Jump to content
FAS Euroauto Goran
N.N.

Jeep Compass/Patriot

Recommended Posts

Vrele Gume test: Jeep Compass 1.6 Multijet/120 4x2 Limited

 

jeep compass vg.jpg

 

Nakon Renegade, Jeep uvodi pojačenje u segment kompaktnih SUV. Potpuno novi Compass, za razliku od predhodnog, ovoga puta ima sve neophodne atribute da se ravnopravno uključi u tržišnu utakmicu.

Sećate li se Jeepa Compass iz 2006. godine? Ne! Ništa neobično, niste jedini, jer je ovaj model prošao potpuno nezapaženo na Starom kontinentu, pa ukoliko hoćete i na domaćem, severnomaričkom tržištu. Tek nakon preuzimanja grupacije Chrysler od strane Fiata, 2009. godine, italijanski inženjeri i dizajneri su izvršili brojne modifikacije, te je ''Compass faza 2'', lansirana 2011. godine koliko-toliko uspela da izađe iz anonimnosti. Ipak takve brzinske, a prilično neubedljive estetske i tehničke modifikacije su se nakon čitave decenije postojanja jednostavno ''izlizale''.

 

compass_501.jpg

 

Najviše zbog svega gore navedenog, eto stiže nam, kažem konačno i novi Compass koji donosi prepoznatljive stilske elemente prestižnog Grand Cherokee. Na prvi pogled, posebno gledano spreda, lako ih je zameniti, do te mere da sam se dvoumio da kao naslov stavim ''Small Grand Cherokee''. Konstatacija se posebno odnosi na završni nivo Limited (voženi), sa hromiranim okvirima ''bubrega'', dok je terenski model Trailhawk, poprimio agresivniji izgled i modifikovane branike, kako bi se što lakše penjala po drveću. Naravano da preterujem, no iako u segmentu pojedini konkurenti ni ne pomišljaju da ponude integralnu transmisiju, Jeep ne bi bio to što je kada bi samo imitirao jedan pomodarski SUV. Ozbiljni off-road kapaciteti se dakle podrazumevaju, kao i što se podrazumeva ''civilna'' verzija, sa samo prednjom vučom i slabijim agreagatima. Jer komercijalni uspeh obavezuje, nakon veoma dobrog prijema Renegade, Jeep ima uzlaznu dinamiku razvoja.

 

compass_2.jpg

 

Compass uskače u slobodan prostor između Renegade (4.26 m) i Cherokee (4.62 m), koji će isto tako do kraja godine dobiti naslednika. Naš Compass nalazi se znači u srcu ponude, ali je sa 4.39 m inferiorniji od većine konkurenata (10 cm manje od VW Tiguan). Jer platforma na kojoj je postavljen potiče od mlađeg brata Renegade, sa tim da je ovde produžena za 8 cm, kako bi se dobilo na unutrašnjem prostoru. Za rezultat imamo vizuelno veoma dopadljiv SUV, prepoznatljiv na prvi pogled, sa već spomenutom prednjom rešetkom sa sedam hromiranih proreza, na sjajnoj crnoj pozadini. Tu su i tradicionalni trapezoidni lukovi blatobrana, zaštićeni crnom mat plastikom. Iz profila gledano do izražaja dolazi masivna hromirana lajsna pri vrhu vozila, nešto u Opel stilu (Adam i Crosslend X), koja se nastavlja i na peta vrata. Na njima je prilično orginalna svetlosna grupa, pokrivena zaštitnom providnom plastikom, koja se iz nekog neobjašnjivog razloga maglila sa samo leve strane!?

 

compass_502.jpg

 

Jedno je sigurno ''žabari'', kako smo kao momci nazivali Italijane, oduvek su imali istančani osećaj za lepo. Šik eneterijer ovog Compassa samo potvđuje da znaju, kada hoće, kako impresionirati zainteresovane kupce. Znam, znam, ovde se radi se o najvišem završnom nivou Limited, dok je enterijer sa belom kožom izuzetno osetljiv, maltene zabranjen za decu nižeg uzrasta. 

