dellas 1555 Posted November 18, 2015 Da sam u mogucnosti rado bih vozio npr neki 530 automatik, a drugi auto clio sport ili 330 coupe manuelni. Ali posto nisam nesto kao kombinujem sa manuelnim, jer ne bih voleo samo da imam automatika. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted November 18, 2015 Automatik zakon, pogotovo DSG.Inače težak šit su ovi variomatici i njihove varijacije. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4524 Posted November 18, 2015 Odvratni su cvt menjaci, kao skuter da vozis, zakuca rpm i ubrzava, uvek imas nekako "gumen" osecaj Probao sam i zf8 i dsg i iako stvarno odlicno rade vise volim da saltam, mogao bih da zivim sa tako nekim automatikom, ali tesko da bih doplatio za nesto sto mi ne znaci, kao sto nekome ne znaci neki komad opreme ili jaci motor mimo sopstvenih potreba.Inace jedno interesantno poredjenje, iako bi hidro automatik tipa zf8 trebao biti tecniji u voznji nije u odnosu na dsg, dsg stvarno neprimetno i brzo, ne znam da li zf8 pri zustrijoj voznji imitira udare prilikom promene brzine u sportskom fazonu.Sa druge strane prilikom kretanja iz mesta dsg hoce da trzne/cimne malo, kao da prenaglo pusti kvacilo dok zf8 fluidnije krece iz mesta cak i pod gasom. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted November 18, 2015 Takva im konstrukcija. Quote Share this post Link to post Share on other sites
srdjos 1580 Posted November 19, 2015 (edited) e i ja sam bio protivnik automatica 15 godina najmanje, onda sam jednom prilikom seo u Audi A4 sa automatskim menjacem i malo ga vozao po gradu. E milina od voznje, manje se zamaraš, ne misliš na brzine, više vremena imaš da posvetiš sagovornicima u autu i uslovima saobraćaja, a čudno nemaš ni volju da se flekaš sa paljevinama na semaforu i slične stvari Edited November 19, 2015 by srdjos Quote Share this post Link to post Share on other sites
dellas 1555 Posted November 19, 2015 Ukratko vozis se kao gospodin Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13151 Posted November 19, 2015 Sa dobrim automatikom je istinski gospodska vožnja Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ticma 533 Posted November 19, 2015 Eto, nikad necu biti gospodin Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7718 Posted November 19, 2015 Mene je kontra, ja kad sednem u automatik non stop ga udaram po kick down-u. Da je moj mislim da bi ga rasturio za dva meseca Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13151 Posted November 19, 2015 Pa kad si neiživljeni džudža Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zhorz 102 Posted November 19, 2015 mislim da nisma vozio "dobar" automatik u USA, posto smo vozili krseve, od putnickih preko SUV do malih kamioneta, ali je automatik zakon za grad, duza putovanja , guzve po autoputevima.....prava rec Cruise control se vidi sa automatikom kada ne morate da vi saltate ako nece da predje brdo.....mozda to dolazi s godinama.A ako vama smeta sto vreme prebacivanja iz manjeg u veci stepen prenosa veci nego vase saltanje rucno onda ostanite na manuel stick Quote Share this post Link to post Share on other sites
dellas 1555 Posted November 19, 2015 To je zato sto vozis tudje Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7718 Posted November 19, 2015 Ma tudje - moje isto mi je. Ja tudje vozim pazljivije od svog ali tako me tera jednostavno i gotovo Quote Share this post Link to post Share on other sites
kolega.jankovic 23 Posted November 19, 2015 Tako sam i ja.... Prvih 20dana Posle dosadi... Quote Share this post Link to post Share on other sites
dellas 1555 Posted November 19, 2015 Bas tako, kad vozis dosta automatika smiris nogu posle nekog vremena, a u pocetku samo kick Quote Share this post Link to post Share on other sites
PremieRacing 5181 Posted November 24, 2015 Subjektivno kao i sve ostalo, al' s' godinama sam naucio da nikad ne kazem nikad. I ja sam pricao "nikad automatik", "to je za hendikepirane", a sada bezmalo 10 godina unazad vozim iskljucivo automatike. Osim Sei koji me je i vratio na ovaj forum, zbog cega sam mu vecno zahvalan Vozio sam dugo i Punto Speedgear koji je u stvari i najbolji automatski menjac koji sam vozio. Da, to je CVT menjac koji 90% ljudi psuje i blati ali meni je bio savrsen. Sve sto ja zelim od a/t. Kad hoces da se prevezes iz tacke A u tacku B samo gas desnom a kocnicu levom, a kad hoces kocenje motorom, zvuk, saltanje, onda na +/- imas sve sto treba. Konstrukcijski je savrsen, kao i Wankel motor ali klasicna auto industrija ne dozvoljava da se to razvije... Vozio sam i Lancer sa CVT menjacem a sledeci auto koji cekam da mi se ponudi kad se vlasnik zasiti je Kizashi 4x4 sa CVT menjacem. Za mene - VRH! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Baccara 0 Posted November 26, 2015 (edited) Stvarno kocis levom nogom? I ja vozim automatika malo jace od dve godine, i ne bih se nikad vratio na manuelni, Skoro mi je auto bio na servisu, i uzeo sam manuelca da se posluzim i iskreno umorio sam se! Kad pogledam samo, guzva u despota Stefana, blaga uzbrdica i kreni stani jedno 20 minuta.Na sta covek mora da se koncentrise na manuelcu za to vreme:- leva noga na kvacilu, non stop odmeravas kako da krenes- desna noga na kocnici, ili na gasu, odmeravas koliko gasa u odnosu na pustanje kvacila treba- leva ruka na volanu- desna ruka po potrebi prvo na menjacu, pa onda na rucnoj(u kombinaciji sa levom i desnom nogom)Automatik:- leva ruka na volanu- desna ruka slobodna- leva noga slobodna- desna noga na gasu ili kocniciZa sve to vreme, covek se koncentrise na odredjene stvari koje sam pomenuo na manuelcu, dok na automatiku samo kocis i kreces a za to vreme pricas sa saputnicima, razmisljas o desetim stvarima, auto ne moze da krene unazad i slicno Inace sam vozio 8 godina samo manuelce pre automatika, da ne bude da mi je ovo prvi auto.Inace, taj CVT u puntu stvarno ide kao lud, vozio sam skoro- Edited November 26, 2015 by Baccara Quote Share this post Link to post Share on other sites
rkoma1986 1080 Posted November 26, 2015 Mislim da to sto kazea da se na manuelcu treba skoncetrisati na hiljadu stvari nije bas tako. Jeste, ima mnogo vise radnje nego na automatiku naravo, ali ja sad razmisljam, pa ja (verujem i vecina vozaca) u toku voznje (pa bilo to i u najvecem spicu) uopste ne obracam paznju na kvacilo, na to odmeravanje gasa sto kazes, gde mi je leva ruka, gde mi je desna, to se sve odvija po nekoj "automatici" Nije to bas tako komplikovano Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ticma 533 Posted November 26, 2015 Probao sam automatik dosta puta i jednostavno kad vidim krivinu uplasim se, kako bre da ga naostrim u 2 ili 3 i da ceka ko zapeta puska? Nikako, uvek kasne sa izvlacenjem par sekundi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4524 Posted November 26, 2015 Nekome je voznja dosadna i zamarajuca pa gleda da si olaksa tu radnju sto vise, a neko uziva u svemu tome. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Baccara 0 Posted November 26, 2015 Mislim da to sto kazea da se na manuelcu treba skoncetrisati na hiljadu stvari nije bas tako. Jeste, ima mnogo vise radnje nego na automatiku naravo, ali ja sad razmisljam, pa ja (verujem i vecina vozaca) u toku voznje (pa bilo to i u najvecem spicu) uopste ne obracam paznju na kvacilo, na to odmeravanje gasa sto kazes, gde mi je leva ruka, gde mi je desna, to se sve odvija po nekoj "automatici" Nije to bas tako komplikovanoU pravu si, samo kad predjes sa automatika na manuelni, pocnes dosta da primecujes te stvari Probao sam automatik dosta puta i jednostavno kad vidim krivinu uplasim se, kako bre da ga naostrim u 2 ili 3 i da ceka ko zapeta puska? Nikako, uvek kasne sa izvlacenjem par sekundi.Ok to, mada sad vecina automatika ima opciju za manuelnu kontrolu, a promena brzina se radi u delicu sekunde. Kod mene recimo, samo nagnem rucicu menjaca na levu stranu - kad sam u D, i ako gurnem blago na gore, salta u vecu brzinu a na dole u manju. Kontrola snage i motornog kocenja je odlicna a odziv na promenu brzine je momentalan. Nekome je voznja dosadna i zamarajuca pa gleda da si olaksa tu radnju sto vise, a neko uziva u svemu tome.Ima i toga, meni licno voznja predstavlja zadovoljstvo, samo sam primetio da se sa automatikom vozim jos opustenije jer ne moram da znam u kojoj sam brzini, da li mogu da preticem u istoj ili u dva stepena nizoj, saputnici ne osecaju nikakvo cimanje pri promenama brzina makar to bilo i iz 4 u 2, jednostavno voznja je mnoogo tecnija. Isto tako, motor ne moze da se preoptereti u smislu da se vozi na max obrtajima konstantno, ili da se gusi vozeci se na niskim.Opet, nije poenta niti je moguce dokazati da je jedno bolje od drugog. Razlicite stvari odgovaraju ljudima, a i razliciti uslovi u kojima se vozi. Ja sam samo naveo ono sto je meni pozitivno na automatskom menjacu u odnosu na manuelni Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7718 Posted November 26, 2015 Menja u delicu sekunde tacno, ali samo u Ferrariju i takvim superautomobilima Quote Share this post Link to post Share on other sites
marko.jovanovic 925 Posted November 26, 2015 Kakvo crno koncentrisanje na gas, kvačilo, volan... Obično žene kukaju na to. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Baccara 0 Posted November 26, 2015 Lepo kazem, kada sa automatika predjes na manuelni, pocnes da osecas te stvari, tj da moras da kontrolises jos neke stvari koje nisi morao i pritom od njih zavisi kvalitet voznje.A za menjanje brzina, meni je subjektivan osecaj da presalta u delicu sekunde, i sigurno mnogo brze i tecnije nego da to rucno radim Quote Share this post Link to post Share on other sites