Jump to content
FAS Goran
ata

Postoji li najbolje na svetu?

Recommended Posts

Volim da kazem - najbolje ne postoji ... da je nesto najbolje, drugo ne bi postojalo!!

 

Na primeru kola, nema najboljeg auta, jer da je on najbolji, drugi se ne bi prodavali.

 

Funkcionisalo je to... i isla mi je ta logika, sve dok mi nedavno jedan klinac nije rasturio koncepciju kad me je zapitao: "А kako se u to uklapa Novak Djokovic? ...on je najbolji, a ostali postoje?". Šta odgovoriti? Da to ne važi za sport... da je trenutno on najbolji i da će doći neko bolji i od njega? Po toj logici mogao bi da postoji najbolji auto na svetu - trenutno... a da će na njegovo mesto doći neki drugi? Kako organizovati objektivno takmičenje za nešto najbolje? U tom slučaju, koji je bi bio najbolji auto... onaj koji nabrže ide, ili onaj koji najmanje troši, ili onaj koji ima najveći prtljažnik?  ... paralela je u tenisu - najbrži servis, najbrže dobijeni meč... al opet postoji samo jedan...

 

Baš filozofiram... al jos uvek ne mogu da smislim odgovor na preformulisano pitanje - zbog čega je npr. u tenisu moguće imati najboljeg, a npr. u kolima nije moguće?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa zato što je tenis sport, teži se ka pobedi, osvojiti sve i pobediti sve protivnike itd. Postoji samo jedan cilj. I dosta više sa Đovakom :p

A kod automobila nije tako, lupam, bugati vejron je najbrži ali mogu da se prevezu 2 osobe i troši ko tenk. Dačija logan 1.4 je jeftina, pouzdana, može da se mete plin i vozi jeftino, ali je lenja, neudobno i nadasve ružna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A u čemu je Đoković najbolji?

U kontrolisanim uslovima udaranja loptice tako da završi u polju preko mreže i da istu lopticu protivnik ne vrati. I najbojli je od onih koji učestvuju.

 

Isto kao da nas trojica dovezemo kola i kažemo da je kriterijum poređenja koji će najviše da pređe vožnjom 160km/h po kiši i sa upaljenim levim migavcem i otvorenim desnim prozorom. I onda mi npr proglasimo da je Markov auto najbojli jer je u onome što merimo pokazao najbolje rezultate od svih kandidata. A to da li postoji bolji auto od Markovog nas ne zanima.

Po meni je to taj princip :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko ja shvatam - stvar je u tome da se negde mogu dogovoriti oko pravila i kriterijuma, a negde ne... Ne samo kod tenisa, vec i u fudbalu, kosarci... kod svih sprortova postoje neka pravila... a u skoro svim ostalim oblastima zivota ne postoje... zasto?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnogi su ga juce videli prvi put ... ranije sam dolazio sa Jankovicem, a jednom prilikom kad sam bio kod intera bilo je nesto malo ljudi :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Baš filozofiram... al jos uvek ne mogu da smislim odgovor na preformulisano pitanje - zbog čega je npr. u tenisu moguće imati najboljeg, a npr. u kolima nije moguće?

 

Zato sto je sistem tako smisljen. I tako je bilo od pamtiveka. U staroj Grckoj ljudi su se bavili sportom zbog fizickog zdravlja, odatle floskula "u zdravom telu zdrav duh", Rimljani su uveli (cini mi se) zabavu za mase (druga floskula "dajte ljudima hleba i igara") jer su narodne mase trebale da budu kontrolisane. U sustini danasnji sistem mnogo se oslanja na rimske osnove, kontrola mase, kontrola sveta s tim sto se uredjenje promenilo, a mozda i nije. Termin rob je tematski promenjen, ali sta se smatra u danasnje doba robom? Osoba koja ne moze da promeni svoj polozaj, a to moze da znaci vise stvari, nemogucnost promene nisko placenog posla, ili uzimanje kredita za stan na 30 godina bez mogucnosti ranije otplate.

