Jump to content
FAS Goran
gnr

Fiat Nuova Bravo 1.9 8v MJet - uporni problem sa diznama (''zapekle'' 7 puta?)

Recommended Posts

Pozdrav svima, novi sam na ovom forumu, posecivao sam ga dok sam sakupljao informacije o kolima a sada sam se i registrovao kako bih mogao da potrazim vasu pomoc vezano za problem koji cu vam sada izneti. Post ce biti malo poduzi ali i ujedno najkraci moguci s obzirom na problem koji me je zadesio i traje vec oko 2 meseca. Zeleo bih jos samo da se unapred zahvalim svima koji ce ovo procitati i imati zelju da pomognu nekim svojim savetom i iskustvom.

 

U pitanju je Fiat Bravo 2008 1.9 8V mjet a problem je sledeci: Stizem kuci i primetim da auto malo trese u kabini, kao da radi na 3 cilindra. Ugasim ga. Kada sam hteo ponovo da ga upalim, on nece da startuje, nece pa nece. Odem kod majstora, on poveze na dijagnostiku, ne prijavljuje ni jednu gresku. Kompresija i pritisak pumpe su u redu. Kaze ako upali na slepanje onda su dizne. Poslepamo ga i upali. Stignu polovne dizne, on namontira, auto upali, presli 10-15 km ugasili ga, on ponovo nece da upali. Vratili te dizne, stignu druge 4 polovne ubacili dizne, ista prica. Vratimo i te 4 dizne. Pumpu i moje stare dizne saljemo kod bosiste u  NS ( necu da imenujem) on cisti i remontuje pumpu i reparira dizne , stavlja im nove uloske. Montiramo to na kola i opet ista prica. Auto upali hladan, malo se vozi i kada se ugasi nece vise da upali. Vracamo dizne kod tog bosiste i on kaze da su sve 4 zapekle, no kao prihvati reklamaciju i odradi ih ponovo i kaze pazi sta sipas u kola. Montiramo i ponovo isti problem.  Saljemo kod drugog bosiste, covek javlja da su zapecene sve 4 ali da zna u cemu je problem i da ce da resi. Resi jednom, opet isti simptomi, resi drugi put OPET isto. Kaze da su oba puta bile zapecene kao na njima ima neka lepljiva masa . Svi pricaju da je lose gorivo.

 

To prosto ne mogu da prihvatim buduci da sipam na NIS-u i to uglavnom premijum evro dizel. Cela Srbija vozi na to gorivo a samo moja kola imaju problem, malo neverovatno.Ponovo da napomenem da dijagnostika nista ne prijavljuje i da kada se tek reparirane dizne namontiraju auto upali i svi parametri su u granicama. Kompresija je takodje odlicna. Majstori kazu da nema sta drugo da bude nego dizne a kada dizne ''zapeknu'' onda bosisti kazu da je uzrok lose gorivo. Inace rezervoar i dovodi, magistrala sve je to vec dva puta ocisceno iako ni prvi put nije bilo prljavo, rezervoar je bio cist kao suza ali smo ga svakao oprali. Filter goriva nov, i stari je bio cist kao nov. i tako se vrtimo u krug. Meni se cini da se mi sve vreme bavimo posledicama umesto uzrokom problema.

 

Dakle, ako bi neko mogao da mi kaze sta bi mogao da bude uzrok ''zapeknutih'' dizni a da nije gorivo u pitanju, jer ponovo kazem sipam iskljucivo na NIS-u uglavnom premijum evro dizel.

 Jos jednom hvala svima koji su uopste imali volje da procitaju ovaj post a kamoli da odgovore na njega.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skinuti tvoje dizne i probati na drugom istom autu a to uraditi sa diznama tog auta tj.staviti ih kod tebe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od toga mene i strah kod tog ultra mega dizela. Bas sam u skorije vreme cuo od majstora da se to ne sipa upravo zbog takvih problema. Sa druge strane, masa ljudi to koristi i nista.. Ovo sto ti pises je neverovatno. Kao da imas neku tecnost u sistemu za gorivo koja ne sme da bude tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam kakva smešta to treba da bude unutra da bi dizne istog trenutka zapekle. Pa na lož ulje da vozi mogao bi da pređe bar 1000km bez problema.

