Jump to content
neshaoct

Mercedes G klase

Recommended Posts

Da li je Mercedesovoj G klasi potreban moderniji dizajn?

 

mercedes%20g%20g.jpg

 

Postoje modeli automobila čiji dizajn decenijama odoleva vremenu. Obično je reč o specifičnim vozilima za posebne namene, poput Land Rovera Defender ili Mercedesa G klase. Bazični izgled ovih modela nije se bitnije menjao od njihovog nastanka, a njihova kockasta forma bila je u drugom planu, zahvaljujući osnovnoj funkciji terenskih vozila. Vremenom su ovi terenci dobili kultni status, pa su ljudi počeli da ih kupuju kao ''lajfstajl'' automobile. Da bi ugodili potrebama bogatije klijentele koja ih kupuje zbog imidža, proizvođači su Defender i G klasu opremili raznim luksuznim dodacima, snažnijim motorima...Ipak, tokom svih ovih decenija, nepromenljivost dizajna spoljašnjosti bila je svetinja.

 

Land Rover je, međutim, odlučio da zbog pada potražnje nešto mora da promeni i rešio je da klasični Defender zameni novim modelom modernijeg izgleda. Mercedes sa svojom G klasom za sada odoleva pritiscima tržišta, tako da uz minimalne stilske izmene eksterijera i najnovija generacija nosi prepoznatljiv pečat vozila koje je nastalo pre više od tri decenije. Međutim, pojedini fanovi Mercedesa i zaljubljenici u G klasu maštaju o modernijoj, urbanijoj verziji koja bi ipak zadržala neke retro elemente originalnog modela.

 

1231830086533d538306521905121633_640x427

 

Među njima je i Christian Schulte, koji je za sajt Mercedes-Fans na osnovu spekulacija o novom Mercedesovom modelu sa urbanijom oznakom, City G, napravio kompjuterske rendere mogućeg izgleda ovog vozila. Inspiraciju je pronašao u konceptu Mercedes Ener-G-Force iz 2012. Prema njegovom viđenju, Mercedes City G, iako nešto manjih dimenzija od aktuelne G klase, zadržao bi prepoznatljive detalje i formu ovog vozila, uz savremeniji dizajn.

 



Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta ima da ga diraju ako se i ovakav prodaje. Ako već treba da se ponovi, to mora mnogo bolje da se odradi.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dok original G klasa promeni ili ne svoj dizajn, Kinezi kopiraju postojeću :D

 

BAIC BJ80 – kineska kopija Mercedesa G klase
 
baic%20bj%201111.jpg
 
Na ovogodišnjem sajmu automobila u Pekingu se pojavila i civilna verzija terenskog vozila BAIC BJ80 koji neodoljivo podseća na legendarnu Mercedesovu G klasu.
 
baic%20bj%2011.jpg
 
Na nekim ranije objavljenim slikama je inače bila vojna verzija nazvana B80 VJ (postoji i varijanti sa sklopivim platnenim krovom).  
 
baic%20bj%2011111.jpg
 
Ranije je takođe najavljeno da će vojnu verziju pokretati 3.2 litarski šestocilindrični turbo-dizel motor, a civilnu 2.4 litarski četvorocilindrični benzinac sa 143KS i 217 Nm. Na sajmu u Pekingu je međutim izložen ovaj civilni BAIC BJ80 sa ugrađenim 4.0 litarskim V8 agregatom (konkretni detalji nisu saopšteni).
 
baic%20bj%20111.jpg
 
baic%20bj%20110.jpg
 
U svakom slučaju, vozilo na sajmu u Pekingu ima automatski menjač, alu točkove od 21 inča, aero body kit i kožni enterijer.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mercedes priprema značajno obnovljenu G klasu

 

mercedes%20g%202016.jpg

 

Mercedes je pre dve godine na Salonu automobila u Pekingu predstavio obnovljenu G klasu ali više pažnje od tada obavljenog suptilnog facelifta su privukle AMG verzije (G63 AMG i G65 AMG).

