Jump to content
FAS Goran
Dante Bg

Izbor za najbolji motor godine

Recommended Posts

BMW pravi najbolji motor na svetu, trijumf 3-cilindraša

 

Ukupni pobednik u tradicionalnom izboru za najbolji motor godine u svetu je 1.5 litarski trocilindarski turbo-benzinac, koji pogoni hibridni BMW i8. Drugo mesto osvojio je pobednik iz 2014. godine, Fordov 1.0 EcoBoost, takođe sa 3 cilindra, koji je ujedno i najbolji motor u kategoriji do jednog litra zapremine.

 

216590395583cc8328309666004524_v4_big.jp

 

Može se reći da su na izboru za "Najbolji međunarodni motor 2015" dominirali agregati sa 3 cilindra, koji su odneli pobedu u tri kategorije. Ukupno najbolji motor 2015, BMW-ov benzinac, ugrađuje se u sportski hibrid i8, gde proizvodi 231 ks (170 kW) i 320 Nm. Uz pomoć elektromotora, BMW i8 raspolaže sa maksimalnom kombinovanom snagom od 362 ks (266 kW).

 

7760236035583ce49f16d1770374642_v4_big.j

 

Inače, bavarski proizvođač pobedio je u dve pojedinačne kategorije. Pomenuti trocilindraš najbolji je motor u klasi 1.4-1.8 l, dok je šestocilindrični 3.0 litarski TwinPower Turbo sa 431 ks (317 kW) i 550 Nm iz modela M3/M4, najbolji među pogonskim jedinicama zapremine 2.5-3-0 l.

 

1333375635583ce4a22d0f459612741_v4_big.j

 

Glasovima žirija sastavljenog od inženjera i eksperata u konstrukciji motora, za najbolju pogonsku jedinicu u kategoriji do 1.000 ccm, izabran je Fordov trocilindarski benzinac, 1.0 EcoBoost. U klasi motora od 1.0 do 1.4 l, pobedu je odneo 1.2 litarski turbo-benzinac francuskog Peugeot-Citroena, koji takođe ima 3 cilindra.

 

13531244015583ce4a42255461436011_v4_big.

 

Mercedesov četvorocilindrični 2.0 turbo-benzinac sa 360 ks (265 kW) i 450 Nm, koji pogoni modele A/CLA/GLA45 AMG, najbolji je motor u kategoriji 1.8-2.0 litar zapremine. U klasi motora između 2.0 i 2.5 litara, trijumfovao je Audijev 2.5 TFSI, petocilidraš sa 367 ks (270 kW) i 465 Nm, poznat iz novog RS3 Sportback.

 

17126483295583ce4a6461b949340172_v4_big.

 

Najbolji motor u kategoriji 3.0-4.0 l je McLarenov 3.8 litarski V8, koji obezbeđuje pogon najnovijoj generaciji superautomobila ovog proizvođača. Ferrari je pobedio u klasi motora čija je radna zapremina veća od 4 litara. Nagradu je odneo 4.5 litarski V8 koji pogoni modele kao što su 458 Italia i 458 Speciale. Ovaj motor ujedno je i najbolji u kategoriji agregata visokih performansi (Performance Engine). Ovogodišnji izbor nije mogao da prođe bez "zelenog" motora godine, gde je titulu očekivano poneo elektromotor koji pokreće Teslin Model S.

 

izvor - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dizeli su vec dovedeni do savrsenstva, nema gde dalje :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez obzira na pogonsko gorivo, ne kapiram po cemu mogu da budu najbolji turbo motori sa po 2-3klipa i sa 0,x cm3 :D To vise ni za reg. nije povoljno :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo ga expert,javio se :laughing:

Nego sta nam je sa .ik strucnjakom,vise veruje Axicu nego ovim cikama? :laughing: :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najboljih 10 motora 2017. po Wardsu

 

bmw%20eng.jpg

 

Po prvi put u 28 godina, V8 motor nije uspeo da se nađe na Wards listi najboljih agregata. Pobednici godišnjeg izbora za 10 najboljih motora u režiji Wardsa, objavljeni su za 2017. godinu. Slično kao i prethodnih godina, jedinice sa turbo punjačima dominiraju, a tu je i par hibrida i šestocilindraša. Što je vrlo neobično za američke standarde, nema nijednog V8 u prvih 10. Ovogodišnji pobednici:

