Jump to content
FAS Goran
ivan.ik

Renault Talisman

Recommended Posts

TopSpeed test: Renault Talisman Energy 200 TCe EDC

 

renault talisman ts.jpg

 

Sa Talismanom smo se susretali u nekoliko navrata, a ovoga puta, ambiciozni model nam se predstavio sa najsnažnijim motorom od 200 konja i bogatim paketom opreme Zen Plus. Sa svim adutima, Renault još jednom pokazuje koliko ozbiljno pretenduje na visoke pozicije u segmentu poslovno-porodičnih limuzina sa premijum karakterom. Limuzine iz francuske kuhinje svojevremeno su bile daleko zapaženije i dominantnije nego što je to slučaj danas. Poznate po nenadmašnoj udobnosti i prepoznatljivom galskom rafinmanu, samouvereno su odudarale od germanskih rivala. Međutim, u jednom trenutku, njihov duh je počeo da bledi, pa su mnogi modeli u datim okolnostima nekako iščezli.

 

DSC_4968.jpg

 

Odlazak u penziju Lagune, Renault je pokušao da nadomesti modelom po imenu Latitude koji je rađen u kooperaciji sa Samsung Motorsom, ali se ovaj eksperiment prilično neslavno završio. U nameri da se, pre svega, u Evropi vrate na velika vrata u tzv. D segment, Francuzi su ''presavili tabak'' i krenuli od nule. Zamisao je bila iznedriti limuzinu koja će tradicionalnim vrednostima marke dodati savremena rešenja i sve one kvalitete neophodne da se približi kupcima koji preferiraju premium ugođaj.

 

DSC_4460.jpg

 

Dizajn je uvek predstavlja jak temelj. Svesni toga, u Renaultu su dosta uradili da Talisman odskoči na ovom polju. Umesto avangardnog dizajna, sa kojim su se ranije i previše igrali, ovoga puta su s opredelili za dinamičan izgled, bez prevelikih egzibicija. Ova limuzina sublimira elegantnu i sportsku notu vešto oblikovanim linijama i proporcijama koje ga približavaju formi kupea sa četvora vrata. Kao da propagira koliko se dobro vozi… Atraktivnoj pojavi doprinosi i specijalna metalik boja - biserno bela nijasna ga ''otvara'' baš koliko je potrebno da zablista punim sjajem.

 

DSC_4446.jpg

 

A kada se otvore vrata, unutrašnjost reprezentuje raskoš i kvalitet te prevazilazi uobičajene ''mejnstrim'' norme, čime još jasnije signalizira da mu je glavna preokupacija dostizanje premijum nivoa. Kokpit je tako uklopljen da je sve prijatno za oko i što je još važnije - na dodir. U pravom smislu reči dominira koža, u ovom slučaju u bež - crnoj kombinaciji, a pored elektropodesivih sedišta i većeg dela unutrašnjih stranica vrata, poslužila i za prekrivanje centralnog panela. Sve deluje kvalitetno i prilično otmeno.

 

DSC_4450.jpg

 

Napred se sedi prilično nisko što doprinosi povezanosti vozača i puta. U duhu prave limuzine, putnici pozadi nisu u potčinjenom položaju, osim onih višeg stasa i to zbog spuštenog krova. U pogledu ocenjivanja prostranosti i funkcionalnosti, na visokom mestu se kotira i prtljažnik zapremine 520 litara, dovoljan da se ponesu sve neophodne stvari i na duži put. Za porodice sa većim potrebama kojima ni to nije dovoljno, karavan verzija Talisman Grandtour nudi još više… No i bez toga, francuz može da se pohvali natprosečnim komforom za putnike.

 

DSC_4448.jpg

 

Podsećamo da nisu izostali ni digitalni ''gedžeti'', poznajemo ih od ranije… Tu je R-link 2 sa lepo uklopljenim vertikalnim ekranom preko koga se biraju mnogobrojne funkcije, od multimedije, navigacije, izbora boja ambijentalnog osvetljenja, do raznoraznih drugih podešavanja. Jedno se ipak posebno izdvaja, to je selekcija odnosno konfigurisanje vozačkog režima. Ona diriguje radom sistema upravljanja, motora i menjača…

 

DSC_4451.jpg

 

Ispod haube se nalazi najsnažniji u ponudi 1.6-litarski turbobenzinac sa ozbiljnih 200 KS. Odmah treba istaći da se gotovo svemu razlikuje od dizela. Doduše, i on snagu prenosi do prednjih točkova preko relativno brzog i dobro odmerenog sedmostepenog automatskog EDC menjača sa duplim kvačilom. Ali, sa 40 konja viška spram najsnažnijeg dizela, benzinac iste zapremine praktično u svakoj situaciji lakše ''pokazuje zube''. Pod jednim uslovom, da je u Sport modu. Tada ubrzava prilično jako u svim opsezima, pa i onim iznad 100 km/h, a pritom je veoma tih i kultivisan.

 

DSC_4456.jpg

 

U takvim okolnostima vožnja predstavlja pravo zadovoljstvo ako pak ne pridajete veliki značaj potrošnji, jer lako može da ode i preko 10 litara na 100 km. U gradu troši bar za 30 do 50 procenata više od dizela - nama je prosek iznosio od 7 do 10 litara u normalnom režimu, u zavisnosti od toga koliko smo vremena provodili u neizbežnim gužvama tokom saobraćajnih „špiceva“ u Beogradu. Ipak, na otvorenom putu, kada u Eco režimu dobar deo konjskih snaga ostane uspavan i odziv na gas značajno utihne, može da dobaci 100 km sa 6 litara, što uopšte nije loš parametar ekonomičnosti. Dakle, apetit u velikoj meri zavisi od stila vožnje, daleko više nego kod dizela.

 

DSC_4463.jpg

 

Osim performansi, poseban kvalitet vožnje daje balans između udobnosti i stabilnosti. Talisman je izuzetno upravljiv i velike zasluge za to treba prepisati 4Control sistemu sa zakretanjem zadnjih točkova, odnosno upravljanje svim točkovima. Na taj način se virtuelno menja rastojanje između osovina, pa automobil postaje okretniji i upravljiviji prilikom skretanja. Teško da bilo koji rival sa pogonom na prednje točkove može to da isprati, pa je vozna dinamika dosta iznad proseka klase. Naravno, uvek može bolje… Iako smo načelu smo pohvalili perormanse, elastičnost bi mogla da bude bolja, a za više sportskog osećaja dobro bi došle polugice za menjanje brzina. Ovako, vozač to može činiti po svom nahođenju pomeranjem ručice menjača napred - nazad.

 

DSC_4459.jpg

 

Još neke stvari nam se nisu toliko dopale. Recimo, prilikom kretanja iz stanja mirovanja nije lako precizno odmeriti gas pa automobil neretko nekontrolisano trzne napred što ume da bude neprijatno. Nelogičnim i napraktičnim nam se čini rešenje sa samo jednom ručkom za zatvaranje prtljažnika, koja je smeštena na levoj (!) unutrašnjoj stranici poklopca.

 

DSC_4961.jpg

 

Ipak, sve što je pokazao na višednevnom iscrpnom testu daje mu za pravo da se predstavlja u premijum svetlu. Jednostavno, Talisman je kvalitetom vožnje dostigao potreban nivo za tako nešto. Uz upadljiv izgled, odličan komfor i bogatu opremu uključujući automatske LED farove, samoparkiranje, kameru za vožnju unazad sa parking senzorima na sve strane, itd. u prilog mu ide i korektna cena od 32.400 evra. Teško da se za sličan iznos može naći jednako dobar i kompletan model koji može služiti kao poslovna limuzina, ali i kao porodičan automobil. Renault Talisman sa snažnim motorom i bogatom opremom ima jake adute da pridobije publiku naklonjenju premijum segmentu

 

Tekst: Uroš Dedić/TopSpeed

Fotografije: Aleksandar Savin

 

preuzeto sa - topspeed.telegraf.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Decembru sam vozio Talismana iz AVIS-a, skoro nov auto je bio u pitanju. Imao je ozbiljan problem sa zvučnom izolacijom, huk vetra je bio nepodnošljiv već na 120km/h, a na nešto većim brzinama, tipa 160 kako se prosečno vozi u Nemačkoj na AP, muzika uopšte ne može da se sluša. Da li je u pitanju sistemski problem ili problematičan primerak sa nekom havarijom u istoriji, nemam pojma. Sem toga, korektan autić, ali poprlično nezanimljiv. Ako pronađem slike okačiću naknadno.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je do primerka, ne verujem da je losija izolacija nego na meganu, koji ima sasvim solidnu izolaciju, a niza je klasa. Takodje mi nije realno da ima losiju izolaciju od skode na koju si se navikao, ali nisam probao pa ne mogu da tvrdim, ako je tako onda on nema sta da trazi u toj klasi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault Talisman S-Edition Energy TCe 225 EDC

 

renault-talisman-s-edition 11.jpg

 

Još jedan Renaultov novitet na sajmu u Ženevi je i nova verzija modela Talisman koja dobila i novi motor. Konkretnije, ovo je novi Renault Talisman S-Edition, a pokreće ga 1.8 litarski turbo benzinac poznat iz Megana RS i Alpine A110.

 

renault-talisman-s-edition 1.jpg

 

Ipak, u Talismanu S-Edition ovaj motor raspolaže sa manje snage, i to sa 165 kW/225KS i 300 Nm obrtnog momenta (Francuzi nisu saopštili podatke o ubrzanju i najvećoj brzini).