Podsećanja radi, Mercedes G klase je tada dobio LED dnevna svetla i redizajnirane retrovizore, a promene su podrazumevale i redizajniranu centralnu konzolu, doteranu instrument tablu, kao i bogatiju opremu. Takođe, te 2012. su se pojavile i informacije da je Mercedes odlučio da produži život ovog već odavno legendarnog vozila sve do 2020. godine. Naravno, u Mercedesu će G klasu i dalje doterivati pa će se po pisanju britanskih medija tokom 2017. godine u prodaji pojaviti značajno obnovljena verzija (ovde podsećanje da je nemački Auto Bild nedavno pisao da bi G klasa facelift trebalo da se pojaviti nešto ranije - 2016. godine).

 

Britanski mediji prenose da će G klasa za 2017. zahvaljujući upotrebi aluminijuma biti za više od 200 kg lakša od sadašnjeg modela i šira za 100 mm, a dobiće i modifikovano ogibljenje, najmoderniji elektro-mehanički servo, izmenjeni prednji deo, značajno doteranu unutrašnjost (koja će biti prostranija i komfornija nego sada), kao i nove bezbednosne sisteme i sisteme pomoći vozaču. Takođe, najavljuju se i novi šestocilindrični 3.0 litarski benzinski i dizel motori koji su trenutno u razvoju za novu E klasu, pri čemu će benzinac imati više od 360KS a dizelaš više od 300KS (oba standardno u paru sa devetostepenim automatskim menjačem). Nekoliko meseci nakon promocije standardnih verzija G klase, slične promene će biti primenjene i na AMG varijantama ovog modela.

 


 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mercedes G klase će ostati u proizvodnji i duže nego što je najavljivano

 

mercedes%20g%202016.jpg

 

Mercedes je pre nešto dve godine na Salonu automobila u Pekingu predstavio obnovljenu G klasu ali više pažnje od tada obavljenog suptilnog facelifta su privukle AMG verzije (G63 AMG i G65 AMG). Podsećanja radi, Mercedes G klase je tada dobio LED dnevna svetla i redizajnirane retrovizore, a promene su podrazumevale i redizajniranu centralnu konzolu, doteranu instrument tablu, kao i bogatiju opremu. Takođe, te 2012. su se pojavile i informacije da je Mercedes odlučio da produži život ovog već odavno legendarnog vozila sve do 2020. godine (vozilo se inače pojavilo još 1979. godine). Međutim, poslednje vesti kažu da u Mercedesu planiraju da proizvode G klasu do 2027. godine a možda i duže!

 

Naravno, u Mercedesu će G klasu i dalje doterivati pa će se tako tokom 2017. godine u prodaji pojaviti značajno obnovljena verzija (ovde podsećanje da je nemački Auto Bild nedavno pisao da bi G klasa facelift trebalo da se pojaviti nešto ranije - 2016. godine). G klasa za 2017. će zahvaljujući upotrebi aluminijuma biti za više od 200 kg lakša od sadašnjeg modela i šira za 100 mm (biće i nešto niža), a dobiće i modifikovano ogibljenje, najmoderniji elektro-mehanički servo, izmenjeni prednji deo, značajno doteranu unutrašnjost (koja će biti prostranija i komfornija nego sada), kao i nove bezbednosne sisteme i sisteme pomoći vozaču.

Takođe, najavljuju se i novi šestocilindrični 3.0 litarski benzinski i dizel motori koji su u razvoju za novu E klasu, pri čemu će benzinac imati "više od 360KS" (neki izvori pominju 373KS) a dizelaš "više od 300KS" (nezvanično se radi o 317KS). Obnovljena G klasa će biti dostupna sa devetostepenim automatskim menjačem, a nakon promocije standardnih verzija G klase, slične promene će biti primenjene i na AMG varijantama ovog modela.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites
Mercedes potvrdio da će G klasa zadržati svoj kockasti izgled

 

Mercedes%20G%20333.jpg

 

Mercedes-Benz je objavio da će G klasa zadržati svoj čuveni kockasti izgled. Prodaja G klase je povećana za tri puta u poslednjih pet godina pa je u toku 2013. godine prodato 12.000 jedinica.