Da se vratimo na sport i kola. Sport je poslednjih 100 godina postao zanimanje a i biznis. Svaki sport je skup pravila sta mora da zadovolji da bi rezultat bio validan. tako i kod kola, moraju da budu homologizovana, da zadovoljavaju neka pravila. U sportu je rezultat skup pravila koja se postuju i umeca sportiste. Kako preneti to na kola? Pravila su tu, tu je i umece, kvalitet izrade, dizajn. Pa sta je drugacije? Pa pored klasa automobila (a mozemo da kazemo i najbolji auto u klasi) kupci su ti koji odlucuju sta ce da kupe a ne neka asocijacija koja daje godisnje rezultate po raznim kriterijumima koji je najbolji automobil godine. Kupci se vrlo cesto svesno dovode u zabludu sta da kupe, pa pored toga da omase klasu automobila omase i zbog laznih informacija i marku. Recimo, kod nas je dosta uobicajeno da se kaze da se VW automobili ne kvare ili da su delovi za VW jeftini pa samim tim ljudi su dovedeni u zabludu da je najblje da kupe, pogodicete, Golfa. U auto industriji marketing je veoma bitan pa samim tim citat Henri Forda ima za ovu temu i vise nego veliko znacenje, citiracu ga na engleskom:

 

http://agadugu.blogspot.ru/2010/07/quote-by-henry-ford-marketing-like.html

 

Marketing ne znaci samo placene reklame, nego i placeni frizirani testovi u auto casopisima a sada i na auto web sajtovima.

 

Sve zarad novca i zarade.

 

A ovde paralela sa sportom staje. Novak Djokovic ne mora da placa reklame, on je prvi pa prvi. Mogu Federer, Marej i Nadal da ga u medijima pljuju, ali lista je ta koja je zvanicna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Baš filozofiram... al jos uvek ne mogu da smislim odgovor na preformulisano pitanje - zbog čega je npr. u tenisu moguće imati najboljeg, a npr. u kolima nije moguće?

 

Zato sto je sistem tako smisljen. I tako je bilo od pamtiveka. U staroj Grckoj ljudi su se bavili sportom zbog fizickog zdravlja, odatle floskula "u zdravom telu zdrav duh", Rimljani su uveli (cini mi se) zabavu za mase (druga floskula "dajte ljudima hleba i igara") jer su narodne mase trebale da budu kontrolisane. U sustini danasnji sistem mnogo se oslanja na rimske osnove, kontrola mase, kontrola sveta s tim sto se uredjenje promenilo, a mozda i nije. Termin rob je tematski promenjen, ali sta se smatra u danasnje doba robom? Osoba koja ne moze da promeni svoj polozaj, a to moze da znaci vise stvari, nemogucnost promene nisko placenog posla, ili uzimanje kredita za stan na 30 godina bez mogucnosti ranije otplate.

 

Da se vratimo na sport i kola. Sport je poslednjih 100 godina postao zanimanje a i biznis. Svaki sport je skup pravila sta mora da zadovolji da bi rezultat bio validan. tako i kod kola, moraju da budu homologizovana, da zadovoljavaju neka pravila. U sportu je rezultat skup pravila koja se postuju i umeca sportiste. Kako preneti to na kola? Pravila su tu, tu je i umece, kvalitet izrade, dizajn. Pa sta je drugacije? Pa pored klasa automobila (a mozemo da kazemo i najbolji auto u klasi) kupci su ti koji odlucuju sta ce da kupe a ne neka asocijacija koja daje godisnje rezultate po raznim kriterijumima koji je najbolji automobil godine. Kupci se vrlo cesto svesno dovode u zabludu sta da kupe, pa pored toga da omase klasu automobila omase i zbog laznih informacija i marku. Recimo, kod nas je dosta uobicajeno da se kaze da se VW automobili ne kvare ili da su delovi za VW jeftini pa samim tim ljudi su dovedeni u zabludu da je najblje da kupe, pogodicete, Golfa. U auto industriji marketing je veoma bitan pa samim tim citat Henri Forda ima za ovu temu i vise nego veliko znacenje, citiracu ga na engleskom:

 

http://agadugu.blogspot.ru/2010/07/quote-by-henry-ford-marketing-like.html

 

Marketing ne znaci samo placene reklame, nego i placeni frizirani testovi u auto casopisima a sada i na auto web sajtovima.

 

Sve zarad novca i zarade.

 

A ovde paralela sa sportom staje. Novak Djokovic ne mora da placa reklame, on je prvi pa prvi. Mogu Federer, Marej i Nadal da ga u medijima pljuju, ali lista je ta koja je zvanicna.