Mislim da si ovo dobro zaključio kada si rekao da se bavite posledicama a ne uzrokom. Jedino od rešenja može biti da auto pogleda drugi majstor.

 

Long shot ali može biti da je u pitanju neispravan senzor radilice. Kažeš da auto neće da upali kada je zagrejan, to je taj senzor.

Da li njegova neispravnost može da utiče na dizne, nisam siguran.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skinuti tvoje dizne i probati na drugom istom autu a to uraditi sa diznama tog auta tj.staviti ih kod tebe

 

Palo mi je to na pamet. Ali ko bi lud dao svoje ispravne dizne, ne bih to ni trazio od nekog. Dvoje razlicitih bosista radi te dizne, obojica su na nekom glasu, pa majku mu valjda ih dobro naprave.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nece niko to da ti ucini. Ja prvi ne bih. Nije sala to skidanje plus sto se tebi desava to sto se desava. Sta i tudje da riknu, onda moras 8 dizni da menjas, a ne ide coveku polovnu da stavljas, a nove..mislim, znas i sam :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A da istocis svo gorivo i sipas sa druge pumpe na pr eko...i promenis senzor radilice pa probas?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto da menja senzor radilice? On ne pali kad zapeknu dizne. Mislim, to mu je najlakse ali zbog njega sigurno nije ovaj problem oko dizni. Ja bi opet cistio ceo sistem i sipao obican ed sa neke druge pumpe pa da vidim. Ne ide mi u glavu sta drugo moze da bude problem osim goriva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvo, dobrodošao na forum. Valjalo bi da si došao nekim lepšim povodom, ali ok ima vremena ;) 

 

Drugo, kada pišeš veliki post onda nije loše malo ga razdvojiti kako bi malo olakšao čitanje drugima, kao što sam ga ja sada uredio ;) 

 

Treće, što se tiče samog problema, prvi i neodložni zadatak ti je da promeniš majstora. Kao što si i sam napisao, bavite se posledicom, a ne uzrokom. Ovde je očigledno uzrok najpre loš majstor, pa tek onda sve drugo. Smatram da je tvoje razmišljanje ispravno kada kažeš da valjda bošista zna šta radi. Što kažu u onom filmu - može da pogreši jednom, ali ne može 100x :) Takođe, priča o lošem gorivu je opet glupost. Opet isto što si rekao - toliko ljudi vozi bez problema (ili im se bar problem ne javlja posle 15km), a kod tebe baš 5x da pravi problem. 

 

Nisi opisao problem kada kažeš "neće da upali". Da li to znači da on sve odradi kako treba (upali sve lampicde koje treba na tabli, čuje se pumpa da zuiji itd) i onda samo vergla i neće. Da li to znači da na tabli izbacuje neku grešku/lampicu? Da li to znači da neće da vergla uopšte? 

 

Da li si probao sledeći scenario: 

 

- stavite nove/očišćene dizne i on radi 10-15km

- nakon toga neće da pali kako treba

- nakon toga ga ostaviš preko noći da stoji

- ponovo probaš da upališ

 

Ako je problem nastaje kada je vruć, a kada je hladan on upali i radi, onda svakako ne može biti problem do dizni... ako su dizne zapekle onda su one zepečene i na toplom i na hladnom ;) 

 

Dakle, promeni majstora u startu, pa onda lagano dalje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napiši kod kojih bošista si išao. Može i na PP, ako baš nećeš javno.

Ovo sve što si napisao deluje jako neverovatno, ali eto ipak se dešava

Share this post


Link to post
Share on other sites

:question:

Cela prica kao da nema veze uopste sa pumpom diznama isl. Da li je neki od tih bosista bio neko ko ima potpunu opremu za reparaciju i testiranje CR dizni i pumpe, kao na primer Vilic, jer ja jedino njega znam u NS da radi CR ako se nije do sad pojavio neko drugi.....