Zato nije iznenađenje što je kompanija odlučila da neće menjati izgled ovog modela u budućnosti. Izvršni direktor kompanije Dieter Zetsche je rekao da će vozilo nastaviti da ima izgled koji ima i danas jer nije reč o vozilu koje je pretenciozno već je G klasa original. Ovaj istinski off roader će ostati u proizvodnji najmanje još osam godina odnosno do 2022. godine. Mercedes ipak neke mane izmene planira za 2016. godinu da bi vozilo bilo usaglašeno sa propisima EU vezanim za emisije štetnih gasova i zaštitu pešaka.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Da li je Mercedesovoj G klasi potreban moderniji dizajn?

 

mercedes%20g%20g.jpg

 

 

Ipak je prvi G pravi

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

2016. Mercedes G klase sa osveženom paletom motora

 

mercedes%20g%20770.jpg

 
Mercedes je pripremio osveženje za svoju legendarnu G klasu, pre svega što se tiče game motora.
 

mercedes%20g%207.jpg

 
Najveća novost za modelsku godinu 2016 je ugradnja 4.0 bi-turbo V8 motora u G500 koji ovde razvija 422KS i 610 Nm obrtnog momenta, dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi samo 5.9 sekunde. Motor se inače već koristi u modelima AMG GT, C63 AMG i u ekstremnom G500 4x4 sa poslednjeg sajma u Ženevi.
 

mercedes%20g%207701.jpg

 
G63 AMG je dobio pojačani 5.5 litarski V8 agregat, i to za 27KS, pa sada raspolaže sa 571KS i 760 Nm (ubrzanje do 100 km/h traje 5.4 sekunde).
 

130567-mercedes%20g%2077.jpg

 
G65 AMG pod haubom ima 6.0 V12 koji je sada dostupan sa 630KS i 1000 Nm pa ubrzanje do stotke iznosi 5.3 sekunde. Na kraju, Mercedes G350 d je pojačan sa 211KS i 540 Nm na 245KS i 600 Nm obrtnog momenta. Verzije G350 d, G500 i AMG G63 standardno imaju i ECO start/stop funkciju za redukciju potrošnje goriva i emisije CO2.
 

mercedes%20g%20777.jpg

 
Mercedes je za G klasu predvideo i nove amortizere, optimizovani ASR sistem i ABS, poboljšani komfor vožnje, restilizovane branike, standardne AMG blatobrane kod verzija G350 d i G500, nove 18-inčne alu točkove kod G350 d, kao i revidiranu instrument tablu kod svih verzija.
 

mercedes%20g%207777.jpg

 
Takođe, tu je i Color package sa ekskluzivnim bojama (solar beam, tomato red, alien green, sunset beam i galactic beam), u kombinaciji sa crnim elementima na eksterijeru.
 

mercedes%20g%20770111.jpg

 
I na kraju, Mercedes je pripremio i AMG Edition 463 paket za G63 i G65 AMG, a koji podrazumeva dvobojna sedišta sa designo kožom, detalje od ugljeničnih vlakana i nappa kože, set 21-inčnih alu točkova, elemente od aluminijuma i nerđajućeg čelika... Mercedes navodi da će osvežena G klasa kupcima biti dostupna od leta.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

IMSA Mercedes G63AMG

 

imsa%20g63%201.jpg

 

Nemački tjuner je 5.5 litarski bi-turbo V8 pojačao na 730KS (IMSA turbo punjači, reprogramirana ECU jedinica, sportski izduvni sistem...), a tu su i drugi elementi. U paketu su i aero body kit (branici, pragovi, proširenja blatobrana), set amortizera, komplet 22-inčnih alu točkova sa gumama 305/40 R22, kao i dvobojni kožni enterijer.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

G65 AMG


među najstarijim vozilima ako ne i najstariji koji se kao novi može kupiti. U proizvodnji od 1979. godine.

