Jump to content
FAS Euroauto Goran
77mario

Fiat Nuova Croma MJet 150 - trokira (čuka)

Recommended Posts

Jeste tezina bitan faktor ali u tvojoj tvrdnji je najbitniji faktor sam motor. JTD ili MJET 8v je daleeeko zivlji na niskim obrtajima i dosta bolje startuje od 16v. Dugo sam vozio Multiplu 1.9 8v i kada sam presao na Cromu trebalo mi je neko vreme da se naviknem posto se ponasaju potpuno drugacije. 8v se ponasa kao sto bi i trebao bilo koji turbo dizel a 16v vise lici na benzinac a tako i puni, krene od 2000 tu ludacki cimne i do 5000 se ne zaustavlja dok je kod 8v vec negde malo preko 3000 puvez. Vozio sam i Bravo 1.9 8v i prica je ista kao sa Multiplom.

v.petrovic, u Novaspeedu je bilo 160 evra remap, softversko gasenje EGR-a i softversko a potom i fizicko uklanjanje DPF-a. Posle intervencije, drugi auto.

 

PS: ljudi, otrovasmo coveku temu

Edited by francuz69

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam danas probao, da vidim kako ide kada raskačim protokomer, i čini mi se da bolje radi ispod 2000rpm, nema zadrške, mnogo bolje reaguje na gas.

Ja inače imam problem sa usisom, tj. crevo usisa od početka do ulaza u kućište filtera. Crevo nije lepo ušlo u kućište pa sam ga skinuo da bi kako-tako normalno uvlačilo vazduh, ovako je loše radio.

Ne znam da li da ostane ovako sa crevom i raskačenim protokomerom dok ne odem kod Gorana da vidi šta treba da se odradi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To sa protokomerom je sarena laza. Kad ga raskacis ti ga bacas u safe mod sto znaci da motor radi po default podesavanjima a ne po optimizovanim podesavanjima sa tvoj auto. U safe modeu komp ne uzima ulazne podatke od mnogih senzora a ne samo od protokomera. Na kratke staze nije opasno ali sto pre idi u servis i otkloni uzrok problema. Verovatno je nesto na relaciji EGR, usis, izduv.

Jos jedna stvar, da se ne iznenadis. Kada otklonis problem, auto ce ti raditi normalnije ali ces pun potencijal osetiti tek posle nekog vremena jer vracanjem iz safe moda tvoj komp mora da prodje takozvani learning period, odnosno da ponovo prikupi statistike od svih senzora pa da slozi parametre rada motora kako treba. Taj period moze da bude i par dana. 

Kazem ti zato sto sam prosao to vec.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bih samo dodao za ovaj moj slučaj, kod mene je izgleda rešen problem zamenom overboost ventila (ventil turbine).

Sada auto ravnomerno ubrzava do 2000, odnosno nije toliko lenj na nižim obrtajima, čini mi se i da manje troši.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nece da moze da Croma trosi manje od 9 litara po gradu. Jos ako pricamo o krenistani voznji u trajanju od sat vremena, lako dolazimo do cifre od 11. Na magistralnim putevima 5.5, na autoputu normalnim brzinama do max 6.5

Edited by barcode

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da potvrdim to sto kaze francuz69 - sto se automatika tice, nije mi nikad presao 11.5 i po najvecim guzvama po BG-u, a sto se otvorenog puta tice, tu nema razlike sa manuelnim jer se menjac zakljucava tj nema proklizavanja preko 50kmh.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja vozim Bravo, ali isti je motor. Od kako je zamenjen overboost ventil, potrošnja se smanjila za 1 litar u proseku. Mislim da sada u gradu može da troši između 8 i 9, a ranije je bilo između 9 i 10.

Mnogi govore za Alfu 156 16V (140 konja) da im troši 1000 din na 100km, pa ne znam da li taj auto troši osetno manje od multijet-a od 150 konja, ili ti ljudi uopšte ne voze po "pravim" gužvama - kreni-stani u proseku 20-40 min.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne bih da se ogresim ali verovatno lazu za alfu. Opet se ogradjujem jer nemam iskustva sa tim autom ni motorom ali to bi trebalo da je skoro pa isti motor. Sto se tvoje potrosnje tice, ima smisla da je niza jer je ipak Bravo znatno laksi auto od Crome. Pricamo o 200 kg razlike sto se itekako oseti pogotovu kada treba da ga "zaletis" u prvoj, drugoj, trecoj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na motorima sa 16v od 2008god pa na dalje ususna grana je izmenjena i nema vise tih klapni u usisu.Svaki multijet 16v je lenj do nekih 1800 rpm zato sto je to  jedna vrsta zastite za sve sklopove u motoru a i u transmisiji,moze se izbeci ugradnjom Pedal box/a na papucicu gasa ali ce onda takav auto pri startu iz mesta maltene uvek POTPISIVATI sto slozicete se nije bas najbolje za auto.Jednostavno prosecni vozac ce se bas muciti da pravilno odmeri gas.Ja dajem glas za 16v zato sto ti motori mnogo bolje DISU od 8v a to se najbolje oseti u preticanju kada ne morate da saltujete jer on pumpa i do 5500rpm dok je 8v na 3000rpm mrtav.Jeste malo komplikovaniji i skuplji za popravku ali kako moj deda kaza MERAK NEMA CENU.

