Jump to content
FAS Goran
vanste25

Fiat Nuova Bravo - hill holder

Recommended Posts

Pozdrav ljudi.

 

Jedno kratko pitanje: da li je iko imao problema sa Hill Holderom? Kada dam kontakt (STOP -> MAR), upali se lampica za ESP i ne gasi se ni nakon startovanja motora. Na panelu prijavi Hill Holder unavailable. 

 

Tu su neki silni senzori na tockovima, i verovatno je otkazao neki od 4 komada. Ili moze biti i senzor koji meri nagib od 5% uphill ili downhill.

 

Odvescu auto kod autoelektricara, da pogleda, al reko prvo vas da pitam, mozda ste imali slican problemcic :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slicna greska se javlja na Grande Puntu kad ne radi prekidac na pedali kocnice. Tako da ne mora da znaci da je nesto ozbiljnije. Na dijagnostici ce pokazati brake light switch.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas sam citao po netu i uglavnom kazu da je to problem. Kako se resava to, jesi li pokusavao?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam imao taj problem, tj samo kad sam kupio auto, malo od stajanja izgleda prekidac bagovao, ali samo prvi put kad sam ga upalio i dok je akumulator bio slab, posle nikad vise.

 

Uglavnom se menja taj prekidac, koji nije skup, 15-tak eur. Ali bolje da to radis u ovlascenom servisu, ima neki sistem za montiranje ako se dobro secam, pa je bolje da to oni urade.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isao sam na dijagnostiku i promenili su mi prekidac na pedali kocnice i greska je i dalje stajala. Stavili su jos jedan, i na kraju vratili moj jer je ispravan. Izgleda da je do instalacija nesto. 

Morao bih ostaviti auto par sati da prekontrolisu to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam imao problem i greška je bila na prekidaču pedale kočnice, kojeg sam zamenio.

Ko bude menjao taj prekidač u parking varijanti, pošto je lako dostupan, neka se ne prevari da je kupio pogrešan deo: "igla" izgleda duže nego što može da stane dole, ali to je zato što treba da se stisne i ona će sama da se namesti onoliko koliko je potrebno po toj dužini. Znam da sam ovo objasnio užasno, ali razumeće ko bude radio :)

Kada se ECU resetuje, potrebno je da se volan okrene par puta u oba smera kako bi se senzor ugla volana podesio i tada nestaje ESP greška, to sam radio kada su skidane kleme.

Ne kažem da je to ovde slučaj, samo kažem šta je kod mene bilo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posto je Bravo mehanicki 70% Stilo, mozda ova moja tema bude od pomoci pri zameni/ciscenju automata:

 

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/68977-fiat-stilo-popravkazamena-automata-no%C5%BEne-ko%C4%8Dnice/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odvezao sam Brava u Fiatino i ceo dan su cackali po instalacijama i nisu uspeli da skontaju sta je. 

 

Kazu da nisu instalacije, nije prekidac pedale kocnice , a Hill holder ne radi.

Kad se pritisne kocnica, na dijagnostici prijavljuje da prekidac to vidi i sve deluje ok.

 

Predlazu da odem do nekog elektronicara da vidi moze li se reprogramirati kompjuter. 

 

Sta vi kazete na to? Je l to pametno raditi ili da potrazim neki drugi servis ?

 

Hvala unapred na pomoci :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mislim da ne znam nijedan servis koji toliko dobro zna elektroniku Fiat-a. 

Svi znaju osnove, pogleda malo komp, malo mozga i to je to. Ostali koji znaju elektroniku nisu specijalizovani za Fiat.

 

Mogu samo da nagadjam ko bi mogao, ali nisam siguran da bi ti uspeli pomoci.

 

Problem moze biti:

1. Prekidac stop svetla

2. Prikljucak ECU-a, tj ozicenje celo, i sve treba proveriti da nije prljavo, rdjavo, u prekidu...

3. Slab akumulator

4. ABS senzor na nekom tocku

5. Neki senzor kod volana, tj verovatno senzor ugla volana ili kako se vec zove, sto nekako sumnjam

 

Da li ti izbacuje samo Hill Holder Unavailable ili i ESP Unavailable, Failure, sta vec....pusti da vidis poruku do kraja sta sve izbaci?

Da li na dijagnostici prijavljuje neku gresku?

 

Tacke 2. i 3. mozes i sam proveriti ili bilo koji majstor. Proveri kakav akumulator imas, jacinu, koliko je star,...ili probaj sa tudjim.

