na izmaku. Bodovi su deljeni kao u Formuli 1. Prvo mesto je vredelo 25, pa sve do desetog za koje se dobijao jedan. Ferstapen je na kraju imao 213 glasova, 21 više od drugoplasiranog Luisa Hamiltona. Daleko iza na trećem mestu završio je Lando Noris, vozač Meklarena sa 110 poena. Od četvrtog do desetog mesta završili su Sainc, Lekler, Alonso, Gasli, Rasel, Botas i Okon.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...