Jump to content
FAS Goran
Dante Bg

Menjači - manuelni vs automatski

Recommended Posts

Ovo je jedino sto sam nasao da se malo edukujemo oko kupovine automatika, moram jos procunjati po stranim forumima

 

http://www.polovniautomobili.com/auto-vesti/saveti/da-li-kupiti-polovnjaka-sa-automatskim-menjacem-video.php

 

 

Da li kupiti polovnjaka sa automatskim menjačem? (VIDEO)

Postavljeno 06.12.2013. u 12:50
 

Koji je menjač bolji – manuelni ili automatski? Koji se više kvari? Treba li zazirati od polovnjaka sa automatikom? Na ova pitanja je nemoguće odgovoriti, ali pokušajmo bar malo da pomognemo.

Automobili sa automatskim menjačem relativno su retki u Srbiji. U Evropi ih ima znatno više, dok u Americi samo oko pet odsto novoprodatih putničkih vozila ima manuelni menjač - SAD je praktično drugi svet kada su u pitanju četverotočkaši.

Postoje neki modeli koji se prodaju isključivo sa automatskim menjačem, kao što su BMW serije 7, Audi A8, Mercedes S klase ili luksuzni kvazi-terenci istih proizvođača. Čak i kod mnogih drugih, manjih i pristupačnijih modela, uz snažnije motore dostupna je samo automatika. Sa druge strane, uz brojne gradske automobile sa slabim motorima danas se uveliko nudi automatska transmisija.

Dakle, očigledno je da se situacija menja, tako da će u budućnosti i kod nas biti sve više automatika. Ovaj trend mnoge kupce stavlja u nedoumicu - da li kupiti polovan automobil sa automatskim menjačem? Koje su prednosti i mane, a kakvi su rizici?

Vrste

Postoji više vrsta automatskih menjača i među njima treba napraviti jasnu razliku.

  a) klasični automatici - na njih uglavnom svi misle kada se govori o automatskoj transmisiji. Nastali su davno, još 1921. godine u Kanadi. Njihov tvorac je Alfred Horner Munro, parni inženjer, koji je u svom izumu koristio komprimovani vazduh umesto hidraulične tečnosti, što je za posledicu imalo ozbiljan manjak efikasnosti i potpuni komercijalni neuspeh.

Prvi automatski menjač koji je koristio hidrauličnu tečnost razvijen je od strane Dženeral Motorsa 30-tih godina prošlog veka, a primenu je prvo našao u automobilima marke Oldsmobil. Ovi menjači su se koristili i u tenkovima koje je GM proizvodio tokom Drugog svetskog rata.

Od tada do danas ostvarili su ogroman tehnološki napredak. Do pre nekoliko decenija bilo je automatika sa samo tri stepena prenosa, što je danas nezamislivo. Danas je sasvim uobičajeno da imaju šest brzina, ima ih sa sedam, a luksuzni proizvođači uveliko koriste menjače i sa osam. Pojavili su se i oni sa devet brzina!  

Moderne automatske menjače kontrolišu izuzetno sofisticirani kompjuteri koji u obzir uzimaju mnoštvo faktora i koji su stanju da „uče“ stil vožnje. Stoga ne treba upoređivati stare i nove. U zavisnosti od vrste, imaju i mogućnost određenog stepena manuelne kontrole.

  B) robotizovani ili poluautomatski menjači - reč je praktično o klasičnoj manuelnoj transmisiji, kod koje robot menja stepene prenosa i kontroliše kvačilo. Kada kažemo robot, ne mislimo na malog belog humanoidnog robota sa rukama i nogama, koji sedi negde ispod haube i menja brzine, istovremeno žaleći svoju tužnu sudbinu. Reč je o kompjuteru sa zadatkom da kontroliše menjač.

