Jump to content
FAS Goran
Dante Bg

Menjači - manuelni vs automatski

Recommended Posts

Slupao skupoceni Ford GT jer nije znao da upravlja ručnim menjačem

 

224479-ford gt 01.jpg

 

Ford GT Heritage Edition, kojih je proizvedeno svega 346 komada, je san svakog ljubitelja američkih automobila, ali za 50. godišnjaka iz Boca Rantona se taj san pretvorio u noćnu moru.

 

Vlasnik je odlučio da malo provoza nedavno kupljeni Forda GT i pri promeni u nižu brzinu automobil mu se oteo kontroli i završio je u obližnjoj palmi. Nakon uvida policije nesrećni vlasnik je rekao da nikada nije vozio automobil sa manuelnim menjačem. Šteta na GT-u nije zanemariva koju će vlasnik morati da plati iz svog džepa pošto auto nije bio registrovan ni osiguran. Današnja vrednost Ford-a GT Heritage Edition iz 2006. godine je oko 700.000 dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes najavio kraj za manuelne menjače u Evropi

 

b_220527090.jpg

 

Evropljani koji žele kupiti novi Mercedes sa manuelnim mjenjačem trebali bi požuriti jer je nemački proizvođač najavio da će prestati proizvoditi automobile sa manuelnim menjačima. Ove informacije je za Automobilwoche potvrdio portparol Mercedesa.

 

''S obzirom na razvoj elektrifikacije, uočili smo da se potražnja prebacuje na komponente električne mobilnosti, baterije i (delimično) električne pogonske sisteme'', rekao je on, a potom dodao da Mercedes ''postepeno'' više neće nuditi manuelne menjače. Ovu promenu su Mercedesovi zvaničnici nagovestili još pre dve godine kao deo mera za smanjenje troškova. Modeli koje Mercedes trenutno nudi u Evropi sa opcijom manuelnog menjača su A-Klasa, B-Klasa i CLA. Nemačka kompanija je u SAD-u prestala nuditi opciju manuelnog menjača još pre nekoliko godina. Naravno, svi članovi EQ porodice imaju ''dve pedale'' kao i većina električnih automobila u svetu, dok skuplji modeli i AMG verzije već tradicionalno dolaze sa automatskim menjačima. Iako Mercedesov portparol nije otkrio tačan rok ukidanja manuelnih menjača, Stuttgarter Zeitung piše da će se to dogoditi već 2023. godine. To bi moglo značiti da će obnovljena A-Klasa biti dostupna samo sa automatskim menjačem, kao i obnovljena B-Klasa i CLA.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota smatra da će većina kupaca Supre birati automatski menjač

 

toyota supra 4.jpg

 

Ako nešto znamo o Toyoti, to je da ova kompanija uvek osluškuje šta njeni kupci imaju da kažu. Manuelni menjač za Supru je između ostalog bio jedan od zahteva među entuzijastima i ljubiteljima, još od lansiranja pete generacije Toyotinog sportiste 2019. Na kraju, A90 Supra sada prati tradiciju začetu od strane prve četiri generacije, gde je u svakoj postojala mogućnost biranja tipa menjača. Uprkos ''bumu'' koji je manuelni menjač izazvao kada je najavljen za Supru za 2023. Toyota smatra da će se većina kupaca odlučiti za automatik. Portparol Toyote za Severnu Ameriku, Pol Hogard, izjavio je da će samo četvrtina Supri biti prodavana sa manuelnim menjačem.

 

Njegova potvrda je zapravo u skladu sa tržišnim trendovima. Mnoge kompanije su i ranije najavile svoje namere da se oslobode u potpunosti ručnih menjača. Volkswagen je potvrdio da će manuelna opcija biti van otpicaja do 2030. dok je Mercedes saopštio da će ih postepeno eliminisati već tokom 2023. Što se tiče marki koje proizvode performantne automobile, stvari stoje ''mešovito''. Audi je odavno odbacio manuelne menjače na performantnim automobilima zbog tržišne potražnje. Sa druge strane, BMW M kaže da se 50% kupaca M2 odlučuje za manuelni menjač, što je nagnalo kompaniju da obeća da će ga održavati u životu koliko god je moguće. S tim u vezi, četvrtina ukupne prodaje Supre vezana za manuelne menjače mogla bi biti potcenjujuća procena, što ćemo uvideti u perspektivi. Ako ste među onima koji navijaju za manuelnu Supru u poslednjih par godina, vreme je da svojim primerom pokažete da Toyota nije u pravu, i priuštite Supru sa crvenom oznakom i manuelnim menjačem izvorno iz BMW-a Z4. U svakom slučaju, videćemo kako stvari stoje nakon što nova Supra bude dostupna u prodajnim salonima. Očekuje se da će pristići u toku ove godine, uključujući i ograničenu A91-MT ediciju.

