Jump to content
FAS Goran
Dante Bg

Museo Storico Alfa Romeo

Recommended Posts

Alfa_Romeo_La-macchina-del-tempo_1.jpg

 
Alfa Romeo slavi 105. godišnjicu postojanja otvaranjem za javnost svog istorijskog muzeja u Arezeu, (Milano) u Italiji. Ovaj muzej, pod imenom ''La macchina del tempo'' predstavlja srce jedinstvenog ''centra brenda'', i sadrži knjižaru, kafe, dokumentarni centar, stazu za test vožnje, prostorije za održavanje događaja i izložbeni prostor sa delom za prijem posetilaca: savršen spoj prošlosti, sadašnjosti i budućnosti. Svečano otvoren 24. juna za vreme svetske premijere novog modela Giulia, Muzej ''La macchina del tempo - Museo storico Alfa Romeo'' se za javnost otvara 30. juna, i posete će biti moguće svakog dana od 10.00 do 18.00 časova, osim utorkom, dok će radno vreme četvrtkom biti produženo do 22.00 časa. 
 

Alfa_Romeo_La-macchina-del-tempo_2.jpg

 
Muzej predstavlja dom najvrednijih predmeta istorijske kolekcije brenda Alfa Romeo koja je sakupljana od ranih 1960-ih pa do danas. Muzej je otvoren 1976. godine i posetiocima je bio dostupan samo uz prethodnu rezervaciju posete. Nakon gašenja proizvodnje u Arezeu i prestanka upravne uloge ovog Centra koji je usledio, muzej je zatvoren 2009. godine. U okviru globalnog plana ponovnog uspostavljanja brenda Alfa Romeo, Muzej u Arezeu – simbolična lokacija za istoriju ove kompanije – prepoznat je kao uporište preporoda ovog brenda. Krajem 2013. godine, arhitekta Benedeto Kamerana pozvan je da predstavi novi dizajn koji bi predstavljao spoj ciljeva ponovnog otvaranja i potrebe za očuvanjem zgrade. Radovi su počeli u leto 2014. godine, a za manje od 12 meseci, ovaj veliki projekat restauracije koji je uključivao ceo kompleks uspešno je završen od strane FCA Partecipazioni.
 
Ovim arhitekturnim projektom promenjena je namena upravnog kompleksa, prilagođavanjem novim aktivnostima i očekivanom protoku posetilaca. Ključni element dizajna jeste crvena struktura koja se proteže čitavim kompleksom: od izbočenog krova iznad ulaza za posetioce, pa kroz ulaz i sve do početka staze izložbenog prostora sa novim pokretnim stepenicama. Ovaj najnoviji arhitektonski dodatak, koji se jasno vidi sa puta zahvaljujući jarkoj Alfa crvenoj boji, predstavlja simbol preporoda ovog Muzeja: moderno svojstvo, stavljeno u kontekst arhitekture iz 1970-ih, čime se postiže željena veza između prošlosti i sadašnjosti.
Prostorni plan muzeja naglašava karakteristične odlike koje su deo DNK brenda Alfa Romeo; to je dočarano šarmantnom svetlosnom instalacijom koja se vertikalno proteže kroz zgradu: svetla, reči i obeležja stila koja oživljavaju na ekranu koji se spiralno spušta, simbolišući stilski kontinuitet i tehnološku doslednost kroz vreme.
 
Izložbena postavka sastoji se od 69 modela koji su najviše obeležili ne samo razvoj ovog brenda, već i samu istoriju automobilizma. Od prvog modela A.L.F.A. sa 24 ks, do legendarnih pobednika trke Mile milja (Mille Miglia) poput modela 6C 1750 Gran Sport koji je vozio Tacio Nuvolari, jedinstvenog modela 8C napravljenog od strane Touringa i modela Gran Premio 159 „Alfetta 159”, svetskog šampiona Formule 1  kog je vozio Huan Manuel Fanđo; od modela Giulietta, legendarnog  automobila 1950-ih do modela Championship 33 TT 12. Sama suština ovog brenda svedena je na tri principa: Vremenska linija, koja predstavlja industrijski kontinuitet; Lepota, koja spaja stil i dizajn; Brzina, kao proizvod tehnologije i male težine. Svakom od ovih principa posvećen je po jedan sprat Muzeja.
 