 

renault-talisman-s-edition 111.jpg

 

U paketu su i sedmostepeni menjač sa dvostrukim kvačilom, upravljanje i na zadnjim točkovima, adaptivno oslanjanje, full-LED prednja svetla, 19-inčni alu točkovi, zatamnjena zadnja stakla, S-Edition oznake, crni retrovizori, crni kožni enterijer sa kontrastnim crvenim šavovima, aluminijumske sportske pedale, sivo-crvene patosnice... S-Edition paket će od septembra biti dostupan i sa drugim motorima iz Talismanove ponude, dok će cene biti saopštene naknadno.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvi utisci: Renault Talisman Iconic Energy TCe200 EDC

 

renault talisman_tce.jpg

 

Reno Talisman se već neko vreme nalazi u ponudi francuskog proizvođača, a mi smo već imali prilike da se upoznamo sa ovom limuzinom. Ipak, da ne bude samo promena paketa opreme razlog za test pobrinula se i motorizacija, u test modelu se našao vrlo interesantan  turbo benzinac sa 200ks i EDC menjačem. Reno je sa Talismanom uveo neke promene kada je motorizacija u pitanju pa tako izostaje oličenje pogona kada su limuzine u pitanju, tačnije u ponudi ne postoji 2-litarski dizel agregat, već samo 1.5 i 1.6-litarski dizelaši sa rasponom snaga od 110-160ks. Kako bi bili zadovoljeni i oni koji ''jure konje'', Reno je ponudio benzinca sa 200ks i upravo takav primerak smo i mi imali prilike da probamo na NK testu. Benzinci sa ovoliko snage su prilična retkost u ovom segmentu vozila, pa je tako vrlo interesantno da vidimo kako se Reno ponaša u ovoj kombinaciji.

 

blog_talisman_tce1.jpg

 

Agregat je 1.6-litarski benzinac sa 200ks i Talismanu dolazi isključivo uparen sa EDC menjačem, tako da je mirna vožnja kroz grad zagarantovana i vozač neće imati potrebu da barata sa ručnim menjačem, što je dobro, obzirom na tip karoserije i snagu sa kojom Talisman raspolaže. Kod Talismana je sve okrenuto ka toj bezbrižnoj vožnji u udobnosti što se pokazuje i kroz MultiSens sistem kojim se može dosta kontrolisati udobnost, odnosno vešanje automobila. Kroz isti taj sistem se ovaj Talisman može i pretvoriti i u sportistu, jer 200ks uz 4Control sistem mogu da pruže i lepu količinu zabave u vožnji. Tu su naravno i izuzetno udobna sedišta što Reno propagira i kod modela nižeg ranga, pa se kod Talismana podrazumeva i masaža, grejanje i hlađenje istih pa je tako sve okrenuto nekoj bezbrižnoj vožnji i dugoprugaškim aktivnostima. 

 

blog_talisman_tce2.jpg

 

Taj plan za nekim dugoprugaškim aktivnostima prilično remeti prilično ''tanak'' rezervoar sa svojom zapreminom od samo 51 litar, što uz malo jaču potrošnju ovog agregata i ne garantuje neku preteranu autonomiju. Potrošnja je tokom testa prilično varirala, a na kraju se uz dosta magistralnog puta umirila na 8.2l, uz prilično kultivisanu vožnju. Taj podatak ne garantuje ni autonomiju od 500km, što je za limuzinu D segmenta zaista malo. 

 

blog_talisman_tce3.jpg

 

Reno je nakon nekog vremena na tržištu Talisman ponudio i sa novim paketom opreme, Iconic, koji je izbacio neke stvari iz premijum Paris Initiale paketa pa je tako učenjen pozitivan korak kada je cenovno pozicioniranje u pitanju. Cena modela sa ovom opremem je 30.290 EUR što je za 3.000 EUR manje od ekvivalentno motorizovanog modela sa Initiale opremom. Test model je imao i neke dodatne opcije, poput automatskog parkiranja i sl. ali je u svakom slučaju ovaj paket opreme dovoljno dobro izbalansiran pa je u principu idealan izbor kada je Talisman u pitanju.

 

preuzeto sa - nacionalnaklasa.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault Talisman Iconic Energy TCE 200 na testu Auto magazin portala

 

178715-renault talisman am.jpg

 

Ovaj Renault u opremi ima sve što vam padne na pamet, i direktno konkuriše top modelima srednje klase. Na testu smo imali atraktivni Renault Talisman, opremljen benzinskim motorom 1.6 TCe koji razvija maksimalnih 200 konjskih snaga. Dolazak nove modularne platforme pokrenulo je veliku ofanzivu. Posle Kadjara, Meganea, Espacea, na red je došao Talisman. Kao što smo nekoliko puta istakli, iz fancuske kompanije nije zvanično saopšteno koji model je Talisman nasledio, ali na kraju krajeva, to nije ni važno, jer ovim modelom Renault je privukao najrazličitije kategorije vozača i kupaca. Talisman kao lepak privlači mlade kupce, ali za ovaj automobil veliko interesovanje pokazuju i velike kompanije i menadžeri.

 

20180411083432_photo_1.jpg

 

Kada otvorimo teška i kvalitetna vrata, u enterijeru nas je sačekao luksuz i kvalitet, koji se može uporediti sa nemačkim premium modelima. Pažnju najpre privlače prednja sedišta - francuski su mekana, ali odlično fiksiraju telo kada se smestimo u njih. Atraktivna koža već na prvi pogled odaje utisak vrhunskog kvaliteta, a recimo i to da je standard koža crne boje. Tu je i kompletno električno podešavanje, sistem za produžavanje sedalnog dela sedišta (kod određenih verzija), a moguće je menjati i visinu naslona za glavu. Sedišta su neobično tanka, zahvaljujući korišćenju tehnologije Cover Carving. Radi se o specijalnom ramu sedišta u Talismanu, čija prednost je mala težina i povećana krutost.

 

20180411083432_photo_3.jpg

 

Jedna od prednosti ovakve konstrukcije sedišta, jeste povećanje prostora za noge putnika na zadnjim sedištima. Renault ističe, da je ovo rešenje obezbedilo za 30 mm veći prostor za kolena putnika na zadnjim sedištima (konkretno 262 mm). Čak i kada prednja sedišta pomerimo do kraja pozadi, osoba prosečne visine bez problema će se udobno smestiti. Naravno, tu su i funkcije masaže, grejanja i ventilacije, što podseća na ono što smo videli u najluksuznijim modelima ove francuske marke. Naravno, tu je i funkcija Easy Entry - pri otvaranju vrata, sedište vozača se pomera u krajnji položaj unazad, da bi se po zatvaranju vrata vratio u početnu poziciju.  

 

20180411083432_photo_4.jpg

 

Posebno mesto u enterijeru dobio je multifunkcionalni displej, preko kojeg se praktično kontrolišu sve najvažnije funkcije u vozilu. Osnovni je audio displej sa dijagonalom od 4.2 inča, bolje opremljene verzije imaju tablet R-Link 2 sa 7-inčnim displejom, a vrhunac ponude predstavlja ''Initiale Paris'', koji ima displej dijagonale 8.7 inča. Ovo je verovatno najveći vertikalni displej u nekom automobilu, naravno ako izuzmemo model Tesla Model S. U Renaultu su se potrudili, da preglednost sistema bude vrhunska, iako bi po nekim grafika mogla biti i nešto modernija. Recimo i to, da je zapremina prtljažnog prostora 608 litara, ali s obzirom da je ovo sedan, treba računati na nešto uži utovarni otvor. 

 

20180411083432_photo_5.jpg

 

S obzirom da je ''naš'' Talisman imao nivo opreme ''Iconic'', to znači da je standardno opremljen sistemom aktivnog upravljanja zadnjim točkovima 4Control. Iako njegova dužina iznosi 4.848 mm, automobil je moguće okrenuti na neobično malom prostoru. Renault manevarske mogućnosti Talismana poredi sa za dve klase manjim Renault Cliom. Pri nižim brzinama, zadnji točkovi se zaokreću u smeru suprotnom od prednjih, dok se pri višim brzinama zadnji točkovi zaokreću u smeru istom kao i prednji. U režimu Comfort, zadnji točkovi se zaokreću u suprotnom smeru do brzine od 50 km/h, u režimu Neutral ova granica je pomerena na 60 km/h, a u Sport na 80 km/h. 

 

20180411083432_photo_6.jpg

 

Već pri malim brznama oseća se uticaj sistema 4Control. Automobil se može okrenuti na iznenađujuće malom prostoru. Za one koji preferiraju sportsku vožnju, Talisman je pravi specijalitet. U režimu Sport, sistem kombinuje tvrđu amortizaciju i upravljanje zadnjim točkovima, i obezbeđuje vrjunsku preciznost u krivinama. Potvrda o uticaju ovog sistema na upravljanje, jeste činjenica da pun krug okretaja volana kod verzije sa 4Control sistemom iznosi 2.4 kruga, a kod verzije sa upravljanjem samo na prednjoj osovini iznosi 2.8 puta. Deo 4Contol sistema su i adaptivni amortizeri, čija tvrdoća se može podešavati preko sistema Multi-Sense. 

 

20180411083432_photo_7.jpg

 

Pomoću istog sistema menja se brzina odaziva na komandu gasa kao i brzina rada menjača EDC. Vozač može izabrati jedan od pet ponuđenih režima: Sport, Komfort, Normal, Eco i Neutral. Za one kojima je i ovo malo, Renault je razvio sistem za individualno podešavanje, pomoću kojih je moguće podesiti svaki od navedenih parametara. I pored pneumatika dimenzija 245/45 R18, udobnost može biti vrhunska, kao i vozna dinamika, u zavisnosti od preferencija vozača.

