Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Jeftina ruska vozila preplaviće Srbiju?

Recommended Posts

U Nemačkoj se Lada prodaje bolje od pojedinih modela VW-a

 

150935-lada%20granta.jpg

 

Nemačka agencija za praćenje tržišta je objavila izveštaj o prodaji automobila tokom prošlog meseca u zemlji. Rezultati izveštaja pokazuju da se neki modeli Lade u Nemačkoj prodaju bolje od nekih modela Leksusa i Volkswagena. U izveštaju nemačkih stručnjaka se navodi da je prošlog meseca u Nemačkoj prodato 47 automobila Lada Granta. Ovo je dosta mali broj, ali je veći od broja modela Lexus CT i Subaru WRX, kojih je prodato po 10 vozila, a takođe je više od broja prodatih VW Jetta i Audi R8 (kojih je prodato po 39 vozila), prenosi portal Pokatim.ru. Osim toga, prodato je 90 vozila Lada Niva, dok su terenci Lexus NX, Lexus RX, SsangYong Korando, Jeep Wrangler, Infiniti FX/QX70 i Jeep Compass pokazali slabije rezultate. U Nemačkoj je ukupno tokom prošlog meseca prodato oko 300 hiljada automobila, što je 2.5 puta više nego u Rusiji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

---------------------------------

 

Kakav naslov...kad ono... :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Promo video: Lada Kalina NFR

 

Motor je 1.6 litarski benzinac sa 136KS, automobil može do maksimalnih 203 km/h, do 100 km/h ubrzava za 9.2 sekunde, a cena u Rusiji iznosi 850.000 rubalja (12.955 evra)

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ruska vozila: UAZ pikap

 

U ovoj epizodi ''Ruskih vozila'' Tim Kirbi testira terenac UAZ pikap. Da li je ovaj automobil-zver u stanju da savlada zapuštene seoske puteve, da li će tom prilikom deca na zadnjem sedištu imati mesta da ispruže nožice, i šta to ne štima sa vratima? Možete li zaista kupiti dobar pikap za manje od 15.000 dolara? Pogledajte naš prilog i saznajte!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rusija planira da utrostruči izvoz automobila do 2025. godine

 

lada%20v%2011111111.jpg

 

Ruska vlada kao prioritetne pravce izvoza razmatra Iran, Liban i Jordan, a takođe Nemačku, Indiju, Kinu i niz zemalja Afrike i Latinske Amerike. Ministarstvo industrije i trgovine RF predlaže da se izvoz automobila stimuliše olakšicama i subvencijama sa ciljem da se na taj način kompenzuje slabiji plasman na domaćem tržištu. O tome se govori u projektu strategije razvoja izvoza automobila proizvedenih u Rusiji do 2025. godine objavljenom 9. juna na sajtu ministarstva.

 

lada%20x%201.jpg

 

Izvoz automobila marke Volkswagen proizvedenih u Rusiji biće udvostručen zahvaljujući tome što su fabrika Grupe GAZ u Nižnjem Novgorodu i Volkswagen Group Rus potpisali sporazum o produženju ugovorne proizvodnje putničkih automobila, saopštila je 15. juna agencija TASS . ''Prošle godine smo izvezli 10% proizvedenih automobila, a ove godine planiramo da izvezemo najmanje 20%. A ako se posmatraju posebno nižnjenovgorodski pogoni, za izvoz se sprema 25% automobila proizvedenih u njima'', saopštio je novinarima generalni direktor Volkswagen Group Rus Markus Ozegovič. Po njegovim rečima, nemačka kompanija izvozi u Evropu Škodu Yeti koji se sklapa u Rusiji, a ostale modele izvozi u zemlje Zajednice nezavisnih država.

