Jump to content
FAS Euroauto Goran
Dante Bg

Menjači - manuelni vs automatski

Recommended Posts

4 hours ago, vagenovac said:

@moron a kukao si negde sto izbacuju manuelce u korist automatika, a eto vidis kada probaju ljudi i ako dobro radi posao, velika vecina bi uzela automatika.

 

Drugo su bili automatici iz proslog milenijuma ili sa pocetka ovog, ali u zadnjih 10ak godina su zapravo losi automatici retkost, misleci pre svega na nacin rada.

 

Jesam kukao zbog toga, a ni dalje "nisam saglasan" kada se za neki model potpuno ukine MT iz ponude.

Prosto, mislim da je za sve bolje kada kupci i po tom pitanju imaju "mogućnost izbora", iako je ona, kada i postoji, realno prividna.

Jer proizvodjač vozila za tebe bira koja će vrsta AT-a biti u ponudi uz odredjeni model vozila i/ili motor i tebi kao kupcu su tebi (čak i ako načelno želiš AT), ruke "potpuno vezane" onog trena kada si izabrao sam model kola.

Primera radi, dok je kod nas bio u ponudi i tim varijantama, aktuelni civic dizel je kao automatik dolazio sa 9 stepenim ZF-ovim klasičnim automatskim menjačem, a kao 1,0T i 1,5T sa CVT. Praktično, samo izabereš motor, a vrstu AT-a ti je izabrala fabrika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Provozao sam danas oko 250 km CR-V hibrid, sa "e-CVT menjačem".

 

Onako subjektivno, više mi se dopao način (algoritam) rada klasičnog CVT-a u običnom CRVu, jer čini mi se, ako niste teški "agresor" u vožnji, kod njega je maltene nemoguć onaj (zvučni) "skuter efekat". Naravno, u Sport modu, ako se potopi "do daske", obrtaji su odmah na oko 4.500-5.000 rpm. A ako želite, na raspolaganju je veoma jako mašinsko kočenje.

 

Kod Hondinog hibrida je delimično "arlaukanje" ipak malo češće čim se jače stisne gas. Jeste zvučna izolacija dobra, ali, samo kreten to ne bi primetio.

 

I tačno kod običnog CVT-a imaš utisak da je (SUS) motor "vezan" za menjač ( i točkove ), dok je kod hibrida to osetno drugačije, SUS motor "peva neku svoju pesmu", kao da "nije deo te iste priče" i kao da nema nikave veze sa brzinom kretanja vozila (jer njemu SUS do brzina od oko 80-90 km/h služi samo kao generator struje za punjenje baterija, dok točkove do tih brzina pokreću samo elektromotori, a posle (pri većim brzinama) SUS i elektromotori zajedno).

 

Ali je i u Sport modu pri preticanju sa hibridom ipak malo bolje ubrzanje nego kod običnog CVT-a ( hibrid ima deklerisano 8 sekundi, a obični CVT 9,5 ).

 

Što se tiče potrošnje, tamo gde sam juče na oko 250 km sa običnim CVT-om imao prosek potrošnje 6,7, hibrid je na istoj ruti imao 5,2 u istom ritmu.

 

Držao sam ga oko 15 km konstantno na 120 km/h i pokazao je 6,7 ( običan CVT je toliko pokazao na 110 na oko 5 km ), uz napomenu da su to bili kontra smerovi. Vizuelno, nije nizbrdica ili uspon, ali, djavo će ga znati.

 

Tek, u smislu odnosa menjača, više mi se dopada klasičan CVT (njegov algoritam rada), nego algoritam rada onog "sklopa" koji Honda (trgovački) zove "e-CVT".

 

A sad, da li manuelni, CVT ili e-CVT, đavo će ga znati šta je prijatnije i bolje i za koju priliku i/ili raspoloženje :)

 

Što se tiče samog "selektora", više mi se dopada ovo "na dugmiće", kod hibrida (koje rešenje, takvo ili slično, mnogi koriste odavno), od klasične ručice AT-a.

 

 

 

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam slicno pisao za CHR sa CVT. Kao igricu da igras i odjednom zaurla motor. Meni bi definitivno trebalo navikavanje na takav sklop, ali izgleda da zaista stede solidno (na prvu mi je delovalo da to generisanje struje “ni iz cega” nece bas da pije vodu :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, igor0511 said:

Ja sam slicno pisao za CHR sa CVT. Kao igricu da igras i odjednom zaurla motor. Meni bi definitivno trebalo navikavanje na takav sklop, ali izgleda da zaista stede solidno (na prvu mi je delovalo da to generisanje struje “ni iz cega” nece bas da pije vodu :) )

Do juče, da me pitaš da li hibrid u konstantnom režimu ( auto put ) može da troši manje nego običan SUS, ja bih ti, naravno, rekao "da je to objektivno nemoguće, jer hibrid dodatno vuče kao mazga na svojim ledjima samar od 500 kila"  :)

Posle ovog iskustva, opreza radi, rekao bi "da ne znam". A najpametnije bi bilo "da oćutim".

