Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
N.N.

Intervju sa CEO-om Alfa Romea/Maseratia Haraldom Westerom

Recommended Posts

Pokušati ću prevesti jedan po meni jako zanimljiv intervju sa dotičnim Nijemcom. Za one koji ne znaju isti je i CTO cijelog FCA.

A evo i linka na original:
http://www.superstreetonline.com/features/1504-an-interview-with-maseratialfa-romeo-ceo-harald-wester/


Malo poznata činjenica: dva ponajveća automobilska simbola Italije su vođena od strane mirnog i analitičkog industrijskog veterana Haralda Westera. Dajući dozu njemačkog ordnunga ovim romantičnim brandovima on pokušava povratiti njihovu staru slavu - nešto na što smo predugo čekali.
 
Što Maserati znači za vas i koje su vaše ambicije u budućnosti?
 
Nisam sa Maseratiem da mijenjam ijedan od njegovih ciljeva. Maserati je simbol talijanskog stila, uključujući performanse i eleganciju, nitko ne želi to mijenjati. Mi samo želimo da učinkovitije primijeniti te vrijednosti na naše aute.
 
Ipak, Maserati trenutno prolazi kroz veliku preobrazbu. Od 2013. smo vidjeli premijere dva potpuno nova automobila - Ghiblia i QP-a - i skoro novog SUV-a. Vi također radite na oživljavanju drugog brande kojeg zastupate: Alfa Romeo. U kolikoj će mjeri razvoj Maseratia i Alfe biti zajednički?
 
Moja uloga u Maseratiu je drugačija nego ona u Alfi pošto je Alfa je integrirana u Fiat Grupu. Moj posao tamo kao globalnog lidera branda je nadgledanje tehničkog razvoja novih automobila, od kojih će prvi biti predstavljen ovoga lipnja i to u potpuno obonovljenom Muzeju Alfa Romea u Areseu. No novi automobil neće dijeliti dijelove sa ijednim trenutnim Maserati modelom. Ne planiram tehničko spajanje ove dvije marke.
 
Je li vidite mogućnost repozicioniranja Alfe ili Maseratia u Fiat Grupi, sada kada će brandovi imati potpuno novu ponudu modela sa različitim tipom proizvoda?
 
Kada mislimo na Fiat Grupu trebamo uzeti u razmatranje da je prije 10 godina naša pozicija bila potpuno drugačija nego danas. Mi nismo imali novca iako smo imali pristojan status u Europi no slabi u SAD-u i Aziji. Danas zahvaljujući Chrysler Grupi je situacija u potpunosti različita u ova dva slučaja.
 
U Europi je problem prekapaciteta tvornica, rat cijena i ekstremna konkurencija. Nitko trenutno ne zarađuje prodajući kompaktne automobile, a to je bila osnovna djelatnost Fiat Grupe. Svi su u Europi u tom segmentu izgubila ogroman novac, uključujući Fiat. Potpuno je opravdano uložiti novac u potpuno novu ponudu koja će također biti profitabilna i u Europi. Zahvaljujući tome, Maserati, Alfa Romeo i Jeep su postali strateški važni za cijelu Fiat Grupu. Uspjeh će nam donijeti dvije stvari: radnike koji su na čekanju u Italiji, a isto tako imamo različite proizvode u različitim segmentima, sa nadamo se značajnom zaradom.
 
U 2012. Maserati  je proizveo oko 6000 vozila, prvi cilj je prijeći 50000 godišnje. Kako to napreduje i koji je budući cilj?
 
To je samo bio prolazni korak na našem putovanju u kojemu ćemo imati 6 modela i 70000 prodanih automobila na globalnoj razini u 2018. Naš cilj trenutno zavisi o dostupnosti trećeg modela, SUV-a, koji smo predstavili 2011. Od prvog izlaska sve je bilo ispremiješano: maknuli smo proizvodnju iz SAD-a u Italiju gdje će započeti početkom sljedeće godine. Naša je prognoza da će se trenutno naša prodaja zadržati na 36500 kolika je bila i prošle godine i to dok SUV Levante kada bi trebala ostvariti sljedeći prodajni cilj.
 
Jeste li u iskušenju da nakon toga pomaknete cilj na iznad 70000, pretvarajući Maserati u jednog od glavnih premium proizvođača?
 
