Jump to content
FAS Goran
gile smederevo

Fiat Punto mk.2 - zamena donjeg nosača motora (tzv. ''reketa'')

Recommended Posts

Ono sto mene ceka je upravo ovo. Posledica loseg nosaca je trzanje motora prilikom medjuubrzanja/ili usporavanja i prilikom kretanja iz mesta. Sve je objasnjeno u videu koji radi GDELTAG,  lik koji ima svoj kanal na Youtube o raznim temama oko auta, a najvise o odrzavanju Punta 1.2 16V. 

* deo kosta oko 2000din u zavisnosti gde se kupuje. Ja sam se odlucio za Febi Bilstein iz Euro auta za 2400 ako se dobro secam. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

budi jako oprezan sa ovim srafom koji ide kroz veliki gumeni deo, neretko se desava da je ili nenormalno stegnut ili zapekao i posledica je naravno pucanje, uzmi gedoru i na polugu lagano odvijaj zavijaj 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cuo sam da moze biti una grande zaebanzzione ako se ne vodi racuna. Lagano cu ja to. Malo WD, malo Jelen, malo gedora.... :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam menjao pre par meseci. Ne secam se marke ali uglavnom nista se nije desilo. I dalje kao da imam onaj stari. E sad majsyor mi kaze da je bolje kupiti polovan rrket fiatov na otpadu. Kaze taj je sigurno bolji od bilo kog novog. Interesuje me kako se to gleda recimo da li valja kad odem na otpad da mi ne podvale nesto. Unapred hvala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kojim magijama deo sa otpada koji je mozda pretumbao 80-90 ili 100 hiljada moze biti bolji od novog kvalitetnog dela iz prodavnice? I kako je moguce da neko poveruje u to? Kupio sam acron, medju jeftinijima je, sva 3 komada, gaze vec skoro 4 godine, 2 koja mogu da vidim cim otvorim haubu deluju kao potpuno novi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam menjao pre par meseci. Ne secam se marke ali uglavnom nista se nije desilo. I dalje kao da imam onaj stari. E sad majsyor mi kaze da je bolje kupiti polovan rrket fiatov na otpadu. Kaze taj je sigurno bolji od bilo kog novog. Interesuje me kako se to gleda recimo da li valja kad odem na otpad da mi ne podvale nesto. Unapred hvala

Pa, mozda treba da zamenis sva tri? Ja sam reket pregledao i zaista ima mnogo lufta, guma je sasusena i skamenjena, a i napukla na par mesta. Nisam siguran da mozes na otpadu da nadjes bolje od novog. 

Za ovaj Acron koga je Milutin spomenuo sam cuo da je solidan, ali i da da je Febi bolji, a da je cena za 500-600 din visa. Elem, sad se i ja razmisljam da sva 3 zamenim. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

istina je da kineski nosaci iako novi znaju da budu gori od vec propalih, jednostavno guma je premekana i motor radi vise nego sto treba, polovan "reket" je jako tesko naci a da je dobar, uglavnom oni i crkavaju prvi

 

sto se tice ostalih nosaca, oni i kad su pri kraju vizuelno deluju ok, ali provera se najbolje vrsi kad se skinu, ako na primer pogledamo levi tj vozacev nosac, on visi na sasiji i samim pritiskom odaje utisak da je sve ok, desavalo mi se bezbroj puta da prilikom demontaze on sse raspadne u dva dela,,,,,, desni nosac je naslonjen na sasiju i takodje moze da zavara, na HGT-u i JTD-u je on velika boljka i prilicno je skup a nije isti kao na 1.2 motorima

Edited by DRAGANCE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa nije neka usteda, polovan nemas ispod 10 eura dodaj jos 800 kinti i imas nov, gde moze polovan izakan koji je trpeo vibracije, toplotu i vlagu da bude bolji

Share this post


Link to post
Share on other sites

E ljudi koliko ukupno ima nosaca na JTDu?

 

Ja sam pre oko 50k zamenio gornji desni i taj reket, znam da ima jos onaj ispod akumulatora, sto drzi menjac. Da li ima jos neki?

 

Inace taj gornji desni je Acron i na oko deluje isto kao i kada je kupljen, nema nekih nenormalnih pomeranja. Ali zato mi se cini da je onaj na menjacu dezinterisan, a i taj reket verovatno nije u mnogo boljem stanju. Jel ima jos neki?

 

Simptomi su skakanje motora prilikom davanja i oduzimanja gasa...

