Jump to content
FAS Goran
Buca_Tipo

Fiat Tipo 1.4 - plin, prevelika potrosnja.

Recommended Posts

Kolege ajde pomoc, ne znam ni ja vise sta da mu radim, a ni strucnjaci sto ugradjuju plin u vozila.

Od prosle godine, kada sam zamenio termostat meni pocinju muke sa potrosnjom. Do pre zamene termostata potrosnja mi je bila ~11l, posle zamene termostata pocela je postepeno da se povecava, 18-20-23-25l i sada se tu drzi.

Bio sam kod plinadzije, koji je i ugradio taj plin mom drugaru u tipo. On je ustanovio da su membrane lose jer je na gornjem delu isparivaca bilo masno. Skinuo je zamenio membrane, filterce zamenio, crevca, slavinicu, sve sto je trebalo, i od tad krecu iste muke, potrosnja nikako da se smanji, ne biva nikako. Vec treci put ga steluju i oni se cude. Primetio sam da na oko 80-90 km/h se oseca plin u kabini, nekad da, nekad ne. Proveren je ceo sistem, da ne pusta negde i sve je ok, nema nigde naznaka da pusta.

Da napomenem da je potrosnja od oko ~11l bila i sa 14" 175-70 (zimskim) i sa 15" 195-50 (letnjim)

Posle i sa letnjim 15" i zimskim 15" 175-65 je potrosnja bila 25. Sada sa 16" je i dalje ta potrosnja.

Ja ne znam sta da mu radim vise, pa ako vi imate neki predlog recite mi. Hvala unapred :)

Edited by Buca_Tipo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad čovek pročita šta je sve urađeno, nema šta da doda. Jer je sve provereno, zamenjeno na šta bi moglo da se sumnja. Kad je tako ostaje jedino da je neko nešto negde zajebao. I to treba pronaći.

Mene zanima kako je provereno da li isparivač pušta plin?

Kako je naštelovano paljenje?

Kako je naštelovan sam plin?

Jbg Buco, znam da nisam puno pomogao, ali bar da probamo nešto :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa treba se pronaci, al aj gde da gledam :)

Provera plina tj sistema je bilo sundjerce i sapunica, i svaki sastav premazan i auto radio i proveravano od lera do 3.000obrtaja. Od ulaza pozadi, boca, ispod auta, do isparivaca i karburatora.

Plin stelovali strucnjaci pod obrtaje odvrtanjem-zavrtanjem plina, ne znam kako da ti objasnim.

A paljenje brat stelovao, kapa levo desno dok se nije idealan polozaj naso tj idealan rad.

Ajde pucajte gde gresimo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepo na osciloskop i naštelujte paljenje. Da se ogradim, ne znam čime ti se bavi brat, ali sam ja, davno beše, hteo da budem pametan, pa sam na bivšoj samari štelovao paljenje na uvce,sam. Jes lepo radila, i trošila je na otvorenom 11l čorbe opušteno. Onda mi je majstor podesio paljenje i potrošnja je spala na cca 7l na otvorenom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima logike... ako si bio kod par plinadžija i nisu uspeli da reše problem a realno uradili au i zamenili sve što treba ostaje da se poveri to što nije njihov fah i što nisu dirali tj. paljenje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skuplja dijagnostika bi ti bila da proveriš kolika ti je potrošnja kada voziš na benzin :)

Mada ako ti troši 25L gasa a benzin je normalan onda ti se trenutno više isplati na benzin da voziš-

Edited by joshibeast

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auu, 25 litara, pa toliko ne trosi ni.... nznm ni ja sta :) do stelovanja plina nije sigurno, jer ne bi smeo toliko da trosi koliko god da je lose nastelovan, a pri tom normalno radi i normalno ide.. iako kazes da nigde ne pusta, ja bi to jos jednom proverio, pogotovo ako kazes da se nekad oseti plin u kabini. Jbg, isproveravaj detaljnije sve sto si vec proverio. I proveri tu oko termostata dal je nesto drugo cackano kad je on menjan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wurth ima sprej za proveru plina, tj. gde curi. 

