Jump to content
FAS Euroauto Goran
N.N.

Jeep Compass/Patriot

Recommended Posts

Karoserija koja nosi testiranu platformu-sasiju.

Ne predstavlja konacno resenje i izgled.

 

Cesto se koristi neka od postojecih karoserija proizvodjaca sa odredjenim izmenama ili najcecsce maskirana/kamuflirana odredjenim folijama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cxcv10025.jpg

Rekoše da je to novi Jeep Compatriot. Još jedan izdanak gore spomenute platforme. Naravno, na toj platformi ima raznih verzija, od međuosovinskog razmaka, tragova korača pa do tipova stražnjeg ovjesa. Sve to skupa je daleko od prepakiranja.

Ovdje se vjerojatno radi o verziji za brazilsko tržište gdje će debitirati sa novim 2.0 Global Medium Engine (GME) i to u FlexFuel verziji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Jeep Compass početkom sledeće godine

 

jeep%20compass%20501.jpg

 
Britanski mediji pišu da će Jeep premijeru novog Compassa održati početkom sledeće godine, kao i da će ovaj novitet zatim biti izložen i na sajmu automobila u Ženevi. Novi Compass će istovremeno predstavljati i zamenu za Jeep Patriot, dok se prodaja može očekivati još u prvoj polovini 2016. godine. Kako stvari sada stoje, novi Compass će biti napravljen na produženoj varijanti Small Wide platforme pa će automobil biti nešto duži, uz prostraniji enterijer (posebno za putnike pozadi). U gami motora bi trebalo da se nađu turbo-dizelaši 1.6L, 2.0L i 2.2L, kao i 1.4L turbo benzinac, a moguće je da budu ponuđeni i 2.0L turbo benzinac i 2.4L Tigershark.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogu potvrditi da je započela pilot proizvodnja u Brazilu. Za prvu ruku barem će se od tamo izvoziti i za EU i za NAFTA-u. Barem dok ne bude SUSW linija u SAD-u ili kada se 500X/Renegade ne prošire još u Melfiu kada ga Punto napusti dogodine.

Evo malo i o toj ultra modernoj tvornici:
http://www.fcagroup.com/investorday/PresentationList/Pernambuco_Project_in_Brazil.pdf

 

Evo sada i slika ne mule nego predprodukcijskog modela. Po položaju kočionih kliješta vidi se da je srodan Renegadeu/500X i Aegei, kao i Toro pick-upu.
 

cxcv10155.jpg  cxcv10156.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pretpostavljam da ce Compas biti pozicioniran izmedju Renegede-a i Cherokee-a.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, sa tim da bi unutra mogao i trebao čak biti prostraniji nego Cherokee jer ne bi trebao imati ništa kraći međuosovinski razmak nego isti, a ima kraći prednji prevjes tj. manji motorni prostor jer nema potrebe za V6 motorom. Dizajn će biti mini Grand Cherokee što je već više puta službeno potvrđeno.

Ako ste gledali dokument vezan za tvornicu onda vidite da ona naklapanja, kako je Srbija omogućila sve sa FAS-om, padaju u vodu. Uvijek ima netko tko da još bolje uvjete.

Share this post


Link to post
Share on other sites

FAS je izgleda bila ulaznica za Rusiju. Koja očigledno nije krenula kako su nameravali. 

Inače u Rusiji Fiat ima veliki pad i onako male prodaje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oni kažu da su jako zadovoljni FAS-om, a srpska Vlada također. Nasljednik Punta neće nastaviti u Melfiu, pitanje je gdje, a ako je na SUSW rješenje je logično.

Share this post


Link to post
Share on other sites

500 L za prvih pet meseci u 2015. ima pad za 11 % dok na američkom tržištu jun-juli stravično pala prodaja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Punto ce dolaziti onda ili iz Poljske ili Srbije. U Poljskoj ostaju 500 i Y, u Srbiji samo 500L i fabrika je nedovoljno iskoristena. Poljska ima bolju putnu i zeljeznicku infrastrukturu, Srbija moderniju fabriku. U svakom slucaju bice zanimljivo.


U Bosni 500L 1.3 Multijet na akciji kosta 13500 eura do registracije (klima, multimedia, kozni volan, alu felge...), a model 1.4 11000 eura. Steta sto je prodaja Fiata u Bosni, izuzev dostavnog programa, na nivou statisticke greske, inace ovo je odlicna ponuda. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

500 L za prvih pet meseci u 2015. ima pad za 11 % dok na američkom tržištu jun-juli stravično pala prodaja.

SAD ionako ima relativno zanemerivu prodaju. Ja sam očekivao da prodaja u EU nešto pasti sa dolaskom 500X, a bitno je da ne padne previše.

 

Punto ce dolaziti onda ili iz Poljske ili Srbije. U Poljskoj ostaju 500 i Y, u Srbiji samo 500L i fabrika je nedovoljno iskoristena. Poljska ima bolju putnu i zeljeznicku infrastrukturu, Srbija moderniju fabriku. U svakom slucaju bice zanimljivo.