 

compass_503.jpg

 

Unutrašnjošću dominira naglašen ekran od 8.4 inča (7 inča u serijskoj opremi) sa kojim su upareni otvori za vazduh. I instrument tabla pokazuje izvesne sličnosti sa starijom braćom, dva klasična instrumenta (obrtomer i brzinomer) su blago uzdignuta, dok je u pozadini ''egzotičan'' ekran od 7 inča, za putni računar (podloga je karta sveta, sa nekoliko orginalnih grafika). Nažalost sve je prekriveno providnom plastikom koja reflektuje odsjaj i stvara senke, što se jasno može zapaziti i na fotografijama. A kad smo već kod plastike, sasvim je zadovoljavajućeg kvaliteta, mekana na čitavom gornjem delu konzole. Iskreno rečeno, sve deluje lepo i elegantno, ali ukoliko se zanemari ime proizvođača na upravljaču, sa obručem debljine dečije ruke, ništa ne kazuje da smo u jednom Jeepu. Mislim na nekakve rukohvate, kao što je to recimo slučaju u Renegade (ispred suvozača), zgodne za pridržati se kada se napusti asfalt.

 

compass_4.jpg

 

Maločas smo spomenuli i prednja sedišta, u estetskom smislu neodoljiva, no u njima nije sve tako savršeno kako izgledaju. Ok, u našem slučaju poseduju sva moguća električna podešavanja, ali sedalni deo kratak, dok su bočna ojačanja nedovoljna za potrebe koje se javljaju prilikom temperamentnije vožnje. Zasmetalo mi je i što je lumbarni deo previše ispupčen, bez mogućnosti da se smanji podešavanjem. Ipak nije sve za kritiku, naslon za glavu je savršen. Osim što je odlično oblikovan, uvek je u kontaktu sa glavom, bez obzira na nagib naslona. Ergonomija komandi je više manje OK, sa tim da su za klimu i grejanje smeštene prenisko, i da se previše često mora pipkati po ekranu, kako bi se pronašla željena funkcija. Primera radi, grejači za sedišta i upravljač sami se uključe ukoliko je hladno (ali se ne isključuju automatski i greju kao ludi), te sam morao istrpeti tridesetak kilometara vožnje, pre nego što sam se zaustavio i pronašao način da ih isključim. Iako nemam ništa protiv ekrana ni moderne tehnologije, niko me ne može ubediti kako su pojedini mehanički prekidači prevaziđeni!

 

compass_504.jpg

 

Paradoksalno, na upravljaču ih ima i previše, ukupno 23 tastera, računajući i ''nevidljive'' na poleđini istog (Fiatova škola). Ima tu još nekoliko nelogičnosti koje nerviraju, posebno ukoliko ste u žurbi. Motor se recimo startuje pritiskom na dugme, no prst je neophodno zadržati sve dok se ne pokrene (više sekundi), a zatim istim otpustiti električnu ručnu kočnicu, bez da ste zaboravili pritisnuti papučicu nožne kočnice. Koliko li sam puta morao sve ponoviti iz početka, i zapitati se čemu sve to? Ili je ručna kočnica automatska, tj. sama se spopusti po polasku (slučaj kod većine konkurenata), ili neka ostave mehaničku. Sa druge strane, pohvalno je što se samostalno aktivira čim se otvore vozačeva vrata, bez obzira da li je motor u leru ili ugašen. Sa prednjih sedišta prelazim na zadnje, gde sam zaista prijatno iznenađen raspoloživim prostorom za kolena, posebno uzevši u obzir spoljašnje dimenzije. 

 

compass_5.jpg

 

Dobro, srednje sedište nikada i nigde nije bilo predviđeno za duža putovanja, zgodnije je oboriti ga, kada služi kao oslonac za laktove i držač za limenke. Lepo, leo, samo se kroz tu ''rupu'' vidi unutrašnjost prtljažnika, u Jeepu su ipak mogli staviti nekavu zaštitnu plastiku. A možda je ovako i zgodnije za ubaciti vodovodne cevi ili možd askije. Dva spoljašnja sedišta su lepo profilisana i udobna. Ogromni panoramik krov sa električnom komandom (dakle otvara se), ne oduzima previše prostora za glave. Pri dnu, kod stopala, pronašli smo praktičnu utičnicu od 220V i jedan USB priključak (zašto ne dva?). A kako na kraju neko mora i da plati. 

 

compass_6.jpg compass_507.jpg

 

Zapremina prtljažnika od 368 se odnosi na ''stanje'' sa policom podignutom na gornji nivo, kako bi se obaranjem naslona dobila ravna površina. Prorezi za točkove su izraženi, a u desnom je smešten bas zvučnik, čuvene marke Beats (kvalitet zvuka za svaku pohvalu). Peta vrata su potpomognuta električnom asistencijom, a kada poželite da ih zatvorite, ne tražite dugme na njima. Smešteno je sa leve strane prtljaznika, kako sićušne dame i deca ne bi morali da se protežu na prste.

