Jump to content
FAS Euroauto Goran
neshaoct

Formula 1 gubi publiku...

Recommended Posts

f1%20aus%201.jpg

 
Ljubitelji Formule 1, koja se smatra najelitnijom trkačkom serijom na svetu, su progovorili, a ono o čemu pričaju nije dobro. Po Forbesu, F1 je izgubila 25 miliona gledalaca u 2014. Da li je koincidencija ili ne, sve se dešava u godini kada su nova pravila prisilila proizvođače i timove da se prebace na nove turbo jedinice, što je imalo višestruki negativan uticaj na atraktivnost i samo trkanje. Zvuk, jedna od najbitnijih osobenosti F1 bolida je postao bezvezan, poput kuhinjskog miksera, ali nije to jedino što je odbilo milione ljudi da odustanu od praćenja ''najbržeg cirkusa na svetu'' preko TV ekrana.
 
Anketa koju je sprovela Asocijacija gran pri vozača, otkrila je da fanovi smatraju događanja na stazi previše dosadnim. U pokušaju da reši bar neki od gorućih problema, F1 Strateška grupa, sastavljena od moćnika iz sporta, formirala je sveobuhvatan komplet predloga, da bi se vratilo poverenje gledalaca. Najbrža promena se odnosi na ustupke za proizvođače motora u prvoj godini takmičenja, što bi Hondi moglo da obezbedi preko potrebnu podršku. Što se zvuka tiče, govorilo se o redizajniranju izduvnog sistema, a diskusija se vodila i u vezi sa kažnjavanjem timova zbog promene motora. Da bi talenat vozača došao do izražaja, asistencije podrške i komunikacije će biti redukovane, i to već od VN Belgije ove godine (23. avgust). Timovi će uskoro imati veću slobodu što se izbora pneumatika tiče, a automobili će izgledati agresivnije, ali tek od 2017.
 
Svi ovi predlozi i promene pravila se čine kao prvi korak u dobrom smeru. Suština postojanja Formule 1 je da donese zabavu gledaocima. Bez gledalaca i ljubitelja, nema ni Formule, jednačina je ovde vrlo jasna. Ipak, pre nego što se predlozi usvoje, F1 Komisija i FIA-in Svetski savet motor sporta će morati da daju svoje mišljenje.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alonso: Formula 1 postala dosadna i predvidljiva

 

alonso%2032.jpg

 
Kako prenosi Sport klub, vozač Meklarena Fernando Alonso smatra da je Formula 1 postala predvidljiva i dosadna zbog pravila kojima se ograničava mogućnost da se unaprede aerodinamčke mogućnosti bolida i da se poboljšaju karakteristike motora.
''Voleo bih brže bolide, jer smo sada vrlo blizu GP2 vremenima. Takođe bih voleo više testiranja i slobodnija pravila koja se tiču razvoja bolida. Danas, kada prvi put testirate bolid u zimu, teško da će se mnogo toga promeniti na njemu do kraja godine. Sve je ograničeno, ne možete napraviti napredak. Pravila su mnogo stroga kada su u pitanju aerodinamičke mogućnosti. Zbog svega toga, trke postaju predvidljive i dosadne za sve one koji ih gledaju'', rekao je dvostruki šampion Formule 1.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izbaciti kompjutere i svaku komunikaciju sa timom. F1 je postala najobicnija igrica. Kao neko ko prati F1 vise od 20 godina, mogu da kazem da 2014 i 2015 prakticno nisam ni gledao.

Edited by The Punisher

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja F1 ne pratim intenzivno već par godina.

Faktor sreće sve manje igra ulogu a to je ono što svaki sport čini interesantn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja volim da gledam sve sto je vezano za auto-moto sport.A zadnje dve godine su katastrofa sto se tice F1,zna se unapred ko je prvi a ko drugi.A ostala mesta kako kad,ima izmena ali slabo.Prva dva kruga samo odgledam i to je to.Nekad se nisam odvajao od tv dok je bio prenos.A i imaju mnogo elekronike koja im prilocno pomaze,tako da nemam osecaj da vozaci slabo dolaze do izrazaja.Valajlo bi da vrate stara pravila iz 90-ih pa da vidimo onda ko je dobar vozac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da malo preterujete. Dominacija Mercedesa u zadnje dve godine je nesporna, i to od uvođenja 6-cilindričnih turbo motora. Četiri godine pre njih je Red Bull harao, pre njih se niotkuda pojavio Brown gp i Baton uzeo titulu. Tačno je da je prepuno elektronike, ali u njoj se treba snaći. I tu se vozači odlikuju sposobnošću da u pravom trenutku, pritisnu pravo dugme. Inače telemetrija je zabranjena, tako da daljinskog podešavanja nema. Jedino što meni smeta je nedostatak W8 ili W10 vrištanja motora, na 18-19 hiljada o/min., ali to je cena turbo motora (vrte se na.12-13 h o/min).

