Jump to content
FAS Goran
Ivan

192A1.000 - Torinska Mamba

Recommended Posts

Od silnog svrljanja :) , poceo lagano da se cuje lezaj tocka. Metodom odokativne sacometrije, utvrdio sam da je u pitanju prednji levi. Posto je ovo prvi put od 2007. od kako je Stilo kod mene da menjam bilo koji lezaj tocka - kao sto to obicno radim, pre odlaska do majstora raspitao sam se za nesto kvalitetnije po prodavnicama, a cene se krecu od 6 000 do 10 000 din.

Kada sam sa mojim majstorom Nesom na dizalici potvrdio da je definitivno lezaj u pitanju, a hteo sam da stavimo bar "SKF" - sledi sok za mene. Covek kome apsolutno verujem i koji ima ogromno iskustvo kaze da ima toliko bofla od lezajeva po radnjama, da su skoro reklamirali nekoliko na samo 7 000 km (pa navise) od ugradnje. On mi sam predlaze varijantu da kod Pedje u Indjiji proberemo dobar polovan lezaj sa celim rukavcem i da mu se to iz iskustva do sada uvek pokazalo kao dugotrajno i pouzdano resenje. Zvrcnem Pedju sa molbom da proberemo nesto ocuvano, cena 1500 kinti, sa clanskim popustom 1300 din - ceo rukavac sa glavcinom i lezajem. Bas me razocaralo takvo stanje sa novim (i covek racuna kvalitetnim delom) i odlucim da "rizikujem" sa polovnim (sto ne volim da radim), skoknem do Pedje i pazarim, sredimo ga i nabacimo na auto.

Prilikom detaljnog pregleda auta, videli smo da je "pastetica" silen na levoj viljusci popustio i da ce vrlo brzo biti za menjanje. Kugla na toj levoj viljusci je imala vrlo malo lufta i mogla je jos ohoho da se vozi, ali posto sam za tehniku pi*ajzla i cena remontovane viljuske je 2800 din, rekao sam Nesi da je zameni celu, da se ne bih naknadno zezao i davao 2 puta pare za ruke i zamenu silena, pa za reparaciju kugle. Izuzetno sam zadovoljan jer mi je ova viljuska originalna remontovana (kugla i sileni "Birth") u avgustu 2008. i izdrzala je skoro punih 8 godina, sto je za nase ocajne puteve ekstra, po mom skromnom misljenju. Takodje smo zamenili i levi kraj spone i stavili "Delphi".

Tako da je sve summa summarum:

- zamenjen lezaj prednjeg levog tocka originalnim polovnim, Pedja Indjija, 1300 din;

- zamenjena leva viljuska, remontovana KG, 2800 din;

- zamenjen levi kraj spone, "Delphi", 1260 din;

Ono sto je meni interesantno je da je sa desne strane (koja je vise na udaru) sve odlicno, tako da je trap utegnut kao pracka. Posle svega, naravno, uradjena reglaza kod Adama u Zemunu, 1400 din. Peglamo kilometre dalje.

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta cenjeni kolega Mijailovicu, iskreno, samo zato sam i isao :D .

Doduse, ja sam na preporuku bio kod "Harija", ubija koliko su dobri.

A "Plavu vodu" sam samo islikao :) , vrlo egzoticno mestasce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno da ima falsa u svemu ali...

To je vise prica majstora, lakse mu je da zameni komplet rukavac, nego da iz njega izbija i nabija novi lezaj i pri tom ga jos i osteti, i uzme isto love.

Kako moze polovan lezaj koji je dobio pitaj boga koliko udaraca biti bolji od novog?

Ok kinta koliko je placen je smesna i tu je velika usteda i mozda je isplativije zameiti ga opet za koju godinu. Kod Gorana se dobija godinu dana garancije pa i nek prozuji on ce ga zameniti i plus neces ponovo platiti ruke.....

A ako je los (kina) prozujace sigurno u tih godinu dana.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Objasnio je u drugom pasusu. Pročitaj još jednom biće ti jasnije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apsolutno se slazem sa Kuvaljom, jer sam i ja identicno razmisljao i ostao zatecen kod Nese kada sam trebao da odlucim koji lezaj da stavim (a vec sam sve planirao i pripremio novac za nov). I vi koji me licno znate, poznajete moj odnos prema tehnici i da nikad nisam zalio da platim kvalitetan deo, jer me auto vrlo lepo sluzi toliko dugo vremena.

Drugo, Nesa je odlican majstor sa iskustvom, dugo je radio kao glavni majstor kod Gorana i dosta ljudi zna o kakvom se coveku i majstoru radi, u suprotnom ne bi bio onako zatrpan sa poslom. Nije od tipova "ovo mi je lakse da uradim pa cu da izvacarim, ovo je bofluk nov deo ali imam dobru zaradu na njemu" i sl. Naprotiv, uvek detaljno porazgovara, kaze svoje misljenje, predlozi ono sto je najbolje i najskuplje ili ono sto je najbolji odnos ulozeno-dobijeno i navede ono sto treba izbegavati. Iz njegovog isustva naravno, a onda zajedno sa musterijom dogovori ono sto je musteriji najprihvatljivije.