Imam isti motor kao i ti, i kazem ti da sanse za tako nesto da se dogodi su 1: 1000000. Isto sipam na NIsu ponekad i taj ultraD, to je samo standardni dizel sa aditivima...

Kolega gore je u pravu, obicno trba poceti od najbanalnijih stvari.... :ouch:

Share this post


Link to post
Share on other sites

A da istocis svo gorivo i sipas sa druge pumpe na pr eko...i promenis senzor radilice pa probas?

 

Gorivo smo menjali, NIS i Lukoil.

 

Sto se senzora tice jos ranije sam pitao majstora i kaze nije to. Kaze gledao je on to sve tamo i sve je u redu a da nesto nije u redu onda bi kompjuter to prijavio.

E sad, nedavno sam cuo neku teoriju a ona kaze , da mozda grejaci  ostanu ukljuceni iako se meni u kabini ugasi lampica. I da mozda ako stalno rade , ostanu usijani i kada  se auto ugasi zapeknu gorivo na diznama. Ima smisla.

Ali majstor kaze, da bi se to onda videlo na diznama, kaze promenile bi boju na krajevima. Ali sam mu rekao da ipak iskopca grejace sada kada opet stignu dizne. U svakom slucaju taj moj kompjuter nista ne prijavljuje. Pitam da nije do kompjutera da nesto brljavi, kaze nije, da brljavi pokazao bi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvo, dobrodošao na forum. Valjalo bi da si došao nekim lepšim povodom, ali ok ima vremena ;)

 

Drugo, kada pišeš veliki post onda nije loše malo ga razdvojiti kako bi malo olakšao čitanje drugima, kao što sam ga ja sada uredio ;)

 

Treće, što se tiče samog problema, prvi i neodložni zadatak ti je da promeniš majstora. Kao što si i sam napisao, bavite se posledicom, a ne uzrokom. Ovde je očigledno uzrok najpre loš majstor, pa tek onda sve drugo. Smatram da je tvoje razmišljanje ispravno kada kažeš da valjda bošista zna šta radi. Što kažu u onom filmu - može da pogreši jednom, ali ne može 100x :) Takođe, priča o lošem gorivu je opet glupost. Opet isto što si rekao - toliko ljudi vozi bez problema (ili im se bar problem ne javlja posle 15km), a kod tebe baš 5x da pravi problem. 

 

Nisi opisao problem kada kažeš "neće da upali". Da li to znači da on sve odradi kako treba (upali sve lampicde koje treba na tabli, čuje se pumpa da zuiji itd) i onda samo vergla i neće. Da li to znači da na tabli izbacuje neku grešku/lampicu? Da li to znači da neće da vergla uopšte? 

 

Da li si probao sledeći scenario: 

 

- stavite nove/očišćene dizne i on radi 10-15km

- nakon toga neće da pali kako treba

- nakon toga ga ostaviš preko noći da stoji

- ponovo probaš da upališ

 

Ako je problem nastaje kada je vruć, a kada je hladan on upali i radi, onda svakako ne može biti problem do dizni... ako su dizne zapekle onda su one zepečene i na toplom i na hladnom ;)

 

Dakle, promeni majstora u startu, pa onda lagano dalje...

Iskren da budem ovo mi je prvi forum na koji sam se ikada prijavio, tako da moram priznati da ta neka ''pravila'' ponasanja mi jos uvek nisu poznata, tako da hvala na sugestijama.

Ko zna, da sam dosao jos ranije nekim lepsim povodom mozda bi me ovaj problem i zaobisao :)

 

Sto se tice scenarija sve sto si napisao je tako.

Dakle, nove dizne, novo gorivo, cist rezervoar i dovodi, auto upali i moze da se vozi, mislim cak da bih ga mogao poterati i 200 km ali da ga ne ugasim.

Kada ga ugasim onda je gotovo. Sutradan opet nista. Dizne su zapekle i tu je kraj.

Sto se majstora tice, ovo je mi drugi majstor. Prvi mi je odmah vikao gorivo, gorivo pa sam odatle otisao.