 

compass_7.jpg

 

Lele, lele što je bučan, rekoh sam sebi nakon starta 1.6 MultiJet agregata, najslabijeg dizela u ponudi. Dobro, šta je tu čudno, to smo znali i od ranije, kao i da će se stišati sa porastom radne temperature. Poreklom iz Fijata, kao i 2.0 MultiJet od 140 i 170 KS, ovaj motor ima najveći obrtni moment u klasi (320 Nm), što mu i te kako dobro dođe da povuče 1.5 tona teški Compass. Tek da se zna, ne može biti u sprezi sa integralnim pogonom, kao i slabiji benzinski 1.4 MultiAir/140, mora se zadovoljiti samo prednjom vučom i šestostepenim ručnim menjačem. Svi ostali, gde spada spomenuti dvolitarski dizel i snažniji benzinski 1.4 MultiAir/170 KS, ponuđeni su sa 4x4 pogonom i devetostepenim automatskim menjačem.

 

Verovatno najbolje terenske sposobnosti u klasi omogućavaju dva napredna, inteligentna sistema stalnog pogona 4×4: Jeep Active Drive i Jeep Active Drive Low, koji mogu da šalju i do 100 % dostupnog obrtnog momenta na bilo koji točak kada za to postoji potreba. I sistem Jeep Active Drive i Active Drive Low 4×4 obuhvataju sistem Jeep Selec-Terrain koji pruža do pet režima voznje; auto, sneg, pesak i blato, uz ekskluzivni režim Rock (kamenita podloga) na modelu Trailhawk. Svi modeli 4×4 Compass takođe poseduju funkciju ''4WD Lock'', koja trajno zaključava pogon 4×4 i vozač je može aktivirati pomoću posebnog dugmeta na komandama sistema Selec-Terrain. Za još veće terenske mogućnosti, potvrđene oznakom ''Trail Rated'', Selec-Terrain na modelima Trailhawk uključuje sistem kontrole brzine (Selec-Speed Control) sa kontrolom spuštanja (Hill-descent Control). Najveći napadni ugao iznosi kod istog 30°, prelomni ugao 24.4° a izlazni čak 33.6°. Verujem da ćete nakon svega navedenog reči, izem ti taj tvoj Jeep Peki ako je samo za asfalt, ali konkurenti voženom Compassu biće uglavnom SUV sa samo prednjom vučom. Uostalom nije baš samo za asfalt, mogu da prođu i zemljani, ne preterano blatnjavi putevi, po kojima smo ga pošteno isprljali. U skladu sa tim, klirens je ograničen na 198 mm, što je za 17 mm manje nego kod standardnog Compassa 4x4. Gore spomenuta verzija Trailhawk je još viša budući da poseduje klirens od 229 mm.

 

compass_506.jpg

 

Nakon brojki pređimo na utiske sa vožnje. Prvi koji smo stekli, moj iskusni ''kopilot'' Stefan (profesionalac kod jednog francuskog proizvođača, zadužen za konkurenciju) i ja, jeste udobnost! Kako je to svojevremeno otpevao čuveni Bruce Springsteen, Jeep je finalno ipak ''Born in the U.S.A.''! Uostalom i proizvodi se nedaleko odatle, sa druge strane grane, u Meksiku, u fabrici gde se nekada proizvodio Chrysler PT Cruiser. Kako je dakle u duši i dalje ''Amer'', od njega ni ne treba očekivati voznu dinamiku jednog dobro vaspitanog Evropljanina. Kada ovo kažem mislim pre svega na Peugeot 3008 i Seata Ateca, Compass me karakterom pre podseća na jednu Kiu Sportage. Drugim rečima, ponašanje na putu je sigurno, ali pomalo tromo, jednim delom i zbog velike težine. Svakako mu više odgovara krstarenje po auto putevima nego jurcanje po krivinama, posebno kada je pogonjen najslabijim agregatom. Jer pri konstantnoj brzini motor je znatno diskretniji nego prilikom snažnih ubrzanja, čak je i ekonomičniji. Naš se zadovoljio sa 7 litara, iako smo ga uglavnom vozili brzinom od 140-150 km/h. Po gradu dobro dođe povišena pozicija za upravljačem i kompaktne dimenzije, ipak usled ''mesnatih'' A i C stubova, preglednost je daleko od idealne. Pri parkiranju vozač se ne može osloniti na kameru, iz jednostavnog raloga što je nema ni kod najskupljeng završnog nivoa, što se odnosi i na senzore napred. Čudno, ukoliko se zna da novi Duster Prestige ima čak četiri, na sve strane...