Naravno, u mešovitom režimu (uzbrdo-nizbrdo, ubrzanje-usporenje), nemam dileme - hibrid je nepobediv.

Ali, enigma mi je i pretežan uspon. Juče sam, primera radi, od N.BG ( 86 mnv ) do hotela "Norcev" na FG ( oko 500 mnv ), bez da sam igde kočio, sa hibridom imao prosek 5,7.

Sa mojim manuelcem, bez da igde prikočim na toj deonici, čak ni uz ekonomičnu vožnju, neću moći ispod 6,7 (verovatnije do 7). Tačnije, ako bih vozio bez divljanja, moći ću da ga držim "do 6" bez problema do izlaska iz Indjije (na oko 100 mnv), ali, tada kreće neprimetan uspon ka Banstolu (on je oko 280-290 mnv ) i posle primetan ka "Norcevcu" ( do tih oko 500 mnv). 

Kako hibrid postiže veću "energetsku efikasnost" uzbrdo, pojma nemam :) Ali, "grom ga ubio", postiže ...

1 hour ago, debelizmaj said:

@moron jel to da ocekujemo clanak na dragim nam auto portalu?

Sent from my Redmi Note 9 Pro using Tapatalk
 

Ne, ovo sam radio samo za moju dušu, da vidim opštu razliku mog ugodjaja na istoj deonici (kojom sam prošao "hiljadu puta"), kao i da isprobam neke stvari.

I posle svega nisam baš siguran šta da mislim šta je i za šta bolje ( MT - AT ili hibrid ), jer sve ima neku prednost i manu ( u mojoj glavi ). Premalo je to km za ozbiljne zaključke, da bih ja ( za sebe) bio siguran.

Mislio sam čak da zamolim "Deltu" da mi daju da "skočim" sa tim kolima do mora (preko meni dragog Tjentišta ), ali sam odustao od te ideje. Nema smisla da im toliko "trošim resurse" (tj. testna kola).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ne citiram ništa posebno iznad šta je rečeno, nova stvarnost je da izbacuju manuelce i iz primeraka vozila za sladokusce, što će posledično da se odrazi i na obična kola, gde je samo pitanje šta je jeftinije, a zatim i šta kupci žele. Čak i i sam, kao neko ko voli manuelni menjač više nego automatik, u običnom putničkom autu bih radije vozio automatik - jer kod većine jeftinijih kola danas manuelac je postao samo jeftnija varijanta, i ne trude se uopšte više da ih naprave lepim i zgodnim za upotrebu. Mislim da ne treba žaliti što u manuelac nestaje u nižim segmentima.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@TheWickerMan

Ne pišem ni za jedan, ali, davno sam slučajno poslovno-privatno upoznao vlasnika "AutoRepublike" ( koja tada nije ni postojala ), koji me posle u par navrata zamolio da napišem neku reč (ništa pametno i pomena vredno).

Sa jedne strane, naizgled dosta su slični ostalim auto portalima (vesti, testovi, autorski tekstovi ... ), a sa druge strane, mislim da imaju nešto što niko u Sribiji nema u tom segmentu (na žalost).

Imaju ekonomsku samostalnost (zahvaljujući osnovnom poslu vlasnika ) i zato imaju tu slobodu da pišu šta god hoće i šta zaista misle. Kada, primera radi, auto novinar Perica Rajković piše auto test bilo kog brenda, njega "zabole" šta će o tome da misli uvoznik za Srbiju Toyote, Forda ili bilo čega.

To nije slučaj sa ostalim auto portalima u Srbiji. Oni ne smeju da ljute bilo kog uvoznika. Na žalost.

 

@Dzimbo

Nasmejao si me od srca. Ako čitaš Pekijeve testove, primetićeš da je povremeno počeo da testira komfor zadnje kupe "koristeći" nekog prijatelja grmalja Pakistanca. Zato jer sam mu par puta prebacio da ne može o tom veoma bitnom pitanju da ceni samo po sebi (mislim da je visok oko 175 cm). On je bar posle sugestije uočio gde je kvaka - prihvatio da je moguće da za nešto više ljude i nije tako komforno kako je njemu. A mnogi auto testeri to ne žele da prihvate.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izvinjavam se za off.

@moron ne masim od pre nekih godinu i po dana, stvarno prija pa cak i potpunom laiku kao meni, svidja mi se bas ta realnost i neostrascenost. Da, video sam, pak-pak, kako vec zovu Pakistance. Ja sam ipak ocekivao da u testu bude mesta za "moron" test i da ti saljes dopis. :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam se bas prijatno iznenadio sa CVT i sa malim motorcicem u Yarisu 1.33 cini mi se. Ne ide stvarno nista posebno kada se stisne, jer nema odakle ni da vuce, ali za normalnu, gradsku, voznju je totalni zvrk. Pogotovu u onim rezimima gde biste manuelac lagano saltali. Nedostatak zupcanika bas napravi lepu razliku na svalerskom ubrzanju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako DSG-7 menjač može da bude manje energetski efikasan od 6MT ?