 

  • 3.0 l Turbocharged DOHC I-6 (BMW M240i)
  • 1.5 l DOHC 4-cyl./Dual Motor EREV (Chevrolet Volt)
  • 3.6 l DOHC V-6/Dual Motor PHEV (Chrysler Pacifica Hybrid)
  • 2.3 l Turbocharged DOHC 4-cyl. (Ford Focus RS)
  • 2.0 l DOHC 4-cyl./Dual Motor HEV (Honda Accord Hybrid)
  • 1.4 l Turbocharged DOHC 4-cyl. (Hyundai Elantra Eco)
  • 3.0 l Turbocharged DOHC V-6 (Infiniti Q50)
  • 2.5 l Turbocharged DOHC 4-cyl. (Mazda CX-9)
  • 2.0 l Turbocharged DOHC 4-cyl. (Mercedes-Benz C300)
  • 2.0 l Turbo/Supercharged DOHC 4-cyl. (Volvo V60 Polestar)

 

''Proizvođači automobila smanjuju zapremine, dodaju turbo punjače i elektrifikuju pogon. To su ključne strategije savremene automobilske industrije, a nova lista samo to potvrđuje'', kaže viši direktor za sadržaj WardsAuta, Dru Vinter. Među pobednicima, treba izdvojiti Chrysler Pacificu Hybrid, sa potrošnjom od samo 2.8 litara benzina, uz 260 ks. Tu je i Ford Focus RS, sa novim 2.3-litarskim turbo četvorocilindrašem. Ovaj motor isporučuje 350 konja i 474 Nm. Urednici WardsAuta su analizirali 40 vozila u rasponu od dva meseca, da bi odabrali ''top ten'' među automobilima čija početna cena ne nadmašuje 62.000 dolara. Svaka pogonska jedinica je ocenjivana na osnovu snage, obrtnog momenta, komparativnih specifikacija, buke i potrošnje. Nakon 10 najboljih motora, Wards će objaviti i pobednike u konkurenciji najboljih enterijera, kao i 10 modela sa kojima su vozači najzadovoljniji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wards Auto proglasio 10 najboljih motora za 2018. Među njima ni jedan nemački

 

honda earth

 

Pred automobilskom industrijom je veliki izazov. U sledećih nekoliko decenija bi trebalo da kažemo zbogom motorima s unutrašnjim sagorevanjem i prihvatimo elektromotore. Ali to ne znači da su dobri stari benzinci i dizelaši spremni već sada da okače klipove o klin. Wards Auto već gotovo četvrt veka dodeljuje nagrade za najbolje motore godine. Na listi se svaki put nađe sve više kandidata, ali dok su u ranijim izdanjima značajan udeo činili motori manji od 2.0L zapremine, ove godine - nema nijednog. Umesto njih na listi su se našla čak dva električna i dva hibridna sklopa. Mnogo veće iznenađenje je da se lovorikama nije okitio ni jedan nemački motor. Iako je reč o američkom izboru za severnoameričko tržište, gde nema svih evropskih modela u prodaji, nemački proizvođači su svake godine dobijali bar dve nagrade. Takođe, Jaguar i Infiniti su jedini premium proizvođači koji su se našli na pobedničkom podijumu, pa se može reći da su ovogodišnji pobednici većinom velikoserijski modeli za mase.

 

Kompletnu listu osvajača Wardsove nagrade za najbolji motor 2018 godine možete da proučite u nastavku:

 

  •  150-kW Electric Propulsion System (Chevrolet Bolt EV)    
  •  3.6L Pentastar DOHC V-6/PHEV (Chrysler Pacifica Hybrid)    
  •  2.7L Twin Turbo DOHC V-6 (Ford F-150)    
  •  5.0L DOHC V-8 (Ford Mustang GT)  
  •  130-kW Fuel Cell/Electric Propulsion System (Honda Clarity)    
  •  2.0L VTEC Turbocharged DOHC 4-Cyl. (Honda Civic Type R)    
  •  3.0L Turbocharged DOHC V-6 (Infiniti Q50)    
  •  2.0L Turbocharged DOHC 4-Cyl. (Jaguar XF)  
  •  3.3L Turbocharged DOHC V-6 (Kia Stinger)    
  •  2.5L Atkinson DOHC 4-Cyl./HEV (Toyota Camry Hybrid)

