lakicevicboris 7 Posted May 7, 2015 Da li ga ima neko na svom auticu ili ga naknadno ugradjivao ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17593 Posted May 7, 2015 (edited) Sta ce ti to u zivotu , zesca zaje*ancija je u pitanju? Ako ti nesto konkretno zatreba, mozemo da procackamo po eLearn, iz radoznalosti se secam da sam tamo nasao ACC i o tome citao ranije.Koliko se secam, detaljno je objasnjena instalacija, komponente, opis kako sistem radi...A koliko ga ima, dovoljno ti govori sto startujes temu. Licno ne mogu ni tempomat da podnesem, a kamoli ovo . Secam se da o tome imas i na cuvenom "fiatforum.com": http://www.fiatforum.com/stilo/78231-possible-fit-radar-cruise-control.html Edited May 7, 2015 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
lakicevicboris 7 Posted May 7, 2015 Citao sam o tome malo, pa reko ajd i da ovde priupitam. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nemanjas 0 Posted May 7, 2015 ja prvi put i cujem za tako nesto, cemu to sluzi Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17593 Posted May 7, 2015 Postavicu neku semu instalacije i par slika kad budem dokon. Ima funkciju slicnu tempomatu, ali uz dodatno prilagodjavanje uslovima na putu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17593 Posted May 7, 2015 Inace, Fiat je sistem zvao ACC - Adaptive Cruise Control (zato sam i izmenio naslov teme). Iako je prilicno kompleksan, u njegovoj osnovi je bio radar senzor u prednjem braniku. Tako da je bilo moguce odrzavati i zeljenu brzinu, ali i rastojanje od vozila ispred.Interesantno je da se pored setovanja brzine (kao i na obicnom tempomatu), na rucici moglo podesiti i zeljeno rastojanje. Postojala su 3 nivoa: - Far- Standard- Overtake To "rastojanje" je bilo izrazeno u sekundama, tako da bi se naravno sa povecanjem brzine povecavalo i rastojanje: Far je bilo 2 sec, Standard 1,5 sec i Overtake 1 sec. Svi ti podaci su se prikazivali na multifunkcionalnom ekranu na tabli.Koliko je stvari jos bilo ukljuceno recimo ilustruje podatak da je za racunanje rastojanja bio uziman i podatak o spoljnoj temperaturi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7729 Posted May 7, 2015 Ima li neka slika kako to izgleda na b.c. ili snimak? Quote Share this post Link to post Share on other sites
lakicevicboris 7 Posted May 7, 2015 Ako sam dobro razumeo sve do sada napisano to je slicno rucici tempomata sa jos jednim prekidacem, i u sustini se montira na mesto tempomata ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
nemanjas 0 Posted May 7, 2015 pa to je extra,nisam znao do sada da to ima i u stila,samo je pitanje gde to sve naci Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kuvalja 406 Posted May 7, 2015 verovatno nigde, posto kontam da niko nije to doplatio i da ni jedan primerak stila nije pusten u prodaju sa tim. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7729 Posted May 7, 2015 Ima li neki konacan spisak sta je taj auto sve mogao da ima od opreme Koliko sam ih "full" video i stalno cujem nesto novo Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted May 7, 2015 Skini negde ovu budžu i na kolnju si. Ime će žice da poveže, a ja se nudim za Proxy. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7729 Posted May 7, 2015 Umesto znaka taman Quote Share this post Link to post Share on other sites
nemanjas 0 Posted May 7, 2015 taman da se turi umesto znaka a ne mora to da bude bas od stila moze verovatno i od nekog drugog auta, ako spazim na nekome drugom pa da se bacim u akciju Quote Share this post Link to post Share on other sites
