Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Formula 1 gubi publiku...

Recommended Posts

Herbert predlaže: Subotom trka za timove, nedeljom trka za vozače

 

herbert.jpg

 
Mnogi stručnjaci traže načine kako poboljšati Formulu 1, a sada se oglasio i bivši F1 vozač Johnny Herbert koji je izneo veoma zanimljiv predlog vezan za format trkačkog vikenda. Naime, Herbert tvrdi da se previše vozača žali na slobodne treninge tokom kojih ne rade skoro ništa, već samo prikupljaju podatke za inženjere. Britanac zato predlaže format po kome bi petkom imali kvalifikacije, dok bi u ostatku vikenda imali dve različite trke.


''Kako postići da stvari budu zabavnije za vozače i navijače? Možda sat i po treninga petkom, a zatim odmah pola sata kvalifikacija. Zatim u subotu oko pola sata zagrevanja i onda jednosatna trka za konstruktorske bodove. To bi bila timska trka'', kaže Herbert. ''Nedeljom može biti ono što svi žele da gledaju - trka vozača. Može im se odmah na početku dati strategija i onda u trci voze sami. Neka vozači diktiraju trku. Možemo opet imati velike gladijatorske trke kao u vreme Prosta i Senne.'' Herbert tvrdi da vozači ponovo moraju da imaju glavnu reč i da u tome leži čar Formule 1 jer se navijači većinom poistovećuju s vozačkim herojima. ''Vozači moraju donositi odluke i stvari će na taj način postati veoma promenjive. Mora bi biti njihov izbor. Mi smo ljudi, trebalo bi nam to biti dozvoljeno. To su najbolji vozači na svetu i želimo ih.''
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raikonen: U F1 je previše politike i sranja

 

raik.jpg

 

Vozač Ferarija Kimi Raikonen otkrio je situaciju u Formuli 1. ''Trke su te koje me ostavljaju u životu, al trenutno stanje nije baš najbolje. U poslednje vreme je previše politike i sranja. Ako mi unutar formule tako mislimo, mogu samo da zamislim šta misle oni izvan nje. Ovo nije dobro'', rekao je Raikonen. Naredna trka Formule 1 na programu je 17. aprila za Veliku nagradu Kine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rikardo: Čelnicima F1 su potrebna muda

 

146987-rikardo.jpg

 

Vozač Red Bula Danijel Rikardo smatra da bi čelnici F1 trebalo da budu hrabriji sa svojim odlikama. ''Mislim da nemaju muda. Donesu jednu odluku, pa je onda promene, ne možete tako da se ponašate, treba nam nešto novo, hrabrije, ovo što radimo je pomalo zastarelo''. Verovatno misleći na sistem kvalifikacija i ''oreol'', Australijanac se osvrnuo i na sadašnje bolide. ''Čuo sam da će sledeće sezone biti tri do pet sekundi brži. Hajde da vidimo. To bi bilo lepo jer imate staze i krivine gde je očigledno da ne ulazite u punoj brzini'', zaključio je Australijanac.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brijatore: Formula 1 da se vrati bazičnom konceptu

 

Nekadašnji prvi čovek Renoa Flavio Brijatore rekao je da je Formula 1 izgubila svoj put zbog preterano komplikovanih pravila zbog kojih su ljubitelji tog sporta zbunjeni. Takođe, Brijatore ističe da su pravila lišila sve spektakla koji se očekuje od Formule 1. ''Kojim putem Formula 1 ide? I dalje to ne razumem. Komplikujemo stvari i moramo da se vratimo bazičnom konceptu Gran Pri trka. To bi trebalo da bude sve. Previše je pravila, previše je ograničenja. Ljudi su zbunjeni. Samo pogledajte kako je bilo u Monci, koliko ljudi je ispred padoka čekalo vozače? Nekada ih je bilo na hiljade, a sada ih je nekoliko stotina'', istakao je Brijatore. Italijan smatra da se svi previše fokusiraju na oblikovanje pravila i da ih je to odvratilo od onoga što bi trebalo da im bude glavni cilj, a to su bolje borbe između vozača na stazi. ''Jednostavno, hajde da pričamo o trkanju - da vozači na raspolaganju imaju manju tehnologiju, ali da pružaju bolji šou. Trkanje mora da ima jednostavna pravila - oni koji su iza pokušavaju da preteknu one koji su ispred, a oni treba da se brani. Sve ostalo je nebitno. Sada ne smete da pređete belu linije, u suprotnom ćete dobiti kaznu. Uz to, ako postoji problem sa motorom, ne bi trebalo da kaznite vozača, najveći broj bodova treba da bude oduzet konstruktoru. Zašto je Hamilton morao da startuje sa začelja u Spa zbog novog motora? Luis je vozač i treba da razmišlja samo o svojoj vožnji. Ako oni koji su u sportu ne razumeju stvari, samo razmislite o ljudima koji to gledaju kod svoje kuće. Najbolji vozači su u Formuli 1 i ona mora da ih izazove sličnim bolidima, ljude ništa drugo ne zanima'', naglasio je Brijatore.