 

20180411083432_photo_8.jpg

 

Motor je zaista prijatno iznenađenje. Talimsan je automobil kojeg pokreću motori maksimalne zapremine 1.6 litra, a naš test automobil pokretao je jedini benzinski motor u ponudi. Maksimalna snaga iznosi 200 KS, i ona se oseća na svakom pređenom metru, o čemu svedoči i činjenica da mu je za spring iz mesta do stotke potrebno samo 7.9 sekundi. I maksimalni obrtni moment od 260 Nm dostupan je pri nešto višim obrtajima - 2.500 o/min, što znači da se motor ne ponaša kao klasičan turbo, već kao atmosferski agregat koji snagu razvija kontinuirano. Sve pohvale zaslužuje i 7-stepeni automatizovani menjač, koji u automatskom modu radi veoma dobro. Potrošnja? Sa teškom nogom u gradskoj vožnji, potrošnja vrlo lako prelazi granicu od 9 litara na 100 pređenih kilometara. U otvorenom saobraćaju, na relaciji Beograd - Valjevo, potrošnja je iznosila samo 6.6 litara na 100 pređenih kilometara. Na kraju testa, prosečna potrošnja iznosila je oko 7.6 litara, što je za agregat snage 200 KS veoma respektabilan rezultat.

 

20180411083432_photo_9.jpg

 

I na kraju, cena. Renault Talisman je zaista promešao karte u srednjoj klasi, pre svega atraktivnim dizajnom, vrhunskom opremom i naprednom tehnikom, posebno sistemom 4Control. Naravno, to sve ima svoju cenu. Početna cena za model Talisman iznosi 19.990 evra, koliko je potrebno izdvojiti za dizelsku verziju LIFE Energy dCi 110. Benzinski Talisman dostupan je samo u dva vrhunska nivoa opreme - Iconic i Initiale Paris. Naš testiran automobil Renault Talisman Iconic Energy TCE 200 dostupan je po ceni od 30.290 evra. Renault u Srbiji ističe i garanciju od 5 godina ili 150 000 pređenih kilometara, što je po mnogima značajna komparativna prednost Renaulta.

 

Screenshot_12.jpg

 

preuzeto sa - automagazin.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault Talisman Grandtour Zen Energy dCi 160 EDC na testu Auto magazina

 

renault talisman grandtour.jpg

 

Renault je u poslednjih godinu dana postigao veliki uspeh u celoj gami putničkih vozila zahvaljujući potpuno izmenjenoj filozofiji dizajna, ali i konstrukcije. Nakon elegantne limuzine Talisman, na red za test stigla je karavanska verzija sa oznakom Grandtour. Renault je postavio Talisman tako da se po dimenzijama nalazi na samom vrhu D segmenta. To je direktno uticalo na prostor u kabini, ali i prtljažniku. Naravno pored klasične hečbek verzije, obavezno je usledio i karavan. Fabrika se ovom verzijom obratila pre svega kupcima u Evropi koji još uvek vole ovaj oblik karoserije i radije ga kupuju u odnosu na MPV vozila.

 

IMG_9672-700x467.jpg

 

Odavno karavani nisu namenjeni za tegljenje robe, već predstavljaju statusni simbol. Dokaz za to je i u zapremini prtljažnika. Verovali, ili ne, Talisman Grandtour ima tridesetak litara manji prtljažni prostor u odnosu na klasični sedan. To znači da je dizajn bio važniji od upotrebljivosti. Doduše, sa svojih 572 litra više je nego dovoljan da ugosti celu porodicu na dugačkim putovanjima.

 

IMG_9517-700x467.jpg

 

Automobil koji vam prokazujemo opremljen je trećim od četiri ponuđena paketa opreme Zen. Ovaj nivo opreme predstavljan odličan balans između komfora i luksuza, a opet razumne cene. Od dodatne opreme, testirani automobil je imao Bose audio sistem, uz koji dolazi i veći ekran na centralnoj konzoli.

 

IMG_9535-700x467.jpg

 

Zbog odličnog kvaliteta zvuka, ali i većeg kontrolnog ektrana, ovo je itekako potrebna dopuna jedne limuzine poput Talismana Grandtour i svakako je preporučujemo. Uz doplatu kod svih nivoa opreme, osim kod najboljeg, Initiale Paris, možete dobiti sistem za upravljanje na svim točkovima, 4Control.

 

IMG_9703-700x467.jpg

 

On bitno utiče na dinamiku vožnje i menja karakter automobila u vožnji. Smatramo da je ovo nešto najbolje što možete doplatiti za svoj automobil. Položaj za upravljačem je isti kao što nas je Reno navikao proteklih decenija, dakle skoro odličan. Položaj vozačevog sedišta nije previše nizak, ali je udoban i opuštajući.

 

IMG_9526-700x467.jpg

 

Preglednost napred i sa boka nije uzorna, jer vrlo debeli zidovi i obloge A stuba krova od vas traže da se i pri najjednostavnijim manevrima izvijete sa sediša. Ovo nije mana već osobina svih modernih automobila. Automobil koji smo vozili pokreće najjači turbo-dizel u ponudi, zapremine 1.6 litara sa maksimanom snagom od 160 KS i maksimalnim obrtnim momentom od 380 Nm.

 

IMG_9547-700x467.jpg

 

Uz njega testirali smo i EDC šestostepeni robotizovani menjač sa dva kvačila. Ovaj uređaj je jedan od boljih na tržištu - vrlo brzo reaguje u toku vožnje, bilo u automatskom, ili ručnom modu. Da bi ga proglasili najboljim, treba da ima uglađenije promene brzina pri punom gasu, kao i nežniji rad pri delikatnim poslovima poput parkiranja na uskim mestima pod nagibom.

 

IMG_9528-700x467.jpg

 

Velika limuzina je prilično rastrošna, ako se ne povede računa o stilu vožnje. Prosečna potrošnja izosi oko sedam litara. Pri stalnih 120 km/h, potrošnja je oko 5,5 litara, ali brzine preko 130 km/h bitno povećavaju potrošnju koja lako prelazi osam litara.

 

IMG_9531-700x467.jpg

 

Karavan verzije Talismana skuplje su nešto preko hiljadu evra. Renoovu najveću limuzinu možete nabaviti već za 19.990 evra, a automobil koji smo vam predstavili košta 29.540 evra.

 

IMG_9523-700x467.jpg

 

Testirani automobil kao opciju imao je sada već čuveni sistem za upravljanjanje na obe osivine, 4Control. Njegov rad je vrlo jednostavan: zadnji točkovi se do brzine od 80 km/h zakreću suprotno od prednjih čime bitno smanjuju prečnik okretanja na samo 10,8 metara i povećavaju agilnost i upravljivost automobila.

 

IMG_9560-700x467.jpg

 

Preko ove brzine, točkovi se zakreću u suprotnom smeru kako bi poboljšali stabilnost u brzim krivinama. Ovaj sistem upravljanjanja čini čuda u hendlingu velike limuzine i srdačno vam preporučujemo da ga nabavite jer od velikog automobila stvara gotovo sportski hečbek.

 

IMG_9596-700x467.jpg

 

Standard: sistem za upozorenje o napuštanju saobraćajne trake, senzor za kišu, elektrohromatski unutrašnji retrovizor, alu-felne prečnika 18 inča, el. sklopivi retrovizori sa grejačima, LED dnevna i glavna svetla, automatski dvozonski klima-uređaj, elektronska parking kočnica, vazd. jastuk za kolena vozača, blutut konekcija za mobilni, automatski el. podizači sva četiri prozora, 2 USB priključka, kožni volan

 

IMG_9538-700x467.jpg IMG_9550-700x467.jpg

 

preuzeto sa - magazinauto.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dmotion test: Renault Talisman

 

181472-renault talisman.jpg

 

Da li limuzine, barem u klasičnom trozapreminskom formatu mogu da opstanu u vreme kada ''crossoverizovani'' modeli napadaju sa svih strana?

Da li će ikada iko imati odgovor na pitanje zbog čega popularnost i prodaja limuzina pada? Nekadašnji pojam forme karoserije kupci su proglasili nepoželjnim, i još samo na retkim tržištima imaju potražnju. Ruku na srce, hatchback i fastback jesu praktičniji kada ne funkcionalnost prtljažnika u pitanju, ali i trozapreminska limuzina ima svoje prednosti. Ako ništa drugo, po pravilu, bolju akustičku izolaciju. Naravno, niko, barem za sada, ne ukida proizvodnju limuzina, mada se čuju najave kod nekih proizvođača da ima i takvih razmišljanja.

 

Talisman-7.jpg

 

Gde je tu Renault? Pa, i da ne idemo u predaleku istoriju, francuska marka je uvek u svojoj ponudi imala limuzinu, pa čak i nekoliko njih. Poslednjih 25 godina (tačnije 23) Laguna je u svoje tri generacije bila Renaultov predstavnik u D segmentu, iako je kao fastback već koketirala sa praktičnošću petih vrata, ali u obliku trozapreminske limuzine. Samo, umesto da ide napred, iako sasvim solidan automobil, Laguna je sa svakom novom evolucijom tonula umesto da raste. Da li zbog ekstravagantnog dizajna, koji je dosta Renaultovih modela, kotao uspeha, ili zbog čudne ergonomije kabine, koja nije svima odgovarala, Renault se našao u situaciji da ukine proizvodnju Lagune, a sa naslednikom čak i imenom pobegne što dalje. Talisman je, barem tehnički, naslednik Lagune, mada proizvođač izbegava čak i ovakvu vezu.

