Jump to content
FAS Goran
M626

Lancia Lybra 2.0 20v - pritisak u rashladnom sistemu

Recommended Posts

Pozdrav narode,

Vozim Lybru vec nekoliko godina i ovaj problem je manje-vise prisutan vec neko vreme. Sad sam u fazonu da sredim auto komplet pa sam krenuo od ovoga. Evo o cemu se radi...

Pre dve i po godine pri povratku iz Grcke stanem u Vranju da natocim gorivo. Odlazim da platim, vracam se i vidim ogromnu baru ispod auta. Znam da to ne moze biti od klime, otvaram haubu i vidim da je skoro cela rashladna tecnost izasla preko cepa na posudi za dolivanje antifriza. Otvaram cep kad on se raspao :) Izgubim neko vreme jureci cep po Vranju, nadjem neki koji radi, dolijem vode koliko je falilo i krenem nazad pazeci na temperaturu sve vreme. Setim se da se na autoputu kroz MK desavalo da podigne temp kada je klima radila i kada je auto bilo opterecen (malo vecom brzinom ili usponom). Do BGa se prodje u redu, kupim originalni cep, zamenim i mislio sam da sam resio problem.

 

Posle nekog vremena, primetim da na vrhu hladnjaka, gde je ono debelo crevo, ostaju crveni tragovi antifriza a tecnost u posudi se smanjuje. Dolivam ja tako s vremena na vreme po 100-200ml i vozim. Sledece mesto gde su se pojavili crveni tragovi je na vrhu posude za antiriz, gde ide ono tanko crevo. Promenim selne, medjutim, isto... sada se tragovi antifriza pojavljuju bukvalno na krajevima svih creva koja imaju vezu sa rashladnom tecnoscu... oba debela creva od hladnjaka, neka dva creva na termostatu i ono malo na posudi za antifriz.

Juce mi se desi da malo podigne temperaturu u gradu, nekih 100 stepeni, i to pri polascima sa semafora... obori je na 90 posle minut. 

Inace, pre toga kazaljka je konstantno bila zakucana na sredinu. 

Danas rekoh da ga pustim da radi u mestu posto sam nesto istripovao da ne ukljucuje ventilator uopste.

POsle 20min stize do radne temperature. Debela sreva sa hladnjaka, gornje i donje, oba vrela na dodir i mekana. Sam hladnjak u pocetku hladan, posle mallo topao. Malo crevo sa posude za antifriz takodje vrelo ali tvrdo. Vent se ne pali uopste. 

 

Ukljucim klimu, i odmah se pali i vent. Iskljucim klimu, iskljucuje se i vent. Sad, nesto mi je cudno kod ventilatora, kao da nema protoka vazduha kroz hladnjak, kapiram da bi onoliki ventilator morao da napravi neku promaju koji bih trebao da osetim kada stavim ruku na hladnjak. Umesto toga, sav vazduh koji osecam, i to poveliki, je izmedju ventilatora i motora, kao da vazduh duva ka motoru?

Jel se neko sretao sa slicnim problemima? Ici cu kod majstora kroz koji dan kad se vratim u BG, ali bih voleo da imam neko predznanje o tome sta moze sve da bude, i ako je trivijalna stvar da je sredim sam...

 

Izvinite na ovolikom postu i hvala :)

 

Nesa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa i treba da duva ka motoru, tj.da uvlaci hladan vazduh od spolja. Kad bi okrenuo smer prokuvao bi ti dok kazes keks :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje znanje o ventilatorima se svodi na kompjuterse kulere, a oni duvaju vazduh ka rashladnom telu :)

 

Thanx, svaki dan se nauci nesto novo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Ventilator i treba da duva prema motoru, naravno, jer tako ide vazduh kad voziš. Ne može u kontra.

2. Deluje mi kao da termostat zeza. Kod Lancie termostat se uglavnom kvari tako da ostane otvoren, ali, ko će ga znati.

3. Pominješ crvene tragove na "svim crevima". To mi, prema logici, govori kao da čep drži previše visok pritisak.  

 

Ja sam na svim svojim kolima uvek držao čep malkice odvrnut. Nije da to preporučujem svima, ali ja - tako. Time postižem da pritisak u cevima ne bude previsok, a sa druge strane, rizikujem da voda proključa. Ipak, ako je hladnjak u redu, ako se ventilator uključuje na vreme - do ključanja sigurno neće doći. Kažem - ne želim nikome da preporučujem tu praksu, ali ja imam pozitivna iskustva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lybrin cep drzi pritisak na 1.4 bara, ja imam i jedan od 0.7 bara, probacu da vozim sa njim neko vreme.

Btw, od cega moze da se stvori toliki pritisak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Povećan pritisak u rashladnom sistemu može da uzrokuje 1.Oštećena zaptivka glave motora. 2.Naprsla glava motora. 3.Oštećen izmenjivač toplote EGR-a(prodor izduvnih gasova u rash.sistem). 4.Davač temperature u kombinaciji sa neispravnim termostatom.5.kod loše održavanih vozila slab protok rashl.tećnosti kroz hladnjak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...