Jump to content
FAS Goran
Duskodux

Usisna grana kod 1.9 MJet 16v motora (150 KS) i 2.0 MJet 16v (165 KS) / vađenje klapni

Recommended Posts

Menjati plasticni granu sa metalnom nema svrhe ako na ovoj drugoj nisu skinuti flaps-ovi. Moze grana od 156ice, metalna, jer one nikada nisu imale flaps-ove. Ona nije ni skupa, pa mozda treba razmisljati u tom pravcu. Ja cu danas to da vidim, jer bi najzad trebao majstor da mi uzme auto u rad. Slikacu i objasniti detalje.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam na mojoj 159ki skinuo flapsove. Grana je tzv plasticna a flapsovi su u mentanom delu . Malo ih je tesko izbiti zbog silne garazi koje pravi egr ali je izvodljivo. Rupe koje nastaju se zatvore stafcicima sa navojem m8.  Ovo nije isto kao na metalnoj grani.  Posao je veliki, pa predlazem da se to uradi zajedno sa velikim servisom. Skida se i pumpa i svasta nesto jos. Nije posao za sam svoj majstor.  Po montazi ne prijavljuje nikakve greske na bordu. Ne primecujem neko odsustvo snage na nizim obrtajima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Srecna Nova godina..! 

Posto u subotu nameravam da izvadim te klapne iz usisne grane, zanima me da li se mora kupovati druga grana ili postoji nacin da se samo skinu te klapne iz usisne grane, ali da ne ostanu rupe koje bi se posle morale zapusavati, nego da se samo skine taj deo koji moze otpasti, dakle same klapne, a ne ceo sklop...

Kontaktirao sam Bogunovic servis, oni su mi predlozili da mi stave novu usisnu granu bez klapni od 250€+10.000 dinara rad.. Malo je skupo- Sta ce mi nova usisna...?! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav,

Imam Fiat Bravo 1.9 16v 150 ks 2007 godiste.

Potreban mi je savet od forumasa za nekog dobrog majstora u Nisu, kako bih oterao auto i skinuo klapne sa usisa. 

Nasao sam koja mi je grana, plasticna sa motorom odozdo. Vec sam narucio čepove, koji su stigli samo trebam naci ko bi to uradio.

Da li je neko to vec radio u Nisu, i kakva su iskustva/cena?

 

Edited by Ivan
Spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

@M

Pitanje je spojeno sa postojecom temom o vadjenju klapni usisa.

Edit: O servisima u Nisu, mozes da pogledas pretragom i u ovoj temi:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/5125-fiatlanciaalfa-romeo-servisi-dileri-pozitivna-i-negativna-iskustva/

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

da li na TwinTurbo motoru postoje swirl klapne? Ako su izvadjene i lose zatvorene mozda tu gubi vazduh
Sto se turbine (turbina) tice ovo nije neko veliko odstupanje pogotovu ako je dpf izvadjen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probao sam da nadjem info za swirl flaps, ali nisam potvrdio.

Po svemu sudeci, ima ih.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/18/2020 at 1:10 PM, Danilo1 said:

da li na TwinTurbo motoru postoje swirl klapne? Ako su izvadjene i lose zatvorene mozda tu gubi vazduh
Sto se turbine (turbina) tice ovo nije neko veliko odstupanje pogotovu ako je dpf izvadjen

Danas mi je bio auto kod mog mehaničara. Čovek me maximalno iskulirao. Potvrdio je samo što sam znao.

Ne dobija dosta vazduha, ali on tvrdi da je to pogrešno merenje zbog toga što fali DPF, pa sonda na izlazu zeza sondu na ulazu.

Da vratim DPF i EGR, pa da dođem opet...

 

"Da ne dođem nikad više osim na mali servis kada me mrzi da ga radim sam."

 

Potvrdio mi je da imam swirl flapse koji su u aluminijumskom usisu. Bar nisam zapatio one plastične koji hoće da se otkinu. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdravi majstora puno :D
i plasticne i metalne znaju da se odvale tako da je pozeljno da ih skines.. 
 