Može da funkcioniše kao klasičan automatik ili da vozač pritiskom na polugicu iza upravljača, dugme na upravljaču ili ručicu pored sedišta izabere stepen prenosa. Čak i kada je u potpuno manuelnom modu, kompjuter je uglavnom „budan“, pazeći da vozač pogrešnim izborom brzine ili preteranim brojem obrtaja ne uništi motor, kvačilo, sam menjač ili sve zajedno. Postoje i verzije koje isključivo imaju manuelni mod.

  c) CVT - kontinualno varijabilna transmisija (continuously variable transmission) – kod nje ulogu zupčanika u klasičnom menjaču imaju dve remenice promenjivog prečnika povezane armiranim remenom ili lancem. U teoriji, ovo je savršena transmisija, kako po pitanju ubrzanja, tako i po pitanju ekonomičnosti i pouzdanosti. U praksi, pokazala se relativno loše, te je veoma retka.

Kod CVT-a ne postoje stepeni prenosa u klasičnom smislu (može da se ponaša kao da ima npr. šest brzina, ukoliko proizvođač to želi), a motor se skoro uvek drži na optimalnom broju obrtaja (osim prilikom oštrih ubrzanja). Međutim, sam osećaj u vožnji ne odgovara mnogim vozačima, a tu je i iritirajuće monoton zvuk motora.

Daleko od toga da CVT treba zaboraviti. On ima mnoge prednosti. Ipak, pre nego što kupite automobil sa ovakvim menjačem, dobro se upoznajte sa njegovim prednostima i manama - probna vožnja je najbolji način za to.

Da li kupiti polovnjaka sa automatskim menjačem? (VIDEO)

Prednosti

Da li je bolji manuelni ili automatski menjač? Ovo je veoma staro pitanje i za njega ne postoji adekvatan odgovor. Stavite stari četvorostepeni automatik u automobil težak tonu i po, sa benzinskim motorom od 1,4 litra i 80 „konja“ i dobićete mrcinu kojoj će traktor na putu biti nesavladiva prepreka.

Sa druge strane, moderan šestostepeni automatik u kombinaciji sa dvolitarskim dizelašem omogućava vrlo prijatnu vožnju i sasvim bezbedno preticanje.

Lakoća vožnje je glavna prednost automatike. Sednete, ubacite u D i vozite. U koloni samo pustite kočnicu i krenete lagano napred. Ne morate da uradite kombinaciju kvačilo-menjač-gas-kvačilo-menjač-kočnica nekoliko stotina puta na deonici od dva kilometra.

Na uzbrdici nema kretanja unazad – samo pustite kočnicu ili date malo gasa i lagano krećete.

Čuva motor – neiskusni vozači često često drže motor u suviše niskim obrtajima, pokušavaju naglo da ubrzaju u npr. petom stepenu prenosa umesto da spuste u četvrti ili treći i slično. Sa druge strane, oni „iskusni“ uživaju da kazaljku obrtomera uteraju duboko u crvenu zonu. Automatski menjač se brine da do ovakvih situacija ne dolazi.

Mane

Cena. Ukoliko kupujete nov automobil uz koji standardno ne dolazi automatski menjač, moraćete da platite više za tu opciju. Kada ga posle nekoliko godina budete prodavali, kupci uglavnom neće biti naročito oduševljeni, bar u našoj zemlji. Kod polovnjaka nema pravila – sve se svodi na zakon ponude i potražnje.

Potrošnja goriva? Proizvođači automobila često u svojim katalozima tvrde da je razlika u potrošnji zanemariva u odnosu na maneulni menjač. Praksa, međutim, pokazuje da je razlika osetna. Naravno, ovde se ponovo poteže pitanje „savremenosti“ menjača, broja stepena prenosa, proizvođača, usklađenosti sa motorom...

Realna testiranja do sada obavljena govore da klasični automatici, bez obzira na vrstu i generaciju troše najmanje 10% goriva više od manuelnih.