Vremenska linija zauzima čitav prvi sprat, sa kolekcijom od 19 automobila koji na najbolji način predstavljaju razvoj brenda, a pored svakog od njih se nalazi multimedijalna informaciona tabla. Izložba se završava ''interaktivnim sećanjem'', stanicom sa pametnom tehnologijom u kojoj posetioci mogu da pristupe još većem broju detalja o istorijatu svakog od modela. Instalacija pod imenom ''Quelli dell’Alfa Romeo'' govori o tome kako se ova legenda formirala u rasponu od preko 100 godina, zahvaljujući radu hiljada ljudi koje su doprinele razvoju kompanije: od radnika pa do mehaničara, probnih vozača i dizajnera, inženjera i kancelarijskih službenika. 
 
Drugi deo izložbe, u prizemlju, naziva se Lepota i podeljen je u nekoliko tematskih celina. Prostorni plan je dizajniran sa dinamičnim i glatkim linijama koji podsećaju na stil najvećih italijanskih karoserista: od ''I maestri dello stile'' (Majstori stila), koji predstavlja kombinaciju 9 glavnih primeraka stila iz svake ere, do ''La scuola italiana'' (Italijanska škola), gde su izloženi automobili izrađeni u radionici Touring pod oznakom brenda Superleggera u 1930-im i ’40-im. U centralnom delu nalazi se „Alfa Romeo nel cinema” (Alfa Romeo u filmovima). Nakon toga slede „Il Fenomeno Giulietta„ (Fenomen Giullieta) i „Giulia: disegnata dal vento”  (Giulia: dizajnirana vetrom), sa modelima koji su učestvovali u razvoju ekonomije i italijanskog ukusa tokom 1950-ih i 60-ih godina.
 
Treći deo je posvećen Brzini i prostire se kroz čitav podzemni nivo. To je najuzbudljiviji deo, i u njemu ljubitelji brenda Alfa Romeo mogu upoznati zvezde najvećih pobeda brenda Alfa Romeo: od ''Nasce la leggenda'' (Legenda je rođena), posebnog multimedijalnog prostora u kom su grupisane zvezde čuvenih takmičenja između dva svetska rata, do debija u trkama Formule 1 ''Progetto 33'' i ''Le corse nel DNA'' (Trkanje sa DNK brenda Alfa Romeo).
 
Posetioci zatim ulaze u ''Tempio delle vittorie'' (Hram pobeda), još jednu prostoriju u kojoj slike, zvuci i filmski snimci predstavljaju 10 najvećih trijumfa u istoriji brenda Alfa Romeo. Putovanje kroz ovu legendu završava se u razigranom i spektakularnom finalu: ''bolle emozionali'' (mehurovi emocija) koji pružaju iskustvo sveta brenda Alfa Romeo, sa filmom koji predstavlja virtuelnu stvarnost u 360°, i sobom u kojoj posetioci mogu u potpunosti da se užive sedeći u interaktivnim foteljama, gledajući filmove u 4D tehnologiji posvećene legendardnom uspehu brenda Alfa Romeo
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

photo.jpg Emisija SAT: Museo Storico Alfa Romeo - poseta muzeju Alfa Romeo

 

Emocije i dinamičnost su sastavni deo imidža brenda Alfa Romeo. Ono što ih izdvaja od drugih je to što je čak i upoznavanje sa istorijom ovog brenda dinamično, pa nam je pre bilo kakvog šetanja oko eksponata Alfa Romeo muzeja najpre priređeno druženje sa modelom 750 competizione. Ovog laganog trkača pokreće benzinac od 1.5 litra sa 150 KS, koji je dostizao 8.000 o/min i uspevao je da juri maksimalnom brzinom od 200 km/h, što je 1955. godine za ovu klasu sportista bio izuzetan uspeh.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Museo Storico Alfa Romeo

