Jump to content
FAS Goran
knezilija

Fiat Grande Punto Evo 1.6 MJet - lupanje motora

Recommended Posts

Pozdrav svima

Pisem ovu temu da olaksam malo sebi a i mozda cujem valjan savet.

Naime vlasnik sam Punta Evo 1.6 multijet 88kw 2010 god, e sada pre otprilike godinu danaa lagano je pocelo da se javlja blago blago  cekicanje u motoru kada se doda gas, i to se vise osetilo i culo na hladan motor i postepeno se smanjujuci kako je motor bivao topliji. Auto ide i vuce kao besan . Kako se oduzme gas cekicanje je prestajalo. Onako da svoju ruku danas sam otisao do Vilica u NS da prekontrolise dizne i eventualno reparira ako treba, po majstor Duletovim recima dizne su mi perverzija kao da su presle 2000km a auto je presao 140000km.

Taman odem od majstora i krenem kuci za ZR odjednom nesto pocne ozbiljno da lupa u motoru  , pritisak ulja  OK ne pali lampu , board nista ne izbacuje, cuje se stalno i na leru kako god i to bas  ozbiljno. 

 

Posto mi se to desilo na oko 2 km od servisa Stojanov svratim tamo i oni mi kazu da je najbolje da ostavim auto tamo pa ce ga raditi.  Po njihovim recima, kazu najverovatnije leteci lezajevi  i spomenuse mi neke meni strasne cifre koje se nadam da nisu istina.

Ja se sve nadam da je prezubio za jedan zub ili otisao hidropodizac, a oni mi vec spremaju generalnu , obradu radilice, klipnjace , nove karike, i sve pratece, cifru ne znaju da mi kazu ali otprilike najjeftinija varijanta od 500e pa sve do.....2-2.5 k  ...ili sam ja lud ili sta,ruku na srce treba da radim veliki servis , sad mi to ne gine, samo se bojim da oni kako krecu sve da menjaju i proveravaju krajnja  cifra naraste  a u pitanju je i na sta ja najvise sumnjam ili kais prezubio ili se pomerio plivajuca remenica sa senzorom bregastih ili neki hidropodizac ,ne mogu biti siguran  da nece svasta raditi i sta treba i sta ne treba, oni kazu nista unapred ne mogu da mi kazu dok ne otvore motor i ne pogledaju, naravno, ali mogu oni bilo sta moze im se mislim se u sebi.

 

Koliko su oni pouzdani kao servis za ovakve radove zna li neko ?

Sumnjam da nije leteci lezaj jer mi nijednog trenutka nije signalizirao slab pritisak ulja, a za ostalo treba pogledati naravno.

Izvinjavam se na dugackom postu i ovakvim nacinom opisa problema, malo sam ispao iz elementa danas a ovo me skroz dotuklo

Javljacu update kad se cujemn telefonom sa njima.

Koju cifru od njih mogu da ocekujem po vasem misljenju ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

:)Ne znam sta da ti kazem o doticnom servisu jer nemam iskustva licno.   Prelistaj teme jer se I oni spominju .

Ali generalno niko te ne tera da radis kod njih.

Ako nemas poverenja bolje vozi auto kod drugog majstora ako imas nekoga u koga imas poverenje.

 

Svakako ti zelim da najbezbolnije prodjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam druze , ali auto sam vec ostavio kod njih , nisam smeo da ga vozim nigde onako a oni su mi bili blizu  ,sad sta ce biti bice...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ponašaš se kao da te je neko stavio pred svršen čin. :)

 

Niko te motkom nije tukao da ostaviš auto u bilo koji servis. Ako ne može da se vozi, postoji šlep služba.

Niko ne može da ti pipne auto osim ako ti ne dozvoliš. Dakle, dozvolio si.

Niko ne može da ti radi bilo šta bez tvog odobrenja da se radi.

Mogu da ti kažu šta su ustanovili, kao što će ljudi i da urade, ali je na tebi da odlučiš (kada čuješ dijagnozu) da li ćeš popravljati uopšte, kao i da li ćeš popravljati kod njih.

Ako nećeš uopšte popravjati, ili nećeš kod njih, platićeš ljudima pregled, otvaranje motora ili šta su već radili kako bi ustanovili koji je problem sa autom, i to je to.

 

Zaista mi je potpuno nejasno ovo pisanje, kao da je izbio vulkan, kao da je nastupio neki događaj na koji ne možeš da utičeš, pa kao...''šta će biti biće''.