Skupi kvarovi – kada se u automatskom menjaču nešto pokvari, vlasnik obično bude šokiran cenom popravke. Kod njega je neuporedivo teže naći uzrok problema nego kod manuelnog. Savremeni automatici imaju na stotine, neretko i više od hiljadu komponenti.

U servisu moraju da obave detaljnu proveru kako bi utvrdili kvar i zamenili deo, koji je po nepisanom pravilu papreno skup. Problem je u tome što su mnoge komponente integrisane u veće celine, tako da nema „krpljenja“.

Najčešće mala neispravnost vremenom izazove ozbiljan problem, pa je neophodna kompletna reparacija. Treba naći i dobar servis, kako ne biste posle nekoliko nedelja ili meseci ponovo proživljavali istu agoniju.

Neretko se vlasnici automobila vrednih tri ili četiri hiljade evra nađu u situaciji da za popravku automatskog menjača moraju da plate hiljadu i po evra. Tada uglavnom dođu na ideju da ugrade manuelni menjač, što je komplikovana i donekle rizična operacija, a nije mnogo jeftinija.

Popravka ili zamena automatskog menjača kod novijih i skupljih automobila može da košta toliko da se običnom čoveku zavrti u glavi.

Cena održavanja zavisi od slučaja do slučaja. Kod nekih čak mora da se skida menjač kako bi se zamenio filter ulja.

Pouzdanost

Stoga nije neobično što kupce polovnih automobila sa automatskim menjačem najviše zanima njihova pouzdanost. Dakle, da li se kvare?

Da li kupiti polovnjaka sa automatskim menjačem? (VIDEO)

Kvare se, naravno. Koliko se često kvare? Ovo pitanje je ekvivalentno pitanju – koliko se često kvare automobili?

Mnogo je faktora u igri da bi se doneo iole ozbiljan zaključak. Takođe, teško napraviti bilo kakvo poređenje pouzdanosti starih i savremenih automatika.

U međuvremenu su proizvođači prikupili ogromno iskustvo, izlečili mnoge „dečje bolesti“, a dostupni su i znatno kvalitetniji materijali, te je logično pretpostaviti da su kvarovi mnogo ređi i jeftiniji po pitanju popravke.

Međutim, praksa pokazuje da sofisticiranost često dovodi do preosetljivosti. O tome mogu da posvedoče vlasnici veoma skupih automobila kojima su automatski menjači otkazali nakon samo godinu ili dve dana. U tom periodu popravka, na sreću, ide na račun proizvođača. Međutim, šta kad automobila izađe iz garancije?

I manuelni menjači se kvare!

Upravo tako. Manuelni menjači nisu pošteđeni kvarova. Njima takođe treba menjati ulje. Tu je i lamela, čija trajnost zavisi od ophođenja vozača prema njoj. Ne smemo da zaboravimo ni veoma skup plivajući zamajac (kod onih automobila koji ga imaju) koji je mnogima zagorčao život.

Vlasnici vozila sa automatskim menjačem će sve navedeno često koristiti kao argument da posedovanje automatika nije ništa skuplje u odnosu na „običan“ automobil. Da li su u pravu? Nekada jesu, nekada nisu...

Ako kupite polovnjaka sa 200.000 pređenih kilometara, čiji je automatski menjač upravo počeo da pokazuje gotovo neprimetne simptome neispravnosti, vrlo brzo ćete morati da se odreknete velike količine evra. Naravno, popravke automatika mogu da budu jeftine, ali tada majstor ništa ne garantuje – zameni se neki deo, pa ako uspe, dobro je, a ako ne uspe, pojeo vuk magarca. Zato se po pravilu kod njihove popravke uglavnom ide na sve ili ništa.

Nipošto ne smemo sve automatske menjače da stavimo u isti koš - to je kao kada bismo rekli da su svi dizelaši tromi.