lakicevicboris 7 Posted May 7, 2015 Skini negde ovu budžu i na kolnju si. Ime će žice da poveže, a ja se nudim za Proxy. Kako se vabi ovo cudo ? Pa da po nazivu potrazimo nedje Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17593 Posted May 7, 2015 Ima li neka slika kako to izgleda na b.c. ili snimak? Evo na kompu imam recimo kako je izgledala rucica, u odnosu na klasicni tempomat. Vidi se dodatni prsten za setovanje rastojanja.Ubacio sam i animaciju sa multifunkcijskog ekrana koja se odnosila na izbor rastojanja: Ako vas bas toliko zanima, dodacu i malo teorije, sema... Quote Share this post Link to post Share on other sites
nemanjas 0 Posted May 8, 2015 vidi kako to ovde lepo radi Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13160 Posted May 8, 2015 140 na 1600 obrtaja Quote Share this post Link to post Share on other sites
lakicevicboris 7 Posted May 8, 2015 Jel zna neko gde moze se nabavi taj uredjaj sto se montira u prednji branik ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted May 9, 2015 Dejica ?Mora da je deda i to ugradio ali ovaj još nije svestan. Quote Share this post Link to post Share on other sites
v.petrovic.rs 0 Posted May 14, 2015 A da li ovaj sistem kod Fiat-a može da ukoči ukoliko vidi da će doći do sudara?U tom slučaju mora da se poveže sa ESP/ABS-om... Quote Share this post Link to post Share on other sites
ForrestGump 6 Posted May 2, 2016 (edited) A može li da se poveže sa telefonskim imenikom i/ili navigacijom pa da me iz kafane ujutro odveze kući? . Šala, naravno. Uglavnom, više računara mora biti povezano preko multipleksa da bi ovakav sistem imao dodatne funkcije kao što je EBA (emergency break assistance). Povezivanje nije prosto moguće tipa "žica-na-žicu" jer mora da postoji i hardware i software. Po pravilu ACC (Adaptive Cruise Control) detektuje isključivo objekte u pokretu, ograničen je "ugao pokrivanja radara", radi samo u određenom opsegu brzine vozila (npr od 50-140km/h) , po pravilu se ne nalazi u opciji sa manuelnim menjačem jer sinhrono moraju da rade i motor i menjač. Sve u svemu, ni malo naivna priča. U svakom slučaju, moj naklon Fiat-u koji je ovaj ACC sistem imao mnogo pre nekih drugih svojih konkurenata. Danas već postoje postoje putnička vozila koja detektuju nailazak pešaka na kolovoz (Volvo) i kamioni koji imaju sistem zaštite od naletanja napred (Mercedes, Volvo), tako da u sledećim godinama sigurno možemo očekivati ovakve sisteme i na novim putničkim vozilima. Edited May 2, 2016 by ForrestGump Quote Share this post Link to post Share on other sites
Danilo1 1159 Posted May 2, 2018 (edited) Naleteo sam na italianskom forumu da je jedan Stilista ugradio kod sebe adaptivni tempomat, ide drugaciji branik (kupio je dva poslednja originalna "specijalna" branika na koji se montira senzor), odusevio sam se kada sam video.. Iako je proslo 17 godina od kada je izasao prvi model Stila, i dan danas uspe da me iznenadi sa svojom neverovatnom opremom Ide drugacija rucica tempomata, senzor, branik i instalacija.. Evo i par slika Edited May 2, 2018 by Danilo1 1 igor0511 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17593 Posted May 6, 2018 Kacili smo i ranije slike i seme komponenti ACC, ali ih je nazalost izgleda PostImage pojeo . Sama rucica tempomata, pored podesavanja brzine ima i podesavanje rastojanja, koje se definise u sekundama: Far (2 sec), Standard (1.5 sec) i Overtake (1 sec). Pored pomenutih komponenti, u kalkulacije su se uzimale i druge informacije (npr. spoljna temperatura, itd.), tako da u pitanju nije ni malo naivan sistem, pisali smo vec... Posto mi voznju smara i obican tempomat, za mene licno apsolutno nepotrebna komplikacija - i tehnicki i funkcionalno. A da je delovalo atraktivno, pogotovo na automobilu te klase i u to vreme - to stoji. Quote Share this post Link to post Share on other sites