 

compass_508.jpg

 

U ovakvim okolnostima dobro bi došao i automatski menjač, zaista je teško razumeti zašto je Jeep eliminisao automatiku uz 4x2 pogon? Ako ništa drugo, ručica ručnog menjača je precizna, a motor dovoljno elastičan, kako se bez prekida ne bi moralo posezati za njom. Sa 30 km/h može se voziti u trećoj brzini, a u šestoj počevši od 80 km/ (samo 1.300 o/min). I potrošnja je sasvim zadovoljavajuća, u striktno urbanoj vožnji računajte na 8-9 litara, što na kraju daje ukupni prosek od nekih 7 litara. Tako dođosmo i do cene, na našem trzistu 1.6 Multijet nije ponuđen u završnom nivou Limited, već u inferiornijem Longitude, po ceni od 26.990 evra (25.290 za Sport).

 

compass_9.jpg

 

Opa bato, nema šale, ko hoće da se voza u jednom Jeepu ima to debelo i da plati. Bez šale, kada je samo sa 4x2 pogonom, takav Compass je preskup, mogao bih nabrojati barem tuce znatno jeftinijih, ukoliko ne i boljih SUV. Hoću da kažem da interes za njim raste, kao i cena, kada je sa integralnim pogonom, no u tom slučaju morate posegnuti za snažnijim benzincem ili dvolitarskim Multjet od 140 i 170 KS. Osnovna cena slabijeg iznosi tako 30.390 (završni nivo Longitude), i ide sve do 37.190 evra, za 2.0 Multijet/170 Limited (plus razno razne opcije). Više puta spomenuti Trailhawk još je skuplji, ponuđen samo sa najvišim paketom opreme i najsnažnijim dizelom, košta 38.290 evra. Sada kada znate sve, na vame je da prelomite hoćete li u planine sa sirotinjskim Dusterom 4x4, više manje duplo jeftinijim, ili ćete se šepuriti sa ovim naturalizovanim ''amerom'', koji više voli porciju špageta od XXL hamburgera!

 

compass_509.jpg

 

Tekst i slike: Perica Rajković

 

preuzeto sa - vrelegume.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

photo.jpg Drive.com video: Jeep Compass vs Ford Escape vs Hyundai Tucson vs Mitsubishi Eclipse Cross

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

MotoringAustralia video: Jeep Compass Trailhawk vs Subaru Forester XT Premium

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

testos.jpg Testosteeron video: Jeep Compass Limited 2.0 MJT 4x4

 

Na testu je novi Jeep Compass sa 2.0MJTd motorom od 140KS, sa 4x4 pogonom, 9-to stepenim ZF automatskim menjačem i Limited paketom opreme

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

newmotoring.jpg NewMotoring video: Test 2019. Jeep Compass

 

U moru današnjih SUV modela koji počinju da liče jedan na drugi, Compass ima svoj, specifičan dizajnerski pravac...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

roadshow.jpg RoadShow video: Test 2019. Jeep Compass

 

Konkurencija u ovom segmentu je ogromna...tu su Toyota RAV4, Mazda CX-5, Honda CR-V...

Od svih njih Jeep Compass je sigurno najbolji po off-road mogućnostima, dizajnom namerno podseća na veći Cherokee, unutra ima kvalitetne materijale. Da li je sve to dovoljno da zasedne na vrh segmenta?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proizvodnja Compassa uključujući PHEV izdvedbu spremna u Italiji. Prije 6 danas su dali press materijal vezan uz to. Compass PHEV je trenutno u VP fazi. VP znači proces verifikacije.

 