Zaključak

Ukoliko vam je svaki dinar važan, kupujete starijeg polovnjaka i ne želite da rizikujete skupe kvarove, držite se manuelnih menjača. Ako planirate da nabavite neku od skupljih limuzina ili SUV-ova kod kojih manuelni ne postoji ni kao opcija, dobro se informišite o manama menjača u željenom vozilu, njegovoj trajnosti, okvirnim troškovima kompletne reparacije i zamene, a pre kupovine obavite temeljnu proveru.

Naravno, mnogo je veoma zadovoljnih vlasnika vozila sa automatskim menjačima, koji kažu da se više nikada neće vratiti na manuelni.

Oni smatraju da su automatici neopravdano stavljeni na stub srama, te da nije istina da se često kvare i da su popravke veoma skupe. Stoga vas pozivamo da u komentarima iznesite svoje mišljenje, iskustvo ili savet drugim vozačima.

Da li kupiti polovnjaka sa automatskim menjačem? (VIDEO)

 

Kako proveriti automatski menjač pre kupovine?

 

Klasični automatski menjači su veoma osetljivi na kvalitet i stanje ulja. Stoga prilikom zamene treba koristiti isključivo preporučen proizvod. Kada kupujete polovnjaka automatika, obratite posebnu pažnju upravo na menjač, pošto njegova zamena ili popravka može da bude izuzetno skupa.

Ukoliko nemate iskustva sa automaticima, najbolje je da povedete nekoga ko se bar malo bolje razume u njih. Prilikom provere automobila obratite pažnju na sledeće:

    a)      Proverite da li negde curi ulje iz menjača – potražite fleke, zamašćene površine i slično.

    B) Proverite nivo ulja – procedura se razlikuje u zavisnosti od automobila, a neki nemaju šipku za merenje, već je potrebno posetiti specijalizovani servis. Stoga se informišite pre nego što krenete da pogledate vozilo. Retko kada je potrebno dolivanje ulja. U slučaju da njegov nivo opada, vrlo verovatno negde curi.

    c)      Proverite kvalitet ulja - novo ulje obično ima svetlo-crvenu ili svetlo-zelenu boju i providno je. Vremenom tamni i prelazi u crnu. Ukoliko je potpuno crno, vreme je za zamenu. Isto važi i ukoliko su prisutne bilo kakve nečistoće ili miriše kao da je „pregorelo“.

    d)     Test vožnja – ukoliko menjač okleva (više od jedne sekunde) da odreaguje kada ubacite ručicu u D ili R, shvatite to kao simptom neispravnosti koja će uskoro postati ozbiljan problem. Ovo oklevanje je izraženije nakon dužeg mirovanja.

Dakle, pritisnite papučicu kočnice, startujte motor, sačekajte malo i ubacite u D – automobil bi gotovo istog trenutka trebalo blago da „pogura“ napred. Naravno, ostaje u mestu pošto držite kočnicu. Zatim ručicu prebacite u R. Ni u jednom slučaju ne sme da bude oklevanja, trzaja ili neobičnih zvukova. Vratite u D i krenite. Promena stepena prenosa treba da se obavlja tečno, bez trzaja i stresanja. Naročito obratite pažnju na ponašanje menjača pri prelasku iz prvog u drugi stepen prenosa uz blago dodavanje gasa. Pri ravnomernoj vožnji oštrije pritisnite papučicu gasa – menjač bi trebalo da prebaci jedan ili dva stepena naniže. Takođe, ukoliko ubrzanje automobila ne prati rast broja obrtaja motora, dolazi do proklizavanja u transmisiji, što je siguran znak da je vreme za reparaciju ili zamenu.

Vozite što duže. Ponekad se menjač ponaša normalno dok je hladan, a kada se ulje zagreje počnu da se javljaju simptomi. Postoje i obrnuti slučajevi.

„Neodlučnost“ i oklevanje prilikom dodavanja ili oduzimanja gasa isto spadaju u pokazatelje da nešto nije u redu.

Zaustavite se na uzbrdici i pustite kočnicu. Automobil ne sme da krene unazad. Ukoliko automobil ima ugrađenu kuku za vuču, možda je bolje da ga zaobiđete, pošto vuča velikih tereta znatno ubrzava propadanje transmisije.