 

Rast izvoza: ambicije i stvarnost

Strategija podrazumeva dva scenarija. Izvoz automobila proizvedenih u Rusiji 2016. godine je dostigao vrednost od 2.4 milijarde dolara. Prema osnovnom scenariju, do 2025. godine izvoz treba da se udvostruči i da dostigne 4.9 milijardi dolara. To podrazumeva 240.000 automobila godišnje (odnosno 10% ukupnog broja proizvedenih automobila), i auto-delove u vrednosti od 1.6 milijardi dolara. Prema ambicioznijem scenariju rast izvoza treba da bude utrostručen i da iznosi 7.8 milijardi dolara, što podrazumeva 400.000 automobila (16%) i auto-delove u vrednosti od 2.5 milijardi dolara. U osnovnom scenariju država dotira 2.4 milijarde dolara, a u ambicioznom 3.7 milijardi dolara. Program omogućava pružanje podrške kako domaćim, tako i međunarodnim proizvođačima automobila koji izvoze svoje modele iz Rusije.

 

U dokumentu se kao prioritetni pravci izvoza za ruske koncerne razmatraju zemlje Zajednice nezavisnih država, Bliski istok (Iran, Liban i Jordan), a takođe Nemačka, Indija, Kina i niz zemalja Afrike i Latinske Amerike. Za međunarodne proizvođače automobila prioritet su zemlje Zajednice nezavisnih država, Iran i Liban, kao i tržišta Turske, Južnoafričke republike, Egipta i Tunisa. Nova strategija treba da kompenzuje opadanje plasmana automobila na ruskom tržištu od 2013. do 2016. godine. Prema brojkama koje se navode u dokumentu, na ruskom tržištu je 2016. godine plasirano 1.5 miliona automobila, što je dvostruko manje od najboljeg pokazatelja 2012. godine. Izvoz gotovih automobila je od 2013. godine opao za 32%, tj. na 1.5 milijardu dolara (u odnosu na ranijih 2.2 milijarde dolara). U ovoj strategiji nema principijelno novih mera, smatra glavni urednik portala ''AvtoBiznesRevю'' Jevgenij Jeskov. ''U celini gledano, to će najverovatnije omogućiti da se uveća obim izvoza, ali teško da će u potpunosti nadomestiti gubitke ruskog tržišta'', kaže on. To će omogućiti opstanak ruskim proizvođačima automobila, ali se suštinski stanje ipak neće poboljšati, slaže se Ana Bodrova, stariji analitičar brokerske kompanije ''Alьpari''. ''Ništa se ne može uraditi sa minimalnom kupovnom moći prosečnog građanina Rusije. Tu pokazatelji neprekidno opadaju već 29 meseci, i zato resorno ministarstvo planira da izvozi proizvedena vozila'', objašnjava ona.

 

Šta je sa međunarodnim proizvođačima?

Ministarstvo industrije i trgovine predlaže da se sa međunarodnim automobilskim koncernima sklope dugoročni sporazumi (na 7-10 godina) o lokalizaciji velikih fabrika u Rusiji čiji bi kapacitet bio 80 do 100 hiljada automobila godišnje. Takvi sporazumi će omogućiti da se obezbedi osnova za dalju lokalizaciju proizvodnje delova. Danas su u Rusiji pokrenuli proizvodnju međunarodni brendovi među kojima su Toyota, Nissan, Ford, Renault, Mazda, Hyundai, itd. Prema informaciji koju iznosi Ministarstvo industrije i trgovine, 45% vrednosti automobila proizvedenih u Rusiji pripada međunarodnim kompanijama koje sklapaju svoje automobile u Rusiji.

 

161296-hyundai%20s%201111.jpg

 

Glavna tržišta za izvoz su zemlje Zajednice nezavisnih država i Bliski istok. Na primer, automobili Hyundai koji se sklapaju u Rusiji izvoze se u zemlje Zajednice nezavisnih država, Gruziju, Tunis, Alžir i Liban. Od februara 2016. godine ''Renault Rusija'' izvozi automobile ruske proizvodnje na tržište Vijetnama. Izvozi se cela linija modela proizvedena u Rusiji: Logan, Sandero, Sandero Stepway, Duster i Kaptur.