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari osvojio nagradu za najbolji motor godine

 

ferrari v8.jpg

 

Prestižni izbor ''International Engine of the Year Awards'' je ponovo proglasio najbolje automobilske motore na svetu, a rang listu je sastavljalo čak 68 automobilskih novinara i cenjenih stručnjaka iz svih krajeva sveta.

Za najbolji motor je proglašen Ferrari 3.9 biturbo V8, koji se ugrađuje u Ferrari 488 GTB, Ferrari 488 Spider i Ferrari 488 Pista. U zavisnosti od modela ovaj 3.9 litarski motor razvija 670 ili 710KS kao i 760 ili 800 Nm.

 

  • U kategoriji motora zapremine manje od jednog litra najbolji je Volkswagenov 3-cilindraš.
  • U kategoriji motora zapremine 1.0 do 1.4 pobednik je 1.2 liatrski 3-cilindraš PSA Grupe.
  • U kategoriji motora zapremine 1.4 do 1.8 pobednik je BMW-ov 1.5 litarski 3-cilindraš.
  • U kategoriji motora zapremine 1.8 do 2.0 pobednik je 2.0 litarski Porscheov motor.
  • U kategoriji motora zapremine 2.0 do 2.5 pobednik je Audijev 2.5 litarski 5-cilindraš.
  • U kategoriji motora zapremine 2.5 do 3.0 pobednik je Porscheov 3.0 litarski 6-cilindraš.
  • U kategoriji motora zapremine 3.0 do 4.0 pobednik je Ferrarijev 3.9 biturbo V8.
  • U kategoriji motora zapremine veće od četiri litra pobednik je Ferrarijev 6.5 V12.
  • U kategoriji električnog pogonskog sklopa pobednik je Tesla.
  • U kategoriji najboljeg ''zelenog'' motora pobednik je Tesla.
  • U kategoriji najboljeg novog motora pobednik je Ferrarijev 6.5 litarski V12.
  • U kategoriji najboljeg sportskog motora pobednik je Ferrarijev 3.9 biturbo V8.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo su najbolji motori na svetu

 

192789-ferrari v8.jpg

 

Četvrtu godinu u nizu Ferrari je osvojio nagradu za najbolji motor godine

 

Opet je konkurenciju ''pomeo'' 3.9-litarski tvin-turbo V8, koji se ugrađuje u modele 488 GTB, 488 Spider i 488 Pista. Drugi je bio Jaguar Land Rover potpuno električni pogon iz modela I-Pace, a treći je bio Mercedes AMG 4.0-litarski biturbo V8 iz modela GT, GT S, GT C, GT R, S, C, E, G, GLC, Maybach S, Aston Martin Vantage i DB11. U konkurenciji su bili još Porscheov 2.5-litarski turbo iz 718 Boxster S i 718 Cayman S, Audijev 2,0-litarski četvorocilindarski TFSI te Fordov 1.0-litarski trocilindarski turbo-bezinac.

 

Najbolji motor u klasi do 150 KS je pomenuti Fordov trocilindraš koji dolazi u modelima Fiseta, Focus, C-Max, Mondeo, EcoSpot. Iza sebe je ostavio BMW 1.5-litarski trocilindarsi trubo-benzinac i PSA Peugeot Citroen 1.2-litarski trocilindarski turbo-agregat. U klasi 150-250 KS najbolji je Audijev 2.0-litarski TFSI, ispred BMW-ovog 2.0-litarskog tvin-turbo i Fordovog 1.5-litarskog trocilindarskog motora. U konkurenciji motora snage 250-350 KS je Porscheov 2.5-litarski agregat, koji je nadmašio BMW-ov 3.0-litarski šestak i Audijev 2.0-litarski TFSI. Kod motora 350-350 KS se istakao Jaguar Land Roverov električni motor, koji je iza sebe ostavio Porsche i BMW sa 3.0-litarskim šestacima. U klasi 450-550 KS najbolji je Mercedes AMG 4.0-litarski V8, koga prate Porscheov 4.0-litarski bokser i BMW M 3.0-litarski tvin-turbo. Ferrarijev šampion je bez konkurencije u klasi 550-650 KS, preko 650 KS i performansni motor, Jaguar Land Rover ima najbolji novi i električni motor, a BMW najbolji hibridni pogon sa 1.5-litarskim trocilindarskim elektrifikovanim benzincem iz modela i8.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audijev DTM motor proglašen za trkačku pogonsku jedinicu godine