Ne, Maserati nije i neće biti Mercedes ili BMW. Mi smo dio grupe koja ima 14 brandova tako da svaki od njih ima ograničeno mjesto na tržištu. Npr. Maserati ne može napraviti SUV veličine Audia Q5, takvo nešto je za Alfa Romeo i Jeep. Čak i nakon izlaska Levantea će vidjeti Maserati na ulici biti događaj.
 
Koja je prednost Maseratia nad američkim ili njemačkim brandovima?
 
On pobuđuje emocije! On je puno više vrsta auta koja budi osjećaj da stvarno vozite auto. Vi ste sastavni dio sustava, vi ste u kontroli. To čak možete vidjeti kada uspoređujete slogane gdje neki od brandova reklamiraju njihov napredak kroz tehnologiju.
 
Ali neke od trendova je nemoguće izbjeći. Ima li mjesta hibridu kod Maseratia?
 
To je tehnologija koja nam je dobro poznata i smatram da je neizbježno njeno korištenje. Zbog raznih razloga će postati jako važna korz sljedećih 5 do 10 godina. U segmentima gdje su Ghibli, QP i Levante je prognoza da će 40-50% vozila biti hibridi. Radimo na plug-in-hibridu kojega ćemo ponuditi u drugoj polovici 2017. kod Levantea, te zatim i na drugim vozilima. Cilj za naše hibride je da mogu prijeći 20-30 milja samo na električni motor.
 
Koje je vaša osobno viđenje trenda?
 
Pogledajte brojeve. Ne temelju emisije CO2 se tvrdi da SUV-ovi od dvije tone imaju manji utjecaj na okoliš od malih gradskih automobila. U mnogim zemljama će vlasnik potonjeg veći porez na ceste, a na nekim mjestima će vozači velikih čudovišta biti oslobođeni od plaćanja iste. Sve to dolazi iz činjenice da pretpostavljamo kako električna energija dolazi iz utičnice i proizvodi CO2, što naravno nije točno. Hibridi neće spasiti svijet, ali trenutno su pravila takva kakva jesu.
 
Ponestaje nam vremena, hajmo na brza da ili ne pitanja:
 
Je li vidite prostora za sportsko auto pozicionirano iznad Alfieria:
 
Da.
 
Je li vidite prostor za Ghibli karavan?
 
Ne. To je niša, nemoguće za prodaju van Europe.
 
Što kažete na Ghibli i QP sa produženim međuosovinskim razmakom?
 
Ne, auta su dovoljna velika.
 
One-off sa karoseristima tipa Touringa ili Zagata?
 
Potencijalno da.
 
Moto-sport aktivnosti?
 
Ne. Jedino te veste što trenutno imamo je Trofeo Maserati za naše klijente, ali to nema nikakvog marketinškog učinka. Jedini moto-sport sa globalnim utjecajem je F1 i četiri ili pet 24-satnih utrka. Ostalo je možda zanimljivo entuzijastima, ali nema nikakve koristi za naš biznis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ono kad u dva reda, tj. dve rečenice čovek objasni ono što mi pišemo kroz paragrafe i paragrafe. :thumbup:

 

Jedino ovo oko moto sport aktivnosti...ne znam baš da WRC ili WTCC nema, tj. ne može imati uticaja na prodaju automobila. Ko tamo ima uspehe, još ako ti uspesi odu do nivoa dominacije...mora to osetiti i po prodaji na osnovu baš onoga što se želi...pravljenje manje količine pojedinačno skupljih automobila. Pa, kad bi F1 uticala toliko, onda bi Ferrari imao sve lošiju i lošiju prodaju poslednjih npr. 5 godina jer je u F1 bio (još uvek i jeste) iza lidera, a realnost je da Ferrari nikada više nije prodavao i nikada bolje modele nije izbacivao na tržište nego u poslednjih 5-10 godina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem što su i WRC i WTCC primarno europsko natjecanje, primamljivo Europi i jako slabo hvataju korijene u SAD-u i Aziji. Recimo na primjeru Alfe. Njima bi više značio DTM nego WTCC no ako se ne varam sada u DTM mogu samo Nijemci.

Sam intervju sam stavio iz razloga što za razliku od 'intervjua' sa Westerom ima validne informacije. Harald je tip koji se ne razbacuje informacijama, pogotovo ne točnim tehničke prirode, no isto tako čovjek ne laže.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...