 

renault%20s%201.jpg

 

''Odličan izvozni potencijal ima Renault Kaptur. To je prvi Renoov model u čijem stvaranju su ruski stručnjaci učestvovali od osmišljavanja koncepcije do postavljanja na traku'', rečeno je u informativnoj službi kompanije Renault. Taj automobil je zaista ''sdelan v Rossii''. Karoserija mu je napravljena od ruskog čelika. I elementi enterijera i pogonski deo (motor, na primer) takođe su ruske proizvodnje. Prvi put je proizvodnja globalnog Renoovog modela pokrenuta u aprilu 2016. godine u ruskoj fabrici moskovske kompanije. Ona je ujedno postala i ''matična fabrika'' ovog modela.

 

renault%20k%202.jpg

 

Pored toga, pomenuta kompanija izvozi iz Rusije rezervne delove i komponente. Osnovna tržišta izvoza su zemlje Latinske Amerike u koje je usmereno 20% svih komponenata. Ukupno se isto toliko uvozi u Rumuniju i Tursku. Prema podacima koje iznosi analitička agencija ''Avtostat'' kompanija Nissan je 2016. godine izvezla 3.153 automobila ruske proizvodnje u Belorusiju, Kazahstan, Azerbejdžan i Ukrajinu. Još 945 automobila marke Datsun je izvezeno u Liban, Belorusiju i Kazahstan. U cilju dodatnog stimulisanja stranih proizvođača automobila da realizuju narudžbine u ruskim fabrikama auto-delova, Ministarstvo industrije i trgovine je predložilo uvođenje sistema poreskih olakšica za izvoz u vidu poena koji se mogu iskoristiti za pokrivanje uvozne carinske takse. Trebalo bi da te mere do 2025. godine omoguće uvećanje izvoza automobila međunarodnih proizvođača na 70.000 vozila po osnovnom i 150.000 vozila po ambicioznijem scenariju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvi ruski kabriolet Krim menja imidž Lade zauvek

 

krim%20%201.jpg

 

U Rusiji je predstavljen prvi ruski kabriolet ''Krim''. Navedeno je da je uglavnom sastavljen od delova Lade Kaline. Konstruktori kabrioleta ''Krim'' su studenti fakulteta MGTU ''Bauman''.

 

171087-krim%2011.jpg

 

Krim je prvi ruski kabriolet, benzinac sa 106 konjskih snaga. On može da razvije brzinu do 100 kilometara na čas za 8.5 sekundi. Maksimalna brzina Krima iznosi 200 kilometara na čas.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čudesni sovjetski automobili koji nikada nisu ugledali svetlo dana

 

sssr%201.jpg

 

Ruski novinari izabrali su tri najimpresivnija konceptualna automobila koje su razvili sovjetski inženjeri u periodu od 1984. do 1988, a koji zapravo nikada nisu ušli u serijsku proizvodnju

 

Najznačajnijim prototipom automobila u SSSR novinari Daily Motor-a proglasili su model ''Moskvič-2144 Istra'', čijom se razradom bavio dizajner Sergej Ivakin. Protip je 1985. godine podsećao na ''mašinu budućnosti'' sa futurističkim linijama karoserije, velikim staklenim površinama i bočnim vratima, takozvanim ''galebovim krilima''. Ovaj konceptualni automobil bio je opremljen dizel motorom Elsbett i jedinstvenim automatskim menjačem. 1991. godine proizveden je jedini prototip, i tu je razvoj projekta stao zbog raspada SSSR. 

 

sssr%2011.jpg

 

Na drugom mestu našao se ''VAZ-2702 Poni'' koji  je predstavljen 1982. godine. Vozilo je namenjeno poštanskoj službi, a radi na električne baterije. Projekat je morao da bude okončan zbog visokih troškova baterija i njihove česte prevencije.

