Jump to content
FAS Goran
Dante Bg

Menjači - manuelni vs automatski

Recommended Posts

2 minutes ago, YUgisa said:

@moron

 

Medjugas pri saltanju brzine u nizu. Umesto da sihnron to uradi, ti uradis dodavanjem gasa u trenutku dok menjas brzinu/drzis kvacilo stisnuto. Ne vozim cesto po guzvama, a i kad vozim mozda je problem sto ja to uvek vidim kao priliku za slalom, ali nikad nisam bio u fazonu da mi je naporno menjati brzine i pored cinjenice da imam odredjene zdravstvene probleme pri cemu imam trkacko kvacilo i sportsku rucicu menjaca koje zahtevaju silu za pomeranju nekoliko puta vecu od vecine auta. Tipa rucicu menjaca vecina zena ne moze ni da pomeri :lol:

 

Tako da oni koji nisu zadovoljni sa rucnim menjacem, mozda nisu vozili pravi :D

 

 

EDIT: Prestigli me sa odgovorom :D

Inače, kao "omladinac" (jako je to davno bilo ) vozio sa Tomos BT-50 i najveće uživanje mi je bilo šaltanje ( i na više, i na niže ) bez da uopšte dotaknem ručicu kvačiia. Sve je samo "u pravim obrtajima" i da prebaciš "u pravom trenu" :)

Tako da - razumem sistem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam da je jurcanje prva asocijacija na pomenute tehnike, ali uopste ne mora da bude, pogotovo za obicno rev match-ovanje. To radim stalno kad vozim, u interesu tecnije voznje... 

1 minute ago, moron said:

najveće uživanje mi je bilo šaltanje ( i na više, i na niže ) bez da uopšte dotaknem ručicu kvačiia. Sve je samo "u pravim obrtajima" i da prebaciš "u pravom trenu" :)

To je to, ubo si poentu :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ali, jedno je tako se zezati sa menjačem koji ćeš ceo da zameniš za "kilo čvaraka", a drugo je sa menjačm vozila koji je čak i "na akciji" verovatno skuplji od mog polovnog bubrega :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zezanje bi bilo da se ne stisne kvacilo (sto bi i proslo ako je rev match zaista perfektno pogodjen), ali ja naravno uvek stisnem kvacilo do kraja. Razlika bude samo u 'tecnosti' promene brzine. :) 

 

Tako da kad omanem rev match - nista ne bude, kao i obicna promena prenosa svake druge osobe... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ali tako mu produzavas vek :D Kad se ne koriste te tehnike onda sve pada na sihnrone da to odrade. 

 

 

 

Ovo je cela voznja bez kvacila kad mi je pukla sajla :D

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja samo znam za voznju bez kvacila kod Nive. Tu mozes samo u brzine od 1.ka 5.toj a obratno ne mozes. Ako naidjes na uzbrdicu i ti u 4.tom stepenu, stajes, gasis auto, u 1.,palis i opet kreces iz pocetka :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mogu da izjavim za dnevnik da je meni automatik u Pičkasu (kako bi rekao cenjeni kolega Srdjos) legao u roku od par dana, tako da za par godina kad bude vreme da se menja frižider za nešto drugo, mislim da će primarno biti da bude AT menjač, ne zbog toga što ne znam da šaltam (nisam zaboravio još uvek, podsetim se ponekad :D) nit' što me mrzi da se igram rev match-a međugas i sl (h&t pojma nemam, nijesam ni probavao), nego mi je jednostavno vožnja automatika milina :)
Pritom vozim "penzija" automatik, da se tako izrazim. :)
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajde, ajde, otvori dušu
Btw, sećam se komentara jednog starijeg prijatelja "ovo je jeres kupiti/voziti manuelca" za jedan fino atraktivan auto

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, horvat said:

Jedan od najlegendarnijih klipova o pomenutim tehnikama: 

Unapred se izvinjavam za off, ali u tom klipu je upravo Sennina tehnika voznje F1 bolida u malom... Naspram njega, moderna F1 koju gledamo zadnjih deceniju-dve bukvalno dodje kao decija igra :) .