 

Talisman-4.jpg

 

I da, Talisman je limuzina, prava, trozapreminska postavljena na najveći međuosovinski razmak u klasi od 2,808mm. Obrazloženje za ovu postavku je sasvim jednostavno. Sve limuzine, zbog izgleda, ali pre svega aerodinamike, imaju formu kupea, pa se dešava da u automobilu od 4.8 metara ima manje mesta nego u hatchbacku od 4.3. Što veći međuosovinski razmak znači više prostora u kabini, a Talisman ide ovim receptom. Sa 4.84 metra ovo definitivno nije mali automobil, a dužinom je uspeo da dobije i eleganciju, koju bi se usudio uporediti i sa VW Arteonom. Generalno, šef dizajna Renaulta, Laurens van den Acker , svim aktuelnm modelima podario je prepoznatljivost, i teško da im se išta može zameriti, za razliku od, na primer, poslednje Lagune.

 

ent1-1 (1).jpg

 

Proizvođač deklariše maksimalne dimenzije u centimetrima, pa i rekordne u klasi, enterijera Talismana. Međutim, brojke na papiru su samo brojke na papiru, a tvrdnje da su rekordne, svode se na razliku od par milimetara u odnosu na konkurenta, po principu, važno je da je veći makar 2 mm. Međutim, u slučaju Talismana centimetri sa papira prisutni su i u praksi. Odlična je ponuda prostora u Talismanu i napred, ali i pozadi. Prednja sedišta su vrlo široka i bogato dimenzonisana, a obzirom da imaju gde, imaju i izraženo duge hodove. Kada je reč o visokom Iconic paketu opreme, na sve pomenuto dolaze i elektro pomična sedšita sa grejanjem, ventilacijom i memorijom položaja, kao i funkcijom automatskog pomeranja unazad radi lakšeg ulaska ili izlaska.

 

ent2-1 (1).jpg

 

I još jedna subjektivna ocena, koja ne mora važiti za svakoga, može se dodeliti Talismanu. Barem što se mene tiče, u poslednjoj Laguni ni slučajno nisam mogao da nađem zadovoljavajući položaj za upravljačem. Vozačevo sedište mi je uvek bilo previsoko a upravljač prenisko. A uz to, kada je vozačevo sedište bilo spušteno, putnici pozadi su imali problem da u malo preostalog prostora ispod sedšta smeste stopala. Talisman ergonomiju ima značajno drugačije i bolje rešenu. Jedino što ostaje kao problem koji važi za gotovo sve aktuelne limuzine, zakošen C stub ostavlja ograničen otvor zadnjih vrata, pa pri ulasku pozadi treba čuvati glavu. Ali kada se smesti na zadnju klupu, stvari dolaze na svoje mesto. Dobro dimenzionisana sa dobrom ponudom prostora za kolena i glavu, dozvoljava „direktor kombinata“ udobno sedenje i na dugom putu. A ''direktor kombinata'' ima gde da stavi i svoje stvari. Prtljažnik je impresivne zapremine od 600 litara, ali Talisman, za razliku od Lagune, nije fastback, pa limit za utovar stvari ostaje sam otvor prtljažnika. Takođe, prtljažnik je dug, pa se za dohvatanje stvari koje su otišle do naslona sedišta treba dobrano ispružiti.

 

Talisman-ent.jpg

 

Renault je unapredio i dizajn i materijale u većini svojih modela. Zbog toga bi Talisman, kao trentno najluksuzniji Renault trebao biti na visini zadatka. U osnovi i jeste. Tu je digitalna instument tabla, ogroman 8.7'' ekran multimedije. A tu je i ono na šta smo odavno navikli kod Renaulta - nema mnogo dugmića i prekidača. Sve je tu ali diskretno i svedeno, a ne razmetljivo. Čak ni upravljač nije pretrpan prekidačima, a i u Talismanu je zadržana, klasična ali i praktična, satelitska komanda audio sistema iza upravljača.

 

ent3-1 (1).jpg

 

''Infotejmentom'' se može upravljati i rotacionim kontrolerom između sedišta, i to dosta jednostavno, ali uz čestu mogućnost da se uz promenu brzine nehotice pritisne i kontroler. Uz novu R-Link 2 generaciju softvera multimedija i navigacija odlično funkcionišu. Ako se može, za svaku preporuku je i odličan Bose audio sistem. HUD daleko je od standardne pojave, ali Talisman ga ima u višim paketima opreme, i to jeftiniju verziju sa ekranom koji se izvlači iz armature, umesto skupe projekcije na specijalno staklo vetrobrana. Svakako koristan detalj opreme.

 

ext1.jpg

 

Najsnažniji TCe 200 benzinski pogon u Talismanu je preuzet iz Clia RS. 1.6 litarski turbo ima svoj pedigre i može se naći i u Meganeu GT. Iako je relativno mali benzinac, svojih maksimalnih 260 Nm obrtnog momenta dohvata već od dosta niskih 2.500 obrtaja, što, barem na papiru obećava solidnu elastičnost. Ako se tome doda i sedmostepeni EDC menjač da dvostrukom spojnicom, pogon bi trebao ponuditi dosta toga.

 

Talisman-1.jpg

 

Renault odavno eksperimentiše sa upravljanjem na svim točkovima i moglo se naći u poslednjoj generaciji Lagune i njenoj Coupe varijanti. Talisman je, kao i Megane, dobio 4 Control, koji vredi svakog dinara. Vozilo je osetno okretnije i upravljivije i pri malim i pri velikim brzinama. Šta više, iako je zakretanje zadnjih točkova zapravo veoma malo, već u gradskoj vožnji je osete dobrobiti ovog sistema, uključujući i mali radijus punog okreta preko 4.8 metara duge limuzine. Talisman je relativno tvrdo trimovan i od njega ne treba očekivati leteći ćilim na neravninama. U brzim krivinama sa neravnom podlogom, zadnji deo vozila ume da bude malo nervozan, pa vozač ima osećaj da treba upravljačem da koriguje putanju, mada je to samo osećaj, a prave potrebe za korekcijom nema. Međutim, kada je asfalt kvalitetan upravljanje je izuzetno precizno, a pogotovo prolazak kroz brzu krivinu. 4 Control vozaču daje prijatan osećaj kontrole i samopouzdanja. Motor ima izuzetno dobru kulturu rada i gotovo nikakve vibracije, kao da se radi o velikom rednom šestocilindrašu, a ne malom četvorocilindrašu.

 

Talisman-5.jpg

 

Robotizovani menjač, možda nije na nivou aktuelnih prenosa sa 8 brzina kao kod skupljih modela, ali je veoma korektan. Samo u retkim situacijama i pri malim brzinama između prvog i drugog stepena prenosa, ume da pokaže neodlučnost. Inače, promene stepena prenosa su brze i glatke. Uz precizno upravljanje, podosta snage i odlučne kočnice, Talisman se može i veoma dinamično voziti. Zvučna izolacija Talimsmana je odlična, i pri visokim putnim brzinama u kabini je prijatna tišina. Sa svojih 200 KS, i ne baš male mase od preko 1.400 kg, Renaultova limuzina nije preterano žedna. Realna gradska potrošnja je ok 7.5 litara, dok se na auto-putu pri dozvoljenih 130 km/h može računati sa 6.9 litara. Međutim, prisustvo 4 Control sistema na zadnjoj osovini uslovilo je rezervoar goriva od samo 47 litara, pa sa sa jednim punjenjem teško može računati sa autonomijom od preko 500 kilometara.

 

Talisman-3.jpg

 

Renault je uz Talisman napravio dobar manevar. Lagunu je ostavio daleko iza svojih leđa, a kupcima ponudio veliku i elegantnu limuzinu. Uz to, kupce čeka i velik raspon cena, pa se u skromnoj opremi i sa baznim DCi agregatom od 110 KS može kupiti i za ispod 20.000 evra. Sa druge strane, odlično opremljeni i motorizovani primerak sa testa u Iconic opremi može imati i za, još uvek razumnih, 30.890 evra, i biti odlična porodična ili poslovna limuzina.

 

preuzeto sa - dmotion.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault Talisman S-Edition 1.8 TCe 225

 

renault-talisman 1111.jpg

 

U gami Renault Talismana je i ''sportskija'' S-Edition verzija sa novim benzinskim turbo motorom 1.8 TCe 225. Motor ima zapreminu od 1.798 kubika, raspolaže sa 164 kW/225KS i 300 Nm, a uparen je sa 7-stepenim menjačem sa dvostrukim kvačilom.

 

renault-talisman 11111.jpg

 

Ubrzanje do 0 do 100 km/h traje 7.6 sekundi, najveća brzina iznosi 240 km/h.

 

renault-talisman 111.jpg

 

U paketu su između ostalog i 4Control sistem upravljanja zadnjim točkovima, adaptivno oslanjanje, crni Alizarine alu točkovi od 19 inča, zatamnjena zadnja stakla, Pure Vision Full LED prednja svetla, hromirani detalji, S-Edition oznake na blatobranima, Etoilé Black retrovizori, crna kožna sedišta i kožni volan, crveni šavovi...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

testautomobila.jpg TestAutomobila video: 2017. Renault Talisman

 

Renault Talisman sa 1.6 dCi motorom snage 131 KS koji je uparen sa automatskim EDC menjačem:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

pitstop.jpg Pit-Stop video: Test Renault Talisman

 

Od sada sa još malo jačim motorima u ponudi...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve sve, ali ko ovo kupi novo? Ne sporim kvalitet ali gledam cene polovnjaka, to pada brzinom svetlosti.