Mada će cenovnik tek biti objavljen, neće biti razlike u ceni između Supre sa automatskim i manuelnim menjačem, mada će potonji biti rezervisan isključivo za modele sa šest cilindara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neki kolega mi ponudi njegovor Pug-a 307 da kupim, znam da ga vozi zadnje dve godine i da je zadovoljan. Odem, kad ono benc od 109ks i automatik. Mene zainteresovalo jer znam da za dizele imaju one Aisin automatike. Malo se informisem, kad ono za benzince turili neki ZF sa 4 brzine. U 21 veku turili matorog automatika sa 4 brzine, o hebote.

Edited by srdjos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, kod 307 je uz 1,6 benzinac od 109 ks je dolazio AT4. Pisao u upustvu da je to neki sistem "Tiprotnic Porsche"

A AT6 (ili poluatomatski) je dolazio uz dizele.

Aisin AT ( sa 6 i 8 ) je mislim došao tek uz 308 mk1. Ne sećam se Aisina u 307.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I odlična je opcija. Ništa broj prenosnih odnosa ne znači. 

Bolje, mnogo, je stari klasični provereni a/t od 6 stepenog poluautomatika... mislim inače, ne konkretno u ovom Pug slučaju...

 

edit: pošto para 307    :)

Edited by PremieRacing

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minutes ago, moron said:

Aisin AT ( sa 6 i 8 ) je mislim došao tek uz 308 mk1. Ne sećam se Aisina u 307.

 

Gledao sam neki 307 karavan 2.0 dizel, imal full automatik AWTF-80 SC Aisin, odbilo me je 7 sedišta, ona 2 ko niko nema  a koje non stop moram tražiti pri registraciji

 

6 minutes ago, PremieRacing said:

I odlična je opcija. Ništa ti broj prenosnih odnosa ne znači. 

Bolje, mnogo, je taj stari klasični provereni ZF a/t od 6 stepenog poluautomatika...

 

edit: pošto para 307    :)

 

kako odlična opcija! NIsam imao prilike da ga poteram preko 110 km/h. Kako se on ponaša na većim brzinama, autoput i tako to, jel dreči kao punto od 77ks ? Ali i to mi je nebitno, sad imam 98% gradske vožnje
 

ništa još nisam pričao o parama, danas nosim neku dijagnostiku pa ako bude ok, on valjda traži 3400

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Ja imam u kući stari C3 sa 1.6 motorom i 4 a/t. Gospođin, sav je bordo   :wub:

 

Nemam zamerki na menjač mada od 'otvorenog puta' sam ga samo dovezao iz VA kad je kupljen. Ostalo sve grad.

Ide lepo preko 120 i nije bučan. Čini mi se kao da ima i 'overdrive' ili ja tripujem ali svakako nije u visokim obrtajima na većim brzinama... Mnooooooogo mi je bolja vožnja u njemu nego isti, identičan C3 sa onim robotizovanim manuelnim menjačem koji je Citroen forsirao tih godina i u C3, i u C2 i gde sve ne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/19/2022 at 12:03 PM, srdjos said:
Neki kolega mi ponudi njegovor Pug-a 307 da kupim, znam da ga vozi zadnje dve godine i da je zadovoljan. Odem, kad ono benc od 109ks i automatik. Mene zainteresovalo jer znam da za dizele imaju one Aisin automatike. Malo se informisem, kad ono za benzince turili neki ZF sa 4 brzine. U 21 veku turili matorog automatika sa 4 brzine, o hebote.

I Corsa C (moguće i D) ima AT4, Fabia mk1 takođe...
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ručni menjač je ugrožena vrsta, automatici polako preuzimaju tržište

 

vw menjac.jpg

 

O tome da su ručni menjači sve manje prisutni na tržištu pisali smo u nekoliko navrata. Ali nije loše podsetiti se kako tržište diše.

Neki modeli, poput BMW-ove Serije 3, više ni ne nude ručne menjače, neki proizvođači, poput Mercedes-Benza, ograničili su ih samo na početne, najmanje modele, poput A klase. Samostalno menjanje brzina više nije popularno u vožnji, a kvalitet i komfor koji nude automatici očigledno su najvažniji kupcima. Pogledajmo kakva je situacija na najznačajnijem evropskom tržištu. Vozači u Nemačkoj sve više voze automobile s automatskim menjačima. Prema Deutsche Automobil Treuhandu (DAT), dve trećine (66.4%) novih vozila prodatih ove godine opremljeno je automatskim menjačem. Za poređenje, 2000. godine tek petina automobila (19.6%) bila je opremljena ručnim menjačem.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, ali izbor automatskog menjača je nekada "stvar prinude", odnosno, potpuno je posredan.

