Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
makivicm

Fiat Seicento - kvar panorama krova

Recommended Posts

Pozdrav za sve članove.

 

Kvar na krovu se dogodio kada sam ga nepažnjom skroz otvorio i tada je "prezubčio" tj. nije više hteo da se zatvori. Ona sajla ili šta li je već neće da ukači krov. Motor uredno vrti i pomera je.

 

Ako neko ima rešenje, jedva čekam   :laughing:

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem je posle malo razmišljanja i borbe sa raznim majstorima i ovlašćenim servisima rešen - sam svoj majstor.  :smoke:

 

Kvar je bio u klizačima koji nose krov tj. nazubljenja su se potrošila.

 

Slika_2.jpg

 

Nažalost, nisam slikao celu proceduru popravke, ali ako neko ima isti kvar rado ću da pomognem.

 

Ovi klizači mogu da se poruče kod ovlašćenih servisa, po ceni od oko 150e za set + 80e rad, ali ni oni ne garantuju za uspešnost popravke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au ovo će biti konfuzno, ali ću da se potrudim  :guitar:

 

Potrebno je dvoje ljudi za posao (mada kada se čovek izvežba posle 4 skidanja i vraćanja, može i sam :smoke: ).

 

Od alata potrebno je :

 

veći srafciger, šrafciger krstasti, gedora ili cevasti ključ 10 i 13, testera (za metal) ili još bolje ona koja se nekad koristila u osnovnoj školi za tehničku nastavu, turpija za metal sitna i krupna, turpija za nokte (metalna), dvokomponentni lepak, super lepak.

 

Demontaža krova

 

Da bi se krov uklonio, potrebno je popustiti zadnju polovinu neba. Svuče se gornji deo keder guma sa prednjih vrata i gepeka do polovine, uklone se zadnji unutrašnji rukohvati u krovu, špic kleštima se pažljivo skinu plastična dugmad u zadnjem delu neba i nebo je popušteno.

 

Iznad zadnjih stubova sa jedne i druge strane postoje matice koje je najlakše odvrnuti sa gedorom 10 i 13mm. Podigne se zadnji deo krova da izbiju štafovi i onda se sa spoljne strane krov polako izvuče otprilike do polovine. Zadigne se zadnji deo krova i na krajevima alu kanala krova će se videti čepovi koji se takođe uklone šrafcigerom. Sada krov može da se izvuče do kraja i zajedno sa njim će izaći oštećeni klizači sa prednjim nosačima sa sistemom zaključavanja (na ovo drugo posebno obratiti pažnju da se ne izgube).

 

Izrada nazubljenja

 

Potrebno je da na pun materijal od tvrdog PVC-a minimum fi60mm strugar nareže navoj dubine 3mm odgovarajućeg koraka koji se „skida“ sa spirale koja je u kanalu krova. Trebalo bi da je colovni navoj (10 koraka na 25,4mm dužine)

 

Da bi se mera skinula prvo se skine krov, a zatim se ručno pomoću šrafcigera (postoji otvor za ručno pokretanje krova kod elektromotora krova u kabini) spirale isteraju napolje (zadnji deo krova) u dužini od cca 10-12 cm. Sa njih se skida mera.

 

Premeriti šublerom obe strane alu kanala krova u ravni spirala (kod mene nisu bile iste, razlika je bila oko 2mm) i dodati još 2mm na tu meru. Tako se dobija ukupna širina oštećenih klizača i mera za pravljenje novih nazubljenja.

 

Od narezanog punog navoja iseče se „kriška“ proizvoljne debljine što ravnije, tako da se dobije oblik polumeseca (matrijal se seče uzduž tj. paralelno sa navojem). Ja sam sekao tako da u najvišoj tački „kriška“ bude oko 15 mm debljine.

 

Krišku preseći po sredini i od jednog i drugog dela odseći trake debljine 2 mm. Tako dobijate nazubljen materijal dužine 25,4mm (ili koju god vam je dužinu strugar narezao na materijal), širine 15 mm i debljine 2 mm. Nazubljenja trebaju biti raspoređena po debljini materijala.

 

Uklanjanje nazubljenja sa klizača

 

Kada se pogleda klizač vidi se granica dokle idu stara nazubljenja i njih sam uklonio testerom i obradio novi falc sa turpijama. Dimenzija falca su bile šxd=2x3mm.

 

E sad ide pipav deo posla. Ukupna širina koju ste izmerili i dodali još 2mm, predstavlja i ukupnu širinu klizača, tako da nazubljenu traku trebate odseći na meru da dobijete tu ukupnu širinu.

 

Pošto se sve seče ručno nemoguće je iseći idealno ravno, tako da sam sekao za 0,5mm veću meru i posle sam polako doradio sa turpijama na potrebnu širinu nazubljenja.

 

Delove pre lepljenja dobro odmastiti i očistiti (prvo u benzin, pa oprati čistom mlakom vodom, bez deterdženata).

 

Sa dvokomponentnim lepkom zalepite nazubljenja na klizač (napravljen falc). Desiće se da donja strana bude malo „starija“, ali to se posle sve lepo isturpija.

 

Ostavite najmanje 24 sata da lepak dobro stegne. Meni se desilo da je jedan klizač lepo primio dvokomponentni lepak, a drugi nije hteo nikako, pa sam uspeo da zalepim sa običnim super lepkom.

 

Dorada na meru

 

Premerite šublerom napravljen klizač (mora svuda biti iste širine) i doradite turpijom za nokte uz česta premeravanja.

 

Ovako napravljen deo probate da ubacite u alu kanal (one spirale su još uvek 10-12cm napolju) pored spirala.

 

Ako prva tri zuba uđu uz srednju silu, mera je pogođena. Ako suviše lagano uđu, onda je mera manja. Ako neće da uđu, onda turpiju za nokte i polako dovodite na meru, prvo po širini, a onda dorađujete dubinu zuba.

 

 

P.S. Mislim da neće biti sasvim jasno, pa ću slike delova koje imam dodati sledeći vikend (narezan materijal, isečene trake i dr.).

 

Pozdrav.


Potkrala mi se greška kod dela za uklanjanje nazubljenja : širina terab biti 3mm, a debljina 2 mm falca.

 

Takođe, dubinu zuba proveravate naslanjanjem na spiralu i lepo se vidi kako naleže.


Važna napomena - Kada uspete da montirate klizače, prvo ih nekoliko puta "provozajte" same, prvo ručno, pa ako ne zapinju onda preko motora, pa onda ubacite one nosače i opet nekoliko puta dužinom krova. Tako ćete i propratiti da li idu paralelno ili ne i potom ih doštelovati.

 

Alu kanale obavezno odmastite benzinom i krpicom i premažite ih tanko sa grafitnom masti.

 

Pozdrav.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ne otvaram novu temu. Meni su se polomili prednji klizaci na panorama krovu.Prvo je sajla nekako ispala sa zupcanika sto je imalo za posledicu da se desna strana otvara a leva zatvara kad se stisne dugme za otvaranje. Posle smo ustanovili i da su se polomili prednji klizaci koji drze krov. treba mi telefon majstora koji to moze da resi. Hvala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...