 

Navodno, kada se akumulator izvadi na 20 min, restartuje se ECU i potrebno je prilikom prvom paljenja da ne turiras auto prvih 5 minuta vec da ga ostavis da radi u leru i da u tom periodu smotas volan pun lev i pun desno da se kalibrisu senzori. Da li je ovo tacno ili ne, nisam siguran, pisem ti sumiranje sa stranih foruma.

Edited by Bingodalton

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da si u Beogradu pa da te pošaljem kod Dragana iz Resnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bingodalton, hvala ti na opseznom odgovoru :)

 

1. i 2. su proverili i kazu da je ok. 

3. ne znam, al' cudno bi bilo da se slabljenje akumulatora manifestuje kao Hill holder error.

 

4. ABS radi. Rekose mi da auto ne bi hteo da upali da ne radi ABS jer sve ide preko neke grane ka motoru i kojekude, ne znam ni ja, nisam strucan nimalo :)

5. Ok, kad namota levo/desno donekle, prikaze on na dijagnostici da se senzor volana ukljucio.

 

Sto se tice greske, u pitanju je ESP unavailable pa onda Hill holder unavailable.

 

Posto si iz NS, jesi li cuo ista o Autostart servisu na Telepu? Kazu da su dobri sto se elektronike tice. Cak sam razmisljao da odvezem kod Stojanova, iako sam cuo neke lose stvari o njima. Ne mogu da zamislim nekako da mi kazu : ,,E nemamo pojma sta je u pitanju". Mada... Ko zna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo mi poznat taj Autostart, ako je tamo kod crkve, i ja sam cuo dobro o njemu.

Sto se tice akumulatora, navodno ako je slab onda ABS nesto zakuca pa izbacuje greske. Ali tu se desava svakakve greske da izbacuje.

Jel tebi to svaki put? Ako je svaki, lako ces proveriti sa novim akumulatorom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, svaki put to zeza. Jednom sam video ABS unavailable al' je greska nestala odmah.

 

Smisleno mi je to sto pricas, al' kako ovi iz Fiatina nisu probali da zamene akumulator? Unutra je sve fabricko, cak su mi danas rekli da je sve u tip-top stanju (a ESP ne radi :) )

 

Akumulator je fabricki takodje (Marelli). Koliko ta cuda mogu da rade? Auto je sad 8 godina star.

 

Odvescu bas u Autostart pa da vidimo. Ipak mislim da je ESP super korisna stvar i da treba to sto pre srediti.

Inace Autostart je u Cirila i Metodija, al' ne poznajem taj kraj toliko dobro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U svakom slucaju nov aku ima 3 gid garancije, pa ti sad vidi. 8 je previse.

U Fiatinu zavisi na kog majstora naletis i koliko zele da se trude.

Ja generalno idem kod novijih majstora koji jos nisu uobrazeni i koji se trude da otklone kvar, ali mislim da jos nisu poceli elektronikom da se bakcu. Tj dijagnostikom.

Od kad ti je to pocelo? Jel se poklapa malo sa zahladjenjem ovim?

Kad si pazario auto? Sa placa...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo promeni akumulator, i kod mene je isto bilo , original Marelli u njemu, normalno palio i sve ostalo. Ali 8 godina je 8 godina. Promenio akumulator i sada je ok.

Prvo probaj sa nekim ispravnim akumulatorom pre nego kupiš novi, za slučaj da nije ni to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad sam ga odvezao u Autostart. Bas me zanima sta je u pitanju.

 

Rekao sam da probaju sa novim akumulatorom, da vidimo da li je to problem.

 

Auto sam kupio u maju i tad je isto imao ovu gresku. Odvezao sam ga kod majstora da ga pregleda detaljno (pre kupovine) i rekao je da je to u 99% slucajeva prekidac na pedali kocnice i da kosta oko 10ak eura. Na kraju je prekidac dobar i onih 1% je prevladalo :)

 

Kakav je akumulator u njemu? Neki mali, verujem da kosta 150 eura bar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma dobar akumulator traje godinama, tako da 20-30 evra gore dole i nije neki problem.

A Varta ili Duracell? Jesu li bolji ovi Exide?

Hvala vam momci na pomoci :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako ne bi off-ovali u temi o Hill Holderu, prebacis se na odgovarajucu temu:

 

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/31753-o-akumulatorima/

 

Gomila iskustava i sa gore pomenutim markama akumulatora, sednes i procitas ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je taj hill holder pravio problem kada mi ostane zakucana pedala kocnice, a sve zbog one cuvene osovinice koja je sira nego sto treba biti. Kada sam to rijesio nikada vise nisam imao problem. I dijagnostika mi je stalno pokazivala brake pedal light switch, a on bio ispravan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...