191017_Jeep_Compass-Melfi-plant_02.thumb.jpg.c60e191c752b5502ae321a9a5a56dc32.jpg191017_Jeep_Compass-Melfi-plant_03.thumb.jpg.69ddedd24394377bc9314d1d809720fe.jpg191017_Jeep_Compass-Melfi-plant_04.thumb.jpg.5ee0c55b02f5599a92e0a0bcb7dc96d2.jpg191017_Jeep_Compass-Melfi-plant_05.thumb.jpg.81391396082bf94065bf2f4116fd5156.jpg191017_Jeep_Compass-Melfi-plant_06.thumb.jpg.3d584afcc6e8e74a32a21c3f869dcf54.jpg191017_Jeep_Compass-Melfi-plant_08.thumb.jpg.f19226fb816e5194c079380c8bd0b049.jpg191017_Jeep_Compass-Melfi-plant_09.thumb.jpg.291ba902d2b33d8d3248b563a5fcab7c.jpg191017_Jeep_Compass-Melfi-plant_10.thumb.jpg.22327ab3bfd6c56e475012991fb6a394.jpg191017_Jeep_Compass-Melfi-plant_11.thumb.jpg.14284df648f9705dc65b14293577a6e1.jpg191017_Jeep_Compass-Melfi-plant_12.thumb.jpg.cd3b030e745ef149b73a38d5bfd9dcb6.jpg191017_Jeep_Compass-Melfi-plant_13.thumb.jpg.d3805dfc48229cd271ff999f05c01f32.jpg191017_Jeep_Compass-Melfi-plant_14.thumb.jpg.06d820ad209480ea849773f3f3600d4b.jpg191017_Jeep_Compass-Melfi-plant_15.thumb.jpg.fe98ee04db6faf55456036983aa24b01.jpg191017_Jeep_Compass-Melfi-plant_16.thumb.jpg.e17f3218c0804a2d1bdcc34e13af3655.jpg191017_Jeep_Compass-Melfi-plant_17.thumb.jpg.9f3be98c571b9be88f0e28798e81b065.jpg191017_Jeep_Compass-Melfi-plant_18.thumb.jpg.f94020c6a620a23f2225a0cf35c6e2c8.jpg191017_Jeep_Compass-Melfi-plant_19.thumb.jpg.d93ca482972961fc23de64ecc7394f31.jpg191017_Jeep_Compass-Melfi-plant_20.thumb.jpg.4ec499f039a1115a857d928832420e65.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

carsalescom.jpg CarSales video: Test 2020. Jeep Compass Trailhawk

 

Ko hoće Jeep i ima potrebe za off-road vožnjom, al' ne baš mnogo takve vožnje da bi mu trebao Wrangler. Onaj koji hoće komfor koji daje Cherokee, ali mu ne treba baš toliko veliki auto.

Jeep za takve kupce pravi Compass Trailhawk kao na testu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://autoblog.rs/blog/auto/noviteti/2020/05/14/rezervacije-su-otvorene-za-novi-jeep-compass-sada-tehnoloski-napredniji-i-povezaniji

 

Da li u ponudi ostaje 2.0 Multijet MT i AT sa klasičnim AWD pogonom, kao i do sada? Ili su dizel sveli na 1.6 Multijet FWD? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Više tehnologije i povezanosti sa novim modelom Jeep Compass ''made in Europe''

  • Proizveden u Italiji za evropsko tržište, novi Jeep Compass nudi više tehnoloških mogućnosti, povezanosti i efikasnosti.
  • Novi model debituje sa novim 1.3 turbo-benzinskim motorom sa dva nivoa snage (130 KS ili 150 KS), što optimizuje potrošnju goriva, obezbeđuje manje emisije CO2 i izuzetne performanse i na stazi i van nje.
  • Prvi put, Compass takođe ima pogon na prednje točkove uparen sa automatskim Dual Dry Clutch Transmission (DDCT) menjačem, i novim ''Sport'' režimom vožnje. 
  • Uconnect usluge za naprednu povezanost unutar i van vozila su novina za Jeep Compass, i postaju deo standardne konfiguracije počevši od Longitude paketa opreme. 
  • Šest novih točkova, pet novih boja spoljašnjosti, redizajnirano zatvaranje tovarnog dela i dodatna unapređenja proizvoda daju osvežen karakter i izgled modelu Jeep Compass. 
  • Novi model Jeep Compass napravljen u Melfiju imaće kraće vreme isporuke i više mogućnosti izrade ''po narudžbi'' za evropske dilere i kupce, čime se povećava njegova komercijalna fleksibilnost. 

rsz_hp_foto_compass_gse.jpg

 

Sloboda je uvek bila i ostala osnovna vrednost brenda Jeep, koja je posebno cenjena u vreme kada su okolnosti naterale sve u izolaciju, zarad opšte dobrobiti. Zahvaljujući povezanosti koju nude nove tehnologije, autentično Jeep iskustvo moguće je čak i pre nego što sednete u auto. Ovo je jedan od mnogih doprinosa brenda opštem oporavku, i manifestuje se pojavom novog modela Jeep Compass na tržištu, koji se proizvodi u FCA fabrici u Melfiju u jućnoj Italiji za italijanske i evropske kupce. Kao savršen izražaj duha Jeep brenda koji glasi ''Idi bilo gde, uradi bilo šta'' (go anywhere, do anything), novi Compass sada sadrži nove tehnologije za informacije i zabavu kao i pogon, kako bi obezbedio i unapredio slobodu vozača i putnika.

