Jump to content
FAS Euroauto Goran
makidada

Instrument tabla iz Stila Abarth 2.4 u Stila 1.6 (ili JTD, MJet)

Recommended Posts

Pozdrav svim forumasima.

Citao sam dosta postova gde sta i kako se resavaju pojedini problemi  i voleo bih da izrazim veliku zahvalnost mnogima posto ovde postoji resenje za gotovo svaki kvar ili nedoumicu oko resavanja nekog kvara. Mislim da je bilo par reci oko ugradnje km sata iz Abartha u obican stilo bilo da je benzinac ili dizel

 

E pa da krenemo:

 

Vozim stila 1.6 16v i vec me dugo kopka da li je moguce ubaciti ovaj prelepi sat kod mene.

Dosao sam u posed jednog sata iz abartha, doslo se do malo slobodnog vremena i usledila je proba.

Na mom satu koji je obican postoji samo jedan konektor dok na abarthovom dva. Znaci jedan je visak a drugi je identican kao i na mom satu. Taj drugi je koliko sam skontao za parking senzore i jos ponesto ali i to cu saznati posto moj drugar ima celog abartha na otpadu pa se mora pogledati njegova instalacija i cemu tacno sluzi taj dzek koji je sad trenutno slobodan.

 

Bilo kako bilo sat je ubacen bez ikakvih problema, vrlo je lako to je vec i opisano u nekim postovima ali skracena varijanta je da se volan izvuce skroz nazad i dole, odvrnuse 4 sarafa i tabla se lagano izvuce napolje. Otkaci se dzek i uz malo manevrisanja sa leve strane volana tabla je slobodna. Da ne zaboravim raskacivanje kleme nije neophodno bitno je samo da kljuc ne bude u bravici.

Ubacivanje abarth sata ide obrnutim redosledom od malopredjasnje procedure. Dao sam kontakt igle cuda sat radi ali se desava sledece: pisti iz sve snage sa gomilom gresaka tipa - parking sezori, sezor za kisu, senzor svetala i jos neke greske koje nisam razumeo i to sve uz treptanje kilometraze. Isto tako meni u samom satu je skracen, nema stelovanja vremena, datuma, potrosnje i slicno posto se to na abarthu radi preko CN+ ili ti njegove navigacije . 

 

Sve je to normalno posto je sat izvadjen iz auta koji je imao ful opremu (cuveni ABARTH).

Znaci moralo je prilagoditi sat mom stilu koji je dosta siromasniji sa opremom tacnije ima abs,asr, edb, znaci klasika.

 

Uz pomoc ELM 327 i FES ili MES problem je resen.

Procedura je sledeca (nisam slikao ali ako nekom treba detaljno slikacu pa cu postaviti)

Udje se u MES opciju BODY ili ako je program na srpskom SASIJA i zatim     CAN Setup/ PROXI Alignment Procedure zatim F10 CONNECT ili POVEZIVANJE, zatim  F7 ADJUSMENTS ili PRILAGODJAVANJE.   Prva stavka je PROXI ALIGNMENT PROCEDURE i to je ono sto nama treba zatim F10 EXECUTE ili ti na naskom IZVRSI sacekati oko minut i to je to. Videcete u toku procedura da se upisuju novi parametri tacnije da uprostim uredjaj se prilagodjava autu nesto slicno kao novi hardver koji se ubaci u komp i instalira nove drajvere.

Posle minut mozda i pre program ce zatraziti da iskljucite kontakt to i uradite, sacekajte 5-10 sekundi i dajte kontakt. I voala sve radi sto no kazu ko satic.

 

Sve sto je radilo na mom starom satu radi i na ovom samo sto je mnogo, mnogo lepse. Pojavio se i prosiren meni tako da sve moze da se nasteluje preko njega. Mom odusevljenju nije bilo kraja zbog lepote koju pruza ovaj sat pogotovu u vecernjim satima kad je mrak, bruka kako izgleda. Evo par slicica u prilog i unapred se izvinjavam zbog kvaliteta slikano je mobilnim a vec me hvatao mrak. 

