nkesic 1 Posted August 31, 2017 22 hours ago, Sava said: Imas 1.9 16v klipove po svim otpadima.. 30€ je bio komad Možda jedno od glupljih mojih pitanja...A jesu li isti za 1.9 16V kao i za 1.9 8V (150ks i 120KS)? Da se ne blamiram bez veze... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kuvalja 406 Posted August 31, 2017 Nije glupo pitanje, sto? Mislim da jesu, sa 2.4 znam da nisu, ali svakako pitaj na otpadu, trebalo bi da je sve dole isto, samo druga glava.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sava 92 Posted August 31, 2017 Ne secam se dal imaju useke za ventile, ako imaju onda nisu isti Quote Share this post Link to post Share on other sites
3.14jan 1 Posted January 16, 2018 Koliko kosta taj poduhvat skidanja klapnica? I koja je njihova svrha uopste? Hvala. Quote Share this post Link to post Share on other sites
dekirs 5049 Posted January 16, 2018 Svrha im je da otpadnu i sjebu ti motor. Oko 100e ja mislim da je taj poduhvat sa ciscenjem usisne. Najbolje je odraditi kada se veliki servis bude radio. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milutinac 6120 Posted January 16, 2018 A vrtloznje vazduha kolega Dejane, sta cemo sa time hm? Quote Share this post Link to post Share on other sites
3.14jan 1 Posted January 16, 2018 On 1/16/2018 at 1:26 PM, dekirs said: Svrha im je da otpadnu i sjebu ti motor. Oko 100e ja mislim da je taj poduhvat sa ciscenjem usisne. Najbolje je odraditi kada se veliki servis bude radio. A klapnice 1.6 i 1.9 nemaju? Vidim ti vozis 1.6, iz tvog ugla opet bi uzeo 1.6 ili bi odabrao 1.9? Izvini ali morao sam da pitam Quote Share this post Link to post Share on other sites
dekirs 5049 Posted January 16, 2018 (edited) Uzeo bih opet 1.6, tada sam birao isto izmedju 1.6 i 1.9 i nisam se pokajao. Sada da imam pare isao bih na 2.0, to ti je i moj savet ako imas da dodas nesto para. Samo nekako mi se cini da 1.6 i 2.0 imaju vise boljki nego 1.9 8v i 16v... @Milutin-NS Samo po gasu Edited January 16, 2018 by dekirs Quote Share this post Link to post Share on other sites
Miloš Brkić 6 Posted January 16, 2018 (edited) Kada se vade klapnice obavezno se radi i softversko podešavanje, zbog drugačije regulacije vazduha na malim obrtajima. Ja sam vadio klapnice na alfi 159 1.9 16v pre mesec dana i odmah je urađen remap , zbog klapnica i blago povećanje snage na moj zahtev... kad već čačkaju mapu... Podrazumeva se da se tada uradi čišćenje kompletnog usisa. Edited January 16, 2018 by Miloš Brkić Quote Share this post Link to post Share on other sites
dekirs 5049 Posted January 16, 2018 Nisam siguran da su svi radili remap posle vadjenja klapnica ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
3.14jan 1 Posted January 16, 2018 On 1/16/2018 at 1:50 PM, Miloš Brkić said: Kada se vade klapnice obavezno se radi i softversko podešavanje, zbog drugačije regulacije vazduha na malim obrtajima. Ja sam vadio klapnice na alfi 159 1.9 16v pre mesec dana i odmah je urađen remap , zbog klapnica i blago povećanje snage na moj zahtev... kad već čačkaju mapu... Podrazumeva se da se tada uradi čišćenje kompletnog usisa. Znate li koji motori od Bravo imaju te klapne? Hvala Quote Share this post Link to post Share on other sites