 

Najbolje je kada našteluješ motor da radi na benzinu onako kako treba, a onda šteluješ plin. Našteluj paljenje na benzinu, ler na karbu, pa tek onda ler na isparivaču (naravno prebaci na plin  :smoke: ) .

 

Hajde za početak sredi paljenje, pa javljaj dalje gde zapinje ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve se to pocelo desavati posle zamene termostata. Kada sam izvadio kuciste tj skinuo unutra nije bio termostat, voda je non stop kruzila. Kada sam stavio novo kuciste sa termostatom temp je na 90c, imam grejanje i sve lepo radi sem potrosnje.

Znaci sumnja je na paljenje, resicu ga ovih daba da ugrabim vreme sad.

Sto se plina tice u kabini, cudno se oseca, i to kao na par sekundi. Npr idem u 3 oko 3000-3200obrtaja saltam u 4 malo poteram, ide 5 i onda osetim plin, kao da se zagusi, tj napuni. Bem li ga.

Tupim mozak da nije do katalizatora ili l.sonde nesto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brat tebi nesto da kaze. :secret:

Vozio sam alfu 155,obican plin u njoj je bio.

Dok je rasprsivac bio nov,SVE je bilo ok.Onda se vozilo i vozilo bez problema. :dj:

Pa je crkla benzinska pumpa,a onda sam kao i svi palio na plin. :blushing:

Tako sam skratio vek membranama i naravno krece veca potrosnja.

Zamenjena je bez. pumpa i krece igranka sa plinom.

Lovato uredjaj,odem kod KARICA,kupim sve membrane,ugradim po PS-u,uredno sve ocisceno,stavljeni novi prstenovi na cevi i PRC! :question:

Potrosnja kao i tebi,luduje samo tako,nista nisam mogao da uradim.

Do trenutka kad sam kupio NOV rasprsivac!!!

 

Batice moj,mislim da samo tako mozes da resis problem,drugar koji je inace majstor za sve sto ima motor(cak i avione popravlja) mi je jedini odmah rekao da kupim nov rasprsivac.

Probaj da nabavis negde ili skines od nekoga neki rasprsivac koji je noviji ili se zna da trosi normalno pa ces videti.

 

Srecno brate u svakom slucaju,jer znam da je to igranka bez prestanka.

:thumbsup:

Edited by asterix

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma jok bre,sredices ti to. :no

To sad nema cenu,a uvek mozes da je zadrzis i koristis za merak.

Samo nadji neki nov rasprsivac za probu. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napravicu ga nekako ;)

Aj jos jedno pitanje, posto ste upoznati oko igrarije sa mojim motor, bar nekolicina, zasto se potrosnja povecala i pre pucanja kaisa? To me buni...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zato sto ti bile lose membrane, pustao plin i pitanje je opet kakvo je bilo paljenje. Jel se bese ono razdrndalo pa je puko kais? Ono se razlokalo, imalo lufta, stepen nije bio kako treba i poceo je mnogo da trosi. U medjuvremenu se jeo kais i puko. Eto ti jedna teorija gde je sve povezano, +16' felne na 1.4b :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Savet:

Pusti sada tolika razmišljanja. Radi jedno po jedno što smo ti pisali. Imaš tu par stvari da pretreseš, pa ćemo dalje da vidimo ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Keramicar, nemoj da delis savete ko baba neka, nego dodji da skarabudzimo tenecku za skup :) Da mu ne nabijam komplekse potrosnjom mog skorpiona kad vidi 6l na 140 konstantnih :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema mi druge, nego za vikend u Niš :)

 

Buco, ako do petka ne središ mašinu, dolazimo Milutin (mlađi referent) i ja da sredimo tu potrošnju. Majku mu staru, pa neće ona nas za.jebavati :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...