Jump to content
FAS Goran
ivan.ik

Renault Talisman

Recommended Posts

Šta tebe čini merodavnim i kompetentnim za poređenje ova dva auta? Ti si ih video na slikama, za razliku od ovog novinara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ovo kakav je gdje interijer. Imaš firmu, zove se Faurecia. Potraži što i kako rade za Talisman. Kod VAG-a bi taj rang negdje bio novi A4 B9, svakako ne Passat B8, a pogotovo ne novi Superb. Sigurno je da sjedala, kao testni Talisman, ovaj Passat sa videa nema. Mislim da sa takvim sjedalima ne može prostor biti zamjerka jer da se stave takva u Passat vidio bi kako njemu pada prostornost.

Uostalom ranije sam dao zamjerku ovome "testeru", baš radi subjektivnosti. Mogao je i tada kao i sada pogledati barem listu dobavljača.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E hebote, ovaj korporativni dizajn je stvarno ...

slican kao Megan ali duzi i drugi oblik, sednes unutra, znas da sedis u Renou ali ne znas u kojem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samsung SM6: korejski Talisman

 

samsung%20sm6%20111.jpg

 
Renault Samsung Motors (južnokorejska filijala Renault-Nissan alijanse) je u Seulu predstavio svoju novu limuzinu SM6, koja u stvari predstavlja njihovu verziju prošle godine predstavljenog Renault Talismana.
 

samsung%20sm6%203.jpg

 
SM6 se opisuje kao prostran i komforan sedan za kupce u tridesetim i četrdesetim godinama, pri čemu se planira godišnja prodaja od oko 50.000 komada.
 

samsung%20sm6%202.jpg

 
Kupcima će na raspolaganju stajati 2.0 litarski GDI motor, pa 1.6 litarski turbo GDI, 2.0 litarski LPLi i 1.5 litarski dCi dizelaš.
 

samsung%20sm6.jpg

 
SM6 će se proizvoditi u Busanu u Južnoj Koreji, cene će biti saopštene u februaru, a auto će se kod dilera naći u martu.
 

samsung%20sm6%2011.jpg

 

samsung%20sm6%2033.jpg  samsung%20sm6%20222.jpg


preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobar ovaj talisman, samo zbog njega i novog Megana mi je žao što više ne radim u Renou kako bih mogao da ih vozikam. Prošle godine sam i pre novinara i pre nego što su došli u salone testirao novi Kadjar i Espace...Kadjar i ostali nisu ništa posebno ali Espas je opasan. Vozio sam ga u baš toj Paris Initiale opremi koja je i najbolja moguća varijanta i oduševio me iako nisam ljubitelj Rešoa. Kad se npr. podesi na comfort, počinje masaža u sedištima i auto bukvalno pliva, a kad sam ga podesio na Sport dobro mi je bubreg ostao na mestu, a dušu sam im vadio na Košutnjaku. Verovatno je i Talisman sličan Espasu ali prvo što sam rekao kad sam seo u kola bilo je ''kad ovo krene da se kvari''. Ko može da se zajebava i baci tolke pare pa zameni za 3-4 godine, blago njemu. U ovim jačim varijantama to nije Reno, to je nešto drugo i nema nikakve veze sa starim espasom. A recimo Nissan ni jedan ništa posebno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cenovnik u Srbiji za Renault Talisman i Talisman Grandtour

 

136307-renault%20t%2011111.jpg

 

Pored novog Megana, Renault je prošlog meseca na BG Car Show-u prikazao i Talisman u limuzinskoj verziji, a u međuvremenu je objavljen i kompletan cenovnik koja obuhvata i njegovu karavansku Grandtour varijantu. Osnovni Talisman sedan u Srbiji košta 20.990 evra, i to sa dizel motorom Energy dCi 110 sa 81 kW/110KS, Life paketom opreme i manuelnim menjačem (na pomenutom BG Car Show-u ovaj automobil se inače prodavao po promotivnoj ceni od 19.990 evra).

 

136304-renault%20t%201.jpg

 

Najjeftiniji karavanski Talisman Grandtour kod nas ima cenu od 22.190 evra, a to je verzija Life Energy dCi 110 Stop&Start.

 

renault%20t%2011111111.jpg

 

Kompletan cenovnik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Igrom slucaja se vijam oko reno/nissan kancelarija ovih dana i moze se videti po koji talisman na parkingu.

Izgleda impresivno, bravo za reno! :clap:

Izdvaja se cak izmedju svih onih silnih pasata i skoda superb.

Ogroman auto i izgleda mocno, mnogo bolje nego na slikama.

A koliko sam video nisu se stekali ni za gume, kontinentalke sa niskim profilom...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A konacno spreman za Srbiju i Talisman grandtour. Evo je i slicica iz prve ruke, juce sam imao prilku da se malko provozam.

20160616_150455.jpg20160616_150644.jpg

 

Prva reakcija na rupe po putu mi je bila da ovo nije  francuz. Posle sam se sabrao i video da se auto vozi na felnama 19in i bilo mi je jasno.

Ovo je najvisi nivo opreme Paris Initiale. Koza svi senzori, senzor za otvaranje gepeka, samo uparkiravanje(imam i snimak kako to radi, ali ne bi da kacim zbog kolega sa snimka, nisam ih pitao :D), muzika bose, citanje znakova, distanca bla bla bla bla. Nakrcan do guse opremom.

 

Auto menjac, cini mi se da rece neko da je verzija dizel sa 160ks. Motor mi se cini da je 1.6, ali necu da lazem imate na sajtu koga interesuju detalji.

Enterijer kao novi klio na steroidima sto me preterano ne odusevljava. Sedista da, konzola i sve ostalo mi deluju jeftino, ali ekstremno lepo oblikovano iscrtano, sa puno detalja led sijalicica itd.

 

Sve u svemu, mislim da vredi novca koji se trazi za njega i da je dobara konkurencija iako je francuski poluproizvod :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako konačno ? Ja ga videh pre skoro mesec dana.

Inače opako izgleda, spolja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Karavanka kod nas bila tako rano?

Vidjao sam limuzine ihaj, al' prvi put vidim grandtour.