 

Sa početkom proizvodnje u Italiji, Jeep će omogućiti kraće vreme isporuke iz fabrike - oko tri nedelje - i pritom ponuditi model koji je fino usaglašen sa očekivanjima evropskih kupaca i prilagođen evropskim putevima, i koji je opremljen naprednim tehnologijama koje su lake za upotrebu i omogućavaju efikasnije, komfornije i povezanije svakodnevno iskustvo vožnje. Rastući uspeh modela, koji je prvobitno pravljen za Evropu u fabrici kompanije FCA u Toluki u Meksiku, omogućio je dovođenje proizvodnje, uključujući i novu 4xe verziju koja sadrži plug-in hibridnu električnu tehnologiju, direktno u Italiju. Ovo označava dalji korak u implementaciji investicionog plana kompanije FCA od 5 milijardi evra za Italiju i kontinuiranog razvoja brenda, istovremeno naglašavajući i tehnološku inovaciju i izvrsnost italijanske fabrike, jedne od najinovativnijih u svetu.

 

Jeep Compass proizveden u postrojenju kompanije FCA u Melfiju napajaće novi 1.3 benzinski motor koji isporučuje 130 ili 150 konjskih snaga, osiguravajući kupcima nesmetano i ugodno iskustvo vožnje, ili alternativno, ažurirana verzija 1.6 dizel MultiJet II motora sa 120 konjske snage sa sistemom SCR (selective catalyst reduction). Nove karakteristike uključuju nove Uconnect usluge za poboljšano povezivanje unutar kabine vozila i van nje, nove stilske elemente kao što je šest različitih dizajna točkova (po jedan specifičan za svaki paket opreme i ekskluzivni 19-inčni sjajne crne felne u paketu Night Eagle za Evropu), i novu paletu boja sa pet novih boja eksterijera: Ivory Tri-Coat, Colorado Red, Blue Italia, Blue Shade i Techno Green Metallic - koje su u ponudi u kombinaciji sa crnim krovom. Nova zaštitna navlaka je takođe dostupna uz sve verzije. 

 

S obzirom na kontinuirano poboljšavanje linije brenda Jeep, dinamičke karakteristike modela Compass su dodatno usavršene, što je još više u skladu sa očekivanjima evropskih kupaca. Upravljanje modelom Compass proizvedenog u Melfiju poboljšano je zahvaljujući novom podešavanju upravljačkog sistema, koji za cilj ima poboljšanje njegove lakoće i progresivnosti, i ciljanim intervencijama na sistemu vešanja. Oni uključuju dodavanje amortizera sa ventilima za FSD (frequency selective dumping), kako bi se ograničilo pomeranje u karoseriji vozila bez uticaja na udobnost tokom vožnje na grubom terenu. Novi Compass nudi veću preciznost prilikom skretanja pri velikim brzinama, sa manje zanošenja, i više stabilnosti prilikom kočenja. Pre svega, vozač može da oseti fleksibilnost i preciznost u ponašanju vozila na putu, što je posebno uočljivo na krivudavim putevima.

 

Jeep Compass proizveden u Melfjiu biće dostupan sa četiri nivoa opreme - Sport, Longitude, Night Eagle, Limited i S (u Srbiji: Sport, Longitude i Limited) - svi sa efikasnim turbo benzinskim i dizel motorima uparenim sa pogonom na prednjim točkovima (verzije sa pogonom na sva četiri točka biće dostupne u drugoj polovini ove godine u kombinaciji sa 4xe tehnologijom). Novi Compass stiže u dilerstva Jeep-a širom Evrope početkom ovog meseca.

 

Proizveden u Meksiku, Brazilu, Kini, Indiji i sada takođe u Italiji, Jeep Compass - sa 4xe elektrifikovanom verzijom koja će uskoro biti predstavljena - zaista je globalni model. Ima vrlo posebnu povezanost sa regionom EMEA i pre svega sa Evropom. Kada je predstavljen 2017. godine to je bio prvi model Brenda Jeep dizajniran posebno za evropske puteve. Time su postavljeni čvrsti temelji za uspeh modela Jeep Compass: najprodavanijeg modela brenda Jeep u svetu u 2019. godini i, zajedno sa modelom Renegade, pokretača komercijalnih rezultata brenda u Evropi gde je činio 40% godišnjeg obima prodaje.