 

Preuzeto sa Polovniautomobili.com

Edited by Milutin-NS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Manuelni menjači će se najduže zadržati u Aston Martinovim automobilima

 

133207-aston%20gt%201.jpg

 

Šef Astona Martina obećao je da će sačuvati manuelne menjače dok god to bude moguće. Andy Palmer, šef kompanije, priznao je da ga ne oduševljavaju menjači sa dva kvačila čisto zbog svoje kompleksnosti. ''Imaju preveliku masu i prekomplikovani su'', rekao je Palmer misleći na menjače sa dva kvačila (kao što je, recimo, Volkswagenov DSG). Šef Astona Martin je ovo rekao u intervjuu sa Car & Driverom, gde je takođe otkrio i to da u Astonu Martinu planiraju gamu automobila od sedam vozila. Prateći predstavljanje modela DB11, Aston Martin će kroz sledećih četiri ili pet godina predstaviti naslednika za V8 Vantage i Vanquish. Takođe, stiže i novi DBX – crossover, a verujemo da ćemo videti i novu Lagondu, kao i novog Rapidea. Inače, već ranije je potvrđeno da će kompanija raditi na proizvodnji hyperautomobila zajedno sa Red Bullom. Ovaj model će, po svemu sudeći, biti ograničen na 99 primeraka.

Inače, Aston Martin će, prema priznanju Palmera učiniti sve da manuelne menjače zadrži što duže na tržištu, ali moramo priznati da su male šanse da se forma manuelaca zadrži dalje od 2030. godine. Novi automatski menjači su daleko rafiniraniji, brži, efikasniji i, najvažnije od svega, donose značajne uštede pri potrošnji goriva. Takođe, očekujemo da će kompletna industrija polako okrenuti prema električnim automobilima i hibridima, a u tom slučaju manuelni menjači i nisu baš optimalan izbor.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muškarci se odriču manuelnih menjača više nego žene

1460012371_27.jpg
 
Kampanja za očuvanje manuelnih menjača u SAD izgleda da nije urodila plodom. Amerikanci ubrzano odustaju od „treće papučice“, sudeći po novoj studiji u koju je uključeno 50.000 vozila sa lizinga. Istraživanje takođe pokazuje da muškarci čak u većem broju gube interes za manuelnim menjačkima nego žene.

Kada se uporede rezultati iz 2012. sa rezultatima iz 2015., stvari su potpuno jasne. Kompanija je pronašla 3.102 „manuelna“ vozila u 2012. a 2.417 u 2015., što je pad od 22 odsto. 2012., 85,4 odsto vozača automobila sa manuelnim menjačima su bili muškarci a 14,6 žene. Do 2015., brojka kod muške populacije je pala na 81,2 odsto. Samim tim se proporcija izmenila, jer sada ispada da je procenat žena koje voze „manuelce“ povećan na 18,8 odsto.
 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisu to muskarci nego metroseksualci, uzimaju automatik da bi popravljali sminku dok voze :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma da bre... Metroseksualci su i oni što kupuju šaltaš sa 6 brzina... Pa čak i sa 5.

Sve je to šminkeraj, četvorostepeni rules.

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW M5 i M6 ostaju bez ručnog menjača

 

bmw%20m5%20w.jpg

 

Potražnja za ručnim menjačima u BMW-ima M5 i M6 ne postoji, pa će se ta dva modela u budućnosti prodavati samo s automatskim menjačem. Ta vest možda neće najbolje prijati tradicionalistima, ali 7-stepeni automatik nudi bolje performanse. BMW M5 s ručnim menjačem dostiže stotku za 4.2 sekunde, a s automatikom za 4.1 sekundu. Dobra vest je da M2, M3 i M4 ostaju još uvek verni i ručnim menjačima. Treba pomenuti da BMW polako završava posao na novom M5, koji će biti predstavljen 2017. Ispod haube će naći dorađeni 4.4 V8 TwinPower Turbo sa 626KS.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