Doduse, mozda sam ja nesto permutovao kad nam je ovaj lik pricao, pardon :)

Edited by m1hajlo

Share this post


Link to post
Share on other sites

TopSpeed travel test: Renault Talisman Initiale Paris Energy dCi 160 EDC

 

153719-renault%20talisman.jpg

 

Nekada je Laguna bila adut Renaulta u višoj srednjoj klasi, a onda je došlo do ''resetovanja'' sistema i od nje nije ostalo ni ime. Jedina veza sa novim modelom Talisman je ona oličena u sistemu upravljanja na sva četiri točka koji je imao spomenuti model Coupe. A sve ostalo je potpuno novo ili ''pozajmljeno iz porodice'', recimo od Espacea… 

Nije baš uvek jednostavno objasniti neke promene u automobilskom svetu, pogotovo onim starijim ljubiteljima, pa još ako su oni privrženi jednom proizvođaču, što je obično slučaj sa fanovima francuskih vozila, e to je onda pakao! Moj komšija koji je toliko naklonjen Francuzima, da je i oženjen ženom iz Bordoa, ima decu sa francuskim imenima, pije uglavnom vino umesto piva kao svaki prosečan stanovnik ove napaćene zemlje, čak i izgovara ono čuveno ''r'' kao da je rođen u Parizu, pa ima i brkove kao Asteriks i kuma nalik Obeliksu, kao i psa poput Garofiksa, i naravno tečno govori Francuski kao da je tamo rođen, a ne da je tek koju godinu tamo živeo, bio je u prvi mah zbunjen kada je video ovaj najnoviji proizvod iz zemlje Gala.

 

Zna on da  Renault 4 više nije u modi, a da je ''petica'', automobil njegove mladosti prevaziđena, pa je onda Scenin sasvim logičan izbor za porodičnog čoveka, ali… Pre nekoliko nedelja se oduševio kada sam došao kući sa novim Meganom. Odmah ga je prihvatio kao, najverovatnije, svoj budući automobil i to je to! A sad, tu se pojavljuje neki Talisman… Da, čuo je on za to ime, ali gde je nestala Laguna?! Šta se dogodilo i zašto je nema? Ovaj novitet više mu liči na Meganea od napred, što je u suštini i tačno, a uopšte i nije loše, mada velika prednja maska, pa ogromna hauba sa naborima dodatno pojačavaju utisak ozbiljnosti, ali je gledano od nazad, a pogotovo sa strane, Talisman je mnogo veći.

 

Dužina od 4.848, širina od 2.081 i visina od 1.463 mm, se opet nekako i ne primeti, jer je automobil veoma skladnih proporcija. No, kad stanete pored velikih, modernih, svetlosnih grupa i uporedite njihovu veličinu, pa i potom i međuosovinsko rastojanje od 2.808 mm, kvalitetet i bogatu opremu, odmah vam je jasno da ovaj Gal tačno gleda preko Rajne, šta rade susedi Germani. A pogotovo Volkswagen i njihov čuveni Passat… I moj komšija se složio da Laguna nekako nije bila ozbiljan protivnik spomenutom nemačkom rivalu. Čak ni ona sa sistemom 4Control… A kada je video tu oznaku na Talismanu nije kao većina ''stučnjaka'' odmah pogrešno zaključio da se radi o pogonu na sva četiri točka, već o upravljanju!

 

Doduše malo se uznemirio kada je saznao da ga veoma brzo vodim ''iza neprijateljskih linija'', ne baš direktno na teritoriju Passata, ali u njegovu interesnu zonu i domovinu ''crvenog bika'', tačnije na Red Bull Ring i trku F1. Ipak, složili smo se da nema razloga za brigu, jer Renault Talisman je sada tako dobro opremljen za borbu sa nemačkom koknkurencijom i spremniji je nego bilo koji francuski automobil ikad. Samo kada pogledate enterijer vozila, pa čak i kada provedete u njemu oko 6 sati, gotovo bez pauze, ali i bez zamora, jasno vam je koliki je napredak u komforu postignut.

 

Sedišta napred su, zapravo, velike fotelje presvučene dvobojnom napa kožom, baš masivne, doduše nešto niže postavljene, ali kada pogledate koje koje sve funkcije imaju, od podešavanja, pa i produženja sedalnog dela, preko grejanja i provetravanja, te masaže, udobnosti sigurno ne nedostaje. Prostora pozadi u svakoj kombinaciji ima dovoljno, jednino što izostaju one navedene, a tako primamljive funkcije… I naravno, treba imati na umu da je ovaj automobil došao u gotovo najvišem Initiale Paris paketu opreme, koji praktično nudi gotovo sve što je na ''meniju od priloga''. Što se tiče funkcionalnosti, pa i prtljažnika, čija je zapremina značajnih 608 litara, taj deo ću za sad preskočiti… I to iz prostog razloga što uskoro sledi jedno novo putovanje, takođe na jednu drugu evropsku trku F1, gde će na iskušenju upravo biti ovaj segment, budući da će verzija Talisman Grantour, odnosno karavan imati zadatak da preveze četriri osobe i to ne sa baš malo prtljaga na nešto veću udaljenost!

 

Dakle, put do Austrije i Špilberga, kao i višednevna vožnja ''u lokalu'' a to znači još po 150 kilometara svakog dana na relaciji hotel-staza-hotel, pa potom nazad, protekla je u zadovoljstvu. S vremena na vreme me je, opet, baš kao i kod Meganea malo iritirao onaj sistem Renaulta koji vas sprečava da aktivirate adaptivni tempomat pri brzini većoj od 140 km/h, ali šta se tu može! Da se prevaziđe dosada auto-puta tu je veliki tablet na centralnoj konzoli, koji je ujedno i ekran dimenzija 8.7 inča osetljiv na dodir sa komandama multimedijalnog R-link 2 sistema, navigacije itd. I samo u njegovoj konfiguraciji prema ličnim afinitetima i potrebama, pa potom memorisanju podataka i sličnim igricama, već stižete od Novog Sada do Horgoša. Još kada počente sa personalizacijom, što vizuelnom i promenom boja, što podešavanjem modova i menadžmenta vozila, poput režima rada motora, tvrdoće oslanjanja, hed-ap displeja i sličnog, a sve to uz pomoć Multi-Sense rotacionog komandnog točkića, tu prosto nema kraja…

 

To znači, da i oni najrazmaženiji vozači ovde neće imati priliku da se na nešto požale ili možda, ipak, hoće… Recimo, sve te komande i mogućnosti koje multimedijalni sistem pruža u prvi mah deluju zbunjujuće, ali ko je prošao ''obuku'' kod novog Meganea ovde neće imati poteškoća da se brzo navikne. U svakom slučaju, ergonomija je odlična, baš kao što mi se dopao i oblik i osetljivost elektro-servo pojačanog upravljača, pa i klasična ručica sedmostepenog EDC automatskog menjača. Nije tajna da Renault Talisman počiva na platformi modela Espace, mada malo ko bi to u prvi mah pomislio. Prvi je luksuzna limuzina, a drugi monovolumen. Međtim, Renault-Nissan alijansa ima tu mogućnost da bira delove i sklopove sa sopstevnih polica, pa zato i nije bilo razloga da se ovde izmišlja ''topla voda''. Upotrebljena je CMF/CD platforma i to je pun pogodak…