Послато са SM-N9005 уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg Vrele Gume video: Test Renault Talisman

 

Neki će reći: ''prava udobna francuska limuzina'', drugi ''velik a nekomplikovan auto'', a mi kažemo ''Talisman - nova epoha u istoriji Renoovih poslovnih sedana''.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrele Gume test: Renault Talisman 2.0 Blue dCi 200 S-Edition

 

wqwqa966.jpg

 

Talisman je dakle pre svega udoban i pun prostora, a njegova vožnja svakako izaziva sreću i stvara magičnu moć koja je mu je u skladu sa imenom. Reč ''Talisman'' potiče od grčke reči ''telesma'', koja označava stvaranje, ali i predmet posvećen sreći odnosno amajliju koja ima magičnu moć. Francuski automobilski gigant, Renault, od 2015. godine priziva sreću sa jednom posebnom limuzinom D segmenta. Reč je o modelu Talisman, zvaničnom nasledniku Lagune skinute sa fabričke trake iste godine. Model Talisman se još uvek zvanično proizvodi u svojoj prvoj generaciji. Međutim, na test nam je stigla jedna zaista specifična varijanta. U pitanju je primerak sa novim (napokon) Blue dCi 2.0 dizel agregatom i okruglo 200 konjskih snaga, u skoro pa najboljoj S-Edition opremi!

 

Nešto čarobno Talisman najavljuje već na prvi pogled. Kao prvo, ovaj sedan D segmenta veličinom neodoljivo podseća na limuzine poput Passat-a ili Superb-a. Sa svojih 4.849 mm on je upravo u njihovom rangu, ili na primer Toyota Camry. Takođe, on je svega 7.5 cm kraći od Mercedesove E klase. Sasvim dovoljno za glavobolju prilikom svakog parkiranja na ulicama naša dva najveća grada. Ipak, da Talisman bude drugačiji u odnosu na ostale, pobrinuli su se dizajneri Renoa, uzevši od svakog svog modela po malo. Spreda maska koja podseća na model Espace, linije Megana i proširena stražnjica Talije (ili vam Dačije Logan), ukratko je izgled našeg Talismana.

 

wqwqa900.jpgwqwqa901.jpgwqwqa902.jpg

 

Sa prednje strane ističe se dakle proširena maska hladnjaka, karakteristična i za neke druge Renault modele. Na nju se nadovezuje svetlosna grupa koju uokviruju LED dnevna svetla dizajnirana u obliku slova C (za nekoga i D bez vertikalne linije). Njegov svetlosni potpis udružuje se sa pogledom farova koji nose oznaku Full LED Pure Vision. Produžena hauba u odnosu na srodne modele takođe je vidljiva na prvi pogled. Ona i upotpunjuje frontalnu pojavu ove moćne limuzine. Širina samog vozila iznosi 1.868 mm, ili nešto više od 2 metra uključujući otvorene retrovizore. Bočne linije naše francuske amajlije ne donose spektakularne novine. Ipak, one se savršeno uklapaju u njegov celokupni ''barokni'' imidž. Niska linija krova koji se spušta kao kod nekih kupea svakako je prva profilna impresija. Visina od nepunih metar i po i jedno od rekordnih međuosovinskih rastojanja u klasi od 2.809 mm, daje mu elegantan i aerodinamičan izgled. Da je u pitanju blago mišićavi gospodin u odelu i sa sportskom dušom otkriva nam i radstojanje od tla od svega 145 mm. Fino dizajnirani 18-inčni naplaci ili vam felne su čini nam se idealna veličina za ovu i ovakvu karoseriju. Tu su i hromirani bočni otvori za vazduh koji zaista deluju u skladu sa imenom modela - magično.

 

wqwqa903.jpgwqwqa904.jpgwqwqa905.jpg

 

Najveću zamerku spoljašnjem izgledu dali bismo preterano dodatno zatamljenim zadnjim staklima koja previše odudaraju generalno primamljivom outfitu, bar kada je reč o testiranoj sivoj (cassiopee) varijanti modela. Kada je reč o zadnjem delu vozila, ni tu Reno nije previše eksperimentisao. Podignuta pozadina Talismana, barem nama, deluje samo kao malo raširena i ''podgojena'' sestra mu Talija. Ipak, razlika je ako ništa u skladnoj i izduženoj svetlosnoj grupi. One su u obliku horizontalnih palica za hokej, koje se skoro dodiruju. Ispod njih se karakteristično prostire širok i vrlo uočljiv naziv modela. Donji zadnji deo otkriva nam dva hromirana izduvna otvora. Međutim, oni su ipak samo modni detalj, jer su lažni. Što bi rekao jedan naš gledalac, ''zmajevi od papira''.

 

wqwqa910.jpgwqwqa911.jpg

wqwqa912.jpgwqwqa914.jpg

 

Eksterijer Talismana dakle možda nije prepoznatljivo avangardan za jedan Reno. Svakako je vrlo uočjiv, moderan i izaziva pažnju na prvu loptu. Kombinacija mišićavog i poslovnog stajlinga najbolji su mu opisi. Zašto Reno upravo Talismana predstavlja kao svog takmaca u trci premijum limuzina jasno je čim otvorimo vrata istog. Iako je većina dizajnerskih rešenja preuzeta iz drugih novih modela ovog automobilskog giganta, uložen trud na završnoj obradi i kvalitet materijala u eneterijeru Talismana svakako je za pohvalu.

 

wqwqa965.jpg

 

Sedišta u S-Edition varijanti presvučena su nappa kožom. Ona se savršeno kombinuje sa tamnom bojom unutrašnosti i crvenim štepom. Taj francuski dupli štep na kožnim delovima, te kombinacija drveta i meke plastike u vidokrugu kabine izgledaju zaista impresivno. Iako deo oko menjača i između prednjih sedišta, te prostor u samim vratima, nije izrađen od vrhunskih materijala, brojnost pregradica, funkcionalnost i lakoća korišćenja istih dovoljni su za još jednu prelaznu ocenu enterijera. Kao što smo i navikli od Renoa, najveći plus i ovog puta ide na savršenu udobnost, kako vozačkog i suvozačkog mesta, tako i zadnje klupe. Kada je reč prednjim sedištima čim sednete tu je čak 6 načina za elektično podešavanje istih. Tu je i zaseban sistem samoventilacije (pa i grejanja). Zanimljivo da se sedište automatski odmakne prilikom izlaska iz automobila, a kada se motor posle toga ponovo startuje, sedište se elektronski vraća na prethodno postavljenu poziciju. To traje malo duže i ''finije'' nego kod mehaničkog pomeranja sedišta. Ipak, u isto vreme, to daje poseban osećaj važnosti vozaču.

 

wqwqa920.jpgwqwqa921.jpgwqwqa922.jpg

 

Više nego komforna vozačka pozicija, isto toliko pa i malo više mesta za suvozača, nisu ''štetili'' prostoru na zadnjoj klupi. On možda još uvek nije u rangu Pasata, ali se danas redak soj skromnih direktora, šefova bez kompleksa, ili sada popularnih top menadžera, svakako može osećati prijatno i komforno vozeći se na zadnjem sedištu ove limuzine. I pored naglo padajuće linije krova, razdaljine do ''glave na ramenima'' nazad ima sasvim dovoljno (više nego u npr. Peugeot 508). Ne manjka ni prostora za kolena, a ni ugao sedenja zadnje klupe nije za primedbu. Za dodatni užitak putnika nazad pobrunili su se i dva klimatska ventila. Tu su i dva usb ulaza i ''šteker'' sa 12-voltnim naponom. Zvaničan kapacitet prtljažnika od 608 litara jedan je od vodećih u klasi. Ipak, vrlo mali okvir samog utovarnog prostora (širine otvora prtljažnih vrata na gornjem i donjem delu jedva prelaze 1 metar), kao i gotovo nedostupan ''duboki'' deo unutrašnjosti gepeka kvare ovu finu cifru zapremine. Najveća dužina tovarnog prostora sa preklopljenim zadnjim sedištima iznosi pak zavidnih 2.076 mm.

 

wqwqa944.jpg

wqwqa940.jpgwqwqa941.jpgwqwqa942.jpgwqwqa943.jpg

 

Renault Talisman 2.0 dci S-Edition nema dominantan, najveći u klasi, 8.7'' ekran, kao što je to slučaj u najvišem Initiale Paris paketu opreme (doplata za njega i prateći audio sistem je 1.200 evra). Umesto toga na centralnoj konzoli nalazi se sasvim dovoljan 7-inčni ekran takođe osetljiv na dodir, dosta prostih ali ograničenih funkcija.

 

wqwqa964.jpg

 

Druga generacija R-Link sistema brža je, jednostavnija i ne pruža veliki broj uglavnom nepotrebnih informacija. Njime se osim dodirom ekrana može upravljati i centralnim ''džojstikom'' koji se nalazi iza menjača i sasvim korektno je dostupan vozaču, ali tek kada se navikne na njega. Digitalna instrument tabla daje nam tačno onoliko informacija koliko je potrebno da ostanemo fokusirani na vožnju. Njome se upravlja lako dostupnim komandama smeštenim na volanu. Sve se to čini dosta lako i već poznato, odnosno viđeno u drugim Reno modelima. Dodajmo i da multimedijalni sistem R-Link 2 već od Business paketa opreme (dva nivoa ispod tesiranog S-Edition) ima audio 3D zvuk by Arkamys, internet vezu koja naravno nije dostupna u našoj zemlji (biće za dve, najdalje 3 godine), zatim ucrtanu kartografiju Evrope (pa čak i delova ''Srbistana''), kao i funkciju povezivanja sa aplikacijama Android Auto i Apple CarPlay.