Ovaj je zvao i Stojanova u NS za neki savet i misljenje i jos neke kolege ali ni njima nije jasno, a ni on sam ne veruje bosistima da je gorivo posto ga je on sam dva puta sipao nakon pranja rezervoara.

Pa da u gorivo sipam meda i da dodam malo abraziva duze bi dizne izdrzale :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam koliko je to moguce...

 

Recimo da ti ne radi senzor radilice i da kao hladan nece da upali.

Koliko dugo pokusavate da ga upalite tad kad nece da upali? Mozda tada nekako (ne znam zaista kako, nagadjam :) ) zapeknu dizne, ako je u pitanju silno verglanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo da ne ispadne na kraju da si se zamerio nekom pa ti sipa  nesto u rezervoar (secer npr.)

 

Kada je senzor radilice u pitanju, makar je tako meni bilo, gasio se kada je vruc i nije hteo da upali dok se ne ohladi. A ovde je suprotan problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo da ne ispadne na kraju da si se zamerio nekom pa ti sipa  nesto u rezervoar (secer npr.)

 

Tesko da moze to da se desi posto postoji brava na cepu rezervoara...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od toga mene i strah kod tog ultra mega dizela. Bas sam u skorije vreme cuo od majstora da se to ne sipa upravo zbog takvih problema. 

 

Price o losem NIS gorivu su obicna glupost, Ja peglam moju Ideju na NIS dizel, nije Ultra, vec koju godinu, sve je u najboljem redu.

Rusi su podigli kvalitet goriva na veliki nivo

 

Da su dizne zapečene, ne bi ga mogao nikako upaliti. To bi bio prvi korak logike odakle se kreće.

S kojom dijagnostikom si proveravao?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duzi post za duzi problem...

Stvarno zvuci kao da je secer, il Gremlini, ali posto kaze da sipas novo gorivo, onda verujem da nije to u pitanju.

 

Senzor radilice bih iskljucio kao uzrok, jer bi ga elektronika "videla" a i sam kazes da su dizne zapekle. I to dvojica boschista kazu dizne zapekle. Oce centrala da prebaci jednom, ali dva puta je dva puta... Dakle, dizne zapekle, zacepljene nekom masom. Mislim da se to sto ti zacepljuje dizne zove "sludge", za prevod ne pitaj, recimo ljiga.

 

Ko i kada ti je poslednji put radio redovan servis motora? Koje ulje je sipano? :zorro:

 

Ako nije secer iliti lose gorivo, vazduh mi tek malo verovatno zvuci, onda ti je nesto vec u motoru, moguce da je ulje, a ono ima (valjda tzv. sapunske) aditive koji ispiraju motor od naslaga sagorevanja. Znas one price nekih ljudi kako im ulje u motoru ostaje cisto i polse mnogo kilometara? E pa takvo ulje nije dobro, jer ne cisti od naslaga usled sagorevanja, mozda je kod tebe jednostavno lose motorno ulje koje ne cisti motor. Verovatno ces odmah da me demantujes kako je Selenija unutra...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja peglam na Nis gorivu verovatno mnogo vise od tebe a i nekad sam radio na pumpi kod njih tako da znam po malo i o kvalitetu goriva koje prodaju, i samo na Nis pumpama i sipam :) . Rekao sam za gorivo sa aditivima uopste, sa bilo koje pumpe, kao i da sam cuo za to. Takodje, ima i par kolega sa foruma koji su imali losa iskustva sa tim ed sa aditivima. Nista strasno ali negativna iskustva.

Edited by MS PK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dizne mogu da zapeknu samo i isključivo samo zbog onog što prolazi kroz njih. Znači, nikakvo ulje, vazduh, voda, grejači i ostale stvari ne dolaze u obzir.

Ako je nešto sipano u rezervoar što ne bi smelo da bude unutra, to je otklonjeno čišćenjem i sipanjem novog goriva.

Ovde je puno nelogičnosti i jedva čekam rešenje problema. Spremio sam semenke ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...