 

Brijatore je istakao da je potreban novi pristup propisima u sportu, da bi on bio jednostavniji i za učesnike i za one koji ga prate. ''Bilo bi dovoljno samo pojednostaviti pravila. Više ne pričamo o trkama, već birokratiji, pravilima i kaznama. U prošlosti nismo imali tako nešto. Na svaka tri dana su sastanci, na kojima se odlučuje samo o tome kada će se sastati sledeći put. Samo zamislite sve one privatne avione koji idu iz Lozane u Moncu, Firencu ili Pariz. Mnogo je putovanja, a oni ne mogu da odluče koju mineralnu vodu žele na stolu kada sednu zajedno. Šta su Strateška grupa i Komisija Formule 1 smislile do sada? Ništa. Zapravo, sve su zakomplikovali. Nemoguće je da se 20 ljudi usaglasi'', rekao je Brijatore. Ovogodišnji šampionat Formule 1 nastavlja se u nedelju Velikom nagradom Singapura, uz direktan prenos na Sport klubu 1.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eklston predlaže promenu formata u Formuli 1

 

eclestone.jpg

 

Kako prenosi Beta, prvi čovek Formule 1 Berni Eklston predložio je promenu formata u tom takmičenju, prema kojoj bi se umesto jedne, vozile dve kraće trke. Poslednjih godina vode se polemike o formatu takmičenja u Formuli 1 i kako privući mlađe gledaoce. Bivši svetski šampion, vozač Meklarena Dženson Baton, nedavno je predložio da se voze kraće trke, pošto je video kako su mladi u Japani prihvatili kratku igricu Pokemon go. ''Ljude sada manje drži pažnja, a brojni sportovi pokušavaju da uvedu kraće forme takmičenja. Bila je velika gledanost trke u Brazilu. Trka jeste bila duga, ali je zbog jake kiše i nekoliko udesa bila prekinuta u dva navrata i ljudi su se uključivali da vide šta se dešava. Moramo da se pozabavimo tradicionalnim konceptom jedne duge trke. Dve trke od po 40 minuta, sa pauzom od 40 minuta tokom koje vozači mogu da daju izjave, mehaničari da rade na vozilima, privukli bi gledaoce, televizijske kompanije, sponzore'', rekao je Eklston. Formula 1 je nedavno dobila novog vlasnika, američku kompaniju Liberti medija. Eklston je rekao da bi dobra ideja za Formulu 1 bila pratiti američki model, ali da ne zna da li je taj sport spreman da prihvati radikalne promene. ''Ne znam da li imamo hrabrosti da za promenu. Vremena se menjaju i toga moramo da budemo svesni. Svi američki sportovi imaju tajm-aute, uglavnom jer američka publika ne može da se koncentriše. Oni odrastaju uz sve u petnaestominutnim segmentima na televiziji. Ljudi su sada svuda takvi'', rekao je Eklston.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onda Fetelu i Hamiltonu isto treba reći... :D 

Realno, ako izmene pravila za sledeću sezonu približe ostale Mercedesu biće zanimljivije...ali ostali moraju da rade da bi stigli dotle. :) 

 

--------

Berni Eklston: "Mercedes i Ferrari će napustiti Formulu 1''

 

hamilton%20cdn.jpg

 

U intervjuu datom za ''Auto Motor und Sport'', Eklston je spomenuo problem sa sledećim ''Concorde'' sporazumom, koji ugovorno obavezuje vodeće timove. Eklston kaže da nema garancija da će vladajući šampioni, Mercedes i najuspešniji tim svih vremena, Ferrari, ostati u ''najbržem cirkusu na svetu'' kada im istekne ugovor 2020. godine. ''Moglo bi da nam se desi da Mercedes i Ferrari odu'', rekao je Eklston. ''Ipak, iskreno, ukoliko trke postanu kvalitetnije, to i nije tako strašna vizija. Svakako moramo očekivati da će nas proizvođači napustiti. Mercedes će se povući čim im više ne bude odgovaralo učešće u Formuli 1, a to je nešto što smo imali i ranije, pogledajte Hondu, BMW i Toyotu. Kada Formula 1 odradi posao za njih, oni odlaze. Nema zahvalnosti.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