 

sssr%20111.jpg

 

Treću poziciju zauzeo je terenac ''NAMI LUAZ-Proto'' premijerno prikazan 1988. godine. Bilo je to novo viđenje dizajna segmenta SUV vozila na sovjetskom tržištu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sahranjeni zajedno sa SSSR-om: Napušteni projekti sovjetskih automobila

 

Ovi projekti su stvarani sa ciljem da udahnu novu snagu sovjetskoj automobilskoj industriji, ali zbog pada SSSR-a nisu stigli do serijske proizvodnje. Russia Beyond predstavlja najbolje koncepcije sovjetskih automobila.

 

AZLK-2143

 

Screenshot_12.jpg


AZLK-2143 ''Jauza'' konstruisan je u fabrici automobila AZLK krajem 1980-ih. Automobil je imao futuristički dizajn sa prozorima na dva nivoa od kojih samo donji mogu da se spuste. Napravljena su samo tri prototipa, ali je ovaj automobil bio inspiracija za stvaranje modela VAZ-2110, koji je imao više sreće.

 

VAZ-2702

 

Screenshot_13.jpg

 

Teretni kombi je bio ''deficitarna roba'' u Sovjetskom Savezu, i zato je smišljen VAZ-2702 ''Poni''. Nažalost, ispostavilo se da je on toliko lomljiv da se čak prepolovio za vreme crash testa.

 

MAZ-2000 ''Perestrojka''

 

Screenshot_14.jpg

 

Ovo vozilo je dobilo naziv po političkim reformama koje je inicirao Mihail Gorbačov sa ciljem da modernizuje Sovjetski Savez. Međutim, nije izdržalo rušenje države, iako je u njegovoj konstrukciji bio predviđen čitav niz inovacija poput modularne konstrukcije i zaobljene kabine.

 

Moskvič-2144 ''Istra''

 

Screenshot_15.jpg

 

Ovaj model iz 1985. godine bio je zapažen po ogromnim prozorima i vratima u obliku galebovih krila, što do tada nije viđeno u Sovjetskom Savezu. Projekat je mnogo obećavao ali nije preživeo pad SSSR-a.

 

ZIL-4102 ''Miška'' i ''Rajka''

 

Screenshot_16.jpg

 

Automobil je konstruisan po narudžbini Mihaila Gorbačova. Kao obrazac su uzeti automobili Rolls Royce, ali je na kraju ZIL-4102 više ličio na limuzinu Cadillac Fleetwood iz 1985. Napravljena su dva prototipa koji su nezvanično nosili imena ''Miška'' i ''Rajka'' (deminutivi od Mihail i Raisa (tj. Gorbačov i njegova žena)). Ogledni primerak se nije dopao sovjetskom predsedniku, tako da automobil nikada nije pušten u serijsku proizvodnju.


Moskvič-3733 ''Tonik''

 

Screenshot_17.jpg

 

Ovo vozilo sa osam sedišta konstruisali su sovjetski i čehoslovački inženjeri. Napravljeno je nekoliko oglednih primeraka, a zatim je došla 1991. godina, tako da automobil nikada nije izašao na ulice Moskve i Praga.


RAF-M1 ''Roksana''

 

Screenshot_18.jpg

 

Ovaj minibus je konstruisan u Rigi, u fabrici automobila RAF. To je jedan od retkih sovjetskih automobilskih projekata koji je preživeo pad SSSR-a, modernizovan je 1993. u nezavisnoj Letoniji kao RAF ''Stils''. Međutim, Letonija nije bila u stanju da ga samostalno proizvodi, a strani partneri u ono vreme nisu bili zainteresovani za razvoj zajedničke proizvodnje postsovjetskih automobila.

 

UAZ-3170 ''Simbir''

 

Screenshot_19.jpg

 

Ovo sovjetsko terensko vozilo testirano je u planinama Tjanšan i Pamir u Centralnoj Aziji. Automobil je imao civilnu i vojnu namenu, ali je zapostavljen u postsovjetskom haosu. Mnoge njegove dizajnerske koncepcije su realizovane u kasnijem modelu UAZ Patriot.