I svakako izvinjavam se na malo duzem postu ali pokusao sam da docaram sto bolje proceduru i objasnim da je ovo u stvari mnogo lako i jednostavno. Ista procedura je i za MF volan, CN+, tempomata itd znaci sve se odradi preko PROXI-ja i stvar resena.

 

Ovakav je moj sat:

 

1.thumb.jpg.4d30e45bb83a0ee498575603cb47f67a.jpg

 

A ovo je sad:

 

2.thumb.jpg.a4bdef3f1bee18e2e25a5ee1ba37e4ec.jpg 3.thumb.jpg.dadd5c812ce89a78afddad3fa1e19c15.jpg 4.thumb.jpg.50d670dc9998d9c3392a4dd629803212.jpg

 

Evo i preko dana:

 

5.thumb.jpg.389856b8138990514ee3d4303718371a.jpg 6.thumb.jpg.beb8ebdd66398425f6ac29a72f931eb6.jpg

 

 

Edited by Ivan
Prebacene slike sa Postimage na FLCS server

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super ti je post.

Ajde ubaci i te slike kako si to odradio preko elm-a (ako ti nije tesko) jer se ja kanim da uzmem isto takav sat i da ubacim u mog dizela 1.9 koji ima fabricku navigaciju i sve komplet.

Unapred hvala ....... trebace to jos nekome.

 

Pozdrav ...........  :welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kazi mi samo jel kilometraza ostaje tvoja ili ona koja je na tom satu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

kilometraza ostaje kao na satu koji se ugradjuje (koliko ja znam) jer sam se vec malo raspitivao , ali dizel ima za grejace pa za nivo ulja i jos neke stvari dok ovaj od abarha to nema i to treba sve da se isljuci preko proksija (nadam se da moze) ....... kilometraza da li moze da se smanji ili poveca posle ugradnje -- to ne znam ............ ako je jos neko ovo radio npr. ubacio u dizela ovaj abarth sat neka javi ovde ............. hvala unapred.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ubacicu slike cim stignem detaljno kako se radi.

Sto se tice kilometraze prikazuje se ona koja je na satu koji je ubacen. Na mom starom satu je bilo 189000 km i to je inace provereno prava kilometraza. Na abarthovom satu je sto se i vidi na slici oko 112000km. E sad ja cu to ispraviti da bude kao na starom posto volim da to bude kako je i bilo tj. stvarna kilometraza.

Sa MES ili FES i sa ELM 327 moze da se podize km znaci u mom slucaju sa 112000 na 189000 a za skidanje mora da se koristi Km Tool. U principu treba imati srece kad se uzima sat sto se tice km. da bude manja od vaseg sata ali sve se resava i nema problema.

Bole sto se tice tvog pitanja odgovor je sledeci:

Moze i u jtd i u mtj sat i to je provereno posto smo ubacili drugaru sat od abartha u mjt 2006g. bez problema. Jedina razlika je u tome sto je ovaj sat radjen samo za benzinsku varijantu pa tako necete imati lampicu za grejace prilikom davanja kontakta ali sve drugo je potpuno isto. Sat normalno radi, brzina, obrtaji, temperatura, potrosnja, trip znaci bukvalno sve sem pomenute lampice koja u principu i nije toliko bitna barem po meni jer svaki problem ili kvar bice signaliziran na ekranu uz naravno prepoznatljivo fiatovo pistanje.

Prilikom proxi prilagodjavanja sat pokupi sve podatke sa vaseg auta i to je to. Procedura je vrlo jednostavna i brza i cim ugrabim vise vremena okacicu i te slike da se vidi.

Ja imam u planu da mu ubacim i njegove fabricke parking sanzore samo da prostudiram gde i kako ide ta njegova instalacija. U principu to isto radi kao i ove brus li verzije sto se prodaju kod nas ali je jedna stvar bolja a to je da se prilikom voznje unazad rastojanje emituje na onom lepom abarthovom displeju za razliku od onih kineskih displeja koji se dobiju u kompletu za 1500din i koji izgledaju kao da su se deca igrala kad su to pravila.

I da zavrsim ovo moje podugacko izlaganje, nisam ni imao pojma kolika je mogucnost igranja sa stilom dok ga nisam kupio. Moze sve i svasta samo treba ELM 327,VAGCOM, MES ili FES malo maste i to je sve.