 

Inače, na tvoje pitanje ''koju cifru da očekuješ'' niko ti trenutno ne može na ovom svetu dati odgovor, jer nemamo pojma šta ti je sa autom. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa dobro sve to znam ,to sam i napisao bio, pitanja su bila sacometrijske metode, ko zeli da osacuje cifru  ili problem ...nadam se nista nejasno

A stil pisanja i ton  , pa takav mi je dan danas...sta da kazem , niko me nije stavio pred svrsen cin vec jedino  da ako neko ima predstavu ili slicno iskustvo svoje ili tudje podeli, nadam se da tema i forum tome i sluzi :)

Naravno hvala na savetu, nisam se danas ni setio niti su mi oni pomenuli da ce me zvati ako bilo sta ustanove,Sutra cu im odmah ujutru to napomenuti  . jedino su mi napomenuli predstojece praznike i tek od utorka da ce nesto znati kada krecu da rade.

Edited by knezilija

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko je zaista auto presao?

Koliko sam cuo postoji problem kod 1.6mJet vezan za podmazivanje motora...

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Na dashbordu trenutno 140 kkm ,na odometru motornog racunara   nesto slicno  ali tu negde , a na distance  of last DPF replacement pise  oko 210 k  , tako da verujem da je to tacna kilometraza bar tako kaze MES.

Imas neku ideju sta bi moglo biti?

Edited by knezilija

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konkretno nemam nikakvu ideju, treba uraditi malo detaljniji pregled motora pa doneti neki zakljucak. Ovo sto sam napisao za podmazivanje stoji i preventivno na velikom servisu treba skinuti karter i baciti pogled na stanje te gumice.

Kada si radio veliki servis?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To može da bude i neka banalna stvar na liniji zupčastog i PK kaiša. Dešava se da ležaj španera zaglavljuje,napinje kaiš i kucka,kao da je (ne daj bože) radilica. Ja bi to digao na dizalicu,skinuo zaštitne plastike i upalio auto. Pokazaće ako je tu problem. Da su ležajevi radilice,pritisak ulja bi bio nedovoljan,palila bi se lampa ulja, i manje bi kuckao hladan (gušće ulje i manji zazori), nego vruć!

Edited by vicent

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vinsent je u pravu, da su otišli ležajevi na radilici pritisak ulja bi baš bio kilav i to pogotovo na vrućem motoru. Sve mi ovo liči na tu priču sa oštećenim kaišem. Sada, za taj servis, t.j koliko su pošteni, valjda će neko reći nešto na forumu, a ko je radio nešto kod njih. Za te lude cifre koje oni pominju možeš brdo polovnih motora kupiti (ne znam koja je cena 1.6 mjt ali znam da su 1.3 i 1.9 mjt baš jeftini (ima dosta auta koji se rasturaju sa tim motorima, ali taj 1.6 mjt je ređi). Obavezno napiši šta je bilo, čisto da se zna simptomatika.

Sada baš pročitah da sumnjaju na leteće ležajeve. Pa gde nađoše baš leteće a ne ležeće. Znam za starije motore da najčešće dobiju luft u ležećim ležajevima (aksijalnim) i u maloj pesnici. Ako je klipnjača u velikoj pesnici (leteći ležajevi) ostala bez ulja, onda je logičnije da su ležajevi u maloj pesnici prvo propali (bolcni klipa). Pored svega toga, ali baš nisam siguran na ovom motoru, leteći ležajevi bi trebali da imaju još jedan način podmazivanja t.j. bućkanje (bar je tako na starim motorima). Meni u priči tih majstora mnogo smrdi, izvlači auto ti od njih i pravac normalan majstor.

Sada sam se setio i jednoga slučaja koji je naročito karakterističan za crkavanje letećih ležajeva. Ako je motor nekada iz bilo kog razloga rasturan te vađen neki od klipova (raskačivani ležajevi na velikoj pesnici (leteći ležajevi)) tada je obavezna zamena svih letećih ležajeva (ležaj kada se otpusti ne sme ponovo da se steže (po savetu svih proizvođača vozila)). Dakle, ako ti je nekada nešto rađeno na motoru (neki poduhvat toga tipa) lako je moguće da su stradali ležajevi. Ipak, mislim da je za to mala verovatnoća i da je verovatnija priča sa španerima ili kaišem.