Nekada davno na jtd-u se desavalo da strucnjaci (majstori) okrenu suprotno protokomer i da zato ima pogresna ocitavanja... Proveri i to za svaki slucaj..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aluminijumski usis ubedljivo najvise crkava, najcesce mu otpadaju klapnice, koje su plasticne, pozitivno je sto uglavnom ne upropaste motor, vec motor losije i grublje radi, zavisi dal se zaglave kod ventila ili udju u cilindar, naprave neku stetu, ali izuzetno retko totalna havarija, uglavnom se samo otvori motor i poizbacuju.

 

Sa druge strane plasticna grana sa metalnim klapnama drasticno redje crkava, ta je najpouzdanija varijanta, ali kada otpadne ta uglavnom izlomi sve i upropasti motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kakva je situacija sa klapnama na 2.0 mjet? 

Malo sam istrazivao  o novijem  2.0 CDTI 165 i vidim da ne ide ista bas grana kao na 2.0 mjet. Nisam nigde nasao ni da se zale na nju,  Astra J u pitanju.. Znam da su starije serije Insignie imale problem sa usisom.

 

Edited by Boris90

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/9/2015 at 8:03 PM, Duskodux said:

Pozdrav svima. Jedna vrlo bitna informacija za sve vlasnike Crome 1.9 MJT sa 150 ks. Dakle, navedena Croma ima usisnu granu sa 8 otvora od kojih 4 ima leptir koji regulira količinu zraka koji ulazi.

 

Ti leptiri su očito boljka tako da ih treba obavezno pregledati nakon kupnje auta te ako imaju lufta mjenjati ju bez odgode. U Hrvatskoj košta cca 500 Eura.

 

Meni je jedan leptir ušao došao do klipa, sjebao ventile, vjerojatno klip i turbinu tako da imam narodno veselje a nekakvi simptomi su prisutni sigurno godinu dana ali nitko nije znao u čemu je problem.

Pozdrav svima. Novi sam član i vlasnik Fiata Bravo 1.9 mjet 110kwh/150 ks, 2007 god. Upravo čitam iskustva svih vas i zahvalan sam na informacijama koje nesebično delite sa ostalima. Elem, imam identičan problem, ali ću tek videti koliko veselje me čeka. Dva leptira su mi usisana, rreparacija glave, zamena usisne grane i na sve to preko ide i korpa menjača, lageri i možda plivajući zamajac. Turbinu ćemo tek videti kad se skine sve... Sve u svemu, neće biti ispod 2k eur.

 

:ermm:

 

Da li je pametno čistiti staru usisnu ili što kažem krpiti, ili zameniti celu, jer imam dve mogućbosti... Reparacija glave ide, a za usisnu mi kažu da mogu da povade te leptire što su otišli i da je vrate, ali će motor na niskim obrtajima raditi kao i sada, dakle tromo. Druga varijanta je nova usisna. 

 

Dragocen mi je svaki savet, jer nisam baš pri parama ko ni svi, a ne bih da gledam da uštedim pa da se ponovo desi neko zlo. 

 

Edited by Shonn3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Povadis klapne iz usisne i te preostale, zatvoris rupe gde su isle njihove osovine, sve vratis i ako ti se desi da ti je tromiji a verovatno nece onda ga malo remapujes....
Drugar koji je izvadio klapne radi preventive desilo mu se da je auto cak za nijansu zivahniji, mozda je njegova bila dosta zapusena pa je samim ciscenjem tako ispalo....
Po meni ti je to najjeftinija i najsigurnija opcija

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako 2k evra za sve to ? Nova usisna ti je 200 evra , set kvacila sa zamajcem ispod 500 . Znaci srednjivanje glave ispada oko 1300, to je bas bas mnogo

Edited by Boris90

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reparacija glave 90.000 rsd, nova usisna glava 69.500 rsd, komplet korpa menjaca, druk lageri i novi zamajac 70.000,00 rsd i ako je i turbina ostecena od 200 do 350 eur za nju. Samo ne znam da li ide i set kvacila u ovu cenu od 70.000 rsd za menjac. 