============================

 

Manuelni menjač za Aston Martin V12 Vantage S

 

aston%20v12%201111.jpg

 

Nakon što je nedavno prvi čovek Aston Martina Andy Palmer izjavio da želi da zadrži manuelne menjače u njihovim modelima što je duže moguće, iz ove kompanije je stigla informacija da su za modelsku godinu 2017 predvideli i manuleni menjač u modelu V12 Vantage S. Radi se o sedmostepenom manuelnom menjaču koji će biti dostupan zajedno sa Sportshift III sedmostepenim automatizovanim manulenim menjačem.

 

aston%20v12%201.jpg

 

Bez obzira na menjač, 2017 Aston Martin V12 Vantage S od 0 do 100 km/h ubrzava za 3.9 sekunde i postiže maksimalnih 330 km/h, dok je pod haubom 5.9 litarski V12 motor sa 421 kW/563KS i 620 Nm.

 

aston%20v12%20111.jpg

 

Aston Martin će sa isporukom manuelne verzije modela V12 Vantage S početi u trećem kvartalu ove godine, pri čemu je za severnoameričko tržište predviđeno samo 100 komada.

 

aston%20v12%2011.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chevrolet se hvali da ima bolji menjač od Porschea

 

chevrolet%20zl%201.jpg

 

Chevrolet je izašao u javnost sa veoma hrabrom tvrdnjom. Amerikanci naime tvrde da njihov novi 10-stepeni automatik brže menja brzine i od Porscheovog PDK. E, to je velika stvar, PDK je sigurno jedan od najboljih menjača s dvostrukim kvačilom na tržištu. Chevrolet Camaro ZL1, koji u prodaju stiže krajem godine, biće prvi proizvod General Motorsa s ugrađenim novim 10-stepenim automatikom. Ispod haube se smestio 6.2L V8 motor sa 640KS.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozio sam pretprošle nedelje Passat B7 2.0tdi 120kW sa DSG-om i komandama menjača na volanu. I slažem se sa Tottijem: savršenstvo i u manuelnom i u automatskom modu. S tim što sam ga u manuelnom malo "prevrteo" dok se nisam navikao kad da šaltam.

Vozio sam i Renoove modele sa tim DSG (EDC) menjačem (Captur 1,2 tCe, Megane4 RS, Espace5 i Talisman) i to je savršenstvo.

Probao sam pre mnogo godina Nissan Primeru 2.0 a voleo bih da probam i Qashkai sa CVT-om. Na Primeri mi je bio totalni trip da obrtaji motora stoje na 1600/minutu a auto ubrzava, ubrzava, ubrzava...

 

Ne volim klasične automatike sa konvertorom zbog zadrške koju svi imaju pri promeni brzina. Najgore iskustvo mi je bila CorsaC Z12XEP sa robotizovanim menjačem - mislio sam da ću povratiti od cimanja pri šaltanju.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, totti said:

Danas sam vozio Passata B7 sa DSG-om i mož' da priča ko šta 'oće, dobar automatik je keva emoji57.png

 

Eeeee, ja to pričam odavno, ali znaš kako je u našem narodu, crkne automatik, ostaneš bez šteka u kući

Sledeći će da bidne automatik!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da vam ja ispričam moje viđenje automatika :)

 

Ali prvo ovo: Moja Astra ide stvarno ok. Nije neki trkač, ali povuče kada zatreba.

Dobio ja rent-a-car Astru 1.6 115ks benzin automatik. Pre toga sam vozio isti motor u GTC opremi i na Autobahnu ide preko 180-190 po cajgeru i drži.

 

Seo ja u automatik, dam gas i kao da sam u liftu, nešto mrda, ali nema nikakve vuče.