 

NAMI ''Ohta''

 

Screenshot_20.jpg

 

Ohtu je konstruisao Lenjingradski automobilski naučnoistraživački centar. Ovaj automobil bi se mogao ponositi svojim idealnim aerodinamičnim karakteristikama ali je propao zbog jednog neobičnog incidenta. Naime, na povratku sa međunarodne izložbe sovjetski carinici su zaplenili automobil zbog neplaćene carine. Ohta je dugo stajala na parkingu carinske službe. Konstruktorima je vraćena u toliko užasnom stanju da je njima entuzijazam potpuno splasnuo.

 

NAMI-0290 ''Apelьsin''

 

Screenshot_21.jpg

 

Sjajni i upečatljivi NAMI-0290 imao je neobičnu boju i bio je jedan od najboljih sovjetskih sportskih automobila pred raspad Sovjetskog Saveza. Međutim, tokom 1990-ih je isečen na komade i zaboravljen.

 

preuzeto sa - rs.rbth.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novo na tržištu Srbije: produžena Lada Niva sa petora vrata

 

lada niva 4x4

 

Kako piše Auto magazin, na tržištu Srbije pojavila se produžena Lada Niva, sa više mesta na zadnjim sedištima i većim prtljažnikom. U odnosu na standardnu, neznatno je skuplja. Pored klasične Lade Nive 4×4 sa troja vrata, koja se do sada uvozila u Srbiju u varijanti Klasik i Urban, na tržištu se pojavila i verzija Nive sa produženom karoserijom i petora vrata.

 

lada niva 4x4

 

Isporučivaće se takođe u verzijama Klasik i Urban, kao i standardna Niva. Sva vozila će biti u metalik bojama, a cene će, razumljivo, biti nešto više od  dosadašnjih cena za običnu Nivu.

 

lada niva 4x4

 

Tako će lada Niva sa petora vrata (zvanične oznake VAZ 2131) koštati 10.400 evra, a isti automobil u varijanti Urban koštaće 11.100.evra.

 

lada niva 4x4

 

Po informacijama koje smo dobili od uvoznika, beogradske firme Rusauto, početkom naredne godine na tržištu Srbije će se pojaviti i Lada Vesta SW (karavan verzija), kao i Lada Vesta SW u varijanti Kros. Ta varijanta biće ojačana, sa većim klirensom, kao i sa zaštitnim  spojlerima na rubovima krila i sajtnama, uz još neke tehničke detalje koje ostale Veste nemaju, kao što su disk kočnice zadnjih točkova, naplaci od 17 inča i tako dalje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

AvtoVAZ: Isporuka novih Lada u Srbiju počinje do kraja aprila

 

167440-lada v 111.jpg

 

Najveći ruski proizvođač automobila AvtoVAZ do kraja ovog meseca počeće sa izvozom automobila Lada Vesta SW i Lada Vesta SW Cross u Srbiju, Slovačku i Bugarsku. Kako je saopšteno iz službe za odnose sa javnošću ruskog koncerna, pomenute marke automobila već su na raspolaganju kupcima u Nemačkoj, Austriji i Mađarskoj.

 

lada v 222222.jpg

 

Vozila LADA Vesta SW i LADA Vesta SW Cros imaju sertifikat o usklađenosti sa zahtevima Evropske unije u pogledu bezbednosti i zaštite životne sredine. Oba modela odgovaraju, između ostalog, ekološkom standardu motora evro 6.