 

"Škoda navodi da je 1,0 TSI sa 110 ks trenutno motor sa kojim Fabija beleži najmanju prosečnu potrošnju. Prema podacima Čeha, hečbek sa tim agregatom troši 4,9 litara benzina po WLTP protokolu u kombinovanom ciklusu vožnje na 100 km. I to kada je u sprezi sa ručnim šestostepenim menjačem, sa DSG transmisijom potrošnja raste na 5,4 l."

 

https://autorepublika.com/2021/08/17/skoda-saopstila-jos-detalja-o-novoj-fabiji/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozda u tom kombinovanom rezimu 40ak kg razlike napravi tu razliku u potrosnji.

 

Ono sto je meni kudikamo cudnije jeste sto DSG u fabiji ima deklarisano losije ubrzanje, opet pitanje je dal moze 40kg toliko da ga "upropasti" jer ima vise brzina i brze menja, pa bi trebalo sa sa recimo prve 3 brzine koje su krace da efektivno ima vecu snagu na tocku, a u kombinaciji sa brzim saltanjem za rezultat bolje ubrzanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ono sto sve cesce cujem poslednje vreme, da se ljudi zale na DSG konkretno u Skodi. Da je spor, da je nesiguran, da se ne ponasa kao neki predjasnji DSG-ovi. Pricam za aute 2020. i 2021. godiste. Licno nisam vozio, pa ne komentarisem u svoje ime, samo eto cujem od par ljudi. Nisam cuo isto za VW i Audi... Sta je stvar - ne znam, samo delim sta sam cuo :)  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema tu šta sporo da menja, dva kvacila, dve osovine, može samo da bude los računar pa da brlja sa stepenima, da ne prebacuje kad treba da prebacuje u šta čisto sumnjam da je slučaj… verovatno je po sredi neki “marketing”… a sto se tiče potrošnje, sasvim je realno da računar drži motor u optimalnim obrtajima duže nego sto to radi čovek sa svojom subjektivnom procenom kad treba da salta brzinu…

Share this post


Link to post
Share on other sites

U svakom slučaju, čudno je. DSG mora po svim osnovima da bude korak napred u odnosu na MT, a ispade da je sada obrnuto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Može lošije da ubrzava samo ako su prenosni odnosi duži, ali misterija je što to rade. U generaciji mog auta, DSG je baš jako mnogo duži (čak 22%, skoro za četvrtinu), ima lošija međuubrzanja i višu potrošnju. Gde ima prednost, verovatno na autoputu kad se vozi konstantno, u najdužem prenosu.

 

Odnosno, gde god ima nekih ubrzavanja, kraći menjač je bolji, ali ako se vozi konstantno nekom većom brzinom, bolji je duži, ali opet - kad imaš 7 brzina stvarno ne vidim problem da to sve pomire.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene na pasatu DSG je po specifikacijama  brži i štedljiviji od manuelnog menjača u istom autu.

Subjektivan osećaj je da je mnogo brži .

Potrošnju sa ručnim ne znam ali sa DSGom je smešna za toliko veliki i težak auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li će Volkswagenovi ručni menjači ''izumreti'' u sledećih par godina?

 

vw menjac.jpg

 

Koliko god je to teško priznati, ručni menjači verovatno neće preživeti proces elektrifikacije. Nedavni izveštaj Auto Motor Sporta sugeriše da će svim novim modelima Volkswagena, predstavljenim nakon 2023. godine, nedostajati ručni menjač. Naime, iako se izveštaj tiče isključivo evropskog tržišta, promena će do 2030. godine uticati i na ostatak sveta, uključujući SAD i Kinu.

 

Najnoviji Golf 8 GTI i Golf 8 R u ponudi imaju ručni menjač, a nije verovatno da će ih Volkswagen ''eliminisati'' pre kraja normalnog ciklusa proizvodnje. Jetta i njena sportska GLI verzija su takođe novi i nude manuelni menjač, i trebalo bi da ''prežive'' do kraja svoje proizvodnje. Ono što je čudno jeste da je tržište SAD-a neobično više zainteresovano za VW-ove ručne menjače. Evropa će verovatno biti više pogođena eliminacijom od SAD-a, uprkos tome što je predstavila više modela koji nude navedeni prenos. Čak je i Tiguan dostupan sa ručnim menjačem u Evropi, iako će, prema izveštaju, to biti prvi model koji će ga izgubiti tokom restajlinga. Jasno je da je vek trajanja ručnog menjača usko povezan sa SUS motorima. Što se toga tiče, Volkswagen planira da SUS motore ''pokopa'' između 2033. i 2035. godine, na većini velikih tržišta. Pri tome će do 2030. godine 70% prodaje činiti EV-ovi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da bih mogao preziveti ako se ubace "šamaraljke" tj šifteri kod volana. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...