@Kuvalja

Hvala na savetu, pitacu da li to rade, jer bi trrebali i da ociste usisnu ako je vracaju. 

 

Edited by Ivan
Skinuti nepotrebni citati

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/11/2020 at 11:28 PM, Shonn3 said:
Reparacija glave 90.000 rsd, nova usisna glava 69.500 rsd, komplet korpa menjaca, druk lageri i novi zamajac 70.000,00 rsd i ako je i turbina ostecena od 200 do 350 eur za nju. Samo ne znam da li ide i set kvacila u ovu cenu od 70.000 rsd za menjac. 
[mention=4188]Kuvalja[/mention]
Hvala na savetu, pitacu da li to rade, jer bi trrebali i da ociste usisnu ako je vracaju. 

Obavezno ciscenje usisne
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav. Imao sam problem sa klapna a na usisnoj grani. Sad su povađeno pa me interesuje koje rupe treba da se zatvore i gdje imaju ti čepovi da se kupe? U pitanju je croma 1.9 110KW sa plastičnom granom? Ako bi neko imao sliku da vidim koje se rupe zatvaraju bio bih zahvalan. Poz

 

Edited by Ivan
Spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Croma rs

 

Slobodno pogledaj šta se pre tvog dolaska na ovu temu pisalo. :thumbup: Složićeš se da je malo bezveze da se 100 puta ponavlja jedno te isto za svakoga ko dođe i pita ono što je već pre njega pitano i odgovoreno. Uostalom, i tebi je tako bolje jer umesto da čekaš da neko odgovori, vidiš odmah odgovor koji je već napisan.

Evo, sve ovo što ću ja sad da napišem je sa teme na kojoj smo. :) 

 

Tako ćeš videti par postova iznad tvog dva videa. Jedan je sa plastičnom, a drugi sa metalnom granom. To što je grana plastična (ono što se vidi kada se skine poklopac motora) ne znači da ispod nije metalni deo sa metalnim leptirima (klapnama)...evo klikni ovde da vidiš primer jednog Brava sa istim motorom kao na tvojoj Cromi.

Čepove ne treba ti da kupuješ nego serviser koji će ti sve to obaviti, jer tako on preuzima odgovornost za njihov kvalitet. Ako je plastika sve, onda nema čepova nego se rupe koje nastaju zatvore malim šrafovima sa navojem m8.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, Darko_gr said:

Da li su novija godista sa resenim problemom?

Ne. Postoji samo priča da je kao sređeno posle 2008. godine, ali to nije istina. Bilo je primera i na Forumu za godište 2008. i mlađe (Fiat/Opel sa motorima iz naslova teme) da su imali havarije zbog klapni.

Kad se kupi 1.9 MJet kao u toj Alfi 159, što kaže @MS PK prvo se rešavaju klapne, pa tek onda perionica i mirišljava jelkica. :D 

 

On 12/10/2015 at 11:40 PM, Sava said:

1.9 16v je odlican motor, samo je moja greska a i svima cu preporuciti da cim uzmu auto sa tim motorom da izvade klapne ~100€ i da ugase EGR ~50€. Nakon toga tera milion km.

I da se takodje zna da ne postoji poboljsana grana na 1.916v gde je resen rizik od toga. Takodje remap nije neophodan.

klik OVDE

 

@Darko_gr slobodno baci pogled na sve napisano u temi na kojoj smo jer i ovaj post koji sam sad citirao je iz teme na kojoj smo. :thumbup: 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tačno je da nema pravila, moja 147 1.9 16V 170 ks je proizvedena 11.2009. i na 175k km su otpale klapne i sjebale jedan klip.

Postoji zamenska grana koja nema problema sa tim, Opelova sa metalnim klapnama, gde se mora zameniti i motor klapni koji nije isti. ( polovan košta 15e ).

Iskrena preporuka svakome ko želi nesmetano uživati u svom automobilu, ako je u finansijskoj mogućnosti, da ne ostavi granu bez klapni jer je motor tromiji u nižim obrtajima bez klapni. Nova grana je 200-250 evra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...