 

wqwqa963.jpg

 

Razlog što nam je na test došao model čija je premijera bila pre gotovo 4 godine jeste nova ponuda agregata na srpskom tržištu. Čini se da su u Renou napokon shvatili da sada već ex 1.6 dizel motor, kao i dalje aktuelni i 1.8 TCi, nisu najbolje i jedine moguće opcije za ovu dinamičnu poslovno-sportsku limuzinu. To važi pogotovo za naše podneblje gde je pomenuti benzinac 1.8/225 došao samo u najskupljem, Initiale, paketu i gde dizel agregati još uvek imaju status božanstva. Upravo se zato ponuda za domaće tržište sastoji iz četiri različita dizel motora (svaki u 2-3 paketa opreme). Od njih je ubedljivo najatraktivniji upravo naš testirani 2.0 Blue dCi 200 EDC.

 

Dakle, stari 1.6 dci sa 130 i 160 kS je definitivno prošlost za Talisman. Na ''izvolite'' su nam sada 1.7 Blue dCi od 120 i 150 konjske snage, te 2.0 Blue dCi (1.997cm3) od 160 i konačno naših okruglo 200 konja, bez vozača. Ako vam nešto znači, oznaka tipa ova dva najjača dizel motora jeste M9R. Najveći obrtni moment testiranog modela iznosi 400 Nm pri 1.750 obrtaja u jednom minutu. Sve to pokreće se uz pomoć automatskog EDC menjača. Priznajemo, prema tom menjaču smo već u startu bili veoma skeptični, pokazaće se možda i opravdano. Diskusiju je svakako izazvao, a na relativno tromiji start ili cimanje prilikom pritiska na papučicu gasa brzo smo se navikli, pa i savladali ih... Menjač nas (barem mene) nije skroz razočarao, ali utisak je da bi svakako mogao biti mnogo stabilniji i agilniji. Recimo da je bolji od CVT-a u Kemriju, a lošiji od EAT-a u Pežou 508. Jer upravo ove dve limuzine iz D segmenta smo imali prilike u skorije vreme da vozimo, pa je poređenje čini se više nego relevantno.

 

wqwqa962.jpg

 

Najveća brzina koju gotovo sigurno nigde i nikada nećemo razviti jeste 230 i neki kilometara na sat prema fabričkom proračunu. Za ljubitelje brzine koju retku postižemo recimo i da do stotke naš model stiže za prosečnih 8.8 sekundi, pa čak i brže, što smo sami imali prilike da se uverimo proveravajući više neke druge perfomanse nego li samo ubrzanje. Ipak, ovom prilikom ponovo apelujemo da do pomenutih brzina zaista nema potrebe dolaziti, pogotovo kada uživate u jednoj udobnoj limuzini kakva je ova renoova amajlija, odnosno Talisman.

 

Kada pričamo o motoru, menjaču i brzini, tu je i ekonomičnost. A ona zaista dosta varira u odnosu na način vožnje i režim rada agregata. U našoj kombinovanoj i nešto agresivnijoj test vožnji od ukupno nekih 900 kilometara (od čega pola na deonici Beograd - Novi Sad i nazad x2) potrošnja je iznosila 7.2 litra na 100 km. Po gradu je to variralo između 7.5 i 8 litara, dok je na makadamskoj deonici autoputa Bg-NS, punoj kojekakvih zastoja, potrošnja bila između 6 i 7 litara. Kako god se okrene (nikako bukvalno), fabrički predviđenih 5 l/100km kombinovane vožnje nemoguće je postići, bar po srspkim putevima i u ovdašnjim uslovima saobraćaja. Kapacitet rezervoara predstavlja još jednu tačku polemike kod svih verzija Reno Talismana. Naime, usled sistema 4Control ionako mala zapremina (51 l) dodatno je smanjena i iznosi svega 47 litara, ponajmanje u klasi. Dolazimo do toga da je prosečan domet sa jednim punim tankovanjem svega 650-660 km. No, to samo znači da nam i u Renou poručuju da se češće odmaramo i radi sopstvene bezbednosti ne prelazimo velike deonice ''iz jednom''.

 

wqwqa961.jpg

 

Sa svega dve nedelje života u dedinom Renou IV (cipelici ili katrici) vozio sam se više stotina kilometara, u cugu. Možda mi se već tada urezala posebna emocija prema udobnosti ovog francuskog brenda. Takođe, kao mali slušali smo urbane legende kako francuski proizvođači imaju posebnu formulu, “tajni sastojak” koji njihove modele čini posebno udobnim, i koji ni po koju cenu ne žele da podele sa ostatkom automobilskog sveta. Drugi deo ovog modernog epa mogao bi da počne upravo od magične udobnosti Talismana. Ako je komfor sedišta impresija nakon prvog sedanja, onda se ta prijatnost u vožnji samo dopunjuje.

 

Pre samih utisaka iz vožnje recimo i da podesivi volan finih (taman) dimenzija lepo prijanja rukama i baš je po našem ukusu. Spustivši ga u položaj koji najviše prija i odmara ruke, pogled na instrument tablu nije onemogućen, kao kod nekih srodnih modela. To naravno zavisi i od ugla sedenja i visine vozača. Naravno, sve se to lako nadomesti pomenutim elektro podesivim sedištima. Već smo pomenuli nešto sporije kretanje ili naglo cimanje prilikom starta, u zavisnosti od jačine potiska na gas. To smo dakle prepisali menjaču, a optimalna sredina i idealno kretanje nađe se već nakon nekoliko ovakvih polazaka. U tim nižim stepenima prenosa buka u kabini nešto je veća nego li što smo očekivali, ali se postizanjem dovoljnog ubrzanja i automatskim prebacivanjem u šestu brzinu ona nekako stišava i postaje normalna. Zvučna izolovanost vozačke kabine ipak nije jedna od prednosti dizel Talismana sa datim karakteristikama.

 

Zahvaljujući solidnoj aerodinamici, relativno dobrom vešanju, odličnom rasporedu težine i velikom međusovinskom razmaku, akcenat ove francuske limuzine nije samo na udobnosti, već i na vrlo dobrim voznim karakteristikama. To se posebno oseti u krivinama gde Talisman sjajno prijanja asfaltu. Izuzetak nije ni gradska vožnja i u otežanim uslovima saobraćaja. A najveću prednost i ulogu u ovoj pohvali daje mu sada već čuveni sistem 4Control. On se definiše kao autonomno nezavisno upravljanje svim točkovima. Naime, prilikom ulaska u ošrte krivine, polukružnih ili punih okreta, zadnji točkovi Talismana se pomoću ''šasije'' 4Control prilagođavaju uglu kretanja vozila u izvesnom stepenu. U prevodu, lakši manevar volanom i u zgusnutim uslovima gradske vožnje (Beograd juče, danas i sutra), ova prostrana limuzina ponaša se skoro kao pravi mali gradski auto. 4Control sistem smanjuje prečnik kruga okretanja Talismana na vie nego pohvalnih 10.8 metara.      

 

wqwqa950.jpgwqwqa951.jpgwqwqa952.jpg

 

Drugi sistem vredan pomena kada je u pitanju Talisman svakako je i Multi-Sense. On se sastoji iz 4+1 režima vožnje (Komfort, Sport, Eco, Neutral i Personalizovani). Kako smo naših nepunih hiljadu kilomatara vozili isključivo u prva dva režima, nije ni čudo što nam je potrošnja bila veća od projektovane, a buka u kabini i agilnost menjača na trenutke zabrinjavajuće. Naime, u Sport režimu motor se dosta jako čuje, doduše ne kao u 508. Ipak, buka je primetno veća nego u ostalim voznim opcijama. Sa druge strane, EDC menjač najlošije komunicira upravo sa Komfort režimom.

 

wqwqa960.jpg

 

Pored ovoga, Multi-Sense zahvaljujući nizu senzora konstatno analizira stanje na putu, brzinu, ugao upravljača, potisak na kočnicu itd, reagovajući kada je to krajnje neophodno. Primera radi, prilagodljivi tempomat vrlo dobro procenjuje razdaljinu i omogućava dosta lagodnu vožnju na otvorenom putu. Naravno, za one koji nisu u strahu da svoju bezbednost apsolutno prepuste kompjuteru. S obzirom na dosta slabu preglednost zadnjeg stakla, sistem za pomoć pri parkiranju u nazad vrši veliki posao. Jako je koristan u gradskim uslovima i zbog same gabaritnosti limuzine.


Renault Talisman nije samo zamena ili naslednik Lagune, niti isključivo Renoov adut u premium limuzinama. On je alternativa svima onima koji se još uvek nisu prepustili SUV maniji, ili su im čula suviše prefinjena za porodične mini kombije tipa Raftera, Komba ili Berlinga. Talisman je dakle pre svega udoban i pun prostora, a njegova vožnja svakako izaziva sreću i stvara magičnu moć koja je mu je u skladu sa imenom. Uz sve to, jedna mala korekcija u odnosu na video test. Cena datog modela na trenutnoj akciji iznosi 33.540 evra, odnosno 34.540 regularno po zvaničnom cenovniku Reno Srbije. U tom pogledu on je skuplji od na primer Škode Superb, ali znatno jeftiniji od Pasata, Pežoa 508, pa i čak i Tojote Kemri. 35 hiljada evra nije malo, ali nije ni mnogo za one koji znaju šta hoće. Da budu srećni.