 

A kada je veliki cirkus F1 završio svoju predstavu, iskoristio sam priliku da na jednom delu staze isprobam mogućnosti Talismana. Priznajem, u početku me je malo brinuo motor, u smislu njegove sposobnosti da se nosi sa prilično velikom masom ove elegantne luksuzne limuzine, jer 1.518 kg nije malo! Sasvim običan četvorocilindarski dizel agregat od 160 KS, to, ipak, čini prilično uspešno. Naime, 1.6 dCi agregat ima dva trubo-punjača, jedan manjih dimenzija zadužen za niže režime obrtaja i povećanje obrtnog momenta, dok drugi, veći, povećava ''prehranu'' motora pri višim obrtajima. Tako motor raspolaće sa ukupno 380 njutinmetara maksimalnog obrtnog momenta koji je dostupan već pri 1.750 o/min. Dakle, ovaj Gal ne korsiti neki poseban čarobni napitak koji bi mu dao posbnu snagu ili kako bi se to na stazi Red Bull Ring reklo ''dobio krila'', već je suština u turbo tehnologiji. U praksi za sprint do stotke ovom Renou potrebno je 9.4 sekunde, pri čemu maskimalna brzina iznosi 215 km/h. Odziv na komandu gasa je prlično dobar, tako da 400 kubnih centimetara manja radana zapremina motora od neke uboičajene za ovu kategoriju vozila i nije problem. Ako se tome doda da je tokom četiri dana pređeno tačno 2.035,4 kilometra i da je potrošeno 145.1 litar goriva, onda je i prosečna potrošnja od 7.1 litar na 100 km/m sasvm dobra, pogotovo imajući u vidu gabarite vozila i uslove vožnje.

 

Međutim, više od toga oduševljava njegova agilnost u krivinama i način na koji se Talisman bori sa zakonima fizike. Dobro, na stranu nisko težište i odlično odmereno oslanjanje, ali dobar deo zasluga pripada i mogućnosti izbora moda Sport, Neutral, Comfort, Eco i Perso, kojima se menja i jačina servo-asistencije upravljača, odziv motora na komandu gasa itd. Prilikom naglih promena pravca odgovor upravljača je prilčno dobar, mada se brzim krivinama oseti nešto veća masa iako vozilo dosta dugo ostaje na željenoj putanji. Čak i pri naglom kočenju i istovremenom skretanju, stabilnost je na zavidnom nivou. Ono što dodatno uliva samopouzdanje vozaču je osećaj pune kontrole nad autobilom, a to se postiže zahvaljujući sistemu 4Control. Radi se zapravo o upravljanju na sva četiri točka, koje je povezano sa varijablnim oslanjanjem. Pri manjim brzinama, a to znači onim do 50 km/h to ćete osetiti kroz poboljšane manevarske sposobnosti, pogotovo manji prečinik okretanja, posebno značajan, za vozilo ovih dimenzija, budći da se i točkovi pozadi zakreću pravcu suprotnom od prednjih do čitava 3.5 stepena.

 

Naravno, ovde je veoma bitno i koji mod koristite, pa tako za Eco i Comfort važi taj ugao zakretanja do spomenute brzine, dok za Neutral je 60, a Sport i 80 kilometara na čas. A kada se pređe 80 km/h elektronika menja pravac zakretanja zadnjih točkova i on više nije ''kontra'' u odnosu na prednje, već ih oni ''prate'', ali samo do 1.5 stepeni. Sve ovo značajno povećava osećaj stabilnosti, a i oslanjanje putem elektronike kontrliše računar postaje tvrđe, tako da je i naginanje karoserije manje. Zahvaljujući ovom sistemu reklo bi se da je Talisman spreman za trku ili ''ready to race''… Međutim, ovo treba shvatiti figurativno, jer ovo je, ipak, samo luksuzna limuzina, veoma elegantne pojave, a ne automobil namenjen stazi i sportski nastrojenim vozačima. To je automobil za duga putovanja, koji obezbeđuje zavidan nivo komfora i udobnosti, uz značajne elemente užianja u vožnji. Mada, da je spreman za trku sa konkurencijom, to svakako jeste.

Što se tiče cene, ovaj Renault Talisman u verziji Initiale Paris sa 1.6 dCi motorom od 160 KS u metalik sivoj Cassioppe boji, sa sistemom parkiranja bez ruku Easy Park Assist i kamerom za vožnju unazad, te Wintter IP paketom koji podrazumeva i automatsko pranje svetala napred, grejanje upravljača i drugim, a sa uračinatim trenutnim popustom je 35.790 evra. Naravno, imajući u vidu naš ''afričko-kolonijalni'' standard, kao što reče moj komšija ''Francuz'', to nije mala suma, ali zato sigurno ima i onih koji znaju tajni recept nekog druida kako ostati u trci za ovaj Renault! 

Eksluzivno sa Red Bull Ringa,

 

Zoran Živkov

 

preuzeto sa - topspeed.telegraf.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvi utisci: Renault Talisman dCi 160 Initiale Paris

 

157176-renault%20t%206.jpg

 

Na testu nam je bila potpuno nova Renault limuzina, a sposobnosti Renault dugoprugaša su ispitane upravo na onom tipu puteva gde bi ovaj tip vozila trebalo najčešće i da se nalazi - autoputu.

 

renault%20t%2066666.jpg

 

Novi model u Renault ponudi smo imali prilike da vidimo u Rovinju, tokom promocije novog Megana, a nakon toga i da ga isprobamo na drumu (ali i na stazi) kada je predstavljen domaćim medijima.

 

157177-renault%20t%2066.jpg

 

Test automobil je opremljen najmoćnijim pogonskim paketom koji Renault trenutno nudi - novi 1.6 litarski twin turbo dCi sa 160KS uparen sa šestostepenim automatskim menjačem (EDC). Da bi smo bili potpuno tehnički korektni u pitanju je Renault automatizovani menjač sa duplim kvačilom koji je razvio austrijski Getrag. Ne smemo da izostavimo i druge novitete kao što su najnoviji aktivni sigurnosni sistemi, 4Control sistem za upravljanje svim točkovima, a ni MULTISENS sistem koji upravlja radom svih elemenata pogona i primetno menja temeperament automobila.

 

renault%20t%20666.jpg

 

Svi ovi noviteti su u prvih mah najavljivali da će fokus tokom testa biti impozantan spisak tehničkih novosti. Nismo mogli više da pogrešimo u proceni.

