Jump to content
FAS Goran
little

Track Day NAVAK 2015.

Recommended Posts

Za Stla jtd verovatno i zamajac sa komplet kvačilom, trapovi, gume,.. :D

 

Nisam baš siguran da su naša kola spremna za sat vremena ozbiljnog gaženja ili više.

 

A šteta je da daš 5000 dinara i provozaš 15min po meni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I mnoooogo skuplji i pripremljeniji automobili ne mogu da izdrže 60 minuta na stazi. Ni WTCC automobili ne jurcaju po 60 minuta odjednom, a kamoli naši obični serijski automobili. :)

Okvirno, izlazak na stazu izgleda po sistemu jednog ili dva kruga zagrevanja, i onda se tek vozi par krugova sa punim naprezanjem automobila kako po pitanju ubrzanja i krajnje brzine, tako i po pitanju kočnica.

Onda se vozi još jedan krug lagano da se auto ohladi koliko toliko, i onda se izlazi sa staze.

Iskulira se jedno 10 minuta, prekontroliše ako treba nešto...i onda opet na stazu.

Što više puta se tako ponovi - super.

 

Nastradaće gume - treba imati posebne gume za track day.

Spaliće se ove naše standardne kočnice - treba spremiti keš sa strane za zamenu diskova i pločica nakon jurcanja po stazi, ili od starta kupiti neke sa boljim performansama koje mogu da izdrže jurcanje i da se posle nastavi sa njihovom upotrebom na putu.

Treba prekontrolisati sve šelne, sva creva (naročito kočiona) - sve što je labavo, nedovoljno stegnuto, naprslo ili slično, prilikom vožnje na stazi će riknuti, pući, spasti.

Svaki nosač motora ili menjača koji je ''načet'' će skoro sigurno biti dokrajčen.

 

I taaaaaako...:whistle: uglavnom, skup sport kao i svuda u svetu.

Toliko skup da postoji čitava industrija koja pravi samo vozila za track day jer se po tom razvijenom svetu skontalo da nije rentabilno klasični serijski auto za svaki dan koristiti i za takva jurcanja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada se sve stavi na papir možda se i isplati dati 400-500e i smiriti živce na onim njihovim Aurisima.

 

Možda zvuči mnogo, ali može i više da košta ako se izveze na stazu 10+ godina star auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja se sećam, ima tome 15-16 godina, kada se valjda na stazi za kružnu trku na Ušću pojavio stock Audi 100.

Reakcija publike - zviždanje.

Sada se ne sećam tačno koja fora je bila, da li je vozio kvalifikacije ili uleteo onako. Znam samo da je bilo ultra smešno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam lika koji ima M3 i lozi se na te stvari,kaci slike na fb posle svakog odlaska na navak...na gumama se obavezno vide zice posle takvih voznji.

 

To je ono ako se vozi kako bi trebalo na stazi da se vozi.Sve ostalo je samo da se prica da si bio tamo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malo je glupo poređenje, ali uzmi npr Formulu.

 

Kakve oni gume voze pa ne mogu jednu trku da izdrže.

 

I onda treba moja Formula (guma, ne auto :) ) od 45e komad da izdrži takvu torturu.

 

Imam ja drugara koji priča kako su to sve gluposti i kako on opegla svaki dan Octaviu u Jurija Gagarina pa joj ništa ne fali. Samo nije obraćao pažnju da je to vožnja 1-2 do 2500 obrtaja, onda nabode gas, 4. brzina i kruzira.

 

Krene on na more i počne ozbiljno da pegla auto sa stalnim teranjem u 5000 (tdi) i naglim kočenjem i posle 20-30min zapali kočnice i još pukne kočiono crevo, jedva je stao. 4 diska i kočnice za zamenu momentalno, a nedugo posle toga je i turbo prosvirao  i tek su ga posle 2 reparacije sastavili.

 

Sve u svemu more propalo, a Octavia (ipak) nije auto za peglanje koji sve trpi :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odgledao sam iz obe teme sve snimke i prepisku u jednom dahu, svako ko nije, preporucujem.

Ako je neko pratio sve pomno, onaj seat ibiza sto cadi kao ne daj boze sam video vec na snimku lika koji je iz leona snimao. Mislio sam da sam ja odzacar :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Usput...Ferrari F12 Berlinetta. 

Vettel je provozao neke ljude malo po Hungaroringu u tom autu, ali...ono što mi je zanimljivo je početak tog kratkog videa gde on razgovara sa jednim od Ferrari tehničara:

 

Vettel: Jedno pitanje...auto je kompletno u standardnoj verziji?

FT: Da.

Vettel: Kočnice standard?

FT: Standardne. Sve je standard.

Vettel: Znači, laganije da vozim...

FT: Da, da...

 

Video je ovde:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/51583-ferrari-f12-berlinetta-naslednik-modela-599/?p=1255549

 

Čak i na takvom autu nema prženja do maksimuma jer ne bi izdržao da provoza sve ljude sa spiska po par krugova...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesi video onog lika sto je okrenuo bmw na krov? :)

Kako mi je to promaklo, gde?

 

 

Nemoj tako dok ne provozaš svoj auto na Navaku :p

 

I to sto kazes xD

 

Video sam samo da se stilo nije proslavio, one bembare su doktori za one stvari. Slazem se da bi trebalo dati mali jaci kes pa da se arce njihova kola po stazi malo. Ne bih izlazio iz auta u tom slucaju :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu treba da se kupi neki stari gt,gti,da se srede trapovi i gume i da se ne stedi na stazi!Skup sport,poredjenja radi,trkacka sada komercijalna guma za jugo hibrid Yokohama 175-50-13 kosta skoro 100e x4 a za jace masine ko zna!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamislite kako bi prosli "obicni" automobili

 

Track_day_00.jpg Track_day_01.jpg Track_day_02.jpg Track_day_03.jpg
 
 
Skup sport...
Doduse za ovo je sam vozac kriv, nije hladio auto...
Edited by milan-jtd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svi nesto jure na more po auto putu i planinama a sad odjednom ne moze da obrne 5 krugova na stazi :laughing: Nije to Nürburgring Nordschleife :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ko je kriv onom sa Mustangom sto mu nije skinuo termostat :harhar:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ehh kad sam ja sa svojim punticem cepao na navaku,bio sam najbrzi od pozadi,sve sam ih jurio,al bilo mi je zanimljivo i lepa uspomena

moze da se izdrzi par krugova na maksimumu,al posle treba dobro ohladiti i smiriti motor,a pre svega kocnice gume,upravljanje na autu da budu skroz u fulu dobro sve,a i ostali delovi na autu da budu pregledani pre voznje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možeš i obrnutom logikom, ako nisi siguran da je nešto ispravno, izvezeš Navak dok ne crkne. Ako ne crkne, znači sve je u redu.

 

Ako bilo šta ima na ivici, zagarantovano će crći na kolima. Prvo što je na tapetu su gume i kočnice, zatim transmisija. Ulje u menjaču može da se desi da proključa i da više nema podmazivanja, servo da proključa pa da izbaci napolje ulje i slično. Posle 2 Navaka sam sve zamenio na Alfi što je bilo kilavo, a posle više nisam išao. Prava stvar bi bila imati neki hobi auto, ne razvaljivati jedini auto koji poseduješ.

 

Generalno gledano, skup sport, zato i ima slab odziv. Da imam hobi auto trebao bi mi Navak barem 1x mesečno, a ne 1x godišnje, tako da u svakoj varijanti otpada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...