 

Tekst: Stefan Stojković
Foto: Vrele Gume 

 

preuzeto sa - vrelegume.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snimljen obnovljeni Renault Talisman Grandtour

 

renault-talisman-facelift.jpg

 

U aprilu su se pojavile špijunske fotografije unapređenog Talisman sedana, a sada i prve fotke karavanske verzije. Kao i kod modela sa četvoro vrata, Grandtour verzija ima kamuflažu samo na prednjem i zadnjem delu, što znači da je samo tu i izmenjen. Ovaj prototip deluje prilično jednostavno i nalik na pomenutu verziju sa četvoro vrata, kad su u pitanju prednji branik i farovi. Prilično je nalik na VW Passat, a pozadi se nalaze nova LED svetla, uz nešto izmenjen branik. Slika unutrašnjosti nema, ali ni tu ne treba očekivati veće izmene, osim unapređenog zabavno-informacionog sistema i boja. Ni ispod poklopca motora neće biti značajnijih promena, pošto je već cela linija izmenjena u skladu sa WLTP standardima. Talisman porodica za 2020. će debitovati ove godine, najverovatnije na Salonu automobila u Frankfurtu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault Talisman na testu ''Novosti''

 

saq404.jpg

 

Prostran, udoban, kao skrojen za duga putovanja, bezbedan, ekonomičan.

Zakrčene gradske ulice, široki drumovi auto-puteva sa sa brojnim vozačima koji su ubeđeni da njihovim venama teče Fanđova krv, vijugavi planinski putevi, lokalne ''džade'', seoski sokaci, nesnosne vrućine, letnje nepogode, čekanje na naplatnim rampama - ništa ne može da vam skine osmeh sa lica ako se nalazite za upravljačem Talismana! Elegantna limuzina, prostrana, udobna. Kao skrojena za dugo putovanje, krcata najsavremenijim tehnološim rešenjima, maksimalno bezbedna, ekonomična, je Renoov odgovor konkurenciji u ovom segmentu, ili bolje rečeno beleg do kog treba dobaciti!

 

Automobil, koji smo mi imali na testu, imao je i oznaku ''4kontrol'', dakle upravljenje svim točkovima i to tako da pri malim brzinama,kada se parkirate na primer, prednji točkovi se zaokreću suprotno od zadnjih, dok pri većim brzinama svi točkovi zaokreću u istom smeru. To omogućava da ovaj automobil dug skoro pet metara ima radijus okretanja od neverovatnoh 10.8 metara. Zato je parkiranje, uz ostale sisteme pomoći (kamera, senzori) veoma lako i jednostavno. U gradskim uslovima ova limuzina po manevarskim sposobnostima može da se meri i sa mnogo manjim gradskim vozilima. Na otvorenom putu ovaj lepotan će ležati savršeno na drumu, a kroz krivine će prolaziti ''kao po šinama''. Točkovi od 19 inča jednostavno gutaju neravnine a u kombinaciji sa varijabilnim vešanjem čine da imate utisak da su svi putevi savršeno ravni. Tu je i sistem ''Multisense'' koji jednim jednostavnim dodirom ili na centralnoj konzoli ili na ''tač-skrin''-u daje mogućnost izbora ponašanja vozila. U ponudi su režimi ''Comfort'', ''Sport'',''Eco'',''Neutral'' i ''Perso''. Ovaj poslednji omogućava da natenane prilagodite automobil vašim specifičnim prohtevima, stilu vožnje...

 

saq403.jpg

 

Pri tome se menja i ambijentalno osvetljenje. Utisak je stvarno lep,osećate se povlašćeno što se uopšte nalazite u ovakvom automobilu. Ovaj sistem po vašem izboru stavlja u odabrani režim varijebilno vešanje, okretnost ''4kontrol'' sistema, odziv menjača, odziv prilikom pritiskanja papučice gasa, kočnice.Drugačiji je i zvuk motora pa i način masaže! Da! U ovom automobilu u prednjim sedištima je ugrađen masažer koji nudi više opcija masaže koja će stvarno uraditi to što od nje očekujete. Naravno, sve u ovom automobuilu je usmereno ka što udobnijoj, komfornijoj, bezbednijoj vožnji. Automobil meri na primer rastojanje od vozila ispred. Čim probijete ''granicu od 2 sekunde'' zeleno svetlo na centralnom displeju postaje crveno. Vrlo brzo se priviknete i počnete da održavate propisano (bezbedno) rastojanje. Ne treba ni govoriti koliko je ovaj sistem koristan, pogotovo pri većim brzinama.

 

saq402.jpg

 

Tu je i sistem kamera, radara, senzora koji znatno olakšava posao vozača. Vozilo, koje uočava (i javlja svetlosno i zvučno) nailazak vozila iz takozvanog ''mrtvog ugla'', opremljeno je i sistemom koje vozilo zadržava u željenoj voznoj traci. Uz adaptivni tempomat ovaj sistem će vam pomeći da sa mnogo manje napora savladavate duge deonice na auto-putu na primer. Jednostavno, uključite tempomat, podesite željenu brzinu i sve ostalo radi automobil. Ukoliko se ispred vas pojavi sporije vozilo i vaš Talisman će smanjiti brzinu, držati željeno rastojanje. Ukoliko vozilo ispred ubrza i vaš automobil će ubrzati. Naravno, samo do zadate, željene brzine. Pri tome Talisman ima i ''hed-ap'' displej koji u visini očiju vozača pokazuje sve korisne informacije o vožnji.

 

saq401.jpg

 

Udobna sedišta (prednja sa funkcijom masaže), lepo dizajnirana kabina sa obiljem prostora, mnogo pregrada za odlaganje raznoraznih sitnica.Izuzetna automatska, dvoozonska klima, sjajni audio sistem Bose sa čak 12 zvučnika, doprineće jedinstvenom uživanju u ovoj limuzini. ''Tač-skrin'' je u suštini tablet sa 8.7 inča dijagonalom. To je novi ''R-link 2'' sistem preko koga vrlo lako priostupate obilju podataka, povezujete se sa svojim smartfonom, koristite navigaciju i slično. Na kraju vožnje vozilo će vam pokazati koliko ste ekonomično vozili.Ne samo koliko ste goriva potrošili već i kako ste kočili, ubrzavali, koristili tehnologiju... Potrošnja (tu je i start-stop sistem sa rekuparacijom energije prilikom kočenja) je na našem testu, posle više od 800 pređenih kilometara po raznoraznim putevima, u najrazličitijim uslovima (upaljena klima, ''foto-sešn'', čekanje na naplatnim rampama po 30-40 minuta, nažalost i duži zastoj zbog teškog udesa na auto-putu) iznosila 5.8 litara dizela na 100 kilometara što je tek nešto više od fabričkih normi.

 

Renault je sa Talismanom pokazao da nema segmenta vozila u kojima ne može da se uhvati ozbiljno u koštac sa konkurencijom. Početna cena od 21.640 evra (model sa dizel motorom 1.8 i 160 KS) je vrlo konkurenta, pogotovo kada se uzme u obzir bogatstvo prvog paketa opreme Talismana.

 

saq400.jpg

 

Najeftiniji benzinac sa motorom TCe 160 (160 KS) košta 23.340 evra.Takozvana ''top verzija'', (paket opreme ''initiale paris'') sa benzinskom motorom TCe 225 EDC FAP i automatskim menjačem koji razvija 225 KS, košta 34.940 evra. Model sa najjačim 2.0 dizelašem i 200 KS, automatskim menjačem, u istom paketu opreme koošta 36.840 evra.

 

Tekst i fotografije: Petar Živković

 

preuzeto sa - novosti.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

pitstop.jpg Pit-Stop video: Test Renault Talisman

 

1.8 benzinac sa 225 konja, tj. skoro pa RS verzija (kad bi postojala) :) 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

unnamed.jpg.7a571d55ea0fcbdaa71e9dfb98c45731.jpg Polovni automobili video: Test Renault Talisman

 

Testirali smo najveći Renault sa čitavih 200 "konja" i automatskim EDC menjačem. Vrhunska udobnost uz dodir luksuza zaista pleni na dužim vožnjama, mada uz sistem 4-Control ovaj "džin" čak i u gradu ume da bude veoma okretan. Kako se vozi, koje su mu prednosti i mane, pogledajte u našem najnovijem testu.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

NK test: Renault Talisman dCi 200

 

nk talisman 017.jpg

 

Masovno osvežavanje game pogonskih agregata nije zaobišlo ni Talisman. Konačno, Renoov adut u D segmentu može da se diči okruglom brojkom od 200 dizelaških KS, što će mu omogućiti da se bolje suprotstavi nemačkom kontigentu sve jačih dizel snagatora. Uprkos tome što smo sve više pod nadzorom brojnih radarskih kontrola, presretača, merenja prosečne brzine na autoputevima - vozači i dalje žele da su svojim automobilima imaju na raspolaganju žustru konjicu koja može, teorijski, da isporuči britka ubrzanja i visoke putne brzine. Iako vrlo snažni pogonski dizel agregati na papiru imaju sve manje smisla zbog sve rigoroznijih kontrola brzine, oni imaju i svoje naličje koje zapravo nudi daleko relaksiraniju vožnju, pre svega zbog toga što zakonske limite brzine dostižu na vrlo niskim obrtajima što često u praksi znači manju potrošnju, što takođe nije mala stvar za vozače koji često imaju dosta duge ture.