Miloš Brkić 6 Posted January 16, 2018 Nisu svi radili, slažem se, ali se dosta njih žalilo na slab odziv na gas do 2000 obrtaja i na povećanu potrošnju. Mani su u servisu rekli da se radi softversko podešavanje samo u tom opsegu da bi se auto isto ponašao kao i kad ima klapnice, a povećanje snage je bilo na moj zahtev. Napisao sam remap zato što svaka promena mape je remap, bez obzira da li se povećava snaga ili se radi iz nekog drugog razloga... Ja sam taj zahvat radio u alfinom servisu kod Deše. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vicent 1291 Posted January 16, 2018 On 1/16/2018 at 1:54 PM, dekirs said: Nisam siguran da su svi radili remap posle vadjenja klapnica ? Motor se drugačije ponaša nakon vađenja klapni. Te klapne imaju svrhu doziranja vazduha pri različitim režimima rada motora i svrha im je da motor učine elastičnijim u celom opsegu obrtaja. E sad, prvobitno rešenje fiksiranja klapni je neslavno završilo, kasnije su se popravili. Ja bih uvek radije zavario, fiksirao, zalemio klapne. Podešavanje ECU-a je poželjno, ne i neizostavno a remap je stvar ličnih afiniteta. Quote Share this post Link to post Share on other sites
dekirs 5049 Posted January 16, 2018 Znam koja im je uloga.. Licno nisam vozio auto sa povadjenim i klapnicama u funkciji. Ono sto sam citao do sada je da neki imaju osecaj da je tromiji a neki ne. Neko je nastavio tako da vozi a neko je radio remap. Mislim da treba prvo videti kako ce se auto ponasati posle vadjenja, ako je mnogo losije onda remap. 1 skile86 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9736 Posted January 21, 2018 Jedan od najpoznatijih majstora za italijane u HRV, njegov stav oko uticaja klapni na ponašanje motora, i treba li remap posle njihovog vađenja: Quote što se tiče Swirla tj njegove funkcije... na usisnoj grani postoji jedna veča rupa i jedna manja...na niskim okr manja je zatvorena kako bi zrak išo samo na veču i u tom slučaju direktno tuko na jedan usisni ventil...samim time kad tako zrak ulazi u cilindar vrtloži smjesu kako bi motor bolje sagorjevo i daje živost samom motoru na niskim okr jer je poznato da su 4 ventiliski motori malo tromiji na nižim okr pa možemo reći da Swirl simulira rad 2 ventilskog motora na taj način..nakon x t okr klapne se otvaraju kako bi dale puni dotok zraka u motor da motor može ispoljit punu snagu...vrijeme dok je Swirl zatvoren zrak ide na oba dva usisna ventila samo onaj ventil koji je direktno na udaru pušta veču količinu zraka u cilindar kako bi se smjesa vrtložila Quote verzija 16v koja ima plastičnu granu pucaju SWIRLovi i rade dar-mar. upravo mjenjam jedan motor zbog toga...za vađenje mora grana dole a za nju mora remen i Jet pumpa... Ništa ne vuče auto slabije mada kada se gleda funkcija SWIRLa bi trebalo tako biti ali se ne osjeti...ne treba se dodatno ništa mapirat ako se vade... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dezurni 399 Posted January 21, 2018 Eto, poznat majstor i napiše da mora zupčasti da se skida kada skida pumpu visokog pritiska Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 8199 Posted January 21, 2018 Skida moze da znaci i samo da ga svuce, ne da mora da ga odlozi na sto Quote Share this post Link to post Share on other sites
vicent 1291 Posted January 22, 2018 Ajmo 'vako. Ispoliraš usisnu granu, auto se drugačije ponaša. Kod tehnologije 16V, je razlika još izraženija. Kod atmo-motora najveći obrt.moment je na ~4000rpm, znači lenj. Tupavi inženjeri izmislili vanos, vvti, varijabilne bregaste i sl., sve iz razloga da bi motor bio elastičniji. Neki majstor kaže da je potpuno isto i kada se izvade klapne. Ma nije, nego. Kod dizel agregata je razlika još veća a naročito kod onih sa turbo-punjačem. ECU određuje količinu goriva na osnovu količine vazduha. Više vazduha - više goriva. Stvar je prosta, čista logika.Turbina daje veći protok vazduha, ECU daje više goriva na diznama. Stvar je prosta, ne treba meni neki renomirani majstor da mi pojednostavi priču ! Imam dovoljno iskustva i prakse da sam zaključim priču ! Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4851 Posted January 22, 2018 Mozda daje 5% snage na 1500rpm gde je aktivno I gde.ne potapam auto, mozda je svrha da bude ekonomicniji pri parcijalnom dodavanju gasa, mozda da spusti emisiju gasova jer se bolje izvrtlozi. Ja razliku primetio nisam, ne sluzi da daje snagu u rezimu maksimalne snage, moze biti potencijalan problem, mozda na pola miliona, mozda nikad, mozda sutra, ja nisam video benefite I razlog za sebe da ostavim I ustedim 100e. 1 dekirs reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
vicent 1291 Posted January 22, 2018 Nisam to ni rekao. Razlika sigurno postoji, ne bi davali novac na razvoj nove (prave tehnologije) za to. Ono što hoću da kažem je to, da bih osigurao klapne i ne bi ih izvadio jer tada preovladavaju drugi parametri. Više vazduha, drugi parametri goriva, različito sagorevanje. Kod dizel agregata zna da izgori čelo klipa usled viška vazduha, naravno, razlika je u pređenim km. Ako bih izvadio klapne, obavezno bih išao na dijagnostiku (po potrebi remap), razlika SIGURNO postoji, samo je pitanje procenata. Dugoročno gledano, smanjuje radni vek motora ! Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4851 Posted January 22, 2018 Dakle posto ima manje vazduha na nizim rpm bez klapni onda se produzava radni vek motora, eto jos jednog razloga Quote Share this post Link to post Share on other sites
vicent 1291 Posted January 22, 2018 Kako to. Kroz obe grane jednog cilindra dolazi vazduh. Vrtloženje je neravnomerno, više vazduha= više goriva=jača detonacija. Rezultat priče je smanjen radni vek motora, nikako duži . Ajd shvati, više vazduha, više goriva na manjim rpm, gori čelo klipa i dolazi do nekontrolisanih detonacija. U zavisnosti od pređenih km, pre ili kasnije dođe do izražaja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4851 Posted January 22, 2018 Nidje veze svezom Ajde shvati, kolicinu vazduha diktira ecu, protokomer meri precizno kolicinu vazduha I tolikp goriva ubacuje. Da ima ikakve veze tvoja teorija onda bi klapnice smanjivale snagu jer manje vazduha manje goriva, ne moze sada kontra A inace onda chip daleko vise smanjuje radni vek motora zbog vise vazduha i goriva. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vicent 1291 Posted January 22, 2018 Čekaj bre Wagen. Poenta je u precizno određenoj smeši vazduha i goriva. Nigde nisam napisao da je bolje više vazduha (i goriva) na manjim rpm. Konstruktori i inženjeri muče muku sa elastičnošću 16V motora, izmišljaju razne sisteme koji će tu rupu pokriti na manjim obrtajima. Sve je u smislu toga da motor bolje vuče van tačke najboljeg obrtnog momenta. Više vazduha znači više goriva (to određuje ECU), pri malom broju rpm. Šta se dešava sa detonaciama i koliko je korisno za motor, zaključi sam ! Možda je to par procenata razlike, možda više (zavisi od stanja motora, turbine, zaprljanosti usisa i td), svakako nije dobro za motor. I nisam spomenuo remap u smislu povećanja snage već u smislu peglanja parametara rada motora. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4851 Posted January 22, 2018 Pa imas precizno odredjenu smesu, mozda nije isto izvrtlozena koliko to znaci. Na 159 je ova kutija sto zaobilazi protokomer navodno rezervoar vazduha, da brze odreaguje motor, iskreno me zanima koliko su promila elasticnosti tu dobili Quote Share this post Link to post Share on other sites