 

renault%20t%206666.jpg

 

Nakon 2.200 pređenih kilometara ono što je obeležilo naš utisak u vožnji je Initiale Paris oprema. Kožni enterijer vrhunskog kvaliteta u adekvatnoj završnoj obradi su nešto što na svakom sedanju u automobil mogli da primetimo. Elektro podesiva prednja sedišta su opremljena i masažerima, dok putnici na zadnjoj klupi nemaju takvih pogodnosti, ali to ne umanjuje komoditet onih koji su pozadi, zavaljeni u profilisana sedišta. Stakleni krov na Talismanu (doplata 1.200 evra) je nešto što bi putnički prostor učinilo još prijatnijim, ali ga mi na našem testu vozilu nismo imali. Initiale Paris je oprema koja je u potpunosti u skladu sa onime što se može očekivati od premium automobila, tako da po ovom pitanju Renault ima ozbiljno oružje za borbu u D segmentu. Brojke? Možemo i njih da damo. Prosečna potrošnja na 1900 km dugačkom putu je 6.7l uz prosečnu brzinu od 97 km/h što u praksi znači da je tempomat bio zabravljen na 140 km/h, a da je na delovima autoputa bez ograničenja brzina išla na 180 km/h. Izmerene realne performanse kažu da Talisman iz mirovanja do 100 stiže za 9.9 sekundi, dok mu je potrebno 39m da bi se zaustavio sa 100 km/h.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault Talisman na testu ''Novosti''

 

renault%20t%20vn.jpg

 

Nekada su putnici u karavanima, moreplovci na lađama, odvažni trgovci i namernici sa sobom obavezno nosili amajliju, talisman. Predmet koji je, verovalo se u to, štitio vlasnika od raznoraznih zala i nesreća. Renoov novi adut, nova ''drumska krstarivca'', prestižna limuzina, nazvana Talisman, putnicima u vozilu obezbeđuje, pored maksimalnog komfora, maksimalnu zaštitu a vlasniku, vozaču, izmamiće osmeh na lice u svakoj situaciji. Pa i u onoj kada svraća na benzinsku stanicu... Reno je napravio veliki, sjajan automobil. Elegantna,lepa, sa sportskim crtama izvajana limuzina je i novi iskorak Renoa u više segmente tržišta automobila. Talisman se tu, rekli bi smo, snašao kao riba u vodi i ozbiljno zabrinuo konkurenciju. Nije tajna da je jedan od ciljeva vozila iz ove klase, flotni kupac. A njima, baš kao i ostalim srećnicima koji budu došli u posed ove limuzine, Talisman ima da ponudi baš dosta. Ulazak u Talisman bez kontakta, dovoljno je samo da imate ključ u džepu, odmah pokazuje da se nalazite na ''višem automobilskom nivou''. Ukoliko nosite neki prtljag, ili, na primer, imate pune ruke kesa iz supermarketa, i priđete gepeku, dovoljno je da samo mahnete stopalom ispod branika i Talisman će sam otvopriti gepek. A prtljažni prostor ove limuzine je sjajnih 608 litara. Ali, kao u reklami ''ni to nije sve'' - moguće je oboriti drugi red sedišta i onda dobijate 1.022 litra korisnog prostora! U limuzini! Dizajneri su mislili i na skijaše, pa postoji i otvor za skije...

 

renault%20t%20vn%2011.jpg

 

Unutrašnjost vozila će vam sigurno izmamiti osmeh na lice. Materijali su savršeni, kvalitetni. Koža, aluminijum...Sedišta vrhunski skrojena, a ono vozačevo pamti poslednji položaj koji ste zauzimali u vožnji. Kada izlazite sedište se povlači unazad, da biste lakše izašli iz kola. Sedišta se greju, hlade a, po potrebi, i masiraju putnike. Obruč upravljača čini se, kao da je rađen po meri vozača. A taj ''krojač'' zadužen za enterijer Talismana nije štedeo na materijalima, i veoma ih je umešno oblikovao. Kao skupoceni londonski ''tejlori'' odelo! U celoj kabini osvetljenje je savršeno, a vi sami možete da odaberete koju boju želite, koji intenzitet... Odmah u oči pada i ogromni tač-skrin ekran iznad centralne konzole, pravi tablet uređaj. Naravno, Talisman je opremljen najsavremenijim Renoovim multimedijalnim sistemom ''R-link 2''. Talisman sve ume. I da vam pomogne tokom noćne vožnje sa izborom svetala (jednostavno uključite duga svetla a automobil ih sam koriguje, obara po potrebi), i da vidi vozila koja dolaze iz mrtvog ugla, kao i da vas zadrži u željenoj kolovoznoj traci. Talisman će sam i da prikoči ili da pojača vaš pritisak na papučicu kočnice, ako zatreba. Tu su senzori, kamere za lakše parkiranje, a ako baš hoćete, tu je i sistem EPA koji će sam parkirati...

 

Motori koji okreću ovu limuzinu su benzinci TCe 150 EDC i TCe 200 EDC, koji imaju zapreminu od 1.618 kubika i razvijaju 150 odnosno 200 konja, i dizelaši od 1.5 odnosno 1.6 litara radne zapremine (poznati Dci) maksimalne snage od 110 do 160 KS. Mi smo na testu imali vozilo sa dizel motorom od 200 KS koji uz automatski menjač i sistem ''4kontrol'' (u zavisnosti od brzine prednji i zadnji točkovi skreću u istom pravcu, odnosno različitom) i prilagodljivim vešanjem čini vožnju savršenom. Cena vozila se kreće u rasponu od 19.900 evra do 32.990 evra za verziju ''paris initiale''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Test: Renault Talisman Initiale Paris dCi 160 EDC

 

Kako to obično i biva, kada na testu imamo automobil sa ovako dugačkim nazivom u pitanju je najbolje opremljeni model u ponudi. Ne samo što je karoserija nova, već je nov pogonski sistem i paket sigurnosne opreme. Renault u proteklih par godina ima sveobuhvatnu ofanzivu na praktično sve segmente vozila koje ova kompanija pokriva. Saradnja sa ''Renault Nissan Srbija'' nam je omogućila da nam kroz ruke prođu skoro svi raspoloživi modeli ove dve kompanije, tako da kada kažemo da nam je kod test automobila skoro sve novo, to sigurno govori o obimu inovacija koje se nude krajnjim kupcima. Da budemo precizni, sve novosti koje smo imali prvi put da isprobamo u Talismanu su već prisutne u novoj generaciji modela Espace, ali kako ovaj model nije zvanično ni predstavljen na našem tržištu, tako mi taj model nismo ni imali prilike da vozimo.