 

199229-audi dtm.jpg

 

Audijev šampionski 2.0 TFSI agregat dominantan u DTM sezoni 2019, nije osvojio ''samo'' dvanaest trka i trostruku DTM krunu - vozačku, proizvođačku i timsku titulu - pomerajući rekorde u šampionatu. Na Svetskom simpozijumu motornog sporta u Londonu žiri je ovaj visoko efikasni dvolitarski turbo četvorocilindraš od 610 konja proglasio za ''Trkačku pogonsku jedinicu 2019. godine'', prenosi Serbiaring.

 

Motor je razvijen u Audi sportu, a zasluge za njegovo stvaranje pripadaju timu koji je predvodio Štefan Drajer. Projektovan po pravilima Klase 1 koja su u DTM-u na snagu stupila 2019. godine, to je najefikasniji i najmoćniji agregat koji je Audi u ovom takmičenju upotrebio od 1990. godine. Brendu iz Ingolštata on je doneo prednost od 582 poena u proizvođačkoj kategoriji šampionata, što je bodovna dominacija koju nijedna kuća nikada nije prikazala u nemačkoj premium turing seriji.

Svetski simpozijum motornog sporta svoja priznanja dodeljuje od 2005. godine, a Audiju i njegovim inženjerima dosad su dodeljene tri nagrade. Prvu je poneo Ulrih Barecki, proglašen za projektanta trkačkog motora godine upravo te 2005. Kao šef razvoja motora, on je ''potpisao'' V8 TFSI agregat koji je Audiju doneo petu pobedu na 24 časa Le Mana. Početkom 2014. godine Barecki je ponovo postao laureat kao stvaralac efikasnog V6 TDI motora Audija R18 e-tron Quattro koji je godinu dana ranije bio nepobediv u FIA Svetskom ''endurans'' prvenstvu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izabrani najbolji motori za 2020. godinu

 

199365-bmw motor.jpg

 

Kako prenosi B92, strani analitičari izabrali su najbolje motore koji će se naći u novim automobilima 2020. godine. Dizel agregati će i dalje imati veliku ulogu u industriji, dok će se dodatno razvijati hibridni sistemi.

 

Eksperti smatraju da je najbolji motor u modelu za 2020. godinu BMW-ov 3.0 I6 iz M340i sa 387 KS. Na drugoj poziciji je pogonska jedinica Chevrolet Corvette Stingrey 6.2-litarski motor sa 502 KS. Na trećem mestu je Fordov 2.3-litarski I4 turbo-benzinac sa 336 KS. Na listi se opet našao agregat FCA grupacije 3.6-litarski V6 Pentastar iz kamioneta Ram 1500 sa 309 KS i 365 Nm opremljen eTorque hibridnim sistemom sa 48-voltnim motor-generatorom. Što se tiče dizela, istakao se General Motorsov redni šestak 3.0-litarski Duramax sa 281 KS i 624 Nm koji će se naći u kamionetu GMC Sierra. Stručnjaci ističu i kvalitet Hondino 2.0-litarsko i-VTEC sa Atkinson ciklusom iz Accorda Hybrid sa 215 KS i 315 Nm. Tu je i Hyundaijev električni motor iz Kone Electric sa 204 KS i 395 Nm, kao i 1.6 T-GDI G4F turbo-benzinac iz Sonate. Svoje mesto na listi je našla i Nissanova 2.0 VC-Turbo jedinica iz Altime.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...