 

powertrain_bg.jpg


mercedes-benz-s-class-c217_bitruboengine


2013-mercedes-g65-amg_600x0w.jpg



Motor monstrum V12 , 5980 kubika , biturbo, 612 KS pro 4300-5600 o/min i kamionski torq 1000 Nm pri 2300-4300 o/min. Sve to preko sedmostepenog automatskog menjača do točkova od 20 inča. O-100 km/h za 5,3 sec i ne staje do limitiranih 230 km/h.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mcchip Mercedes G63 AMG 4x4

 

mcchip%205.jpg

 
Mcchip nam predstavlja još jednu modifikovanu verziju legendarne G klase, a koja uz pomoć njihovog MC800 paketa ovde rapolaže sa više od 800 konja.
 

mcchip%20555.jpg

 
Tačnije, pod haubom ove G klase je smešten 5.5 litarski V8 bi-turbo motor sa 820KS i 950-1000 Nm obrtnog momenta (novi turbo punjači, reprogramirana ECU jedinica...), ali podaci o ubrzanju i najvećoj brzini nisu saopšteni.
 

mcchip%2055.jpg

 
U paketu su i novi izduvni sistem, novo KW DDC oslanjanje, povišeni klirens, kao i novi točkovi i gume.
 

mcchip%205555.jpg

 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes-Benz G 500 4×4² po ceni od 226.100 evra

 

132994-mercedes%20g%201.jpg

 
Mercedes je ovu posebnu G klasu sa povišenim klirensom i velikim točkovima nazvao G 500 4×4², pri čemu je njegova premijera u predserijskom izdanju održana početkom marta ove godine na sajmu automobila u Ženevi. Sada je vozilo dostupno i u definitivnom, serijskom izdanju, ali po ceni od čak 226.100 evra.
G 500 4×4² se ističe proširenim blatobranima, većim točkovima i off-road gumama (točkovi od 22 inča, gume 325/55 R 22), povišenim klirensom (450 mm), širim tragom točkova (na 1774 mm) i doteranim eksterijerom sa elementima od ugljeničnih vlakana, dok je ispod haube 4.0 litarski twin-turbo V8 motor sa 310 kW/422KS pri 5350 o/min. i 610 Nm pri 2250-4700 o/min. Pogon je naravno na sva četiri točka, a menjač sedmostepeni 7G-tronic automatik. Treba pomenuti i da ovo vozilo od 0 do 100 km/h ubrzava za 7.4 sekundi.

preuzeto sa - Auto Blog
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes će G klasu proizvoditi sve dok bude potražnje

 

mercedes%20g%20770.jpg

 
Iz Mercedesa je stigla najava da će legendarna G klasa nastaviti da se proizvodi, uprkos sve strožijim propisima. Tako je Mercedesov potpredsednik za SUV i sportska vozila Wolf-Dieter Kurz za medije izjavio da je G klasa ovde da ostane, kao i da će biti dostupna sve dok postoji interesovanje kupaca. To će doduše biti puno izazova, budući da će i ovaj off-road model morati da zadovolji sve strožije propise koji se tiče bezbednosti i emisije izduvnih gasova. Ipak, u Mercedesu su u potpunosti posvećeni tome da urade sve neophodne modifikacije kako bi G klasa o(p)stala u životu što duže, odnosno dok postoji interesovanje kupaca.