 

Već smo priznali da je na nas najveći utisak ostavila Initiale Paris oprema koja je pokazala da Renault može biti veoma blizu premium kvaliteta, što je u današnje vreme cilj svih proizvođača koji se ne kvalifikuju u luskuzne marke. Talisman smo ''propitali'' upravo u onim uslovima u kojima očekujemo da će se vozači ove klase vozila često i nalaziti - put od 1000km u jednom pravcu, a kako smo redakcijski mi uvek u optimističnom raspoloženju, povratak je bio vrlo brzo nakon odlaska, tako da smo prešli dovoljan broj kilometara po evropskim autoputevima različitog kvaliteta. Novi model zamenjuje ne samo Lagunu već i Samsung bazirani Latitude, mada po dimenzijama on daleko više podseća na Latitude. U proteklih nekoliko godina modeli D segmenta su dosta porasli, tako da su sada skoro svi igrači u ovoj klasi stigli na 4.9m, dok su karavanske karoserije vrlo blizu magičnih 5m. Da podsetimo, dužina treće i poslednje generacije Lagune je bila 4695mm, dok je Latitude primetno duži sa 4897mm. Međuosovinsko rastojanje kod Lagune je 2756, dok je kod Latitude 2762mm.

 

Na predstavljanju nove generacije modela Megane smo imali priliku da prvi put uživo vidimo i Talisman, a jedan od ljudi iz Renault kompanije je u nezvaničnom razgovoru naglasio da je cilj ovog modela da na našem tržištu otme deo kolača Škodi. Teži posao Talisman teško da je mogao da dobije. Možda Talisman ne bi smo nazvali harizmatičnim, kako ga Renault PR služba naziva u press materijalu, ali je on, sasvim sigurno, izuzetno atraktivan i daleko više dinamičan nego što su to do sada nudile velike limuzine iz francuskog programa. Dugačka, klasična limuzinska, silueta je ukrašena uobičajenom Renault dekoracijom spreda i od pozadi: veliki Renault znak na prednjem delu automobila i velika, možda čak i prevelika, dnevna LED svetla u znaku slova C jasno govore svakom ko se iole prati automobilsko tržište da je u pitanju Renault vozilo. Sa zadnje strane, 3D efekat zadnjih svetala i konstantno aktivno LED osvetljenje imaju isti efekat.

 

Prilikom vožnji manjih modela iz ponude - novi Megane i Kadjar, primetili smo istu stvar: LED svetlosni potpisi dramatično menjaju pojavu automobila što je posebno izraženo u sumrak kada glavna svetla još nisu potrebna, a LED osvetljenje usled sumraka postaju daleko upadljivija. Zbog nešto niže siluete, Talisman izgleda još duže i šire nego što zapravo jeste, tako da je u pitanju daleko upečatljiviji automobil kada ga uživo vidite nego na slikama. Aktuelni modeli iz D segmenta zahvaljujući tome da su postali duži, što po pitanju međuosovinskog rastojanja, ali i po pitanju dužine karoserije nude sve više prostora na zadnjoj klupi čime čine posao velikih limuzina sve težim. Međuosovinsko rastojanje od 2808mm ga čini dužim od oba modela koje nasleđuje, ali i dalje je kraće od Škode Superb čije je međuosovinsko rastojanje za oko 40mm duže. Talisman je dugačak 4849, širok 1868 i visok 1463mm što je omogućilo da putnici na zadnjoj klupi dobiju vrlo komforni smeštaj sa 262mm prostora za kolena i dosta prostora u visini ramena (1400mm) i laktova (1461mm).

 

Povećanje prtljažnog prostora je takođe u trendu, pa tako Talisman nudi 608l (VDA) u prtljažniku, a obaranjem zadnjih sedišta zapremina se povećava na 1022. Kupci koji odaberu karavan, odnosno, Grand Tour verziju karoserije prtljažnik ima 572l do police, dok se obaranjem sedišta prtljažnik povećava na 1700l. Kupcima je na raspolaganju 10 boja karoserije, a na raspolaganju je prilično širok izbor točkova u dimenzijama od 16 pa do 19“. Enterijer je u aktuelnom Renault dizajnerskom stilu sa minimalističkom centralnom konzolom kojom dominira uspravno postavljeni 8.7" ekran osetljiv na dodir koji je R-Link 2 sistema. Pomalo spartanski izgled centralne konzole nije previše atraktivan na prvi pogled, ali kako smo mi već nekoliko puta imali priliku da vozimo nove Renault modele, ovo rešenje nam postaje sve bolje. Neke od detalja i dalje smatramo da bi bilo lepše videti komande ispod R Link ekrana realizovane na drugačiji način.

 

Sušta suprotnost minimalizmu tog dela enterijera je paket opreme koji nosi naziv Initiale Paris. Kvalitetni materijali, a posebno kožom presvučena sedišta prosto viču ''premium''! Da, znamo da skoro svi proizvođači pokušavaju da ovim ili onim elementom naglase kako su prišli premijum proizvodima, ali ovako opremljeni automobil zaista to i radi. Kožom su opšiveni svi elementi karoserije koje putnici imaju potrebu često da dodirnu, tako da je svim putnicima, a ne samo onima na prednjoj klupi, zagarantovano putovanje u stilu. Redakcijski konsenzus je da Initiale Paris oprema zaslužuje malo kvalitetniji R Link sistem kako u pogledu brzine odziva i rada, a tako i po pitanju rezolucije ekrana ako ne i veličine ekrana u odnosu na ono što R Link 2 nudi.

 

Vozač neophodne informacije dobija pomoću mešavine analognih i digitalnih pokazivača, gde se na analognim pokazivačima očitava temperatura rashladne tečnosti i nivo goriva u rezervoaru, dok se na centralno postavljeno digitalnom pokazivaču prikazuju informacije o brzini, broju obrtaja, trenutnoj snazi/momentu motora, ekonomičnosti i režima rada menjača, a čiji prikaz zavisi od toga u kom se MULTI-SENSE režimu nalazite.

 

Renault je dosta radio upravo na povećanju putničkog prostora na zadnjoj klupi što bi trebalo da Talisman učini dosta zanimljivijim kada su u pitanju flotni kupci i firme koje kupuju vozila u kojima će neko biti prevožen, a da pri tome ne žele velike izdatke za prestižne automobile. U unutrašnjosti Talismana se nalazi 25l prostora namenjenih odlaganju sitnica raspoređenih u prednju kasetu za rukavice, hlađenu kasetu ispord odmorišta za ruku vozača gde se može smestiti dve manje flašice, velike pregrade u prednjim vratima gde se mogu smestiti i 1.5 litarske flaše, kao i nešto manje pregrade u zadnjim vratima. Kad smo kod putničkog prostora, primetili smo da tokom prvih vožnji Talismana na promociji nismo primetili koliko je zapravo prostora na raspolaganju vozaču. Vozačko sedište ima dugačak hod, tako da za volanom Talismana mogu udobno sedeti i izuzetno visoki ljudi (preko 2m). Sedišta su široka i nude vrhunsku udobnost što smo na 10-časovnom putu imali prilike iz prve ruke da proverimo.  

