Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
neshaoct

24 sata Le Mana 2015.

Recommended Posts

83. trka izdržljivosti narednog vikenda

 

le%20mans.jpg

 
Koreni svetski čuvene trke vode do 1923. godine, kada je prvi put u Le Manu održano takmičenje pod nazivom ''Velika nagrada brzine i izdržljivosti''. 92 godine kasnije, 24 sata Le Mana je perfektan poligon za testiranje razvoja novih tehnologija, poput hibridnih automobila. Prateći svetske trendove razvoja svesti o očuvanju životne sredine, veliki proizvođači, poput Audija, Poršea, Tojote i Nisana, nadmeću se u tehnološkim inovacijama.

Za očekivati je da ovogodišnje izdanje trke 24 sata Le Mana bude fantastično i ostane upamćeno, jer spoj tehnologije i sporta donosi jedno od najuzbudljivijih takmičenja na programima Eurosporta. 13. godinu zaredom, Eurosport će direktno pratiti zbivanja u Le Manu, od priča iz pit lejna do kompletne trke, koja je na programu u subotu i nedelju 13. i 14. juna. Eurosport i Eurosport 2 nude u Evropi najbolju pokrivenost trke, a u susret 83. takmičenju u Francuskoj, od ponedeljka do četvrtka, ljubitelji trke biće u prilici da u 24-minutnoj uživo emisiji saznaju kako se timovi pripremaju i da čuju izjave aktera sa lica mesta. U epizodi 24 minuta Le Mana, koja je na programu u udarnom terminu u petak, gledaoci će biti svedoci poslednjih priprema za takmičenje, a našem voditelju na licu mesta pridružiće se ekskluzivni gosti.
Prošlogodišnji šampioni u Audiju R-18, Mark Fesler, Andre Loterer i Benoa Treluje, braniće titulu i na 83. izdanju trke u Le Manu. Čast Poršea braniće bivši vozač Formule 1, Mark Veber, koji je u timu sa Timom Bernardom i Brendonom Hartlijem, dok će u drugom Poršeu 919 biti Roman Duma, Nil Jani i Mark Lieb. Tojota ove godine nastupa sa samo dva vozila, dok će Nisnan GT-R LM Nismo, do krajnjih granica voziti Maks Čilton, takođe bivši vozač Formule 1.
 
Satnica
Slobodni trening.......................sreda      10.jun - 16.00H
Kvalifikacije 1.........................sreda       10.jun - 22.00H
Kvalifikacije 2.........................četvrtak    11.jun - 19.00H
Kvalifikacije 3.........................četvrtak    11.jun - 22.00H
Warm-Up...............................subota      13.jun - 09.00H
Trka.....................................subota       13.jun - 15.00H
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niko Hulkenberg trijumfovao na trci 24 sata Le Mana 

 

porsche%20le%20man.jpg

 
Kako prenosi Sport klub, nekadašnji vozač Formule 1 Niko Hulkenberg pobednik je tradicionalne trke Le Man 24 za 2015. godinu. On je vozeći za ekipu Poršea zajedno sa Erlom Bamberom i Nikom Tendijem, osvojio prvo mesto i prekinuo višegodišnju dominaciju Audija. Drugo mesto na najstarijoj sportskoj trci na svetu, osvojio je Australijanac Mark Veber, koji je delio auto sa Brendonom Hartlijem i Timom Berhardom. Aktuelni šampion Audi zauzeo je treće mesto. Posadu ovog tima činili su Andre Loterer, Benoa Treluje i Marsel Fesler.
 
Porsche prekinuo dominaciju Audija
U poslednjih 15 godina ekipa Audija pobeđivala je na čuvenoj trci ''24 sata Le Mana'' čak 13 puta. Uz dve pobede koje su ostvarili na uvodnim ovosezonskim 6-satnim trkama izdržljivosti na stazama Silverstone i Spa-Francorchamps, u Audiju su s velikim samopouzdanjem došli u Francusku, najavljujući svoju 14. pobedu u najprestižnijoj klasi LMP1. Međutim, u fabričkoj ekipi Porschea potrudili su se da pokvare planove Audija.
 