Možeš li, primera radi, da izabereš nov Focus 1,5 TDCI sa manuelnim menjačem?

Ili, Focus 1,0 Ecoboost MHEV 125 sa manuelnim menjačem ?

Nema izbora. Samo može sa AT.

Kupac ne može da bira.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron

 

To je ona priča po sistemu da li je starija kokoška ili jaje? :D

Da li su fabrike samo reagovale na činjenicu da su prvo kupci sve manje i manje kupovali varijante sa manuelnim menjačima, ili su ustvari fabrike bile te koje su prve povukle potez i oblikovale kupce tako što su izbacili manuelce?

Plus, sa ovim modernim automobilima (ADAS, struja, ekologija) automatik i softver po kojem radi se čini kao najbolje rešenje da se sve to ukombinuje tako da radi glatko. Manuelni menjač u tom sve komplikovanijem sklopu postaje smetnja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Automatski menjači se ubacuju i da bi se ekološkim mapiranjem automatkih menjača "lakše savladale" ( prevarile) zadate eko norme. To je osnovna pobuda proizvodjača - da bi postigao potrebnu flotnu CO2 emisiju od 95 grama CO" i izbegao kazne. A ovako, em smanjuje rizik eko kazni, em naplati dodatnu maržu i na sam AT.

Pa, pošto sam ja pomenuo na primeru aktuelnog Focusa kako se lepo vidi kako se kupcima silom nameće AT, ako je AT eventualno izbor i želja prosečnog kupca novog Focusa, zašto na oglasima lagareskih novih focusa na "Polovni automobili" nemaš bar pretežno nove Focuse sa AT ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, moron said:

Automatski menjači se ubacuju i da bi se ekološkim mapiranjem automatkih menjača "lakše savladale" ( prevarile) zadate eko norme.

Ok, plus što mislim i da dobar deo priče oko modova vožnje može da posluži istom cilju. Već se izmerilo širom Evrope/sveta da u onim sportskim/dynamic (ili kako već koji proizvođač odluči da zove taj mod) mogu da imaju više konja nego što je deklarisano jer fabrike realno zvanično treba da deklarišu snagu u jednom od tih modova (default), ne moraju u svakom od njih. Više konja ne može samo od više vazduha, a kad je više goriva u pitanju onda mora i više sagorevanja da bude na auspuhu...

Mada, bez obzira na motive fabrika, mislim da ne treba previše kukati za MT. Za tebe, mene i 99.5% ljudi na planeti automatik je bolja opcija na kraju - sa aspekta komfora/brzine/vrlo verovatno i potrošnje (posebno u onim raznim eco modovima)... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, slažem se da bi i za mene automatik po mnogo čemu bio bolje rešenje, pa i aktivno bezbednija varijanta, kao što sam zaista uživao i vozeći povremeno i neke automatike i/ili hibride sa e-CVT, ali, prosto, "ima dana" i trenutaka kada zaista uživam vozeći MT ( mada će neko reći i da je to za njega "čisti mazohizam" ).

Ali, činjenica je da ako i želiš MT, izbora sve manje imaš. Kako bukvalno do juče si kod FCA uz 1,3T u maltene svim modelima mogao da biraš da li želiš MT ili DCT. Ali, danas, više izbor nemaš. Kao zamenu za 1,3 T imaš 1,5 MHEV i tu MT više ne postoji ni kao opcija. I o kojim onda "izborima" da pričamo. Izbor nemaš. Imaš samo DCT uz 1,5 MHEV. Pa, "hoćeš ka njemu, hoćeš od njega". 

Neki dan čitam da PSA sada izbacuje 1,2 T "GEN 3" ( koji će debitovati u 3008/5008 ). Sa snagom samog SUS-a od 136 ks. Ali, dobija DCT.  I izgleda da postaje MHEV. Deluje da je Ista priča kao FCA 1,5 MHEV ( čak je i kapacitet baterije sličan, mislim da je 0,8 kWh kod FCA, a kod PSA 0,9 kWh ).

I o kom onda crnom "izboru kupaca" pričamo u odnosu na ove ili one menjače ? Nekada se i tu nešto i biralo. Više ne.