 

Elektropodesiva prednja sedišta se pomeraju kada ulazite automobil što je još jedan znak luksuznog tretmana koji dobijaju vozač i putnici, međutim elektronika je povremeno umela da zaboravi u koji položaj treba sedište da se vrati (posebno ukoliko otvorite vrata, pa ih iz nekog razloga ponovo zatvorite i time prekinete proces pomeranja sedišta). Masažeri u oba prednja sedišta su bili prisutni, ali nam ta mogućnost, kao i u drugim automobilima u kojima smo imali prilike da isprobamo ovu pogodnost, nije bila previše zanimljiva niti korisna. Naravno, u pitanju je subjektivna procena, tako da ostavljamo mogućnost da će nekom drugom masažeri biti izuzetno zanimljivi. Sedišta mogu imati grejače, ali i ventilaciju što je, po nama, veoma bitna opcija za svakoga ko želi da kupi vozilo opremljeno kožnim enterijerom. Takođe, opciono električno podešavanje vozačkog i suvozačkog sedišta je na raspolaganju.

 

Na zadnjoj klupi je takođe veoma komotno, a posebno kada ste u prilici da se vozite u Initiale Paris opremljenom automobilu čiji kožni enterijer možda još više odiše luksuzom kada se posmatra iz perspektive putnika sa zadnje klupe. Reno ističe da putnici na zadnjoj klupi imaju 262mm za kolena što je najviše u D segmentu, dok je prostor za glave (od sedišta do krova) takođe među najvećima u segmentu - 902mm napred i 854mm pozadi. Očekivano, Initiale Paris oprema sadrži i BOSE audio sistem koji se sastoji od 13 zvučnika, digitalnog procesora zvuka i poajača koji su posebno optimizovani da obezbede odgovarajući akustični ugođaj svim putnicima u vozilu. Sa MULTI-SENSE sistemom smo se već susreli prilikom testa nove generacije Megane modela. U zavisnosti od opreme i pogona ovaj sistem može više ili manje promeniti način na koji se automobil ponaša. Na raspolaganju su predefinisani režimi: Neutral, Eco, Sport i Comfort. Peti režim koji je na raspolaganju, Perso, nudi mogućnost da vozač sam podesi elemente sistema onako kako njemu to odgovara.  Kako je testirani Talisman opremljen najbogatijim paketom opreme MULTI-SENSE je nudio mogućnost kompletne transformacije automobila iz udobne limuzine u agilni hečbek.

 

U praksi smo najčešće koristili Perso gde smo podesili sve sisteme da rade u sportskom režimu, osim što je ogibljenje bilo postavljeno u Comfort. Na taj način smo imali svu potrebnu agilnost pogonskog, menjačkog i upravljačkog sistema, ali je udobnost bila mnogo bolja nego u Normal i Sport predefinisanim režimima. Ovaj sistem u Talismanu nudi mogućnost odabira rada masažera u sedištima, baš kao i upravljanje memorisanim pozicijama sedišta (šest ukupno). 

 

Na polju pogonskog sistema Talisman je prosto napakovan novitetima. U ponudi se nalazi novi twin turbo dCi, novi EDC menjač i novi 4Control sistem upravljanja svim točkovima uparen sa elektronski kontrolisanim ogibljenjem. Neke od elemenata smo već imali prilike da vidimo i/ili probamo, ali su sada svi oni ponuđeni u jednom paketu. Imajući u vidu obim noviteta, krećemo odmah na razlaganje i analizu. Gama pogonskih agregata je sada već tipična malolitražna modernizovana gama koja se mahom sastoji od 1.6 litarskih agregata i ponekog agregata manje zapremine.

 

Dizel gama kao bazni motor nudi poznati 1.5 litarski dCi sa 110KS i 260Nm, dok su snažnije varijante zasnovane na 1.6 litarskom motoru - dCi 130 nudi 130KS i 320Nm, dok twin turbo varijanta proizvodi 160KS i 380Nm. Svi dizel motori maksimalni obrtni moment nude već na 1750 obrtaja, a deklarisana potrošnja je izuzetno niska - 3.6l za dCi 110, 3,9l za dCi 130 i 4.4l za najsnažniji dCi 160. 

 

Benzinska gama se oslanja na 1.6 litarski četvorocilindrični turbo agregat kakvog smo već imali prilike da isprobamo u Nissan Qashqai prošle godine. Za Talisman ovaj agregat se nudi u dve varijante koje proizvode 150KS/220Nm i 200KS/260Nm. Deklarisana potrošnja ovih modela je identična bez obzira da li je u pitanju TCe 150 ili TCe 200. Renault za Talisman gamu nudi automatizovani menjač sa duplim kvačilom koji se serijski isporučuje kada su dCi 160, TCe 150 i TCe 200 motori, a kao opcija se nudi kupcima dCi 130 pogonjenog modela. Dizel motori su upareni sa šestostepenim EDC, dok su benzinski modeli upareni sa sedmostepenim menjačem.

 

Prilikom našeg prvog susreta sa EDC menjačem rekli smo da je nemački Getrag isporučilac automatizovanog menjača. Nova, treća generacija, Getrag automatizovanih menjača sa duplim kvačilom koristi tzv. „mokro“ kvačilo i nudi brže promene stepena prenosa i daleko su efikasniji tj. unose manje gubitke snage u pogonski sistem. 1,6 dizel agregati se uparuju sa šestostepenim EDC menjačem koji nosi oznaku 6DCT451, dok se benzinski motori uparuju sa sedmostepenim 7DCT300. Kodna oznaka menjača ujedno govori i koliki je maksimalni obrtni momenat koji menjač trpi što dosta utiče na „tjuning“ potencijal kompletnog pogona. Talisman je opremljen drugom generacijom 4Control sistema koji je svoje prvo pojavljivanje imao u trećoj generaciji modela Laguna. Sistem je unapređen i sada je sastavni deo MULTI-SENSE sistema tako da nudi tri režima rada: Comfort, Normal i Sport.