 

wqwqss604.jpg

 

Kada su u pitanju automobili masovne proizvodnje, postoji samo jedan brend koji baš nikoga ne ostavlja ravnodušnim. Istini za volju, taj brend je prešao dugačak put od proizvođača ekskluzivnih automobila do dela Fiatove grupacije, ali činjenica je da je tokom svoje turbulentne istorije uvek zadržao najvažniji deo svog DNK. U to smo se uverili u poseti Museo Storico Alfa Romeo u Arezeu, zdanju nedaleko od nekadašnjih Alfinih proizvodnih pogona i trenutnom administrativnom centru kompanije koja od 1910. godine neguje tradiciju strasti i sportskog duha.

Ceo fundus muzeja broji preko dvesta automobila i četiri stotine različitih motora, te je u Arezeu izložen samo izbor eksponata koji najbolje predstavlja nasleđe kompanije. Muzej je otvoren 1976. godine pod pokroviteljstvom Luiđija Fuzija, a danas kompletno modernizovan i rekonstruisan. Ljubaznošću osoblja muzeja, bili smo u prilici da dobijemo vođenu turu kroz slavnu istoriju Alfa Romea otelotvorenu u preko sedamdeset eksponata izloženih multimedijalnom prostoru podeljenom u tri velike tematske celine: ''Industrija'', ''Lepota'' i ''Brzina''.

 

wqwqss603.jpg

 

Već na samom ulasku u muzej, susreli smo se sa nekolicinom posebnih automobila, različitih prototipova iz pedesetih, šezdesetih i sedamdesetih godina među kojima se izdvajao Alfa Romeo Navajo, Bertoneov koncept nastao na jednoj od osamnaest šasija mistične Alfe 33 Stradale. Kao ključno poglavlje u modernoj istoriji brenda, uz Navajo je bio izložen i glineni model 8C kupea, najsekskluzivnijeg Alfa Romea napravljenog u 21. veku, ali i testni Stelvio i 4C koji je vozio krug oko Nirburgringa, Alfini trenutni tržišni aduti. Dalje, jedan od uvodnih odeljaka otkrivao je manje poznato poglavlje u istoriji Alfa Romea - avionske motore.

 

wqwqss602.jpg

 

Zatim, kao prva stanica i prvi deo stalne postavke, ušli smo u odeljak u kom su po hronološkom redu bili izloženi svi značajni modeli kompanije, počevši od najstarije sačuvane Alfe, modela 24HP, preko brzih predratnih automobila koji su započeli legendu o Alfi kao trkačkoj sili, te posleratnog perioda masovne proizvodnje koja je započela modelom 1900, pa do Alfa Romea 8C, najčistijeg izraza. Prvi deo kolekcije broji devetnaest automobila i predstavlja evoluciju brenda sa modelima kao što su Giulia, Montreal, Alfasud, Alfetta, 75 Evoluzione, 164 i 156 GTA, automobilima koji su od sedamdesetih godina do danas menjali identitet kompanije.

 

wqwqss601.jpg

 

Odeljak ''Bellezza'' bio je podeljen na četiri poglavlja među kojima je ono najimpresivnije bilo posvećeno majstorima oblikovanja karoserija, slavnim italijanskim radionicama koje su tokom decenija sarađivale sa Alfa Romeom. Revolucionarni prototipi bili su izloženi na jakom svetlu i raštrkani po prostoru, tako da su nam ostavili mogućnost da njihovu lepotu sagledamo u celosti, dajući im punu pažnju iz svih uglova. Najstariji automobil u ovom odeljku bio je neponovljivi 40-60HP Castagna Aerodinamica, automobil u obliku suze iz 1913. godine. Napravljen po želji grofa Marka Rikotija, ovaj unikatni automobil predstavlja jednu od prvih aerodinamičkih studija u istoriji automobilizma, a automobil koji se nalazi u muzeju verna je rekreacija originala koji nije odoleo zubu vremena. Po originalnim nacrtima, Alfa Romeo je tokom sedamdesetih godina napravio automobil od nule koristeći istu šasiju i služeći se istim tehnikama oblikovanja metala koje je pre više od jednog veka koristila Carrozzeria Castagna.