Može li kupac 11. generacije Civica ( za Evropu ) da bira vrstu menjača? Može samo utoliko što ako izabere Type R od 330 ks dobiće isključivo 6MT, a ako izabere "civilni", koji ima 2,0 hibrid iz CRV-a, dobija e-CVT ( što po mnogima uopšte i nije menjač ).

Sloboda izbora menjača (od strane kupca) ravna nuli :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minutes ago, moron said:

Da, slažem se da bi i za mene automatik po mnogo čemu bio bolje rešenje, pa i aktivno bezbednija varijanta, kao što sam zaista uživao i vozeći povremeno i neke automatike i/ili hibride sa e-CVT, ali, prosto, "ima dana" i trenutaka kada zaista uživam vozeći MT...

Niko ti ne brani da prebaciš u manuelni mod u tim danima, imajući u vidu da najveći broj automatika ionako nudi tu opciju. Još ako se imaju pedale na volanu... B) Ne brojim u to CVT menjače...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A, reci mi, može li neko kome baš odgovara neki model VW-a, da izabere automatski menjač sa hidrodinamičkim konvertorom, jer je prosto alergičan na DSG?

Ili, neko ko baš želi, da lupim, običnu karavansku BMW trojku, da izabere automatki menjač sa dvostrukim kvačilom, jer mu se takav AT više dopada od onog sa hidrodinamičkim konvertorom ?  

I šta onda tu kupac bira kao prioritetno? Da li prvo izabere vrstu automatskog menjača, pa tek onda model kola ili to ide obrnuto ili na neki treći način ? Npr, najpre izabere onaj jedan te isti AISIN koji koriste modeli BMW-a sa prednjim pogonom, ali i PSA vozila, pa posle bira da li će PSA ili BMW. Ili, šta da radi onaj ko bi kod BMW-a baš da mu AT bude ZF menjač, a neće i zadnji pogon?

To ti je priča o mogućnosti izbora ( pa i vste automatskih) menjača od strane kupaca.

 Sve ti je to već proizvodjač za tebe izabrao, a kod kupca samo stvorio privid da je na njegovoj strani mogućnost izbora.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, moron said:

A, reci mi, može li neko kome baš odgovara neki model VW-a, da izabere automatski menjač sa hidrodinamičkim konvertorom, jer je prosto alergičan na DSG?

Ili, neko ko baš želi, da lupim, običnu karavansku BMW trojku, da izabere automatki menjač sa dvostrukim kvačilom, jer mu se takav AT više dopada od onog sa hidrodinamičkim konvertorom ?  

I šta onda tu kupac bira kao prioritetno?

A, jeste... sigurno će taj neko da primeti te milisekunde sporijeg menjanja brzina u manuelnom modu kod npr. konvertora nego kod automatika sa dva kvačila... :D Prošla su vremena kada su bili mnoooogo brži automatici sa dva kvačila.

Mogućnost da se jedan model uporedo nudi sa više/svim varijantама automatika (eto npr. baš pomenuta Serija 3 da bude i sa konvertorskim i sa duplim kvačilom i CVT-om i sa klasičnim jednim kvačilom) bi bila omiljena za fabrike jer bi svaka od njih bila skuplja nego što je danas neka od njih (zbog povećanih troškova), ali to niko živ ne bi onda kupovao jer koja god varijanta da je u pitanju - bila bi pojedinačno preskupa. Mislim da je kupcima velikoserijskih automobila bitnije da taj menjač bude pouzdan, nego što nešto jure/pate da bude DSG a ne konvertorski (ili obrnuto).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, moron said:

A, reci mi, može li neko kome baš odgovara neki model VW-a, da izabere automatski menjač sa hidrodinamičkim konvertorom, jer je prosto alergičan na DSG?

...

Ili, neko ko baš želi, da lupim, običnu karavansku BMW trojku, da izabere automatki menjač sa dvostrukim kvačilom, jer mu se takav AT više dopada od onog sa hidrodinamičkim konvertorom?

...

 Sve ti je to već proizvodjač za tebe izabrao, a kod kupca samo stvorio privid da je na njegovoj strani mogućnost izbora.

 

 

Bože me sačuvaj i sakloni...  :blink:   Dokle si ti otišao   :rofl:

 

Podseti me u trenutku na vreme kad sam radio u radnji sportske opreme pa dođe mušterija, gleda i proba patike, kaže baš su super, skroz mi se sviđaju, samo da je znak u plavoj (crvenoj, zelenoj, ovoj ili onoj boji)... i ne kupi patike koje mu se sviđaju!!!