Pored svega sto ste pomenuli, ono sto je jos meni interesantno, a moze se videti i u ovom klipu (opet u manjoj meri) - njegova tehnika dodavanja gasa u krivini. Na F1 bolidima, telemetrija je pokazivala kako je to radio u sitnim i izuzetno brzim intervalima (za razliku od konkurencije). Na taj nacin uticuci na obrtaje, u doba turbo motora na spool i sto brzi odgovor kompresora na izlazu, a takodje i na stabilnost bolida. Sa tim tehnikama, bio je u stanju da napravi prednost i od cak 2 desete u jednoj krivini u odnosu na konkurente. Koji su i sami tvrdili da je imao neverovatnu vestinu, da u svim uslovima pronadje limit gripa i vozi na ivici istog. 

Imao sam srecu da sam zakacio i pratio zlatno doba F1 od kraja 80-ih, a Sennu sam u prenosima uvek mogao da prepoznam i zavezanih ociju, samo po zvuku bolida. Evo poslusajte razlike izmedju pilota i to agresivno pumpanje gasa kroz krivinu - u pitanju je trening na "La Pista Magica" u Monzi 1992., kamera postavljena na pocetku cuvene Parabolice. Senna i Berger su u McLarenu te godine koristili Hondin RAE122 3.5 V12:

 

 

 

A ako nekoga zanima detaljnije, vrlo lep klip na tu temu:

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne možete gledati loše strane samo, a ne i dobre. Mnogi koji nisu nikad bili u prilici da se protegnu do nekog auta malo ozbiljnijih performansi, vrlo verovatno će to moći sa EV. Kad to sve malo zaživi, biće puno jeftinih KS.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moram da pohvalim ovog robotizovanog u 500L u odnosu na npr. robotizovane iz PSA grupacije:
-Ako se auto ugasi, a ostao je u nekoj brzini, ukočen je (kao da ima Parking funkciju), dok kod PSA mora ručna da se "zategne).
-Na davanje kontakta i verglanje automatski prebacuje u N položaj, dok kod PSA to mora manuelno da se odradi (inače neće da zavergla).

Što se tiče kako šaltaju i jedan i drugi - isti đavo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ručni menjač postaje ugrožena vrsta: Čak i u klasi mikro i malih automobila automatici preuzimaju primat

 

renault menjac.jpg

 

Automatski menjači su danas toliko dobri da se gotovo niko ne seća da su svojevremeno dramatično povećavali potrošnju vozila. Čak su i CVT menjači postali mnogo uglađeniji pa s njima motori više ne ''zavijaju'' u visokim obrtajima kao sirene opšte opasnosti. Prednosti su velike, pogotovo u gradskim gužvama u kojima ne morate stalno da posežete za ručicom menjača. S električnim automobilima ručni menjači su ionako potrebni poput kanistra motornog ulja u prtljažniku.

 

Ručni menjači polako nestaju sa scene, a u prilog trendovima idu i zbivanja u mikro klasi i klasi malih gradskih automobila, tamo gde su bili najviše ukorenjeni. Uzećemo za primer nemačko tržište. Prema podacima JATO Dynamicsa, u mikro klasi u kojoj su, primera radi, Fiat 500 i Renault Twingo, udeo automatika je 2015. bio ispod 10%. Samo pet godina kasnije, procenat mikro automobila sa automatskim menjačem je porastao na 34.3%. U prvih deset meseci 2021. godine registrovano je 52% vozila sa automatskim menjačima.

 

U klasi malih automobila u kojoj su Ford Fiesta, Renault Clio, Opel Corsa i VW Polo dešavaju se velike promene. U 2015. godini samo oko 15% svih kupaca novih automobila se odlučilo za mali automobil sa dve pedale, a više od 85% za ručni menjač. Pet godina kasnije broj vozila sa automatskim menjačima je porastao na 36.5%, a u prvih deset meseci 2021. je prodato 43.5% vozila sa automatskim menjačima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, neshaoct said:

Prednosti su velike, pogotovo u gradskim gužvama u kojima ne morate stalno da posežete za ručicom menjača.

 

Zamisli to, ne moram da radim nesto sto nesvesno radim :lol:  Jedina prednost koliko ja vidim je sto se ljudi mogu seljaciti u saobracaju tipkajuci telefon...