Nisam ti baš siguran za Poljsku, pogotovo ako je SUSW. U Poljskoj im staje prodaja Ford Ka koji se proda bez problema u 50k primjeraka godišnje. Poljska ima i velike kapacitete i meni tu nebi bilo čudno da Pandu iz Pomigliana prebace natrag tamo. E onda bi bilo za taj neki FIAT 600 ili Pomigliano ili Kragujevac. Naravno ovo sve pišem pod hipotezom da je na SUSW i da će se proizvoditi u Europi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

FAS je izgleda bila ulaznica za Rusiju. Koja očigledno nije krenula kako su nameravali. 

 

Nije se ušlo u Kragujevac da bi se tu pravili automobili mahom za RUS.

Fiat je imao, i ima posebne aranžmane sa ruskim proizvođačima oko otvaranja pogona tamo. Realizacija tih aranžmana je drugo pitanje...

Baš u vreme kada se već znalo za novu Fiatovu fabriku u KG, Fiat je imao potpisan sporazum o razumevanju sa ruskim Sollers OJSC. To se na kraju nije realizovalo, tj. Ford je ušao umesto Fiata:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/40294-fiat-i-ruski-sollers-ulazu-24-milijarde-eura/

http://www.carscoops.com/2011/02/sollers-ends-negotiations-with-fiat.html

http://www.fordsollers.com/en/

 

Mislili su da prave program dostavnih vozila tamo, pominjala se i Linea:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/42725-fiat-linea-iz-rusije/

Iako se to nije realizovalo, ovo pokazuje koja to vozila Fiat uopšte može jednog dana da ima u planu za RUS tržište - dostavni program, i jeftini modeli.

500L nije jeftin, a nema ni dostavnu verziju. 

 

500 L za prvih pet meseci u 2015. ima pad za 11 % dok na američkom tržištu jun-juli stravično pala prodaja.

 

Kompletan segment small MPV je pao više nego što je pala prodaja 500L. Sa 56.000 u prvoj polovini 2015, na 50.000 prodatih Fiata 500L u prvoj polovini 2015. godine.

Ta prodaja mu i dalje obezbeđuje prvo mesto u klasi, sa još većom razlikom u odnosu na ostale jer su ostali pali još više.

 

Kao što je rekao N.N., small MPV kao celokupna klasa automobila ima pad prodaje jer su svi vodeći proizvođači iz tog segmenta izbacili u međuvremenu svoje crossover modele, kao što je Fiat uradio sa 500X modelom, i tako su postali konkurencija sami sebi. Naravno, ti crossover modeli su skuplji, kao što smo videli na primeru cena za 500X, i verujem da fabrike nemaju problem u krajnjim bilansima da im malo opadne prodaja modela koji ima prosečnu cenu od npr. 14.000 evra u korist skoka prodaje njihovog drugog modela kome je prosečna cena oko 20.000 evra... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Npr u Slovackoj je interesantna cjenovna politika za 500L i 500X. Naime 500X 1.6 Mjet u akcijslpj ponudi "LETO" košta 17900 eura, a 500L 1.6 Mjet Plus košta  17320 eura. 500X opet ima nesto bolju opremu. U ovom rangu 500L gubi u poredjenu sa 500X. U ostalim varijantama, izuzev Trekkinga, 500L je jeftiniji.

 

http://www.fiat.sk/UserFiles/File/cenikySK/500X_SK.pdf

 

http://www.fiat.sk/UserFiles/SK_330_500L_2_CEE_5%20rokov%20od%206-3-2015.pdf

Edited by Elra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što se FAS-a tiče. I ako ne dobijete neki budući model FAS ostaje atraktivan jer je osposobljen za SUSW. Npr. vjerujem da ako potražnja za Aegeom pređe 185k oni i nemaju puno kapaciteta iznad toga, a onda uskače FAS.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I još jednom je mula viđena ovi tvrde da je to Compass. Ja vam mogu potvrditi da je. Isto tako čini se da radi brazilske komunističke predsjednice propada tamošnja proizvodnja. Nema službenih saznanja gdje će sada biti. Ja znam tko je jako izgledan kandidat. :)

cxcv500048.jpg  cxcv500049.jpg  cxcv500050.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bilo bi fino kada bi se proizvodio u KG, ali ovo je neozbiljno od FCA. Puno iznenadnih obrta imaju u zadnje vrijeme, kao da nemaju jasnu viziju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma stvar je što je Brazil za sve koji su otvarali proizvodnju u pokrajini Pernambuco davao povlastice. Za tim se FIAT vukao, plus bescarinska zona u Južnoj i Srednjoj Americi. E nešto od toga se mijenja kada im više Brazil nije mio.

I stvar je da FIAT za SCSS platformu njene evolucije ima još neiskorištenih kapaciteta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...