 

Inace taj ispod akumulatora, sto je na Stilu najskuplji, za Punta u APu kosta 3200 din, reket je oko 2400, sto nije mnogo na svakih 50k km. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja imam osecaj da motor ide napred nazad. Trazim sada po netu, i nalazim da ima tri nosaca ukupno. Definitivno cu menjati taj ispod akumulatora i reket.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa nije neka usteda, polovan nemas ispod 10 eura dodaj jos 800 kinti i imas nov, gde moze polovan izakan koji je trpeo vibracije, toplotu i vlagu da bude bolji

I ovaj iz videa gore je kupio nosac za 18eur. E, sad sta on dobije za te pare, a sta mi? Postavicu mu pitanje od kog je proizvodjaca uzeo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja imam osecaj da motor ide napred nazad. Trazim sada po netu, i nalazim da ima tri nosaca ukupno. Definitivno cu menjati taj ispod akumulatora i reket.

 

milane, imas takodje 3 nosaca, raspored je identican kao na benzincima samo sto su nosaci malo drugaciji

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao sto sam i mislio, hvala Dragance!

Pomislio sam da mozda ima neku "pastetu" ispod, da se ne vidi. Ali jasno mi je, reket, gornji desni i levi ispod akumulatora. Fala vi ljudi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo bas pre koji dan kod mene na puntu je doslo vreme za zamenu donjeg nosaca menjaca (u daljem tekstu reket). Stari se skroz rasuo u parame i parcadi, bukvalno sa 2 prsta moze da se pomera ceo menjac levo desno. Za zamenu sam kupio novi AKRON, cena je bila 16 evra + dostava. Sto se tice procesa zamene, nema nikakve zajebancije jer taj vijak koji prolazi kroz veci deo reketa nosi masinski navoj, pa se stim u skladu sa njim i postupa. Bez obzira koliko je zapekao pazljivim rukovanjem neces ostetiti navoj a u pucanje ovog vijka iskreno sumnjam (ako je vijak fabricki, i ako nije namerno). Ako imate iskustva sa masinski navijenim vijcima ovo ce biti "piece of cake", ako nemate iskustva samo polako frtalj kruga napred pa isto toliko nazad, kad malo popusti pola kruga napred pa frtalj nazadi tako dok ne izadje, najvaznije je paziti da se ne pregreje, praviti pauze nakon svakog punog kruga, nije lose ni malo ga ohladiti WD sprejom.

 

Ono drugo, na sta bih zeleo da skrenem paznju, je da sam ranije vidjao po oglasima polovne, reparirane i "ojacane" rekete, za koje savetujem da se izbegavaju. Neko se dosetio pa nalio gumeni filament u unutrasnjost velikog kruga na polovnom reketu i to prodaje kao "ojacan". Naravno ovo je glupost - reket je fabricki dizajniran tako kako jeste sa razlogom i treba da se menja kad dotraje da bi se sacuvalo nesto drugo, mnogo bitnije, npr kvacilo, cija ce korpa popiti sve i jedan radijalni udarac koji bi normalan reket absorbovao jer to mu je to jedan od zadataka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugari, a kako proveriti kod 1.2 8v onaj drzac motora ispod akumulatora...i koji su uopste simptomi kad on ode...trese mi auto pri kretanju, donji drzac reket je nov, onaj gornji desni deluje ok ali ovaj ispod akomulatora ne mogu videti i oceniti, dal oce zbog njega da trese kad polazim...i koliko on cesto strada uopste...ili mi je ipak set kvacila u Qrcu... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poz drustvo, evo mene opet...nakon zamene seta kvacila jer je tresao auto pri kretanju prvom i u rikverc, zamenjen je set, ali evo malopre ja potpisao na jednom brzom startu, i meni pored slajfovanja guma sto sam i hteo, motor je jako zatresao culo se tuptuptup lupanje kao da je olabavljen motor pa udara, ja stanem pa ponovim, a ono opet, kao da tockovi poskakuju sve sam imao osecaj koliko se motor zatresao...jel moguce da mi je nov set kvacila los, ili presvahodno nadam se, drzac motora neki...menjan je reket pre nekoliko godina ali ga je mozda stari set kvacila rastresao, nego me zanimaju druga dva nosaca, mogu li biti uzrok ovog sto mi se dogodilo...znaci slajfuju gume, ostavi trag, to ok, ali motor ko da ce iskociti i tupi udarci visoko gore ne mogu oceniti gde, iza instrument table....takodje sam primetio kad krecem prvom bez dodavanja gasa,, samo pustajuci kvacilo, auto krece ali se motor stresa kao pri ovom slajfovanju samo manje, u tacki kad krene da krece kad kvacilo zagrize...jel moguce da mi je los set u pm, ili zamajac, ili nadam se neki od 3 nosaca, zbog cega sam i nasao ovu temu...hvala

Share this post


Link to post
Share on other sites

@strahinja987

Jesi li probao ovaj postupak iz prethodnog posta?

Moguće je da je nosač motora.

Pretpostavljam da ste prilikom zamene kvačila nasuli dovoljno ulja u menjač?

Već sam pisao kako mi je zakovao menjač na prošlom autu a imao je iste simptome.

Proveri nosače i zameni pohaban a ako i dalje bude tresao ja tipujem na menjač.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...