Upravo je i meni rekao da ce me ruke isto kostati i da mu je vremenski smesno da izbije stari lezaj i montira novi i da cemo 10x brze zavrsiti nego da me ceka da ja odem i vratim se iz Indjije (posto je bila subota u pitanju). Ovo mi je rekao iz najbolje namere, a cuo sam vec vise puta da se zali na kvalitet delova, konkretno recimo kocioni elementi, elementi PK kruga, delovi za veliki servis.

Bas sam se i sa Milutinom cuo u vezi lezajeva i pominjao mi je svoje iskustvo koje je gore naveo, cak se i ponudio da se raspita, na cemu mu se zahvaljujem. U trenutku sam odlucio tako, vodjen pre svega iskustvom majstora u koga imam poverenje i koji mi odrzava auto godinama (a nikako cenom), pa cemo videti.

Jos jednom sve pohvale za remontovane viljuske, na toj levoj za 8 godina popustio je samo jedan silen, kugla i drugi silen su mogli jos da guraju. Uzimajuci u obzir i cenu, po mom skromnom misljenju ubedljivi best buy za nase uslove eksploatacije.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/27/2016 at 10:17 AM, ivan.ik said:
Objasnio je u drugom pasusu. Pročitaj još jednom biće ti jasnije.

 

Po cemu ti zakljucujes da ja nisam procitao ceo text i da mi nije jasno, znam odlicno sta pricam prethodni posao koji sam radio 2 godine se svodio najvise na izbijanju i nabijanju novih lezajeva na masini koja nije bas u balansu a pod pritiskom je a dosta visoki obrtaji su u pitanju pa se menjalo gotovo svakodnevno po jedan ili dva lezaja, i odlicno znam sta znaci ne ubaciti dobro lezaj ili ga ostetiti prilikom nabijanja.

Tako da se moze reci da sam za dve godine zamenio vise lezajeva nego neki auto mehanicari posto naravno im nije samo to posao.

 

@Ivan, postujem tvoju odluku, ali ti tih 7000km predjes sigurno za manje od godinu dana pa se vratis kod majstora i nek menja.....ali kako god.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kazem ti post iznad, razmisljam isto kao i ti i dalje, ali sam se u trenutku odlucio za takvo resenje.

Izbegavam da uzimam bilo sta polovno od mehanike, ko zna sta je to proslo, u kakvim uslovima eksploatisano... Moze da bude i pogodak, ali i totalni promasaj. Covek u koga imam poverenja me je uopste i naveo da razmisljam u tom pravcu, meni nije bilo na kraj pameti. Pa cemo videti kako ce se pokazati ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/27/2016 at 9:55 AM, Kuvalja said:

 

Naravno da ima falsa u svemu ali...

To je vise prica majstora, lakse mu je da zameni komplet rukavac, nego da iz njega izbija i nabija novi lezaj i pri tom ga jos i osteti, i uzme isto love.

Kako moze polovan lezaj koji je dobio pitaj boga koliko udaraca biti bolji od novog?

 

On 6/26/2016 at 11:34 PM, Ivan said:

Kada sam sa mojim majstorom Nesom na dizalici potvrdio da je definitivno lezaj u pitanju, a hteo sam da stavimo bar "SKF" - sledi sok za mene. Covek kome apsolutno verujem i koji ima ogromno iskustvo kaze da ima toliko bofla od lezajeva po radnjama, da su skoro reklamirali nekoliko na samo 7 000 km (pa navise) od ugradnje

 

Što se tiče ležajeva imao sam ranije iskustvo sa bofl ležajevima koji nisu trajali 7000 već celih 5000 km. I to se ne bi desilo da je rađeno kako sam mislio već poslušao ortaka kako je glupo da bacam pare na SKF. 

Znam dobro kako se menjaju ležajevi , kako se izbijaju nikakva nauka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nisam jednom imenovao majstora samo je generalno tako, a to sto ti imas poverenja u njega odlicno.

Nesto se ne secam da si imao problem sa tim WD-om kad si me zvao da ti namestim bravu vezanu za boot open, cini mi se da si tada imao poverenja a nisi se zalio da ti ne valja, a isto se ne secam da sam ti dao wd da cistis svoj egr nego nesto drugo cime si bio zadovoljan....

U nekim situacijama ne pomaze gugl?? Nego okrenes mene WD ljubitelja da ti pomognem?

 

Inace skf se ne kupuje samo na jednom mestu, a i ne postoji samo skf za tvoju informaciju.