Vraćanje slobodnog sipanja goriva u Pit-stopu bi vratilo uzbuđenje, jer ako nisi u vrhu na kvalifikacijama, ne znači da nisi najbrži kad gorivo opadne. Ima tu mnogo načina da se neizvesnost vrati, ali očigledno da neki nemaju sluha za to (prestari su).

Edited by vicent

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totti je za mene dečko, ali me pubertet nikada nije napuštao!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo ovo za spas formule.
 
cxcv9018.jpg
 
da im smanje spoilere (sa pravim firungom) i da se ubace prskalice uz stazu.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tilke: ''Nisam kriv za dosadne trke''

 

f1%20soci%20111.jpg

 
Poznati dizajner automobiliskih staza, Hermann Tilke, česta je meta kritika, koje upravo njega navode kao glavnog krivca za dosadne trke u Formuli 1. Tilkeu se zamera dizajniranje staza koje ne omogućavaju preticanja, ali čini se da kritike ne nailaze na razumivanje ni uvažavanje. Naprotiv, Tilke smatra da problem Formule 1 nisu staze, već pravila i bolidi, koji ne omogućavaju preticanja.
''Možemo crtati staze koje će, na papiru, nuditi mnogo mogućnosti za preticanja, znači, trebamo duge pravce i oštre krivine, ali ni to neće rešiti probleme Formule 1. Problem nisu staze, jer smo na nekoliko staza u čijem sam razvoju učestovao imali priliku da gledamo uzbudljive i zanimljive trke. Formula 1 mora da učini više da kroz pravila omogući direktnije borbe među vozačima, a mi, kao dizajneri, možemo dati svoj doprinos oblikujući staze koje će raspolagati zahtevnim deonicama, ali i brzim krivinama u kojima su moguća hrabra vožnja i napadi'', rekao je Tilke i dodao da se nada da će u Formuli 1 uvek biti mesta za klasične trke, poput Spa, Silverstona, Monze i drugih.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije to garancija da će trkanje biti zanimljivije. Imali smo takve šampionate formula širom sveta, od onih američkih serija (sistem ae da svi vozimo isti auto, da se vidi veština vozača), pa opet to niko nije gledao osim amera, a ni tamo nije bio popularniji od ostalih trkačkih šampionata. Imala je nekada i F1 slična pravila, pa su razlike između prvih 10 po krugu bile mnogo veće nego što su danas.

 

Treba naći balans.

Sa jedne strane ako im se dozvoli da se vrte motori koliko god misle da je ok, ili da pritisak turba bude veći...i neka bude dozvoljeno npr. 15 motora po sezoni...onda će troškovi otići u nebo, a to će moći da isfinansira samo par timova. Tu onda preostalih 14 bolida služe samo da popune broj, za ukras.

Ako im se dozvole testiranja tokom sezone, onda će opet najviše napredovati 3 najbogatija tima, pa će razlika koja bude postojala na početku sezone, između njih i ostalih, tokom godine da se povećava...i prednost tako opet dobijaju oni koji imaju više novca za trošenje.

Sva ograničenja koja danas postoje u tom pogledu su nastala kako novac ne bi bio najvažniji faktor.

 

Moraju Ferrari, McLaren, Williams, Red Bull da urade više. Sami su krivi što je Mercedes postao dominantan. Ista pravila, ista ograničenja važe i za njih, pa im je auto najbrži, njihov motor očigledno daje najviše KS.

Šta je kriv Mercedes za brukanje McLarena ove sezone? Ok, niko nije očekivao da budu odmah u prvoj sezoni sa Hondom među prva tri, to su i oni sami govorili....ali ovo što imamo do sada od njih, gde duuugo nisu mogli ni da izvozaju sve krugove, da završe trku...šta je tu Mercedes kriv? Moraju Japanci više da rade.

Šta je kriv Mercedes što su u Red Bull-u imali problema sa dizajnom bolida, pa su se grejali tamo gde nijedan drugi bolid nije u toj meri. Ili što očigledno imaju najslabiji motor, a nije se pokazao ni pouzdan tokom sezone. Renault mora da radi više.

Toyota, Ford, VW (Audi), BMW...gde su oni u F1? Dolaskom i tih velikih fabrika ušlo bi još više novca u F1, još veća konkurencija, i još manje razlike između timova.