 

Prilikom okretanja upravljača, 4Control takođe okreće i zadnje točkove koji se okreću daleko manje nego prednje (maksimalno do 3,5 stepeni), ali dovoljno da utiču na ponašnje automobila. Do određene brzine sistem okreće zadnje točkove u suprotnom pravcu u odnosu na prednje čime se efektivno postiže povećanje agilnosti, odnosno stiče se utisak da automobil ima kraće međuosovinsko rastojanje. Okretanjem zadnjih točkova u istom pravcu kao i prednjih se postiže subjektivno produžavanje međusovinskog rastojanja, odnosno veća stabilnost u udobnost. U zavisnosti od odabranog režima se menja brzina pri kojoj 4Control okreće točkove na jedan, odnosno drugi način - 50kmč za Comfort, 60kmč za Normal i 80kmč za Sport. 4Control omogućava da Talisman ima prečnik okretanja od samo 10,8m što je za više od 1m manji prečnik od adekvatne konkurencije iz klase.

 

Zahvaljujući elektronski podesivom radu amortizera, ogibljenje Talismana je takođe moguće podesiti u jedan od tri raspoloživa režima rada. Sistem konstantno nadzire stanje puta (100 puta u sekundi) i prilagođava tvrdoću amortizera u zavisnosti od stanja druma i željenog podešavanja adaptivnog ogibljenja. U Talismanu se nalazi čitav skup aktivnih sigurnosnih sistema koji su debitovali na modelu Espace, da bi ih Renault nakon toga počeo sa korišćenjem i u drugim modelima. Tu su automatska duga i oborena svetla, automatski brisači, nadzor slepog ugla, aktivni tempomat i automatsko kočenje u slučaju opasnosti. Talisman se u gradskoj vožnji ponaša vrlo slično svim ostalim limuzinama iz D segmenta - naprosto je prevelik za većinu uzanih ulica, a problem sa pronalaženjem parking mesta koliko god bio akutan za sve vozače, postaje još teži kada ste za volanom 5m dugačkog automobila. Ogibljenje u Comfort režimu rada, uprkos niskoprofilnim 19“ pneumaticima, uspeva da vožnju po gradskim ulicama učini razumno udobnom, dok se sportski režim ogibljenja zaista ne preporučuje kada su u pitanju ulice lošeg kvaliteta kakve su kod nas i najčešće.

 

Sistem za upravljanje vozilom na svim točkovima, 4Control, u urbanim uslovima ume da bude vrlo koristan dodatak zato što skraćuje radijus polu okretanja za oko 1m, tako da manevrisanje i pored solidnih gabarita zapravo nije toliko teško, a posebno kada vam asistiraju parking senzori i kamera za kretanje u nazad. Taj jedan metar manjeg radijusa u praksi pretvara Talisman u „za broj manji“ automobil tako da u ovim situacijama 4Control sistem u potpunosti opravdava svoje prisustvo. Preglednost je umereno dobra, imajući u vidu da se sedi relativno nisko, ali asistencija elektronskih sistema značajno olakšava manevre, tako da su mnogo manje šanse da udarite neku slabo vidljvu prepreku poput žardinjera ili stubića. Magistralne deonice, za razliku od gradskih, mogu biti poželjno mesto za isprobavanje Sport režima pod uslovom da je asfaltna podloga relativno skoro obnavljana. U ovom režimu servo upravljača ima vrlo progresivno ponašanje, malo osetniju težinu i daje dosta dobar osećaj za ''šniranje'' po krivudavim deonicama. Norma ili, još bolje ECO, režimi rada će donekle usporiti rekacije vozila što možda ne zvuči privlačno, ali veoma pozitivno deluje na ekonomičnost kao i na smanjenje šansi da značajnij prekoračite ograničenje brzine. Kada smo kod agilnosti, 4Control sistem u Sport režimu rada daleko kasnije menja svoje ponašanje tako da više ne pokušava da smanji radijus zaokretanja već pokušava da učini promenu pravca što nežnijom i prirodnijom. Onaj agiliniji režim rada 4Control sistema je izuzetno efikasan, ali je potrebno privići se na njega jer njegovo delovanje nekako nije primetno ukoliko su u pitanju relativno male promene pravca, dok pri žustrim manevrima negde baš u trenutku kad bi ste očekivali podupravljanje - tada zanji deo automobila počne sa primetnom rotacijom što kao rezultat daje naglu promenu pravca, a što je, očekivano, cilj postojanja ovog sistema. Potrebno je neko vreme da se priviknete na takvo ponašanje automobila.


Domaći teren za Talisman je autoput. Svaki aspekt vozila: dimenzije, ogibljenje, akustična izolacija i pogon jasno govori da je ovo automobil koji je projektovan da svakodnevno guta kilometre na autoputu. Još jedna od naših ekspres ekspedicija je bila tempirana da je obavimo baš sa automobilom koji treba svoje kvalitete da iskaže u takvim situacijama. Prisustvo HUD (Head Up Display) sistema olakšava vožnju prikazom bitnih informacija (brzina, ograničenja, navigacija). Putnici su uživali u ugođaju koji daje Initiale Paris kožni enterijer, a posebno oni koji su bili udobno zavaljeni na zadnjoj klupi nezainteresovano čitajući vesti na mobilnom telefonu tokom većeg dela puta. Upravo to je ono što i očekujemo od limuzine D segmenta koje, sudeći po prikazanom, mogu za dosta manje para da ponude skoro isti nivo komoditeta kao i limuzine višeg ranga.

 

Talisman je opremljen adaptivnim tempomatom koji funkcioniše do 140kmč, tako da smo većinu vremena vozili upravo tom brzinom iako je 1.6 twin turbo sposoban da sa dosta lakoće održava i više putne brzine. Akustična izolacija je odlično radila svoj posao, tako da i pored izuzetno širokih 245/40 R19 pneumatika buka nije bila faktor vredan pažnje, baš kao što ni vrlo aerodinamična karoserija nije pravila buku usled opstrujavanja vazduha. Niska silueta u kombinaciji obezbeđuje da je automobil čak i pri visokim putnim brzinama izuzetno malo osetljiv na bočne udare vetra, čak i kada su oni umereno jaki. Renoova trenutna perjanica u dizel ponudi, dCi 160, nudi dosta snage uz nisku potrošnju, ali ne toliko nisku koliko katalog kaže. Pri 140kmč potrošnja je oko 6l što je prilično dobar rezultat, mada smo mišljenja da bi uvođenje sedmostepenog menjača kod dizela agregata dodatno smanjilo potrošnju.