Za megana zadnji diskovi idu sa lezajevima, ako kupis disk u kvalitetu dobijes ga sa skf lezajem, pa ne znam da se neko zalio na te diskove... ali su placeni kako valjaju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boot open nije ni postojao dok ........... ali opet cenim i imam zahvalnost za rešen problem. Ali tu nije radio WD već sečice. A opet te slabo služi pamćenje opet nije bio WD već Brake Cleaner Wurth i nije za EGR već za protokomer i MAP. WD ne bi ni u ludilu koristio. Ali opet imam i za to kao i u prethodnom zahvalnost. I pamtim naravno.

Što se tiče googla tu stvarno ima puno stvari ali ima i kod pravih majstora koji hoće da podele znanje. 

Što se tiče Neše nemam samo ja poverenje ali opet ja nisam čuo niti jednu kritiku na njegov rad. Srećom nemam ni neke probleme pa se i ne družim puno sa majstorima.

Vezano za SKF stvarno nikad problemi niti reklamacije tako da se njega ne odričem. Ipak pouzdam se u onog ortaka i njegovu nabavku tako da dodatni info nije potreban.

Kuvalja samo malo poradi na kulturi komunikacije.

 

Da zaboravih što bi majstoru bilo teško i onako mora da skida rukavac da potroši 10 minuta da izgradi stari ležaj i ugradi novi ?  

Mada ovako mali rizik da bude kriv rukavac, loša glavčina ........ 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije postojao dok sta? zavrsi recenicu kad si je zapoceo... da ti mozda ja nisam pokvario? Mozda sto sam se drkao sa provlacenjem tvoje instalacije i njenim produzivanjem, ja se ne secam da sam ti ja ista radio na bravi???

Da odlicno znam sta sam ti dao, nego sam hteo da ti pojasnim da i ako koristim wd koristim i ostale sprejeve raznih namena kao sto si i mogao da vidis i da se uveris.

"Kuvalja samo malo poradi na kulturi komunikacije" sta si hteo da kazes ovim?

Da, ocigledno si vidim menjao nekad lezaj pa ti je jasno koliko muke i vremena moze da treba. Da jesi, skontao bi da polovan rukavac nije on kupio pa da ga zanima sto je kriv ili los lezaj, ti si ga doneo sa otpada u ovom slucaju Ivan.

Ti se ne druzis sa majstorima samo ako imas probleme, makar ja ne biram po tome ljude, cime se bave i da li mi trebaju, za razliku od tebe meni su prijatelji oni od kojih nemam korist, i uredno placam rad.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opusteno, bre, drugari...

Hebo me lezaj, kud ga i pomenuh... Ovo mi je nauk da stavljam kao i obicno samo novo iz originala, mnogo manje tenzija bude :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Već sam negde pomenuo iskustvo sa majstor Nešom, ali da ponovim. Majstor Neša me, nakog pregleda vozila obavestio da je motor za generalnu, da je najbolje da ga prodam na otpad ili ubacim drugim motor. Zvao Peđu i za malo uzeo drugi motor! Sam sam pronašao problem u ECU-u, a poštovani drug crnisale i rešio isti za 80€. Toliko o stručnosti.

Ivane, izvini za off.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskustva sa servisima ovde:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/5125-fiatlanciaalfa-romeo-servisi-dileri-pozitivna-i-negativna-iskustva/

Svako iskustvo tamo napisano je 1.000 puta više vidljivo i značajnije nego ako je napisano bilo gde drugde na forumu.

 

Šta slušate dok vozite, ovde:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/35808-youtube-music-šta-slušate-dok-vozite/

 

:D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko sam upućen u tematiku ležaja i izbijanje/nabijanje istih, kupiti što kvalitetniji i kod predstavnika tih firmi, ako gledamo kvalitet. A od majstora zavisi sve ostalo, koliko je stručan, kakvu presu ima.....jer vrlo lako se desi da se najkvalitetniji ležaj loše nabije, a na oko sve ok, i posle par hiljada problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, Coa123 said:

Ivane, izvini za off.

 

Sto se mene tice, nikakav problem, poenta foruma je sto vise iskustava. Ja sam pricao o Nesi sa Altine za koga imam samo reci hvale, uz dosta drugih kolega i drugara - daleko od toga da tvrdim da nema izuzetaka ili drugacijih iskustava, mada ovo mi bas ne lici na njega.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo zbog tolikih pohvala sam otišao kod njega i bio spreman da platim njegovo "znanje" koliko god kaže, ali tako nešto, od njega nisam očekivao. Sreo sam ga u Kit Commerce-u i njegov komentar je bio "jebi*a druže, dešava se"... Da, dešava se, ali frizeru kad čačka oko kola, ne i dobrom majstoru koji se frlja skupim, a pogrešnim dijagnozama. Srećom, problem rešen bez skupih posledica, a poenta priče je da treba dobro razmisliti i ne verovati slepo "stručnjacima", da ne bi napravili kućnu kolekciju "jeftinih" rezervnih delova.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemam razloga da ti ne verujem, naprotiv.

Ne branim nikoga niti imam bilo kakvu korist, ali opet kazem - to mi uopste ne lici na njega, ni ponasanje ni recnik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...