Ubacim u manuelni mod, pun gas u 1. brzini i na 5500 obrtaja pritisnem +. Ništa se ne dešava, odu obrtaji do 6500, udara u blokadu i tek onda stiže reakcija menjača i prešalta. Isto je za sve brzine.


I nije mogla da pređe 150km/h nikako. Što se potrošnje tiče GTC sam vratio sa 8.5l, a automatik sa 9.7!

E to je ono što se meni ne sviđa kod automatika :)

 

Nije da je sad najbitnija stvar voziti brzo, niti ja tako vozim, samo sam hteo da kažem koliko automatski menjač ubija automobil.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/23/2016 at 6:53 AM, igor0511 said:

 

E to je ono što se meni ne sviđa kod automatika :)

 

Nije da je sad najbitnija stvar voziti brzo, niti ja tako vozim, samo sam hteo da kažem koliko automatski menjač ubija automobil.

 

NIsu svi automatski menjači isti, kad bi provozao DSG i da probaš kick down promenio bi mišljenje. Jedino što stoji, što neko reče, kad crkne automatik ode ceo štek iz kuće. Ode jedno solidno, porodično letovanje :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

He, crkne, ajde da vidimo koliko to mozemo staviti pod upitnu raspravu !?!

 

Meni je recimo Ford treci auto i nisam menjao ništa kod kvačila ni na jednom.

Dakle, dva Fiata (vozao ih po 5 godina) i sad cemo videti kako cu proci sa Fordom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Glupav pamti pametan piše: Ford uputstvo za menjač

 

ford%20menjac.jpg

 

Poznato je da tržištem automobila u Americi vladaju automatski menjači. Tu i tamo ''zaluta'' po neki manuelni i to za specifične kupce. Kako bi se pred zakonom postavili tako da izbegnu poznate sudske parnice Ford je odlučio da od sada na svaki manuelni menjač postavi jasno uputstvo za njegovu upotrebu. Ko ne zna neka prvo pročita da postoji pedala kovačica, da se ona stiska i otpušta...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda patentirala 11-stepeni menjač

 

127373-honda%20nsx%201111.jpg

 

Iako su mnogi verovali da menjači u automobilima neće ići dalje od 10 stepeni prenosa, nove informacije govore da stvari mogu dodatno da se zakomplikuju. Za to se pobrinula Honda koja je 27. maja patentirala menjač sa 11 stepeni prenosa, prenosi Auto Guide. Da stvar bude ''gora'' menjač ima čak tri kvačila gde treće služi za minimalizaciju efekta smanjenja obrtnog momenta. Patent potpisuje Izumi Masao. Podsetimo, istu stvar patentirao je i Ford pre tri godine, ali do danas još na tržište nije stigao model opremljen takvim menjačem.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bivši šef Bentleya i Bugattija tuži Volkswagen

 

bentley%20tuz.jpg

 

Audi je nekada, krajem 80-ih godina dobio na papiru, na adresu svog patentnog odeljenja, za ideju za nešto što su razvili i nazvali Tiptronic i predstavili kao svoje. Jasno ko može da se sa njima bori pravnim putem. Dalje, današnje BMW-ovo rešenje ubrizgavanja vode u cilindre, je takođe krajem 80-ih i početkom 90-ih, a danas to sprovodi u delo kao i svoje. Ima još tih stvari oko, praktično, najbezobzirnije krađe tuđih ideja i predstavljanja istih kao svoje.

Tako je bivši šef Bugattija i Bentleya, Wolfgang Schreiber, podneo tužbu protiv Volkswagena i traži stotine miliona od onoga što se naziva DSG menjač. Navodno je isti autor nekoliko patenata u tim menjačima, koje Volkswagen koristi, a pomenuti gospodin ne dobija ništa. Nije li malo čudno da je imao toliko vremena da se zanima inovativnim radom, pri tome obavljajući sve što mu je posao. Volkswagen mu je ponudio 20 miliona evra da se nagode za njegov rad kod razvoja DSG menjača.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...