Edited by ogii

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od kako sam sredio i ovaj overboost ventil auto uopšte nije toliko lenj, nekako ne moram da čekam turbinu da se zavrti punom parom.

Ali da sam znao za ovu usisnu granu, nikad ne bih uzeo ovaj auto, baš sam se opekao na to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ej druze moj nije kriv auto nego lose odrzavanje.Niko kod nas ne prica da je na tom motoru predvidjen pregled i zamena usisa na velikom servisu(to su informacije iz servisa u Puli).Gazda je godinama radio kao sef ovlascenog servisa za Fiat u Torinu.Svaki noviji motor ima neke slabe tacke jer su konstruktori morali da nadju kompromis i da naprimer iz 1.9 motora izvucu i do 180ks.Vlasnici mnogo skupljih vozila imaju mnogo vece probleme veruj mi,pogledaj samo Pasate sa 2.0 motorom krsevi neopevani.I ja sam nekada mislio da samo Svaba zna da napravi auto ali sam se prevario.Odnos ulozeno/dobijeno u toj trci Fiat drzi mesto br.1

Edited by ogii

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako se manifestuje kada EGR ne radi, osim što neravnomerno vuče? Da li se primećuje grublji rad motora u leru i inače?

Share this post


Link to post
Share on other sites

U obrtajima do paljenja turbine je auto neoudlucan, stuca, na 16v lenji nego inace. Vrlo cesto zna na niskim obrtajima i da se ugusi/ugasi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verovatno je najbolje zameniti, ali to košta. Softversko zatvaranje je jeftinije, ali eto gubi se zvaničan EUROXX bla bla, što će se možda nekad i gledati...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naše gorivo i egr ventili koji idu na JTD motore nikako se ne slažu.

I novi će završiti brzo kao i stari.

Skupa je to rabota.

Ako bude bilo kontrola zatvoren ćeš lako otvoriti, pokvaren teško.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Croma 2010.g. 150ks. Slabo vuče do cca 2500 okr/min a onda poludi da mi kotači prokližu. I ponekad kad dam gas on ne prima kao da nema snage. Mjenjao sam senzor Bosch, je li to maf sad ne znam. Ima jedan vijak(šaraf) i đek za ukopčati. Lijevo od egr. Na moru mi se 2 puta upalio krug nabijanja senzora turbopunjača ali od kad sam se vratio vise se ne pali. Je li razlog sto sam išao autoputom i vozio 150-160 na sat pa se "ispuhao". Je li tko imao tko takav slučaj?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Na moru mi se 2 puta upalio krug nabijanja senzora turbopunjača ali od kad sam se vratio vise se ne pali.

Nisam siguran na koji indikator mislis? A to sto ti se desava, ne moze niko tacno reci zasto jer bi najbolje bilo videti na dijagnostici sta je. Ono sto ti ja mogu reci je da sam sa losim EGR-om na mojoj cromi koja ima isti motor kao tvoja, imao dosta dima na nizim obrtajima kad se da gas, jako lose ubrzanje do 2000 rpm, od 2000rpm pocne da kida kao sto i ti kazes, i desavalo se da trza na oko 1600-1700 obrtaja kad se naglo optereti motor, npr iz trece prebaci u cetvrtu i spusti naglo obrtaje(automatik).

Share this post


Link to post
Share on other sites

I meni je ciscen, ali to nije resavalo problem jer on ne funkcionise kako treba, tj otvara se u situacijama u kojima treba da bude zatvoren i obrnuto.To je dovelo do toga da turbina napravi pritisak u usisnoj grani, a egr u tom trenutku otvori i otpusti sve u auspuh = vise goriva i manje vazduha, sto automatski znaci losije sagorevanje, dim, slabiju vucu i slicno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Primijetio sam kad lagano dodajem gas i postepeno ubrzavam da se auto kao guši, nema snage. A kad dam gas do kraja onda povuče normalno. Je li to egr ili vakum turbine ili....?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...