Duskodux 2 Posted July 9, 2015 Pozdrav svima. Jedna vrlo bitna informacija za sve vlasnike Crome 1.9 MJT sa 150 ks. Dakle, navedena Croma ima usisnu granu sa 8 otvora od kojih 4 ima leptir koji regulira količinu zraka koji ulazi. Ti leptiri su očito boljka tako da ih treba obavezno pregledati nakon kupnje auta te ako imaju lufta mjenjati ju bez odgode. U Hrvatskoj košta cca 500 Eura. Meni je jedan leptir ušao došao do klipa, sjebao ventile, vjerojatno klip i turbinu tako da imam narodno veselje a nekakvi simptomi su prisutni sigurno godinu dana ali nitko nije znao u čemu je problem. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markobgd 609 Posted July 9, 2015 Bilo je već slučajeva sa pomenutim problemom nažalost.Svakako hvala za info! Quote Share this post Link to post Share on other sites
zrnke 41 Posted July 9, 2015 Ja sam prosao kroz to, samo sto sam ja imao srecu da nije pukao leptir nego je prva popustila sipkica pa je ona "spala" ali je u svakom slucaju zamenjena cela grana. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markobgd 609 Posted July 9, 2015 Kako se kod tebe manifestovalo? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bumblebee 18 Posted July 9, 2015 Dusko to je opste poznata stvar za 150ks!Zato sam ja uzeo 120 i cipujes ga na 150 i dodjes na isto Quote Share this post Link to post Share on other sites
Duskodux 2 Posted July 9, 2015 Nije opće poznata stvar jer da jest bi ja znao pošto nisam baš potpuni laik za aute. Nekome će u svakom slučaju koristiti tekst. Čuj, ja kada sve sredim mogu je čipirati pa imam 180:) Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted July 9, 2015 Koliko je ukupna šteta ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Duskodux 2 Posted July 9, 2015 Oko 2000 Eura za sada. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted July 9, 2015 Nisi mogao ceo motor da kupiš ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bumblebee 18 Posted July 9, 2015 Joooooooj zivote koja je to suma za odjednom jos plus raskupusati ceo motor Ne znam sta da ti kazem sem jedno veliko sheet i moralnu podrsku sa moje strane.Ja sam pukao oko 1000e pre dva meseca u auto i nije mi bilo dobro a mogu mislitu kako je dati 2k e samo da auto ponovo uplai i krene.... Srecno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ogii 0 Posted July 9, 2015 Usisna grana na tom motoru je izmenjena posle 2008.god i vise nema problema. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted July 9, 2015 I ova je 2008. https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/58844-fiat-croma-19-mjt/ Quote Share this post Link to post Share on other sites
zrnke 41 Posted July 9, 2015 To su te zahebancije, isto je i na Astri satro od 2008 su stavili neki poboljsanu granu. Djavola, kod mene je auto druga polovina 2008 i desilo mi se, dakle nema nikakvog pravila. Kako se kod tebe manifestovalo? Kao i kolega, kad sam uzimao auto nisam apsolutno znao za tu falinku, tek retroaktivno po forumima saznajem da se ljudima to desava i da je problem motora od 150KS. Par meseci nakon sto sam uzeo auto, desavalo se povremeno da auto recimo kad stanem na semafor kao malo trokira, dam malo gasa, pustim, on pocne normalno da radi. Prilicno retko se desavalo, ali uzmem ja da ocistim EGR, ocistim njega, spakujem sve i reko odo da izvezem malo na a.put auto da ga izduvam. Izadjem na autoput i malo ostrije ga poteram, i on upali check engine lampicu, ali auto idalje normalno radi, normalno vuce. Vratim se kuci, sve normalno, ali lampica svetli, ujtru kod majstora, kaze on spala polugica na usisnoj, mogu da je vratim ali spasce ponovo odmah nista necemo uraditi, itd...i tako sam zamenio usisnu granu, iako je bilo mozda finansijski boljih resenja ( za koja tada nisam znao) odradjeno je sta je odradjeno. Da ne duzim, naknadno saznajem da su ljudi resavali te stvari vadjenjem leptira skroz, tad to nisam znao, niti sam visio po forumima. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Duskodux 2 Posted July 10, 2015 Nisi mogao ceo motor da kupiš ? A gdje ćeš naći motor i to dobar motor. I koliko bi tek to onda koštalo. Istina, moj je 2008. i eto što se dogodilo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted July 10, 2015 Šabac - ili skuplje Italija. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markobgd 609 Posted July 10, 2015 (edited) Aj da i ovde ubacim slike kako to izgleda na 2.0mjet možda će nekom nekad koristiti.... On 4/30/2015 at 12:38 PM, Markobgd said: Aj' samo hint pa kad budem imao vremena detaljno ću da opišem i slikama dočaram šta kako i zašto..... Da bi se skinula usisna grana SVE mora "dole" ili "napolje"! I sa suvozačeve i sa vozačeve strane ali bukvalno sve.... Radili smo juče od 12h do 02h posle ponoći i evo danas nastavljamo. Sklapanje je u završnoj fazi (zupčasti i PK krug), da se sipa antifriz i ozrači sve i paljenje. Evo brzinske sličice....odoh da sklapam dalje. On 4/30/2015 at 11:45 PM, Markobgd said: Skinuta i očišćena klapna gasa... Još neka slika radova.... Očišćena... Svašta nešto otkačeno... Uzupčeno... Spakovano i uglancano... Kraj.... ...Elem, grana je prvo mehanički (pomoću šrafcigera i koječega) očišćena, sastrugana garež a onda Sgrasom oprana nekoliko puta. Pre sklapanja izduvano kompreaorom i osušeno. Maf nisam dirao a Map je čišćen pre desetak dana pa nije bilo potrebe za tim. Edited February 26, 2020 by neshaoct prebacio slike na FLCS server Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ticma 535 Posted July 10, 2015 Radi se i skidanje klapni uz remap, ceh oko 150eur. Kum je radio i na Cromi i na 159 i sve besprekorno funkcionise. Naravno bez remapa auto je mrtav do 2000 i nesto rpm... Quote Share this post Link to post Share on other sites
zrnke 41 Posted July 10, 2015 Ja se sve lomim da izvadim i biiip od DPF, i da zatvorim EGR i klapne da sredim, ali s druge strane sad mi je to trosak preveliki posle velikog servisa, registracije i diskova. Ako auto i sledece godine ostane kod mene onda bih verovatno odradio.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7728 Posted July 10, 2015 Ja bi prvo to uradio pa tek onda perionica i mirisljava jelkica Quote Share this post Link to post Share on other sites
Duskodux 2 Posted July 15, 2015 Update. Otišao i jedan klip i turbina. Klip ide novi a turbina će se dati reparirati. Moraju mjenjati krilca i još nešto što sam zaboravio... Quote Share this post Link to post Share on other sites
djole-munja 1 Posted December 10, 2015 Auuuu pa koliko bi majstor naplatio taj rad Svaka cast na ulozenom trudu.Ja sam kontao uzeti sebi chromu,bravu ili alfu 147 sa 150KS al evo sad procita ovo pa mi se bas i ne uzima,Kako da poznam da nesto nije uredu sa granom ako budem kupovao auto, da li se vidi na dijagnostici* Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sava 92 Posted December 10, 2015 1.9 16v je odlican motor, samo je moja greska a i svima cu preporuciti da cim uzmu auto sa tim motorom da izvade klapne ~100€ i da ugase EGR ~50€. Nakon toga tera milion km. I da se takodje zna da ne postoji poboljsana grana na 1.916v gde je resen rizik od toga. Takodje remap nije neophodan. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Duskodux 2 Posted January 8, 2016 Katastrofa..Kad se kupi auto, skinuti granu i vidjeti stanje leptira. Ako su limići labavi mjenjati granu. To prihvatiš kao potrošni materijal i to je to. Ili ne kupuješ dizela od 150 ks... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Skorpion 27 Posted January 9, 2016 Ljudi da li je isti slucaj i kod Zafira sa ovaj motor? Quote Share this post Link to post Share on other sites