 

 

 

Da, mozda je ovo odgovor na moje pitanje - "sistem je tako smisljen!" Naravno da smo mi "mali" da menjamo bilo kakav sistem, a pogotovo ovakav, ali treba ga razumeti "da bi se bolje borio protiv njega", i njegovih laznih vrednosti. Sta je sistem? Zamisljena pravila koja namecu lazne vrednosti. Hleba i igara - upravo tako - tacno!!

 

Laznih vrednosti, jer su one nametnute radi ekonomske koristi... Industrijski dizajn je moda diktirana ekonomskim interesima, zar ne? Marketing nas "nagovara" da trosimo vise, kupujemo cesce... stavljamo nekome ko je vec dovoljno bogat jos vise novca u dzepove... Zbog cega je Bill Gates najbogatiji covek na svetu? Pa zbog toga sto dobro oglasi jaje... s tom razlikom sto je njegovo sareno jaje los proizvod, koji najavljuje kao najbolje na svetu... a ono u sredini - mucak... Kada izadje nova verzija, sta prvo Bill ("Racun") kaze - "Bice pouzdaniji od prethodnog"... pa sam nam je vec sve rekao - ceo kljuc svoga uspeha - "skupo prodati los proizvod", samo treba razmisljati... E to je pravi primer za goli qrac... mada mozemo ih navesti u svim oblastima, ali zar nije ponizavajuce za razum da najbogatiji covek nikako nije to zbog toga sto je napravio nesto dobro, vec samo nesto lose... Al dobro zna da kokodace!

Usput, Ford je kod nas dosta citiran po drugoj osnovi, kada je rekao da su "najbolja kola - nova"... pa se moze doci do zakljucka da je bio realan covek, ali malo ljudi zna da je bio i pristalica Nacizma... a pokretne trake je smislio upravo zbog toga da bi jos vise iskoristio radnike i naterao ih da rade efikasnije.

 

 

Moguce je naci prave vrednosti u svim oblastima, ne samo u sportu, ne u svakom sportu i ne svaki sportista... Zbog toga i cenim Novaka Djokovica, vise nego mnoge ostale ljude,  jer na primer, pored uspeha nije digao nos u nebo i zaboravio svoju naciju (ne drzavu, da se ne bi neko zakacio), niti je nesto ruzno rekao o nama... a mogao je naci brojna opravdanja - npr. kako od obaveza ne moze. A doprineo je da se o Srbima ponovo govori ne samo po losem... Nije rekao kao jedan od bivsih srpskih politicara "Srbi su lud narod". Nazalost ni on nije vise ono sto je nekad bio, ali sta cemo... drugi su se mnogo ranije vec pokvarili... Nije ni on samaricanin, i on to radi zbog sebe, ono sto daje drugima i odvaja za druge je zanemarljiv deo njegovih prihoda, ali on makar daje drugima - i materijalno i moralno, i emotivno... a drugi to ne rade... kao u onom vicu: "Druze Tito ti si krao, ali si i drugima dao... ovi kradu, nikome ne dadu..." Niko nije idealan, ali se neko trudi da bude dobar, a nekoga bas briga...

 

 

Moracu da prosirim pitanje - sad ih je vise: Gde su prave vrednosti? Sta vredi, a sta ne? Sta je najbolje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za svaku situaciju zna da postoji nesto sto je najbolje. Najbolja kamera za portret, za panoramu, najbolja klopa, najbolji auto za trke, za drag, za drift.. Ali posto je sve relativno, tako je i svakom najbolje nesto drugo. Neko voli ovakvu panoramu, neko onakvu, neko voli auto koji brze poteze i manji top speed ima, neko zadnju vucu itd itd.. Najbolji racunar za mene i za nekog ko voli da igra igrice sigurno nije ista stvar. Neko voli jedan sistem neko drugi. Najbolje felne za mene i za coveka koji ima familiju i nece da se trucka sigurno nisu ista stvar. Ja sam trenutno esteta u tom pogledu, ali prakticno sigurno nisam najbolje birao :D

 

Za svaki kriterijum situaciju i svakog coveka mislim da postoji najbolje, ali nikada se ne bih slozio da postoji nesto sto moze da se klasifikuje kao najbolje za sve.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...