 

nk talisman 016.jpg

 

Mi smo u prethodnim testovima imali nekoliko puta priliku da vozimo 1.6 litarski twin turbo dCi koji se svaki put pokazao kao prilično anemičan uprkos vrlo dobrim brojkama na papiru, a uvođenje WLTP načina računanja štetnih emisija i potrošnje je brzo ukazalo koji su to agregati koji na papiru nude sjajne karakteristike, ali u realnim uslovima gde način njihovog korišćenja nije u optimalnom opsegu ti modeli beleže veća odstupanja od kataloških brojki.

 

nk talisman 015.jpg

 

Upravo je to bio slučaj sa Talismanom, koji je u naletu modnih trendova automobilske industrije bio vidno uskraćen za snažniju motorizaciju što se posebno osećalo kada se kao reper uzmu nemački proizvođači koji nisu ni pomišljali da se odreknu usluga ''dva-nula-tdi'' agregata. Nemački premijum brendovi su, još i više forsirali prisustvo vrlo snažnih dizela, tako da je ono što je Reno nazivao ''najjačim'' motorskim opcijama u vidu 1.6 dCi 160 ili 1.6 TCe 200 bilo primetno slabije od konkurenata.

 

nk talisman 014.jpg

 

Srećom, modni trendovi su se sa uvođenjem WLTP standarda promenili, tako da novi trend znači blaga povećanja zapremine što je u slučaju Renault Talisman modela značilo zamenu 1.6 litarskog twin turbo dizela sa 2.0 dCi koji nudi 200KS, dok sa benzinske strane ponude umesto 1.6 TCe sada kupci mogu odabrati blago ''detjunirani'' 1.8 TCe iz Alpine A110 koji nudi 225KS.

 

nk talisman 013.jpg

 

U test modelu smo imali novi-stari 2.0 dCi agregat. Ovaj agregat je Renault pokušao da penzioniše, ali je promena trendova naterala Reno-Nisan alijansu da iz penzije izvuče 2.0 dCi, koji je pre dve godine iskorišćen kao pogonsko sredstvo Nissan X-Trail modela gde je proizvodio 177KS. Dalja unapređenja i modernizacija su obezbedila okruglo 200KS uz 380Nm koji su, poput 1.6 twin turbo dCi, upareni sa šestostepenim DCT menjačem što i dalje ostaje kao slabost ove pogonske kombinacije jer konkurenti nude 7 ili više stepeni prenosa, a koji se preslikavaju u nižu potrošnju pri višim putnim brzinama, ali i manju buku.

 

Uvođenjem S-Design paketa opreme, Reno je ponudio izuzetno bogat paket opreme koji je trenutno najbolji odnos dobijeno/uloženo, bar kada je Talisman u pitanju. U ovom paketu opreme se nalazi skoro sva raspoloživa oprema koju Reno nudi uključujući 4Control sistem upravljanja na svim točkovima, elektro podesiva grejana i ventilirana sedišta presvučena Nappa kožom, prikazivanje podataka na vetrobranoskom staklu (HUD), kompletno LED osvetljenje napred i nazad, aktivni tempomat i još dosta druge opreme.

 

nk talisman 012.jpg

 

Ovu opremu smo imali prilike detaljno da analiziramo u prethodnim testovima Talisman modela, ali i u drugim Renault modelima tako da S-Design nema novih elemenata opreme, već je zapravo akcenat na tome da se kupcu pruži vrlo visok stepen luksuza i sveobuhvatne tehnološke podrške u vožnji, a da pri tome cena i dalje bude relativno prihvatljiva.

 

nk talisman 011.jpg

 

Zbog toga je odsutan veći, uspravno postavljeni, 8.7'' ekran koji u ovoj opremi ustupa mesto horizontalno položenom 7'' R-Link sistemu. Isto tako, izuzetno luksuzni i kvalitetni kožni enterijer koji je zaštitni znak Initiale Paris opreme, ustupa mesto standardnom kožnom enterijeru koji je i dalje vrlo dobar, ali vidno jeftiniji od skuplje varijante.

 

nk talisman 010.jpg

 

Sa druge strane, kožni enterijer u ovom paketu opreme sa sobom donosi ne samo grejanje već i ventilaciju sedišta što je opcija koja je i dalje na spisku dodatne opreme većine vrlo skupih premium limuzina. Elektro pomeranje i podešavanje sedišta je takođe prisutno, tako da je zapravo jedini kompromis nešto lošiji kvalitet kožnog enterijera (i štepa).

 

nk talisman 09.jpg

 

Putnici na zadnjoj klupi mogu da uživaju u vrlo dobrim sedištima koja nude sjajnu udobnost i dosta prostora za glavu i noge odraslih putnika.

 

nk talisman 08.jpg

 

Prtljažnik je dimenzija odgovarajućih za segment, a otvor u zadnjim sedištu omogućava da se skije mogu transportovati i bez pomoći krovnih nosača, naravno ukoliko je to jedan ili dva para skija u pitanju.

 

nk talisman 07.jpg

 

U gradskoj vožnji Talisman pomoću 4Control sistema za upravljanje nudi daleko lakše manevrisanje i parkiranje, što smo i ranije imali prilike da osetimo. Nakon što se završi proces navikavanja na nešto neobičnije ponašanje prilično dugačkog automobila, vožnja u gradskim uslovima postaje vrlo laka i vozači koji razmišljaju u pravcu automobila iz D segmenta trebaju, ako ništa drugo, ono bar da iskoriste test vožnju kako bi razumeli koliko je ovaj sistem velika pomoć u praksi.

 

nk talisman 06.jpg

 

Do sada smo Talismane mahom vozili sa 19'', tako da je 18'' opcija sa 45 profilom donela još jednu dodatnu nijansu na tas udobnosti što je, ako nas pitate, prava odluka - kako zbog ekonomičnosti, tako zbog udobnosti.

 

nk talisman 05.jpg

 

Na autoputu snažni dizel agregat konačno dolazi do izražaja i nudi dovoljno snage za snažna ubrzanja, kao i za lako održavanje visokih putnih brzina ukoliko to ograničenja dozvoljavaju. Potrošnja pri 130 Km/h je oko 6l, dok je pri 140 to oko 6.5l. Ovde na scenu stupa šestostepeni menjač koji za 140 Km/h traži skoro 2.500 obrtaja u šestom stepenu prenosa, tako da je potrošnja očekivano visoka imajući u vidu današnje standarde.

Subjektivni osećaj je da dCi 200 nudi nešto više snage nego prethodni dCi 160, ali to i dalje nije ono što bi smo očekivali gledajući u čiste kataloške brojke. Merenja su tu da pokažu da li naša osećanja imaju osnova ili ne. Testovi su pokazali da je osećaj, zapravo, pogrešan i da je dCi 200 doneo primetno poboljšanje performansi bilo to gledano kroz međuubrazanja koja su oko pola sekunde bolje u oba merena opsega, bilo na čistom ubrzanju gde su tih istih pola sekunde izmerene u opsegu 0-100, dok 0-150 čak za 2 sekunde bolje nego ranije. Ubrzanje na 400 i 1000m je pokazalo vrlo sličan napredak u odnosu na dCi 160 - pola sekunde brže do 400m i celu sekundu brže do 1000m. Merenja pokazuju da je dCi 200 zapravo najveći doprinos imao upravo u postizanju viših putnih brzina što nam je i najviše smetalo kada smo vozili 1.6 twin turbo dizel.

 

nk talisman 04.jpg

 

Novi dizel agregat je doneo preko potrebno osveženje, tako da Talisman sa top dizel agregatom sada može lakše da se nosi sa konkurencijom, ako ni po čemu drugom, onda bar po brojkama na papiru.

 

nk talisman 03.jpg

 

U praksi EDC menjač je sada najslabija karika zbog koje snažni dCi agregat ne uspeva da prikaže sve što može, a to se u praksi vidi i kroz brojke čistog ubrzanja, ali i kroz potrošnju i buku koje su rezultat relativno višeg broja obrtaja potrebnih za održavanje redovnih putnih brzina na autoputu.

 

nk talisman 02.jpg

 

Test je završen sa 460 pređenih kilometara i prosečnom potrošnjom od 7.4l na 100km. Većina kilometara je pređena na autoputu, dok je manji deo vožen u gradskim uslovima gde je potrošnja bila viša za ceo litar.

 

nk talisman 01.jpg

 

Ostale karakteristike su ostale identične, tako da po pitanju udobnosti i prostranosti, Talisman i dalje nudi dosta, a 4Control sistem čini dugačku limuzinu izuzetno upotrebljivom u svakodnevnom saobraćaju. Subjektivno, Talisman je i dalje jedna od agresivnijih i mišićavijih limuzina u D segmentu, a u kombinaciji sa agresivnom cenovnom politikom Renoa, Talisman bi trebalo da lakše nađe put dok kupaca. U novoj S-Edition opremi sa 2.0 dCi agregatom i EDC menjačem, Talisman košta 33.840€ što je dosta povoljnije od konkurencije gde je top dizel opcija daleko bliža cifri od 40.000 evra.

 

Autor: Nemanja Šarović

 

preuzeto sa - nacionalnaklasa.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

mobilautotv.jpg MobilAutoTV video: Test Renault Talisman

 

Vozili smo Renault Talisman sa 2.0 Blue dCi dizelom od 200 konja. Jedan član naše ekipe prokomentarisao je - da li je ovo avion ili automobil?

Zaista je moćan sa paketom opreme u kojoj je bilo naše test vozilo:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...