Edited by vladag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo ovako stoje stvari , posto je sve doslo sa provere i znaju sta valja a sta ne 

Posle svih peripetija, skinut i otvoren motor, cilindri/stubline neosteceni, provera na masini kod CUBI-a Novi Sad, radilica takodje, leteci i ostali takodje, klipnjace takodje, e sad

2,3 i 4 klip su  ok, ali prvi klip, ja nemogu da zamislim sta se ustvari desilo, kao da je neki metal od ko zna cega dospeo ne znam kako u klip i kompresioni prostor i izudrao celo klipa i malo ostetio tu najblizu kariku  , jednu, izlupao glavu i ventile posteno , klip mora nov, karike i svi lezajevi jer takvo je pravilo, radjenje ta 4 ventila na tom cilindru i obrada glave jer je bas na tom cilindru izlupana ostali su bombona , kao  novo , ja se cudio kako jer motor cist i karter i kuciste bregaste, nosili su i turbinu na proveru jer je mozda ona napravila problem  da se odlomilo neko perce i upalo u cilidnar, medjutim i ona je bila ok, treba samo malo da se filcuje jer kako kazu da ne  malo slini/masti  ulje na nekom spoju (pretpostavljam zbog spustanja glave sada kada se ravna) ali nista strasno moze tako bez problema ,naravno rekao sam da srede i to.

Nemaju polovan klip jer su relativno novi motori i cekam 10-ak dana novi klip sa paprenom cenom, usput po mom zahtevu  rade  veliki servis i ciscenje celog usisa.

Suma sumarum  kako kazu  oko 197 kilodinara. Videcu za 2 nedelje kada se nadam da ce biti gotovo.

Ali ni ja kad sam pogledao nisam mogao da verujem , nesto metalno nedefinisano zabijeno u klip , i tacno se vidi da je to trcalo i lupalo  po svemu , lomilo se usput i pravilo krs .

Edited by knezilija

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa šta je mogao da usisa onda nije mi jasno?!

MSPK ja jedva čekam da skinem usisnu kod mene i da bacim pogled šta i kako to sve izgleda i naravno dovedem sve u "apoteka" stanje.

Edited by Markobgd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ono je i sad apoteka, samo nisi video svojim ocima

Mozda je nesto ispalo pri nekom servisiranju, sta bi drugo. Kroz filter nije moglo nista, turbina zdrava, klapne nema..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ko? Kad? i kako odjednom da se polomi i napravi ovo biiip. Auto sam kupio pre 19 meseci i sasvim normalno vozio i nikad prckao oko motora osim malog servisa. A da sam kupio auto tako sa necim zabijenim u klip pa da se sad razdrmalo i popustilo i odvalilo od klipa i napravilo ovo biiip koja je verovatnoca za to.

Edited by knezilija

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje mišljenje je da svakako moraš insistirati da se nađe gde nedostaje deo metala ili čega već na putanji od iza filtera pa do klipa.

Prvo zato što postoji realna mogućnost da nije otpalo sve što može sa tog mesta odakle je otpalo i to parče pa se u nekom realnom vremenu može desiti da se sra.e ponovi....

Drugo, to parče je možda neki vitalan deo nekog opet vitalnog dela što može da prouzrokuje nepravilan rad na drugi način odmah ili kasnije....

Edited by Markobgd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozda je kod prethodnog vlasnika menjan pa je lose odradjeno i ostao komad ali opet dosta je vremena proslo. Neka utvrde odakle je deo i od kog materijala...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije mi jasno! Skidali su glavu, da je komad grejača ili ventila valjda bi to odmah videli? Da je deo lopatice sa turbine čulo bi se zviždanje...

U svakom slučaju poslušaj MarkaBgd, mora se znati od čega je to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

posto rece da su radjeni ventili verovatno je deo soljice podizaca ako taj motor ima hidropodizace a ako je na oprugu verovatno je deo opruge.. ili klin koji drzi oprugu i ventil...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko sam shvatio ventili su radjeni posle havarije.ne znam da lisam dobro shvatio da će popravka da kosta 190 000 din?Ovaj prvi sto je kontrolisao dizne,jel ih skidao pa kontrolisao,ili ih je kontroliasao dijagnostikom.Ako je skidao moguće da mu je nesto upalo.

Edited by petarcirjanic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma to je lupalo i pre kontrolisanja dizni i niko ventile nije pipao dok sada motor nije rasturen. Nesto je odnekle upalo i moraju da nadju sta i odakle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da mu je bilo sta metalno upalo,pokrivio bi ventile odmah,radio bi kao traktor nebi imao snagu itd.Ako se nevaram auto je dobro vukao,i osim lupanja nije bilo problema.Kasnije su morali da rade ventile na tom cilindru i cak su motor izvadili(ako samdobro procitao) i kad su skinuli glavu videli su zasto lupa,ne znam cemu kontrola radilice itd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...