@silenci

 

Bravo, baaaaš dobre slike. :thumbsup: 

Sledeća sezona mora biti zanimjivija, obećava barem kao i uvek kada se izmešaju karte (promene pravila malo :whistle:) :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Njui: Ukinite vazdušne tunele, pa da vidimo

 

144532-njui.jpg

 

Kako prenosi Sport klub, tehnički šef Red Bula Adrijan Njui rekao je da bi Formula 1 mogla odmah da zabrani upotrebu vazdušnih tunela ako želi propise koji će značajno umanjiti resurse tunela i nagraditi kreativnost. Dizajner velikog broja šampionskih bolida u Formuli 1 u poslednje tri decenije istakao je da razume potrebu za smanjenjem troškova, ali i izjednačavanjem među timova. Iako se protivi ograničavanju budžera, Njui veruje da postoje druge mogućnosti koje će doprineti smanjenju troškova. ''Moje mišljenje je da bi Formula 1 trebalo da bude borba između vozača začinjena kreativnošću njihovih inženjera. To znači da to ne bi trebalo da bude borba resursa, kakva je postala sa inženjerske strane. To bi bilo moguće ako bi se osmislili propisi koji bi nagradili kreativnost, više nego što bi to učinio broj ljudi u timu. Teško je uvesti ograničenje budžeta, ali ako osmislite ograničavanje resursa, posebno koji se tiču šasije, koja mnogo zavisi od aerodinamike. Mogli biste da uvedete značajne zabrane, možda ukinuti upotrebu vazdušnih tunela u potpunosti. Ako biste smanjili resurse, ne bi bilo smisla imati toliko inženjera jer mnogi zavise od tunela'', rekao je Njui.

Ovogodišnji šampionat Formule 1 startuje Velikom nagradom Australije 26. marta, a tokom njega će biti uveden niz novih pravila i propisa, koji bi trebalo da doprinesu većim brzinama i većem uzbuđenju na stazi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cudno da se za tako nesto nalaze tim sa najboljom aerodinamikom :D Da ukinu vazdusne tunele pa ih niko nece stici :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ih, zna on šta mu najbolje ide...on je barem poznat kao ''pola čovek - pola vazdušni tunel'', :D pa se eto setio da mu taj tunel i ne treba onda baš mnooogo...  :whistle: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hamilton: Ne sanjajte o preticanju

 

162087-mercedes%20f1%201.jpg

 

Luis Hamilton nije potpuno siguran da će tehničke promene doneti ono čemu se najviše nadaju F1 pristalice - više preticanja. ''Nisam baš siguran za to, po ovome što sam vozio do sada, mnogo je nezgodnije kada ste iza drugog automobila i moglo bi da bude veoma nezgodno i kontraproduktivno, jer će se manje vozača odlučiti za preticanje, osim ako nisu potpuno sigurni''. Hamilton je imao i zanimljivu ocenu pneumatika. ''Neke stvari su identične kao što su bile pre, nisu baš tako revolucionarne promene kao što su se najavljivale i kao što sam očekivao. Recimo, gume su tvrđe nego ikad, ali prijanjanje je identično kao ranije. Ostaje nam samo da se nadamo da će biti dobro, ali nemojmo previše da sanjamo'', upozorio je Hamilton.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Botas: Preticanje nije postalo nemoguće

 

botas%202017.jpg

 

Novi vozač Mercedesa Valteri Botas smatra da ne treba suditi o ''manjku'' preticanja posle samo jedne trke u sezoni Formule 1. 27-godišnji Finac je na svom debiju u Mercedesu osvojio treće mesto na stazi ''Albert park'' u Australiji, dok je prvi bio Sebastijan Fetel u Ferariju, a drugi Botasov klupski kolega Luis Hamilton. Ipak, viđena su samo dva preticanja, u odnosu na 26 od prošle godine, o čemu su govorili prvi čovek FIA Žan Tod i Luis Hamilton. Botas, ipak, smatra da ''preticanja'' nisu u potpunosti žrtvovana, kako bi bolidi bili brži, a trke spektakularnije. ''Mislim da će u budućnosti preticanja biti malo komplikovanija, ali da će sve zavisiti od staze. Na nekim stazama ćemo videti dobru vožnju, dok će na drugima preticanje biti nemoguće, kao što je slučaj u Barseloni. Sačekajmo još nekoliko trka da prođe da vidimo kako će biti. Sigurno je da je u Australiji bilo komplikovanije nego ranije'', kaže Botas.

Naredna trka sezone u Formuli 1 vozi se za Veliku nagradu Kine 9. aprila, koja bi prema očekivanjima trebalo da donese više preticanja zbog svog dugog pravca.