 

mercedes%20g%207.jpg

 
Upravo su strogi propisi glavni razlog zašto će Land Rover krajem ove godine prestati sa proizvodnjom legendarnog Defendera. Pomenuti gospodin Kurtz je inače bio otvoren pa je priznao da je to dobra vest za Mercedes i da mu je drago kada jedan konkurent napusti tržište.
 

mercedes%20g%20777.jpg

 
Kurz nije želeo da otrkriva detalje, ali je najavio da je već u toku opsežno doterivanje G klase.
 

mercedes%20g%20770111.jpg

 
Mercedes je inače u maju ove godine pripremio osveženje za G klasu, pre svega što se tiče game motora. Najveća novost je ugradnja 4.0 litarskog bi-turbo V8 motora u G500 koji ovde razvija 422KS i 610 Nm obrtnog momenta, dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi samo 5.9 sekundi. Motor se inače već koristi u modelima AMG GT, C63 AMG i u ekstremnom G500 4x4 sa poslednjeg sajma u Ženevi. Takođe, G63 AMG je dobio pojačani 5.5 litarski V8 agregat, i to za 27KS, pa sada raspolaže sa 571KS i 760 Nm (ubrzanje do 100 km/h traje 5.4 sekunde). G65 AMG pod haubom ima 6.0 litarski V12 koji je sada dostupan sa 630KS i 1000 Nm pa ubrzanje do stotke iznosi 5.3 sekunde. Na kraju, Mercedes G350 d je pojačan sa 211KS i 540 Nm na 245KS i 600 Nm obrtnog momenta.
Mercedes je za G klasu predvideo i nove amortizere, optimizovani ASR sistem i ABS, poboljšani komfor vožnje, restilizovane branike, standardne AMG blatobrane kod verzija G350 d i G500, nove 18-inčne alu točkove kod G350 d, kao i revidiranu instrument tablu kod svih verzija. Tu je i Color package sa ekskluzivnim bojama (solar beam, tomato red, alien green, sunset beam i galactic beam), u kombinaciji sa crnim elementima na eksterijeru.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mansory Mercedes G63 AMG Sahara Edition

 

133992-mansory%203.jpg

 
Iza punog naziva Mercedes-Benz G63 AMG Sahara Edition stiže (pre)skupa kreacija tjuning kompanije Mansory u kojoj su, po svemu sudeći, ovoga puta bili veoma inspirisani vojnim vozilima.
 

133993-mansory%2033.jpg

 
U Mansoryju su za Sahara Edition kao bazu koristili G63 AMG varijantu legendarnog nemačkog terenskog automobila na čijoj je kutijastoj karoseriji apliciran maskirni uzorak kakav smo navikli da gledamo na vojnim automobilima. Ispod maskirnih boja kriju se karoserijski paneli koji su za ovu priliku napravljeni od ugljeničnih vlakana, a u odnosu na standardni G63 AMG, ovaj automobil je širi 80 milimetara.
 

mansory%20330.jpg

 
Mansory je takođe instalirao dodatna četiri svetla na rubu krova, a tu su i ogromne 22-inčne aluminijumske felne na kojima su gume dimenzija 305/35. U zelenim vojnim bojama je i unutrašnjost automobila, a dah luksuza stiže uz kombinaciju najkvalitetnije kože i alkantare za oblaganje sedišta i ostalih unutrašnjih panela.
 

133995-mansory%20333.jpg

 
Standardni 5.5 litarski benzinski biturbo V8 motor, koji razvija 544KS i nudi 760 Nm najvećeg obrtnog momenta, pojačan je na 840KS uz koje stiže i elektronski ograničenih 1.000 Nm najvećeg obrtnog momenta. U potpunosti je promenjen i izduvni sistem koji je napravljen od nerđajućeg čelika.
 

133996-mansory%203333.jpg

 
Za ovakvu G-Klasu Mansory traži 770.000 evra.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

DMC Mercedes G klase G88 Extreme

 

134042-dmc%201.jpg

 
Još jedan modifikovani Mercedes G klase ne predstavlja iznenađenje, a ovaj na slikama je delo tjuning kuće DMC.
 