 

Vraćanje F1 na tehnološki nivo od pre 30 godina ne bi donelo ništa dobro u smislu povećanja konkurencije. Pa, zamislite da ljudi kupuju serijske automobile sa polugama iza volana za menjanje brzina, a onda u F1 voze sa ručicom menjača? :D Ne, F1 je tehnološki demonstrator onoga što imamo u serijskim automobilima, i onoga što će možda jednog dana iz F1 da uđe u serijske automobile, i zato nikako ne treba da ima nazadnija rešenja od komercijalnih automobila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elektroniku u menjaču su imali kamioni daleko pre formule. Puno pouzdaniju u odnosu na Barnardov dizajn.

Generalno je aerodinamika takva da vozač ne može prići dovoljno blizu i da izvrši preticanje. Najbolji primer Alonso i Petrov. 

Puno stvari treba promeniti. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ae da ne poredimo bilo šta sa kamiona i F1. :D

 

Preticanje ima najviše veze sa vozačem i onim što on ima, ili nema. Da kažemo da je to ''vozačka oštrina''... ;)

Kako Botas obilazi još kako, a kilavi Massa sa istim bolidom ništa? I, što je Massa čitavu svoju karijeru bio kilav kada su preticanja u pitanju...

Kako je Rikardo bio u više trka ove sezone, naročito na početku, raspoložen za preticanje, dok njegov klupski kolega nije toliko blistao?

Kako je mladi Verštapen preticao čak i u Monaku, sve dok se nije slupao opet pokušavajući da pretekne... :D

Ko smeta Rozbergu da stisne nekada one stvari među nogama i napadne Hamiltona, jer kada je obrnuta situacija (Hamilton iza Rozberga na stazi), još kako znamo i očekujemo da će Hamilton napasti svakog trenutka.

 

Sve je to do vozača...još naročito sada kada onaj iza ima opciju DRS-a.

Problem je ako je bolid ispred brži čak i ako onaj iza ima aktiviran DRS, a to se ispravlja većim radom u garaži, usavršavanjem bolida.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U f1 ništa nije crno-belo. Zašto Torro Rosso i Renoov motor odlično funkcionišu, a Red Bull kuka kako je taj motor loš. Kako to da najveće max brzine postižu osrednji timovi, a ne tri najjača. Aerodinamika je izrazito značajna i pravi velike razlike među timovima, a vozači sa svojim inženjerima biraju procenat aero-paketa. Bolid koji ima jači down-force, bolje drži u krivinama, više troši gume, gorivo i sporiji je na pravcu. Za svaku stazu se traži max kompromis u podešavanjima i tu se prave "strašne" razlike od sekunde po krugu.

Naravno da i vozači, tj. 00, imaju izuzetan značaj, hteo sam samo da naglasim da je u pitanju čitava mašinerija koja mora filigranski da se uklopi, nije sve u motoru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ceo sport je postao nauka , čak previše nauka. 

Možda je rešenja kao u DTM balasti pa najbrže malo usporiti. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po meni nije fer kažnjavati uspešne i brze, gubi se poenta. Možda novac za razvoj usmeriti na slabije timove, a samim tim usporiti razvoj jačih.

Zamisli da Huseinu Boltu stave tegove na noge da bi trka bila zanimljivija. Truba je, iako svi znamo da će da pobedi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Balasti lepo funkcionišu u DTM-u.

Mogu slabi da imaju novac ali džabe kad nemaju top inžinjere. Zna se ko su glavne face u F1.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ja bi im ukinuo elektronske kontrole, snagu i zapreminu ne bih ograničavao, nek imaju 3000ks, i eto zabave.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hamilton: Hoćemo promene

 

hamilton1.jpg

 
Kako piše Sport klub, sve su glasnije najave da bismo mogli da vidimo korenite promene u jednom trkačkom vikendu F1. Ono što se najčešće spominje je tri stvari: mini trka umesto kvalifikacija, dolivanje goriva i obrnuti start od mesta koje se izbori na gridu. ''Ja sam prvi za promene, iskreno sada u Sočiju i pre toga u Maleziji, prvog dana nismo naučili ništa, a i kasno je u sezoni. Zbog udesa gotovo i da nismo izlazili na stazu. Sve to što ste nabrojali je zanimljivo, ali treba dobro isplanirati i inkorporirati u trkački vikend'', rekao je Hamilton. Dodao je i to da bi voleo da vidi veću konkurenciju Ferarija naredne sezone, ali i od svog klupskog druga Nika Rozberga.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...