Jump to content
FAS Euroauto Goran
Duskodux

Usisna grana kod 1.9 MJet 16v motora (150 KS) i 2.0 MJet 16v (165 KS) / vađenje klapni

Recommended Posts

22 hours ago, Sava said:

Imas 1.9 16v klipove po svim otpadima.. 30€ je bio komad

Možda jedno od glupljih mojih pitanja...A jesu li isti za 1.9 16V kao i za 1.9 8V (150ks i 120KS)? Da se ne blamiram bez veze...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije glupo pitanje, sto?
Mislim da jesu, sa 2.4 znam da nisu, ali svakako pitaj na otpadu, trebalo bi da je sve dole isto, samo druga glava....

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne secam se dal imaju useke za ventile, ako imaju onda nisu isti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svrha im je da otpadnu i sjebu ti motor. Oko 100e ja mislim da je taj poduhvat sa ciscenjem usisne. Najbolje je odraditi kada se veliki servis bude radio.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/16/2018 at 1:26 PM, dekirs said:

Svrha im je da otpadnu i sjebu ti motor. Oko 100e ja mislim da je taj poduhvat sa ciscenjem usisne. Najbolje je odraditi kada se veliki servis bude radio.

A klapnice 1.6 i 1.9 nemaju? Vidim ti vozis 1.6, iz tvog ugla opet bi uzeo 1.6 ili bi odabrao 1.9? Izvini ali morao sam da pitam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzeo bih opet 1.6, tada sam birao isto izmedju 1.6 i 1.9 i nisam se pokajao. Sada da imam pare isao bih na 2.0, to ti je i moj savet ako imas da dodas nesto para. Samo nekako mi se cini da 1.6 i 2.0 imaju vise boljki nego 1.9 8v i 16v...

 

@Milutin-NS Samo po gasu :D

Edited by dekirs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada se vade klapnice obavezno se radi i softversko podešavanje, zbog drugačije regulacije vazduha  na malim obrtajima.

Ja sam vadio klapnice na alfi 159 1.9 16v pre mesec dana i odmah je urađen remap , zbog klapnica i blago povećanje snage na moj zahtev... kad već čačkaju mapu...

Podrazumeva se da se tada uradi čišćenje kompletnog usisa.

 

Edited by Miloš Brkić

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/16/2018 at 1:50 PM, Miloš Brkić said:

Kada se vade klapnice obavezno se radi i softversko podešavanje, zbog drugačije regulacije vazduha  na malim obrtajima.

Ja sam vadio klapnice na alfi 159 1.9 16v pre mesec dana i odmah je urađen remap , zbog klapnica i blago povećanje snage na moj zahtev... kad već čačkaju mapu...

Podrazumeva se da se tada uradi čišćenje kompletnog usisa.

Znate li koji motori od Bravo imaju te klapne?

Hvala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisu svi radili, slažem se, ali se dosta njih žalilo na slab odziv na gas do 2000 obrtaja i na povećanu potrošnju.

Mani su u servisu rekli da se radi softversko podešavanje samo u tom opsegu da bi se auto isto ponašao kao i kad ima klapnice, a povećanje snage je bilo na moj zahtev.

Napisao sam remap zato što svaka promena mape je remap, bez obzira da li se povećava snaga ili se radi iz nekog drugog razloga... 

Ja sam taj zahvat radio u alfinom servisu kod Deše.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/16/2018 at 1:54 PM, dekirs said:
Nisam siguran da su svi radili remap posle vadjenja klapnica ? 

Motor se drugačije ponaša nakon vađenja klapni. Te klapne imaju svrhu doziranja vazduha pri različitim režimima rada motora i svrha im je da motor učine elastičnijim u celom opsegu obrtaja. E sad, prvobitno rešenje fiksiranja klapni je neslavno završilo, kasnije su se popravili. Ja bih uvek radije zavario, fiksirao, zalemio klapne.
Podešavanje ECU-a je poželjno, ne i neizostavno a remap je stvar ličnih afiniteta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam koja im je uloga.. Licno nisam vozio auto sa povadjenim i klapnicama u funkciji. Ono sto sam citao do sada je da neki imaju osecaj da je tromiji a neki ne. Neko je nastavio tako da vozi a neko je radio remap. Mislim da treba prvo videti kako ce se auto ponasati posle vadjenja, ako je mnogo losije onda remap. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedan od najpoznatijih majstora za italijane u HRV, njegov stav oko uticaja klapni na ponašanje motora, i treba li remap posle njihovog vađenja:

 

Quote

što se tiče Swirla tj njegove funkcije...
na usisnoj grani postoji jedna veča rupa i jedna manja...na niskim okr manja je zatvorena kako bi zrak išo samo na veču i u tom slučaju direktno tuko na jedan usisni ventil...samim time kad tako zrak ulazi u cilindar vrtloži smjesu kako bi motor bolje sagorjevo i daje živost samom motoru na niskim okr jer je poznato da su 4 ventiliski motori malo tromiji na nižim okr pa možemo reći da Swirl simulira rad 2 ventilskog motora na taj način..nakon x t okr klapne se otvaraju kako bi dale puni dotok zraka u motor da motor može ispoljit punu snagu...vrijeme dok je Swirl zatvoren zrak ide na oba dva usisna ventila samo onaj ventil koji je direktno na udaru pušta veču količinu zraka u cilindar kako bi se smjesa vrtložila

 

Quote

verzija 16v koja ima plastičnu granu pucaju SWIRLovi i rade dar-mar. upravo mjenjam jedan motor zbog toga...za vađenje mora grana dole a za nju mora remen i Jet pumpa...