 

Novi 1.3 turbo benzinac 
Novi četvorocilindrični 1.3 turbo-benzinac koji pokreće Jeep Compass proizveden u FCA fabrici u Melfiju, u italijanskoj regiji Bazilikati, deo je nove porodice FCA Global Small Engine, pokrenute sredinom 2018. godine sa modelom Jeep Renegade. Ovaj motor zasnovan je na modularnoj strukturi i biće dostupan u modelu Jeep Compass u četvorocilindričnoj konfiguraciji sa dva nivoa snage: 130 KS kada je uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem, i 150 KS kada je povezan sa šestostepenim sistemom prenosa sa dvostrukim kvačilom (DDCT) - oba sa pogonom na prednje točkove. Ovo je prva primena automatskog menjača u kombinaciji sa pogonom na prednje točkove u modelu Compass, a učiniće ga dostupnijim novim kupcima u C-SUV segmentu (prodaja 4x2 automatika trenutno čini 28% tržišta u Evropi). Novi 1.3 benzinski motor u skladu je sa Euro 6D standardima i ima GPF filter (filter čestica čađi kod benzinskih motora). 

 

Novi 1.3 turbo-benzinski motor dizajniran je tako da nudi izvanredne performanse i na putu i van puta, istovremeno pružajući odličan komfor tokom vožnje. Za model Compass, 1.3 benzinski motor je unapređen posebnim sistemom usklađivanja ''turbo-matching'', koji najbolje poboljšava reakciju motora pri malim brzinama i smanjuje emisiju CO2 do 27%. Novi motor takođe optimizuje potrošnju goriva do 30% (WLTP ciklus) u poređenju sa prethodnim benzinskim 4x4 verzijama sa automatskim menjačem.

 

Jeep Compass, u kombinaciji sa novim 1.3 turbo-benzinskim motorom i DDCT automatskim menjačem po prvi put ima sportski režim vožnje ''Sport'' koji se aktivira pritiskom dugmeta na centralnoj konzoli. Ovaj dinamični režim vožnje čini svakodnevnu gradsku vožnju još više zabavnom pomoću boljeg upravljanja volanom, oštrijom reakcijom papučice za gas i podešavanjem rada menjača putem snažnijih prenosa radi punog rada motora i obrtnog momenta. Isto tako, tokom režima rada ''Sport'' blokira se ''sailing'' funkcija i aktivira se ''fast-off'' režim za brzo pokretanje. Kada se ubrzanje vozila smanji, sprečava se prelazak na veći stepen prenosa kako bi se dobio maksimalni učinak kočenja motora i optimizovao odziv kod sledećeg ubrzanja.


FCA Grupa je osmislila porodicu Global Small Engine kako bi pružila novu ponudu motora na benzinski pogon koji se odlikuju ekonomičnom potrošnjom goriva i performansama u širokom rasponu primena. Osnovna struktura garantuje efikasnost, modularnost i značajan stepen standardizacije kada su u pitanju delovi i proces proizvodnje, fleksibilnost i potencijal za budući razvoj. Ovi motori u potpunosti su izrađeni od aluminijuma zbog lakoće (težina počinje od 110 kg za 4-cilindrični Turbo motor). Kućište radilice, osmišljeno u saradnji sa kompanijom Teksid, izrađeno je od aliminijumske legure proizvedene pod visokim pritiskom. Nakon proučavanja različitih dizajna kućišta radilice, odabrana je arhitektura sa temeljnom pločom jer nudi najbolji balans težine, konstrukcijskih performansi, buke i vibracija. Sve turbo verzije u GSE porodici karakteriše posedovanje ekskluzivne MultiAir tehnologije treće generacije, koja poboljšava efikasnost sagorevanja podešavanjem podizanja ventila i njihove sinhronizacije, i dodatno optimizuje nezavisno otvaranje i zatvaranje ventila.  

 

Novi 1.3 benzinski motor od 130 konjskih snaga sa ručnim menjačem biće dostupan u Longitude, Night Eagle i Limited paketima opreme, dok će verzija sa 150 konjskih snaga sa DDCT-om biti dostupna i sa S paketom opreme. Najveći obrtni moment u obe verzije iznosi 270 Nm (do 40 Nm više u odnosu na prethodni 1.4 benzinski motor). Oba motora su dostupna sa pogonom na prednje točkove. Ponudu motora modela Compass upotpunjava 1.6 dizelski MultiJet II motor sa 120 konjskih snaga, 320 Nm obrtnog momenta, ručnim menjačem i sistemom SCR (selective catalyst reduction) koji su dostupni u kombinaciji sa pogonom na prednje točkove.