Nedaleko od njega stajao je 1900 C52 poznatiji kao Disco Volante, delo kuće Carrozzeria Touring koje je inspirisalo moderni rimejk na osnovi modela 8C Competizione. Dalje, kao delo Franka Skaljonea sa izrazito britanskim izgledom, tu je bila 2000 Sportiva rađena pod okriljem studija Bertone, ali najdramatičniji automobili nosili su šasiju pomenute 33 Stradale. Naime, ti eksponati su bili Đuđarov Alfa Romeo Iguana, te dve Pininfarina studije: Alfa Romeo P/33 Cuneo i mnogo poznatiji 33/2 Coupé Speciale. Konačno, tu je bila i Nuvola, retromoderna studija nastala u Centro Stile Alfa Romeo pod snažnim uticajem velikih majstora.

 

wqwqss600.jpg

 

Odeljak posvećen lepoti osvrnuo se i na predratne automobile, konkretno ekskluzivne 6C i 8C kupee nastale u saradnji sa Carrozzeria Touring. Ovi automobili predstavljali su sam vrhunac Alfine ponude i bili su namenjeni isključivo najbogatijem sloju tržišta - poznatim glumcima, muzičarima, bogatim naslednicima, kraljevima i industrijalcima. Primerci iz ovih ograničenih serija danas spadaju među najcenjenije Alfine automobile. U boji šampanjca, dugačka i impozantna, Alfa Romeo 6C 2500 SS Villa d'Este bila je jedna od najimpresivnih ekskluzivnih kupea svog doba, a u ovom delu postavke konkurencija lepotom joj je parirala Alfa Romeo 8C 2900. Staza nas je dalje vodila u filmsku sobu u kojoj su uz škripu guma i riku motora predstavljena retrospektiva Alfe u filmovima. Na kraju, ''Bellezza'' je zaključena produkcijskim modelima koji su slavili lepotu, jedan od osnovnih sastojaka Alfinog identiteta.

 

Autor teksta: Đorđe Sugaris
Autor fotografija: Miloš Nikodijević

 

kompletan tekst i više fotografija na - autoslavia.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://s98.photobucket.com/user/n1dza/Alfa/Alfa%20Romeo%20Museum/story

Moj story iz posete od pre par godina. Nadam se da photobucket može i dalje da prikaže čitav story.

Skrolujte točkićem nadesno, na kompu, ne znam kako radi sa telefona.

 

nidza001.png

n1dza 002.jpgn1dza 004.jpgn1dza 003.jpgn1dza 005.jpg

n1dza 006.jpgn1dza 007.jpgn1dza 009.jpgn1dza 008.jpg

n1dza 010.jpgn1dza 011.jpgn1dza 012.jpgn1dza 014.jpg

n1dza 013.jpgn1dza 015.jpgn1dza 016.jpgn1dza 017.jpgn1dza 018.jpg

n1dza 019.jpgn1dza 020.jpgn1dza 021.jpgn1dza 022.jpg

n1dza 023.jpgn1dza 024.jpgn1dza 025.jpgn1dza 026.jpg

n1dza 027.jpgn1dza 028.jpgn1dza 029.jpgn1dza 030.jpg

 

