Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
misosneza

Fiat Tempra 1.6 ie - vruć neće da upali na benzin

Recommended Posts

Fiat tempra 1.6 karavan, ugradjen sekvent plin, karburator monopoint, '96-to godiste.

 

Dok je hladan motor upali odlicno i na 2000 obrtaja prebaci na plin, tako moze da se vozi bez ikakvih problema, sve odlicno .. ali .... dok ga ne ugasim.

Nakon predjenih nekoliko km kada ga ugasim nece da upali, treba da se vergla jedno 20-ak puta na kratko, posle upali i sve radi normalno.

 

E sad, posto ne bih da verglam, ja u toku verglanja pritisnem i drzim duze dugme na onom za plin i upalim auto direktno na plin,pustim ga tako na plinu par sekundi, pa stisnem dugme i prebacim na brnzin , sve radi normalno. Mogu i da ga vozim na benzin bez problema. Cudan neki kvar.

 

Znaci, auto radi odlicno, ali ako vozim npr. 50 km i ugasim, ne mogu da ga upalim na benzin, vec upalim direktno na plin pa probam i prebacim na benzin a on posle radi i na benzinu i na plinu.

Otac i ja smo svasta pokusavali i probali. Videli smo da onda kada nece da upali, nema benzina u karburatoru, sipamo malo a on upali na kratko i ponovo nece dok ne sipamo jos malo .. pa onda nekad i upali i pocne da radi sve kako treba. Skidali smo pumpu u rezervoaru, neka guma sto je bila oko nje se bila sve raspala i izdrobila kao sljunak, ocistili smo, oprali i stavili drugu gumu, nasli smo jednu od wc solje koja odlicno odgovara i drzi pumpu u kucistu. Sad razmisljamo da nije neki rele od pumpe , koji je? gde je ?.. ili nesto drugo pa trazimo pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takvo ponasanje moze da bude karakteristicno za senzor temperature rashladne tecnosti ECT(engine coolant temperature), da daje pogresne informacije o temperaturi, pa da zbunjuje ECU. Najbolje odraditi dijagnostiku, zna se ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebalo bi da je iza, na usisnoj grani ili negdje u blizini.Pretezno je plavi konektor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znači posle "duže" vožnje na plin nema benzina...

Treba videti zašto pumpa ne drži pritisak.

Sumnjam na relej ili je problem u instalaciji samog gasnog uređaja kao na primer ventil /regulator benzina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nasao sam senzor temperature rashladne tecnosti, jeste na usisnoj grani i jeste plavi konektor. Narucicu drugi da stavim u svakom slucaju . Mada , probao sam da otkacim kabl sa tog senzora i auto upali na benzin, naravno dok je bio hladan motor ,  u garazi.  Sad ne znam, vratio sam kabl na senzor i ponovo upali bez neke razlike u radu. Kao da moze bez njega da radi, mozda je neispravan.

 

E sad clan Mijailovic P je takodje naveo logicne problema ali smo to sve ispregledali , pumpa drzi , ne da gorivu da se vrati u rezervoar . A auto nece da upali kad je vruc bez obzira da li je predhodno vozen na benzin ili na plin, znaci bez obzira na sta je vozen , kada se ugasi , nece da upali kao sto treba -prvo na benzin, pa na 200 obrtaja sam da prebaci na plin, vec ja moram da pritisnem dugme i verglam tako da tad pali direktno na plin , posle cega mogu da vratim na benzin i vozim , odnosno mogu da nastavim na plin da vozim. A mislimo da nije relej, jer cujemo kako cakne kad dam kontakt, takodje kad je hladan, cujemo da cakne i kad prebaci na plin i obrnuto .

 

Probacu ipak da zamenim taj senzor ECT, da vidim posle sta ce da se desava. Pozdrav i hvala Vam puno na predlozima ...

(jer znate i sami kad se nesto pokvari da je u najgorem trenutku, deci matura, sace upisi ,stanuju , cesto moram do bolnice u KV zbog majke, bas neki pritisci sa svih strana) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa sada ako nema promjene kada otkacis konektor sa davaca onda bi trebalo da je do njega ili bar simptom da konkretno sa tim senzorom nesto ne stima.Ako imas multimetar najbolje bi bilo da ga premjeris a mislim da za taj senzor otpor treba da bude 290-380 oma na 80c zagrijanosti motora.To ti je najjednostavnija solucija ili dijagnostika, da ne kupujes bzv...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam jos uvek nista uradio . Nije do tog senzora . Moguce da je pumpa u rezervoaru , zamenicu i nju . Jer tad kad nece da upali , upalim direktno na plin ( drzim dugme za plin dok verglam i sam prebaci ) , prebacim na benzin i odmah se ugasi , nema benzina u karburatoru i ne vidimo da uopste i dolazi benzin u karburator. Ali .. kada je hladan , onda hoce , upali bez problema. Videcu o cemu se radi i javicu ovde. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ispravna i pumpa u rezervoaru i stavljen nov senzor rashladne tecnosti , zamenjena membrana u karburatoru i dalje nista , sve isto ! Posle nekog neodredjenog vremena nece da upali na benzin.

Posle voznje ako stoji ugasen 5-6 sati upali bez problema , na 2000 obrtaja prebaci na plin i sve je normalno, pa i ako ga ugasim i za 5 do 10 min hoce da upali normalno. Ali ako posle neke duze voznje od 1h ugasim i za pola sata hocu ponovo da upalim onda nece . Neopisiv neki kvar ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...