Iako Audi vodi u WEC šampionatu, to im na stazi la Sarthe nije pomoglo da ''zatvore'' najviše krugova i upišu 14. pobedu s kojom bi se ukupnim brojem pobeda u Le Manu još približili Porscheu koji je, do ovogodišnjeg 83. izdanja legendarne trke, u Le Manu bio najbrži i najsrećniji 16 puta. Već na kvalifikacijama se moglo videti koliko su LMP1 hibridni Porschei brzi ove godine, jer su u 24-satnu jurnjavu krenuli sa prve tri startne pozicije, ispred Audija i neočekivano sporih Toyota. Četvrta fabrička ekipa u klasi LMP1 hybrid skoro da i nije vredna pomena, jer su tri Nissana GT-R LM Nismo na kvalifikacijama i tokom same trke ostvarivala katastrofalna vremena kruga uz koja se, realno, nisu trebali ni prijavljivati u klasi LMP1. Od Nissana na premijernom pojavljivanju niko i nije očekivao čudo, ali su se, onim što su ponudili, prilično obrukali.
 
Prilično mirna trka, bez mnogo udesa i prekida ulaskom sigurnosnih automobila, protekla je u žestokoj borbi između Porschea i Audija, čiji su se automobili mnogo puta smenjivali na vodećoj poziciji. Vozači dve LMP1 Toyote vozili su se celo vreme u pozadini, gubeći oko 3 sekunde po krugu i čekajući na eventualnu grešku vozača nekoga iz nemačkih ekipa, što se na njihovu nesreću nije desilo. Pobeda u Le Manu za Toyotu tako i dalje ostaje neostvareni san.
Tempom koji su pokazali u duelu sa superbrzim i pouzdanim Porscheima, u Audiju su imali osnovu nadati se još jednom pobedničkom podijumu, ali ih je nekoliko grešaka vozača, tehničkih poteškoća i vanrednih odlazaka u boks ipak ostavilo u pozadini. Adekvatnom retro bojom na karoseriji Porschea sa startnim brojem 17, kojom se jasno aludira na model 917 s kojim je 1970. godine Porsche ostvario prvu pobedu u Le Manu, u nemačkoj kompaniji verovatno su unapred planirali da bi crveni 919 hybrid trebalo oda stvari 17. pobjedu.
Odlična simbolika boja i brojeva, ali na pobedničkom podijumu završio je beli Porsche sa startnim brojem 19. Vrednost 17. pobede Porschea u ovom slučaju dodatno podiže činjenica da su se iza upravljača 919-ice sa startnim brojem 19 smenjivali vozači Nico Hülkenberg, Earl Bamber i Nick Tandy koji nikada pre nisu vozili trku 24 sata Le Mana. Favorizovani crveni Porsche 919 hybrid stigao je do drugog mesta, a vozili su ga Timo Bernhard, Mark Webber i Brendon Hartley. Nakon mnogo problema do trećeg mesta na podijumu stigao je Audi R18 e-tron quattro sa startnim brojem 7 koji je vozio trenutno najiskusniji i najkvalitetniji trojac ekipe Audi Sport Team Joest (Marcel Fässler, André Lotterer i Benoit Tréluyer). Sreća im ovaj put nije bila naklonjena.
 
U ostalim klasama ubedljivo najuzbudljivije je bilo u klasi LM GTE Pro gde je fenomenalan vozački trojac jedine preostale fabričke Corvette C7R, jer je druga žestoko razbijena već na kvalifikacijama, uspeo da se odupre mnogobrojnim napadima vozača Aston Martina i Ferrarija. Uz karakterističan zvuk američkog motora, pobedu u klasi LM GTE Pro za ekipu Corvette Racing doneli su Oliver Gavin, Tommy Milner i Jordan Taylor.
Čast Ferrarija odbranjena je pobedom u ''amaterskoj'' klasi LM GTE Am. Iza upravljača Ferrarija 458 Italia, ekipe SMP Racing, najveći broj krugova napravili su Victor Shaytar, Andrea Bertolini i Aleksey Basov. Verovatno jedan od najsrećnijih nakon završetka ''trke svih trka'' je poznati holivudski glumac Patrick Dempsey, koji ipak više voli da bude profesionalni trkač. Zajedno sa Patrickom Longom i Marcom Seefriedom, u Porscheu 911 RSR, stigao je do izvanrednog drugog mesta u klasi LM GTE Am i toliko željenog podijuma u Le Manu koji im je prošle godine izmakao za dlaku. U tome im je mnogo pomogao i tragičar Paul Dalla Lana iza upravljača vodećeg Aston Martina koji je 45 minuta pre kraja trke završio u zidu izletanjem iz Ford krivine. Desetak minuta pre kraja ovogodišnjeg 24-satnog spektakla počela je kiša, ali svi su bili maksimalno oprezni u nastojanju da zadrže naporno stečene pozicije i u tome su uspeli. Neko je nekada rekao da kiša uvek prati ovu trku. Bez obzira na nju, u ekipi Porschea odavno nije bilo sunčanije.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...