134043-dmc%2011.jpg

 
Vozilo privlači pažnju žuto-crnim eksterijerom, velikim crnim točkovima (od 24 inča), aero paketom od ugljeničnih vlakana (hauba, retrovizori, zadnji krovni spojler, poklopac rezervnog točka...), kožom i alkantarom u enterijeru, kao i pojačanim V8 motorom.
 

134044-dmc%20111.jpg

 
Pod haubom je naime pojačani 5.5 litarski V8 koji ovde razvija 710 konja.
 

134045-dmc%201111.jpg

 
U kratkoj vesti se još navodi da je DMC najavio seriju od samo pet ovakvih G klasa, čija cena međutim nije saopštena.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ares Performance Mercedes G63 AMG

 

135284-ares%201.jpg

 
Italijanski tjuner Ares Performance (ime je dobio po grčkom bogu rata) je još jedan u dugačkom nizu onih koji su modifikovali legendarnu Mercedesovu G klasu.
 

135285-ares%2011.jpg

 
Ovaj tjuner sa sedištem u Modeni se pobrinuo za G63 AMG, pri čemu se ističu prednja svetla sa LED prstenom, drugačiji prednji gril, doterani branici, set pragova, titanium izduvni sistem, novi točkovi, podešavajuće oslanjanje, V8 motor sa 680KS, braon koža sa belim šavovima...
 

135286-ares%20111.jpg


135287-ares%201111.jpg


ares%2011111.jpg

 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brabus 850 6.0 Biturbo Widestar

 

136859-brabus%20850%201.jpg

 
Teško je i pronaći reči da bi se na pravi način objasnila sila 5.5 litarskog AMG-ovog motora koji odlikuje G63 AMG. G klasa je svakako jedan od najekstremnijih automobila na svetu, a u AMG-ovoj verziji definitivno je daleko od racionalnosti i logike. Bliža je dekadenciji nego i jedan drugi Mercedesov automobil.
 

136860-brabus%20850%2011.jpg

 
Brabus je ponovo nastojao da izvrši poboljšanje ovog impresivnog vozila, a ono što su napravili označilo je i menjanje imena G63 AMG u Brabus 850 6.0 Biturbo WIDESTAR.
 

136862-brabus%20850%2011111.jpg

 
Izgled je svakako nešto što je unapređeno. Elementi napravljeni od ugljeničnih vlakana sada dominiraju, a oni sa potpisom Brabusa su novi prednji branik, detalji na vratima i prošireni blatobrani. Moramo pomenuti i vulgarne 23-inčne točkove Brabus Monoblock Pratinum Edition. Na njima su Yokohamine gume dimenzija 305/35.
 

136863-brabus%20850%201111.jpg

 
Ipak, sve dekoracije u kabini i na spoljašnjem delu su zanemarive kada se zaviri ispod poklopca motora. Brabus je povećao zapreminu motora sa 5,5 litara na 6 litara. Takođe, prerađene su turbine, ugrađeni su novi sistemi za usis vazduha, a unapređeno je i hlađenje. Prilagođavajući sve parametre motora novim vrednostima, Brabus je uspeo da rafinira poznati V8 koji sada razvija čak 850KS. Takođe, obrtni moment je povećan na 1.450 Nm.
 

136861-brabus%20850%20111.jpg

 
Rezultat je ubrzanje do 100 km/h za 4 sekunde i maksimalna brzina od 260 km/h. G bi mogao i brže, ali gume koji nose 2.550 kilograma definitivno ne mogu izdržati veću brzinu. Interesantno, objavljeni su i podaci o potrošnji goriva. Brabus 850 6.0 Biturbo WIDESTAR zvanično troši 17 litara u gradu. Iskreno, slobodno računajte sa 25-30 litara.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×