 

lada v 2222222.jpg

 

U zemljama Evropske Unije u ponudi su modeli ovih vozila u paketu opreme Comfort i Luxe sa motorom zapremine 1.6 litara i manuelnim ili automatskim menjačem, navodi se u saopštenju AvtoVAZa. Na evropskom tržištu ranije se pojavio sedan Lada Vesta. Grupa AvtoVAZ je deo alijanse Renault Nissan Mitsubishi i proizvodi automobile marke Lada, Renault, Nissan i Datsun. Proizvodni pogoni grupe nalaze se u ruskim gradovima Iževsku i Toljatiju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja Lade porasla 20%

 

178886-lada v 2222.jpg

 

Kada je francuski Renault odlučio da investira dve milijarde dolara u posrnuli ruski automobilski brend Ladu mnogi su to dočekali sa podsmehom, ali taj potez Renaulta dobija sve više smisla, ocenjuje Bloomberg u osvrtu na najnovije podatke o prodaji automobila u Rusiji. Prodaja Lade, prema podacima sa ruskog tržišta automobila koje prenosi Bloomberg, prošle godine je porasla za 20 posto, a u prvoj polovini ove godine proizvođač Lade AvtoVaz iz ruskog grada Toljatija ostvario je, prodavši 170.000 vozila, dobit od 21 posto uz profitnu maržu od 7.1 posto.

''Bivša državna fabrika AvtoVaz je decenijama bila predmet šala na račun Lade i njenih automobilskih karakteristika, ali pod Carlosom Ghosnom postaje profitabilna kompanija'', konstantuje magazin. Carlos Ghosn je predsednik Uprave Renaulta, a njegov veliki portret stoji na jednoj od najvećih oglasnih površina u Tojatiju, gradu koji je dobio ime po italijanskom komunisti Palmiru Toljatiju. Insistirajući na poređenju komunističkog nekad i kapitalističkog sad u AvtoVazu i Toljatiju, Bloomberg citira sećanje Renaultovog menadžera Antony Gradea na početke saradnje sa AvtoVazom 2008. godine. ''Kada smo došli u AvtoVaz sve je još bilo nekako sovjetsko i sivo, nisu imali ideju o tome kako se na Zapadu proizvode automobili. Danas se može reći da su tržišne mogućnosti Lade sa boljim kvalitetom izuzetno velike'', ocenjuje Grade, pri čemu Bloomberg primećuje da je godišnji kapacitet AvtoVaza od milion vozila još prilično neuposlen jer je u prošloj godini Lada plasirala na tržište oko 300.0000 vozila.

 

182134-lada granta 1111111.jpg

 

Nekada je Lada držala 80 posto ruskog tržišta, što se nakon dolaska zapadnih brendova svelo na petnaestak posto. Renault u Rusiji osim kroz vlastite brendove i AvtoVaz tržišni udeo ostvaruje i kroz saradnju sa Nissanom i Mitsubishijem. Sve zajedno, Renault drži oko 36 posto ruskog automobilskog tržišta. Prema procenama globalne konsultantske kuće ''PriceWaterhouse Coopers'' koje prenosi magazin, rusko automobilsko tržište će ove godine rasti za 11 posto i zabeležiti prodaju od milion i 600 hiljada vozila. Budući da je 2012. u Rusiji prodato dva miliona i 900 hiljada vozila, u Renaultu procenjuju da će Lada u budućnosti moći da ostvaruje rast prodaje i bez povećanja tržišnog učešća.

Preuzevši većinsko vlasništvo u AvtoVazu, Renault i Nissan su uložili u renoviranje fabrike 500 miliona dolara, dok su broj zaposlenih u njoj smanjili za polovinu na sadašnjih 46.000. Za redizajniranje Lade su angažovali uglednog stručnjaka Stevea Mattina sa iskustvom ''faceliftinga'' Mercedesa i Volvoa. Bloomberg zaključuje da je Renault pouzdanje u renesansu Lade stekao odradivši sličnu investiciju u rumunsku Daciu, koja je počela pre 20 godina. Nakon dugogodišnjih napora, Dacia je počela da vraća uloženo i na zapadnim tržištima je profitabilnija od ostatka grupe Renault.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Srbija među 10 najvećih uvoznika automobila proizvedenih u Rusiji