Pa jbt, da l' misliš da će fabrika automobila da ti pravi auto po tvojoj zamisli? 

 

Proizvođač ulaže milijarde da otkrije šta tržište zahteva, onda to modifikuje i upodobi da bude smisleno svim legislativama tj. propisima, proizvede kako on reši i ponudi na tržištu. Ako ti se sviđa, kupi, ako ti se ne sviđa ti kupi nešto drugo. Bar je izbor ogroman...

 

 

Znam, znam, i meni nije pravo, i ja bi voleo da se proizvodi onako kako se meni sviđa, al' na to može da se žali samo mali Perica... A mali Perica, ti i ja smo niti jedan promil tržišta i zabole ih patka. Čak i da mogu da nam ponude kako mi hoćemo - neće.

Proizvode kupuju oni kojima odgovara i koji čine procente tržišta, a nas promile ko je*e. 

Edited by PremieRacing

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne shvati me pogrešno, ali, kao što ne kupim pomenute patike koje mi se ne uklapaju u MOJE želje i zadate parametre, isto tako bude i sa novim kolima. Kupio sam ih do sada par komada, ali još nisam uzeo nešto što mi nije odgovaralo :)  Naravno da je svako vozilo bilo neki kompromis mojih mogućnosti, želja i ponudjenih osobina. Ali još nisam nova kola kupovao po sistemu „daj šta daš“. A zašto do sada nisam uzeo kola sa AT, imao sam neke svoje razloge. Ne kažem da neću idući put da uzmem sa AT, ali to će biti zato:
- jer je dobar deo za mene neželjenih osobina ranijih AT-a (koji su nudjeni uz meni željena vozila) u medjuvremenu otpao ( deo je ipak i opstao ), a te neželjene osobine su i razlog zašto pri poslednjoj privatnoj kupovini vozila nisam izabrao AT ( jer je ciljano vozilo nudjeno ili uz MT ili samo uz CVT, a taj CVT je kod meni u finalu izabranog modela vozila dizao WLTP deklaraciju potrošnje za ravno dva litra u gradu, uz izvesno slabljenje svih ostalih perfomansi ),
- jer kod ogromne većine savremenih modela više i ne može uopšte da se bira AT ili MT, već samo AT ( ili e-CVT ako je HEV ) pa ja idući put i nemam uopšte šta da biram u odnosu na ovaj ili onaj menjač. Ima samo jedan ... :) 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uopšte te ne shvatam pogrešno, sad si napisao baš onako kako jeste   :thumbsup:   za razliku od prethodnih postova...

 

Pogledaš šta se nudi, izabereš šta ti se sviđa i uklapa - i kupiš. Ali ne ideš okolo i žališ se što Honda nema BMW (ZF) menjač i Alfin dizajn, uz Hyundai garanciju, smatrajući da su baš trebali tako da naprave i da ponude, kako bi ti imao baš ono što se tebi sviđa. Nisi ti reper.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Primer objasnio :) 

 

Naravno da svi kupimo ono sto nam (najvise) odgovara, e sad sto bi nam nesto drugo jos vise odgovaralo, a nema ga u ponudi za specifican ukus to je drugi par opanaka.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ali, da li ja treba da biram vozilo (brend i/ili model) po vrsti menjača? Treba danas u SUV C segmentu da izaberem Pežo 3008/5008 zato što on nudi Aisin ili da biram VW zato što on nudi DSG.
Samo, šta će taj ljubitelj Pežoa i Aisina „sutra“, uz ovaj novi 1,2 hibrid? Nema više Aisina, ni automatskog menjača sa hidrodinamičkim konvertorom. A taj fan te vrste menjača „juče“ nije hteo VW jer je DSG tehnologija
Da sam 2020. godine birao kola na bazi brenda i rekao „baš hoću Hondu“,  po vrsti automatskog menjača koja se tada nudila u Srbiji, uzeo bih Hondu sa ZF-ovim 9 stepenim automatskim menjačem. Ali, tada bi to bio Civic 1,6 dizel. Ali, ja nisam želeo klasu Civica, niti bih da sam želeo baš Civica, uopšte uzeo dizel. No, Civic benzin sa AT i nije bio vezan sa ZF 9-stepenim AT-om.
Birao sam model i klasu kola koji mi je odgovarao (mada bih zaista voleo onaj ZF ). A menjač sam birao na isti način kao što bih birao boju kola da su dostupne samo dve boje. I rekao – neću CVT.
Sutra ni „boju“ neću moći da biram. Jer proizvodjači prosto ukidaju mogućnost izbora „boja“. Samo jedna boja :) 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...