I na kraju sve sto vas zanima i ja mogu da pomognem ili odgovorim tu sam slobodno pitajte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hvala maki - bas me sve interersuje oko toga , jer ovo uzimam u ponedeljak (taj abarth sat) 99%  , mnogo mi se svidja kako izgleda u kolima kod tebe , a pogledaj kad stignes mog stila tamo u prestavljanju automobila https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/62759-stilo-karavan-2002-jtd-full-opremabar-mislim/- zbog ugradnje istog. ako niko u bgd-u ne bude znao da mi to upari od nasih (evo molim javno ako neko ima taj elm sto je maki napisao ili vec sta - ja se u to ne razumem ni malo) , hoces li ti ako nekada dolazis za bgd ili obrenovac (jer tamo radim) da mi to zavrsis ...........  :)

 

P.S maki jel nema neke veze sto je ovaj abarth sat sto hocu da ga uzmem skinut sa kola koja imaju automatski menjac (zbog necega jos tipa kao sijalica grejaca itd.) -- to zaboravih da pitam ???????????.

Edited by bole-stilo.jtd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat Maki, reci mi sa kojeg sajta si slinuo softver za komp? Ja sam danas skinuo neki fiat ecu scan ali u pola ne mogu da udjem. Sve sto imam to su parametri i greske. Neki put mogu da proverim npr. prvu brzinu, neki put drugu ali nikada kada ja hocu nego on kada hoce. JA imam ELM 372 Bluetooth pa ne znam da li sve mogu kao ti....uglavnom uspeo sam da povezem komp sa ecuom. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dodao bi da pored lampice za grejac i lampice za vodu u filteru nafte cak ni ne prijavljuje te greske na displeju, uopste nezna za njih, sto je jedan veliki minus i razlog sto taj sat nije ubacen u moj auto. Ovo za gresku na displeju je proverio kolega Jankovic posto on ima taj sat na dizelu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moguce da je tako nisam proverio tako da ne znam ovom drugaru sve normalno radi sem pomenutih mana u vidu manjka sijalica. Na benzincu radi sto posto indenticno. E sad kako je on to proverio i mene zanima da bih znao ubuduce i ja ako me neko pita. Realno na stilu koliko ja znam svaka greska je propracena paljenjem odredjene lampice, pistanjem i ispisivanjem greske na displeju instrument table. I jos nesto komandu o ispisivanju gresaka daje ecu a tabla samo prenese poruku. Opet ponavljam kod drugara na mjt tabla radi i Bogu hvala sve mu je bilo ispravno i pre zamene table tako da nismo do sad nista primetili.

 

Kuvalja ako moze kolega Jankovic da nam kaze kako je proverio da prenesem i ja drugaru saznanja o tome mozda i on bude zeleo da izvadi tablu i vrati originalnu zbog pomenutih problema.

 


P.S maki jel nema neke veze sto je ovaj abarth sat sto hocu da ga uzmem skinut sa kola koja imaju automatski menjac (zbog necega jos tipa kao sijalica grejaca itd.) -- to zaboravih da pitam ???????????.

 

Boki nema veze sto je taj stilo imao automatski menjac (gotovo svi ih i imaju) prilikom PROXI prilagodjavanja tabla se sinhronise sa tvojim vozilom tj. pokupi podatke od BODY-ja i motornog ECU-a. A sto se tice prilagodjavanja to ce ti uraditi bilo koji kolega sa foruma koji je iz Beograda i ima potrebnu aparaturu tj. ELM i MES. I ja cu ti to uraditi naravno za dzabe ali slabo dolazim u BG. 

 

Cile ja sam sam MES  skinuo odavde verzija 2.2     https://mega.co.nz/#!eJRgVRjZ!hAa4w1_xKf354giphNGdAsydE7O88R_JlNc8jyTSI7w  isprati proceduru instaliranja podesi port na racunaru i to bi trebalo da je to. Ima jos jedna stvar koju treba da proveris a to je tvoj ELM. Neke varijante zahtevaju prepravku tj. skidanje famoznog otpornika da bi otvarao BODY i ostalo. To imas objasnjeno negde ovde na forumu samo potrazi. I ja imam ELM 372 Bluetooth verziju 1.4 davno kupljena koja sve radi bez ikakve prepravke a za tvoj ne znam trebalo bi da vidimo koji je tacno. Malo odlazimo od teme sa ovim ali bitno je resiti problem.