 

Ono što bi smo istakli kao zamerku je autonomija. Talisman ima zapreminu rezervoara 52l, dok modeli opremljeni 4Control sistemom imaju 47l. Prosečna potrošnja na preko 2000km dugačkoj etapi je iznosila 6.5l sa brzinama koje su mahom bile 140, a kada su ograničenja to dozvoljavala i dosta brže od toga. Autonomija, ukoliko vozite dok se ne upali lampica za rezervu je sasvim solidna, ali ukoliko poštujete pravila zimske vožnje, pokazivač preostale količine goriva se prilično brzo spusti do ½, tako da smo u praksi svakih 3-4 sata vožnje stajali na benzinsku pumpu. Nominalne brojke koje nudi dCi 160 zvuče sasvim prihvatljivo iako se pod haubom ovako velikog automobila zapravo nalazi 1.6 dCi. Međutim, imajući u vidu da je twin turbo 1.6 litarski dizelaš zapravo perjanica ponude, očekivanja su poprilična, a posebno imajući u vidu da konkurenti u ovoj klasi i dalje nude potentne 2.0 litarske dizel varijante.

 

Tokom prošle godine smo imali prilike da vozimo Opel Insignia i Mazda 6 modele u nekoliko varijanti, a Talisman se na osnovu onoga što nudi čini kao sjajna kombinacija dobrih atributa tih automobila. Kao što smo rekli, manjih mana ima, ali ukupno gledano, Talisman nudi mnogo unapređenje kako u odnosu na Lagunu, a tako i u odnosu na većinu aktuelnih konkurenata iz segmenta. Atraktivan dizajn i vrlo mišićav izgled Talismana je uparen sa izuzetno zanimljivim i modernim pogonskim sistemom u vidu dCi motora i EDC menjača. Cenovno, Renault je takođe vrlo konzervativno nastupio tako da čak i najskuplji model u Talisman gami, a kojeg smo mi i vozili, košta relativno pristupačnih 35.000 EUR. Samo isključivanje Initiale Paris opreme ovaj automobil spušta ispod 30.000E što je po nama sjajan odnos dobijeno - uloženo.

 

Ako smo na početku teksta rekli da je pred Talismanom težak posao u borbi za učešće u D segmentu, sada bi kao zaključak mogli da kažemo da će konkurencija biti ta koja ima težak posao da svoje učešće sačuva.

 

preuzeto sa - nacionalnaklasa.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naslednik Lagune kuca na vrata premium klase

 

Reno, Talisman, Laguna, amajlija, limuzina, premijum klasa, model, cena, oprema,

 

Francuzi nikad nisu bili odlučniji u pokušaju da pomute slavu nemačkih limuzina. Sada imaju moćno oružje u srednjoj klasi. Laguna je otišla u legendu, sada nastupa Talisman! Iako je bila sjajna, Laguna nije dostigla slavu nemačke ekipe iz klase, pre svega modela Insignia i Passata. Francuska ofanziva ponovo počinje, a sada u pomoć pozivaju sreću, odnosno ''taliju''. Talisman u prevodu znači čarobna ili magijska moć, amajlija... Takva je i vožnja novom Renoovom limuzinom! Napred motorčina, pozadi gepekčina. 

 

Raskošno... Otmena kabina, kvalitetni materijali, kič oteran, Foto: Ivan Katunac

 

Čak 160 dizel-konja odlučno je ubrzavaju do 100 na sat za samo 9.4 sekunde! Stara škola iz koje izlaze odlični naftaši sada je samo nadgrađena jer je zapremina motora skromnih 1.600 kubika, a potrošnja od 6.5 gradskih litara je za svaku pohvalu.

 

Vruće, hladno... Kožna sedišta sa grejanjem, hlađenjem i električnom kontrolom položaja u tri ose Foto: Ivan Katunac

 

Pojava Talismana je moćna. Renoov logo na nosu je s pravom veliki, farovi su usečeni, a hauba izdignuta, što donosi robustnu pojavu. Sve pohvale i za zadnji kraj, sa specifičnim dizajnom svetlosne grupe. Iako je krcat stilom i potpuno originalan, silueta Talismana podseća na Lagunu što govori da su autori uspeli da povežu stara vremena s modernim oblikom. Još je bolji utisak u kabini. Digitalni ekrani, odlična grafika, dobra ergonomija i, što je najvažnije, nema ni trunke kiča! Raskoš je veoma primetna u modelu ''inicijale pariz'' s testa, odnosno kvalitetnom kožom u kombinaciji crne, sive i krem. Petoro putnika ima pregršt mesta, a prtljažnik premašuje 600 litara...

 

Foto: Ivan Katunac

 

Najveće uživanje u Talismanu obezbeđeno je vozaču, koji se raduje svakom kilometru. Takođe, Talisman je opremljen Renoovim pomalo ekscentričnim, ali veoma korisnim sistemom upravljanja na sve točkove. Naime, zadnji točkovi se do brzine od 80 km/h okreću suprotno od prednjih, što je obezbedilo smanjenje prečnika okretanja na samo 10.8 metara! Kada brzina premaši 80 na sat, točkovi se okreću u suprotnom smeru, što znatno poboljšava stabilnost u krivinama.

 

Foto: Ivan Katunac

 

Sve ukupno, jasno je da Talisman kuca na vrata premijum klase. Posebno raskošni model sa opremom ''inicijale pariz'', oznaku koju Renault čuva samo za specijalne operacije. Srećom, cena je ''stara''. Osnovni model košta 19.990 evra, što je veoma korektno. Čak ni dodatna oprema nije paprena, jer model s testa sa gotovo svim što danas može da se nađe u auto-industriji košta 34.490 evra! Renault je uradio dobar posao, sve ostalo zavisi od talije...

 

Tekst: Mladen Radulović
Foto: Ivan Katunac

 

preuzeto sa - kurir.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault Talisman Limited

 

renault%20limited.jpg

 

Renault je na domaćem, francuskom tržištu proširio paletu svog najvećeg modela Talisman, i to posebnom edicijom Talisman Limited.

Talisman Limited se bazira na modelu sa opremom Zen, nudi se samo u sedan izdanju, a između ostalog ističe se 18-inčnim Grand Tour alu točkovima, crnim retrovizom i zadnjim difuzorom, kao i sedištima delimično u koži, novim patosnicama i pragovima sa natpisom Limited, zadnjom kamerom i sistemom koji vozača upozorava na vozilo u mrtvom uglu. Ponuda motora obuhvata benzinac 1.6 TCe sa 150KS i dizelaše 1.5 dCi (110KS) i 1.6 dCi (130KS). Cene za Renault Talisman Limited u Francuskoj:

1.6 TCe 150KS EDC : 32.800 €

1.5 dCi 110KS* : 31.100 € - 1.6 dCi 130KS* : 32.400 €

 

* doplata za EDC menjač: 1.600€

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...