n1dza 031.jpgn1dza 032.jpgn1dza 033.jpgn1dza 034.jpg

n1dza 035.jpgn1dza 036.jpgn1dza 037.jpgn1dza 039.jpg

n1dza 038.jpgn1dza 040.jpgn1dza 041.jpgn1dza 042.jpg

n1dza 044.jpgn1dza 043.jpgn1dza 045.jpgn1dza 046.jpg

n1dza 047.jpgn1dza 048.jpgn1dza 049.jpgn1dza 050.jpgn1dza 051.jpg

n1dza 052.jpgn1dza 053.jpgn1dza 054.jpgn1dza 055.jpg

n1dza 056.jpgn1dza 057.jpgn1dza 058.jpgn1dza 059.jpg

n1dza 060.jpgn1dza 061.jpgn1dza 062.jpgn1dza 063.jpg

 

n1dza 064.jpgn1dza 065.jpgn1dza 066.jpgn1dza 067.jpg

n1dza 068.jpgn1dza 069.jpgn1dza 070.jpgn1dza 071.jpg

n1dza 072.jpgn1dza 073.jpgn1dza 074.jpgn1dza 076.jpg

n1dza 077.jpgn1dza 078.jpgn1dza 079.jpgn1dza 080.jpg

n1dza 081.jpgn1dza 082.jpgn1dza 083.jpgn1dza 084.jpg

n1dza 085.jpgn1dza 086.jpgn1dza 087.jpgn1dza 088.jpg

n1dza 089.jpgn1dza 090.jpgn1dza 091.jpgn1dza 092.jpg

n1dza 093.jpgn1dza 094.jpgn1dza 095.jpgn1dza 096.jpgn1dza 097.jpg

 

n1dza 100.jpgn1dza 101.jpgn1dza 102.jpgn1dza 103.jpg

n1dza 104.jpgn1dza 105.jpgn1dza 106.jpgn1dza 107.jpg

n1dza 108.jpgn1dza 109.jpgn1dza 110.jpgn1dza 111.jpg

n1dza 112.jpgn1dza 113.jpgn1dza 114.jpgn1dza 115.jpg

n1dza 116.jpgn1dza 117.jpgn1dza 118.jpgn1dza 119.jpg

n1dza 120.jpgn1dza 121.jpgn1dza 122.jpgn1dza 123.jpg

n1dza 125.jpgn1dza 126.jpgn1dza 127.jpgn1dza 128.jpg

n1dza 129.jpgn1dza 130.jpgn1dza 131.jpgn1dza 132.jpg

n1dza 133.jpgn1dza 134.jpgn1dza 135.jpgn1dza 136.jpg

n1dza 137.jpgn1dza 138.jpgn1dza 139.jpgn1dza 140.jpg

 

n1dza 141.jpgn1dza 142.jpgn1dza 143.jpgn1dza 144.jpg

n1dza 145.jpgn1dza 146.jpgn1dza 147.jpgn1dza 148.jpg

n1dza 149.jpgn1dza 150.jpgn1dza 151.jpgn1dza 152.jpg

n1dza 153.jpgn1dza 154.jpgn1dza 155.jpgn1dza 156.jpg

n1dza 157.jpgn1dza 158.jpgn1dza 159.jpgn1dza 160.jpg

n1dza 161.jpgn1dza 162.jpgn1dza 163.jpgn1dza 164.jpg

n1dza 165.jpgn1dza 166.jpgn1dza 167.jpgn1dza 168.jpg

n1dza 169.jpgn1dza 170.jpgn1dza 171.jpgn1dza 172.jpg

n1dza 200.jpgn1dza 201.jpgn1dza 202.jpgn1dza 203.jpg

n1dza 204.jpgn1dza 205.jpg

 

 

Edited by neshaoct
dodao fotografije

Share this post


Link to post
Share on other sites

shmee.jpg Shmee150 video: Muzej Alfa Romeo

 

Obišao je sve ono što svaki posetilac može da vidi, ali je dobio i specijalnu propusnicu da vidi deo Alfa Romeo istorije koji nije izložen za sve:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...