Ništa ne vuče auto slabije mada kada se gleda funkcija SWIRLa bi trebalo tako biti ali se ne osjeti...ne treba se dodatno ništa mapirat ako se vade...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajmo 'vako.
Ispoliraš usisnu granu, auto se drugačije ponaša. Kod tehnologije 16V, je razlika još izraženija.
Kod atmo-motora najveći obrt.moment je na ~4000rpm, znači lenj. Tupavi inženjeri izmislili vanos, vvti, varijabilne bregaste i sl., sve iz razloga da bi motor bio elastičniji.
Neki majstor kaže da je potpuno isto i kada se izvade klapne. Ma nije, nego.
Kod dizel agregata je razlika još veća a naročito kod onih sa turbo-punjačem.
ECU određuje količinu goriva na osnovu količine vazduha. Više vazduha - više goriva. Stvar je prosta, čista logika.Turbina daje veći protok vazduha, ECU daje više goriva na diznama. Stvar je prosta, ne treba meni neki renomirani majstor da mi pojednostavi priču !
Imam dovoljno iskustva i prakse da sam zaključim priču !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozda daje 5% snage na 1500rpm gde je aktivno I gde.ne potapam auto, mozda je svrha da bude ekonomicniji pri parcijalnom dodavanju gasa, mozda da spusti emisiju gasova jer se bolje izvrtlozi.

Ja razliku primetio nisam, ne sluzi da daje snagu u rezimu maksimalne snage, moze biti potencijalan problem, mozda na pola miliona, mozda nikad, mozda sutra, ja nisam video benefite I razlog za sebe da ostavim I ustedim 100e.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam to ni rekao.
Razlika sigurno postoji, ne bi davali novac na razvoj nove (prave tehnologije) za to.
Ono što hoću da kažem je to, da bih osigurao klapne i ne bi ih izvadio jer tada preovladavaju drugi parametri.
Više vazduha, drugi parametri goriva, različito sagorevanje.
Kod dizel agregata zna da izgori čelo klipa usled viška vazduha, naravno, razlika je u pređenim km. Ako bih izvadio klapne, obavezno bih išao na dijagnostiku (po potrebi remap), razlika SIGURNO postoji, samo je pitanje procenata.
Dugoročno gledano, smanjuje radni vek motora !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako to. Kroz obe grane jednog cilindra dolazi vazduh. Vrtloženje je neravnomerno, više vazduha= više goriva=jača detonacija.

Rezultat priče je smanjen radni vek motora, nikako duži .

Ajd shvati, više vazduha, više goriva na manjim rpm, gori čelo klipa i dolazi do nekontrolisanih detonacija. U zavisnosti od pređenih km, pre ili kasnije dođe do izražaja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nidje veze svezom :)

Ajde shvati, kolicinu vazduha diktira ecu, protokomer meri precizno kolicinu vazduha I tolikp goriva ubacuje.
Da ima ikakve veze tvoja teorija onda bi klapnice smanjivale snagu jer manje vazduha manje goriva, ne moze sada kontra :)
A inace onda chip daleko vise smanjuje radni vek motora zbog vise vazduha i goriva.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čekaj bre Wagen.

Poenta je u precizno određenoj smeši vazduha i goriva. Nigde nisam napisao da je bolje više vazduha (i goriva) na manjim rpm.

Konstruktori i inženjeri muče muku sa elastičnošću 16V motora, izmišljaju razne sisteme koji će tu rupu pokriti na manjim obrtajima. Sve je u smislu toga da motor bolje vuče van tačke najboljeg obrtnog momenta.

Više vazduha znači više goriva (to određuje ECU), pri malom broju rpm. Šta se dešava sa detonaciama i koliko je korisno za motor, zaključi sam !

Možda je to par procenata razlike, možda više (zavisi od stanja motora, turbine, zaprljanosti usisa i td), svakako nije dobro za motor.

 

I nisam spomenuo remap u smislu povećanja snage već u smislu peglanja parametara rada motora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa imas precizno odredjenu smesu, mozda nije isto izvrtlozena koliko to znaci.

 

Na 159 je ova kutija sto zaobilazi protokomer navodno rezervoar vazduha, da brze odreaguje motor, iskreno me zanima koliko su promila elasticnosti tu dobili

 

00157ae5b24666e27513e911086cd33b.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...