 

4xe modeli (oni koji sadrže plug-in hibridnu električnu tehnologiju) biće dostupni sa elektromotorom uz kombinaciju sa verzijom 1.3-litarskog motora iz GSE porodice jačine 190 ili 240 konjskih snaga. Oni će stići u evropske salone u drugoj polovini ove godine (u Srbiji naredne godine). Obe ove verzije 4xe modela će imati samo pogon na sva četiri točka.

 

Nove UconnectTM (u Evropi) usluge za naprednu povezanost unutar i van vozila
Jeep Compass koji se proizvodi u fabrici Melfi će imati najmodernije sisteme za povezanost kako bi se zadovoljile potrebe njegovih zahtevnih kupaca. Prvi put uvedene u Jeep gamu sa modelom Renegade za 2020. godinu, nove Uconnect usluge imaju niz funkcionalnosti, koje su dostupne kroz više dodirnih tačaka, uključujući i My Uconnect mobilnu aplikaciju, pametni sat, vebsajt, dugmiće na svetlu na krovu i radiju. Dostupni od početka prodaje modela Compass, nove Uconnect usluge će biti deo standardne opreme i na 7 i na 8.4-inčnim sistemima za informacije i zabavu i u svim paketima opreme od Longitude naviše, kako bi se pružila napredna povezanost unutar i van vozila i korisne usluge za unapređenu bezbednost i udobnost. 

 

Uconnect usluge su podeljene u više paketa. Dostupna kao osnovna usluga, My Assistant se aktivira u fabrici, i nudi hitne usluge u slučaju sudara, usluge pomoći na putu, uključujući i izveštaje o oporavku i zdravlju vozila. My Car, My Remote, My Navigation (samo na 8.4-inčnom Uconnect sistemu za navigaciju) paketi se nude kao standardne usluge uključene u cenu vozila, i moraju biti aktivirane od strane kupca. My Car dozvoljava vozaču da kontroliše zdravstveni status i parametre vozila. My Remote nudi mogućnost zaključavanja/otključavanja vrata, paljenje svetala, pronalaženja vozila, kontrolu određenih parametara poput brzine i oblasti i dobijanja obaveštenja kada se krše. My Navigation (dostupno samo na 8.4-inčnom Uconnect sistemu za navigaciju) uključuje ''Send & Go'' uslugu, koja pruža kupcu mogućnost da pošalje odredišta na svoj sistem za navigaciju direktno sa svog pametnog telefona ili internet portala, upozorenja o saobraćaju, vremenskim prilikama i kamerama za merenje brzine i mogućnost pretrage traženih lokacija (Point of Interest). 


Modeli 4xe koji će se uskoro pojaviti na tržištu i takođe imaju specifične funkcionalnosti koje pomažu električnoj vožnji. Kupci mogu imati pregled napunjenosti baterije direktno na My Uconnect mobilnoj aplikaciji, da zakažu punjenje i podese klimatizaciju, i dobiju pregled najbližih stanica za punjenje na My Uconnect mobilnoj aplikaciji i 8.4-inčnom Uconnect sistemu za navigaciju kada je baterija pri kraju. Ponuda Uconnect usluga je upotpunjena uslugama koje se dodatno biraju, koje se mogu kupiti na vebsajtu Connectivity. Ove usluge uključuju My Wi-Fi, My Theft Assistance i My Fleet Manager pakete. Neke od ovih novih Uconnect usluga će biti dostupne u modelu Jeep Compass koji se proizvodi u fabrici Melfi kada se pojavi na tržištu, dok će ostale biti integrisane kasnije tokom ove godine.

 

Napredne bezbednosne mogućnosti
Bezbednost vozača i putnika bili su prioriteti u razvoju modela Jeep Compass, koji nudi širok spektar aktivnih i pasivnih bezbednosnih elemenata za svakodnevnu vožnju, uključujući sistem upozorenja na sudar (Forward Collision Warning) i sistem upozorenja na skretanje sa trake (LaneSense Departure Warning), koji su deo standardnog paketa u celoj gami, zajedno sa elektronskom kontrolom stabilnosti (ESC) i elektronskim sistemom za ublažavanje naginjanja (ERM), kao i prednjim, bočnim i zavesastim vazdušnim jastucima. Dostupne opcije za bezbednost obuhvataju i monitor za slepe uglove (Blind Spot Monitoring) i sistem detekcije presecanja pravca otpozadi (Rear Cross Path Detection), adaptivni tempomat, ParkView zadnju rezervnu kameru s dinamičnim mrežnim linijama, i automatsku asistenciju pri paralelnom parkiranju i parkiranju pod uglom od 90 stepeni. 

 

potpis.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...