 

Tod: Manjak preticanja - cena koju vredi platiti

Prvi čovek Svetske automobilske federacije Žan Tod rekao je da se nekih stvari vredi odreći da bi bolidi Formule 1 bili brži i spektakularniji. Tokom prve trke sezone - Velike nagrade Australije viđena su samo dva preticanja na stazi, u poređenju sa 26 prošle godine. Time su ostvarene sumnje da bi veća zavisnost od aerodinamike u kombinaciji sa manjim trošenjem pneumatika mogla da dovede so znatnog smanjenja broja preticanja. ''Preticanja su oduvek bila problem u auto-moto sportu. Sećam se trka pre 20 ili 30 godina, kada bolidi na svežim pneumaticima, koji su bili brži za dve ili tri sekunde, nisu mogli da preteknu one koji su bili ispred njih, pošto su preticanja bila izuzetno teška. Jasno je da možemo da shvatimo da će preticanja biti još teža ove godine, ali smo pokušali da nađemo način da bismo ih olakšali. Možda će novi propisi sve dodatno otežati, ali možda je to bila cena koju vredi platiti zbog širih bolida i veće aerodinamike'', rekao je Tod. Vladajuće telo Formule 1 trebalo bi da razmisli o dužinama DRS zona posle Velike nagrade Kine, kada bude jasno koliko su preticanja zapravo teža nego ranije. Tod je takođe istakao da na duže staze Frormula 1 treba da razmisli o promeni aerodinamičnog koncepta da bi budući bolidi lakše mogli da prate jedan drugog. ''To je nešto o čemu treba da razmislimo kada budemo razgovarali o budućim propisima, o tome da li je to dobar kompromis'', rekao je Tod.

Trostruki svetski šampion Luis Hamilton nagovestio je posle otvaranja sezone da je trenutna situacija po pitanju preticanja najgora koju je iskusio od početka svoje karijere. ''Definitivno se neće popraviti, ovako će biti do kraja sezone'', naglasio je Hamilton.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vurc: Formula 1 je ponovo autentična

 

vurc.jpg

 

Prvi čovek Asocijacije Gran Pri vozača (GPDA) Aleks Vurc rekao je da je Formula 1 ponovo postala autentična time što su vozači u ovogodišnji bolidima pronašli novi izazov. Ovogodišnji bolidi su mnogo duži i širi, imaju veće pneumatike, što ih čini mnogo bržima u odnosu na prethodne, ali će vozačima biti mnogo teže da im pronađu granice. Posle otvaranja sezone u Australiji, gde je Sebastijan Fetel iskoristio to što se Luis Hamilton zaglavio iza Maksa Ferstapena posle odlaska u boks, Vurc smatra da bi ljubitelje Formule 1 trebalo da raduje to što će ponovo biti svedoci pravog trkanja. Austrijanac, koji je na čelu GPDA od 2014. godine, kaže da su povratne informacije koje je dobio od vozača ohrabrujuće, iako priznaje da postoji prostor za naredak u određenim oblastima.

''Vozačima se sviđaju bolidi. Formula 1 je ponovo autentična, primamljiva i lakše je to prodati. Ako ćujete višestrukog svetskog šampiona kako nema dah preko radija pošto želi da bude brži i napada, ne treba vam objašnjenje da je fizički teško i ujedno izazovno voziti takav bolid. Tokom svakog kruga morate da vozite kako najbolje umete i to je sjajno. Zato smatram da je pravac u kojem idemo dobar'', rekao je Vurc. Iako je zadovoljan razvojem bolida, Vurc priznaje da treba raditi na smanjenju razlike između tri najbolja tima i ostalih. ''Da imam listu želja, rekao bih da bismo imali neizvesnije takmičenje kada bi postojale manje razlike između timova. Tada će se uzbuđenje samo povećavati, Formula 1 će biti konkurentna, autentična i uzbudljiva. Idemo u tom smeru'', istakao je Vurc.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnogo brzi, a Sumaher i dalje drzi rekord staze u Australiji i ko zna koliko jos. Ranije su gazili bolide do daske, a sada se trude da sacuvaju gume i gorivo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, tada su motori imali ''malo'' više cilndara i kubika nego ovi danas :D ,ali su nesumnjivo znatno brži nego prošle godine. :thumbup: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U krivinama su neuporedivo brži, G sile su i do 50% veće, u Melburnu je rekord gravitacionog opterećenja bio preko 6G. Vozači još uvek ispituju gde su krajnje granice bolida, tek će da bude zanimljivo. DRS zone će biti produžene radi lakšeg obilaženja jer su na pravcima svi brzi.
 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...