Edited by neshaoct
sređeni citati

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ono sto je po meni dodatni minus za ugradnju ove table u dizel vozilo (pored neprijavljivanja obavestenja za grejace i vodu u filteru goriva, sto je Kuvalja vec rekao) je sto nema startup proveru nivoa ulja i sto je obrtomer za benzinca (uvek bih vozio u donjoj trecini ili polovini skale, crveno polje na 2000 rpm vise..).

Iako nivo ulja uvek proveravam na sipku, a volim da poteram u obrtaje i naravno vozim po zvuku motora, opet je korisno imati ove informacije. Sto kaze Kuvalja, iz svih ovih razloga i dalje imam standardni JTD sat iako Abarth lepo izgleda i boza je za ugradnju.

 

Svojevremeno sam nesto sa Brankom gledao, posto Abarth tabla ima pin za pritisak ulja - da li bi bilo moguce da se na JTD dovuce signal sa tog senzora kao i senzora nivoa ulja na neki prazan pin.

 

Da ne idemo u off, pohvale za "fiat maki" za izvedene radove i sto si se setio da napises koju rec o uradjenom poslu :thumbsup: .

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako pogledati koji je ELM? Mene nece da pusti u BODY....zna li neko kako skinuti taj otpornik?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako citirati postove je objašnjeno ovde:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=54067

 

Pogubih se malopre u postovima šta je citat, a šta odgovor. ;)

 

Hvala na sugestiji moja greska treba malo citati pre pisanja. Izvinjavam se jos jednom.

 

Ono sto je po meni dodatni minus za ugradnju ove table u dizel vozilo (pored neprijavljivanja obavestenja za grejace i vodu u filteru goriva, sto je Kuvalja vec rekao) je sto nema startup proveru nivoa ulja i sto je obrtomer za benzinca (uvek bih vozio u donjoj trecini ili polovini skale, crveno polje na 2000 rpm vise..).

Iako nivo ulja uvek proveravam na sipku, a volim da poteram u obrtaje i naravno vozim po zvuku motora, opet je korisno imati ove informacije. Sto kaze Kuvalja, iz svih ovih razloga i dalje imam standardni JTD sat iako Abarth lepo izgleda i boza je za ugradnju.

 

Svojevremeno sam nesto sa Brankom gledao, posto Abarth tabla ima pin za pritisak ulja - da li bi bilo moguce da se na JTD dovuce signal sa tog senzora kao i senzora nivoa ulja na neki prazan pin.

 

Da ne idemo u off, pohvale za "fiat maki" za izvedene radove i sto si se setio da napises koju rec o uradjenom poslu :thumbsup: .

 

Ne bih da pravim zabunu oko toga da li moze ili ne ovaj sat je stvarno bruka kako izgleda i bilo bi dobro da neko pronadje nacin da se zaobidju problemi vezano za ovo pa da se ova tabla prilagodi sto je vise moguce za jtd ili mjt stilice. Obzirom da sam procitao dosta tvojih postova #uradi sam# za koje dajem sve pohvale mislim da si ti jedan od onih koji mogu da pokusaju da rese ovaj problem

Share this post


Link to post
Share on other sites

hvala maki na odgovorima (ostacemo u kontaktu) - ako se niko ne ponudi ovde da to uparimo a ja se resim da uzmem tu tablu ja cu te kontaktirati pa cemo se nesto dogovoriti (ili cu pitati ovde po nekim servisima ko radi taj proksi). grejace proveram OBAVEZNO jednom godisnje kod mog druga elektricara u firmi - on ne radi taj proksi (desi se da upali upzorenje a samo kontakti zezaju), ulje samo preko sipke merim (ne verujem onim kruzicima uopste) , a davac za vodu (on brljavi na pola dizela - sipam samo na jednoj pumpi vec godinama i ne pali mi nedeljama a onda poludi i pali svaki dan kada ubrzavam i tako par dana) - taj davac koliko sam cuo pola majstora je polomilo ili ostetilo kada su menjali filter nafte - ako je to - to. ovaj sat je frh i svidja mi se mnogo. videcu ga u ponedeljak - covek trazi 50e pa cemo videti. a ako neko iz bgd-a ima taj elm i ako zna taj proksi da odradi sa ovim satom na stila dizela neka mi se javi , ja sam na konjarniku kod hotela srbije ........ pozdrav .......  :welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@fiat maki, veoma prosto, nek skine dzek sa grejaca pa nek da kontakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostadoh duzan obecanu proceduru PROXI prilagodjavanja:

 

Povezati ELM i pokrenuti u mom slucaju Multiecuscan mada moze i Fiatecuscan svejedno je posto je potpuno isto. Odabrati vozilo zatim opcija BODY (vidi sliku

 

Capture-1.png

 

zatim F7 (vidi sliku)

 

Capture-2.png

 

zatim.....

 

Capture-3.png

 

zatim.....

 

Capture-4.png

 

Posle ove komande Y se ceka neko vreme dok se upisuje svasta nesto u body i tablu u svakom slucaju nista ne dirati

 

Capture-5.png

 

i na kraju ako je sve u redu za sta cete dobiti poruku iskljuciti kontakt izaci iz programa sacekati desetak sekundi dati kontakt i to bi trebalo da je to vasa tabla je sinhronizovana sa autom

 

Capture-6.png

 

 

Inace da se ne ponavljamo ovo PROXI prilagodjavanje vazi i za naknadnu ugradnju MF volana, CN+, procedura je potpuno ista

 

 

Edited by neshaoct
prebacio slike na FLCS server

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala druze, trudim se da maksimalno pojednostavim stvari i da pomognem drugima posto znam kako je sve ovo meni na pocetku delovalo komplikovano i konfuzno a u stvari je sve prosto da prostije biti nemoze.

 

:band:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ugradio danas abarth sat u mog stila - ekstra izgleda, ja odusevljen. Hvala puno Makiju i Nemanji (sabac) i ovim putem sto su mi sve objasnili  :unworthy:.

Edited by Ivan
Recnik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamolio bih da se ubuduce povede racuna o nacinu komunikacije i bez licnih kvalifikacija, nadam se da nismo na tom nivou da delimo warn-ove.

Takodje, ne moze se ocekivati da je bilo ko na forumu dezuran za pomoc u svakom trenutku, izlazimo u susret jedni drugima u skladu sa svojim mogucnostima i vremenom.

Ako je negde prisutan duh zajednistva i pomaganja, onda je to na FLCS forumu. Slobodno se navrati i na skup, upoznaju kolege, ako je moguce resi se problem, popije pice, druzimo se - pricam generalno... Evo sad u nedelju se na skupu vrteo i ELM, KKL, MES, drugaru Milancetu sredjena greska airbag-a... Na forumu je mnostvo nesebicnih ljudi koji su to svojim delima puno puta dokazali, cak i nevezano za automobilizam.

Tako da onakvim komentarima ovde stvarno nije mesto, samo su isprovocirali ostale. Cela rasprava je obrisana, dalje mozemo da nastavimo u skladu sa naslovom teme.

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas ubacena jos jedna tabla od abartha u 1.6 odradjen PROXI i sve sljaka kako treba.
Dobio sam par pitanja na PM i da ne odgovaram svima ponaosob napisacu ovde da svi vide.

 

Naime neki su culi da se ne moze vratiti stara tabla kad se ubaci ova od abartha ili da se mora ponovo raditi proxi sto apsulutno nije tacno. U svako doba mozete vratiti svoju staru tablu bez ikakvog podesavanja.
Objasnicu najprostije moguce jos jednom, posto sam u svetu racunara.Izvadite staru grafiku iz racunara (u nasem slucaju orginalni sat) i ubacimo novu slicnih karakteristika (u nasem slucaju tablu od abartha) instalirate drajvere i to radi (u ovom slucaju to je PROXI), zatim izvadite tu grafiku iz racunara i vratite staru ona ce najnormalnije ponovo raditi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...