 

167441-lada v 1111.jpg

 

Prema podacima analitičke agencije ''Avtostat'', za 11 meseci prošle godine iz Ruske Federacije u druge zemlje (ne računajući države koje ulaze u Evroazijski ekonomski savez) izvezeno je 26 hiljada putničkih automobila, a više od 70 odsto tih vozila u pet zemalja. Na prvom mestu je Češka sa 6.3 hiljada automobila proizvedenih u Rusiji. Na drugom mestu Ukrajina (3.8 hiljada) i na trećem Uzbekistan (3.1 hiljada). Mnogo automobila je takođe kupljeno u Letoniji i Azerbejdžanu (2.9 odnosno 2.4 hiljade). Među 10 najvećih uvoznika automobila proizvedenih u Rusiji za period januar - novembar 2018. našla se i Srbija sa 577 prodatih automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imate priliku da izaberete imena za nove Ladine modele

 

lada ime.jpg

 

Od 15. do 29. aprila svi zainteresovani imaju priliku da predlože svoje varijante naziva za Ladine automobile, kao i da kažu kakve asocijacije one izazivaju.

Kompanija ''AvtoVAZ'' ljubiteljima automobila nudi mogućnost da izaberu imena za nove modele Lada na sajtu kompanije i na društvenim mrežama, navodi se u saopštenju koje je objavila pres-služba kompanije. ''Od 15. do 29. aprila 2019. godine Lada nudi svim posetiocima svog sajta i korisnicima društvenih mreža mogućnost da učestvuju u izboru novih imena za svoje buduće automobile. Svi zainteresovani mogu da predlože svoje varijante naziva za automobile Lada, kao i da kažu kakve asocijacije oni kod njih izazivaju'', navodi se u saopštenju.

 

Prema podacima pres-službe, kompanija je ljubiteljima automobila već više puta nudila mogućnost da izaberu ime za novi model. Poznato je da je naziv automobila Granta izabran među 60 hiljada predloženih varijanti. ''Uključivanje širokog kruga učesnika u proces izbora imena za buduće automobile Lada daje nam priliku da proverimo ideje koje već imamo, da dođemo do novih misli i da ruskim ljubiteljima automobila još više približimo marku Lada'', izjavio je direktor marketinga kompanije AvtoVAZ Fabijen Gulmi. Grupa ''AvtoVAZ'' deo je Alijanse Renault-Nissan-Mitsubishi i realizuje kompletnu proizvodnju automobila i auto-delova za brendove Lada, Renault, Nissan i Datsun. Brend Lada poseduje modele u kategorijama V, V+, SUV i LCV, koji su svrstani u pet porodica: Vesta, XRAY, Largus, Granta i 4x4. Lada pokriva 20% ruskog tržišta putničkih automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lada broji poslednje dane u Srbiji

 

167439-lada srb 2020.jpg

 

Pod uticajem ekologa, ali i zbog velike potražnje u Rusiji, AvtoVAZ je doneo odluku da svoja vozila od januara 2020. više ne plasira na tržište Evrope niti da izlaže vozila po sajmovima. Naime, zbog ekološki nepodobnih motora svi modeli Lade su potpadali pod takozvane zaštitne eko takse u zemljama EU. U skladu sa time, rukovodstvo ruskog giganta je donelo odluku da potpuno zaustavi isporuke Lade u Evropi, ali i na naše tržište. Špekuliše se da je ovaj potez zapravo i iznuđen od uprave Renaulta koja je vlasnik AvtoVAZ-a kako bi se zaštitila Dacia na evropskom tržištu.

U ovom momentu, kod nas se prodaju Lada vozila koja su ranije uvezena i nalaze se na lageru uvoznika. Prema našim informacijama trenutno je u ponudi još oko 50 komada Lada Vesta i Lada Niva modela.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...