Share this post


Link to post
Share on other sites

alphaadrenalineyoutubelogo.jpg AlphaAdrenaline: 10 saveta u korišćenju automatika

 

Saveti poput npr.:

  • Nemojte koristiti levu nogu.
  • Ne menjajte stepene bez zaustavljanja.
  • Nemojte odmah kretati forsirano/naglo.
  • Nemojte potpisivati.
  • Nemojte voziti u N (leru) na nizbrdicama/pravcu.
  •  
  •  
  •  

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford ima novi ručni menjač na kojem vozač ne mora da koristi pedalu kvačila

 

222393-ford menjac.jpg

 

Ford je prijavio novi sistem, a radi se o novoj konstrukciji ručnog menjača bez korišćenja papučice kvačila. Umesto nožne pedale, Ford je osmislio elektronsko kvačilo sa upravljačkim modulom. Kvačilo se automatski isključuje kada vozač pomera ručicu menjača, a uključuje nakon što vozač prebaci brzinu. To čini preko glavnog cilindra povezanog sa električnim aktuatorom za podizanje pritiska hidraulike za otpuštanje kvačila. Dizajn, koji dozvoljava dodavanje nožne papučice za one koji to žele, otkriven je u patentnoj prijavi koju je Ford podneo u decembru 2018. godine.

 

Publikacija Muscle Cars & Trucks, koja je prva otkrila patent ovog meseca, nagađa da bi novi ručni menjač bez pedala mogao da se koristi u sledećoj generaciji Mustanga, ili u nekom od modela SUV-a Bronco. Vreme će pokazati da li Ford može da snizi proizvodnu cenu ovog menjača i ponudi ga u većem broju svojih vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota patentirala simulaciju manuelnog menjača za električne automobile

 

toyota m.jpg

 

Manuelni menjači su na izdisaju, bar kako stoje stvari na većini svetskih tržišta. Čak se i kod nas u velikoj meri promenila situacija u korist automatskih. Ono što je sigurno da će uticati na nestanak ručnih menjača je prelazak na električne automobile. Tojota, međutim, ima druge ideje. Iako čvrsto prihvata električnu budućnost sa automobilima kao što je bZ4X, kompanija je prijavila osam patenata u SAD, sugerišući da će ponuditi buduća električna vozila sa lažnim, odnosno simuliranim manuelnim menjačem. Patenti, koji su prvi put viđeni na BZ forumima, ali su prijavljeni u leto 2021, pokrivaju nekoliko tehnologija, uključujući simuliranu pedalu kvačila, simuliranu promenu stepena prenosa i metodu prekida protoka obrtnog momenta kako bi se oponašalo iskustvo vožnje tradicionalnog automobila sa manuelnim menjačem i motorom sa unutrašnjim sagorevanjem.

 

Evo izvoda iz jednog od patenata:

''Električno vozilo uključuje ručicu menjača i pedalu kvačila za pseudorealizaciju ručne promene stepena prenosa MT (Manual Transmision) vozila... Ručicom menjača upravlja vozač da bi izabrao proizvoljan režim virtuelnog stepena prenosa između većine virtuelnih režima stepena prenosa... Kontroler izračunava virtuelnu brzinu motora virtuelnog motora... i prikazuje virtuelnu brzinu motora na displeju.'' Patenti sugerišu da će Tojote opremljene ovim sistemom nuditi tri različita režima. Jedan od zahteva vozača je da koriste i kvačilo i menjač, dok drugi žele da eliminišu potrebu za korišćenjem kvačila, što Tojota sugeriše da bi moglo biti korisno prilikom parkiranja, vožnje unazad ili kada se zaglavi u saobraćaju. A u trećem režimu, vozač ne koristi ni kvačilo ni menjač. Ali izgleda da patent sugeriše da će se u trećem režimu tim funkcijama upravljati automatski, tako da će se automobil ponašati kao automobil sa unutrašnjim sagorevanjem sa automatskim menjačem, a ne kao konvencionalni EV sa fiksnim odnosom. To bi moglo značiti da će sistem biti rezervisan za automobile sa performansama fokusiranim na vozača, poput buduće Supre.

 

Šta je još zanimljivo?

Po svoj prilici će dobiti i lažni obrtomer koji će izgledati kao kod automobila sa SUS motorima. Ali ''samo'' do 7.600 obrtaja u minuti? Radije bismo, ako već možemo da biramo, limiter postavili na nekih 12.000 obrtaja. :D Očigledno u ovoj fazi nemamo predstavu da li će tehnologija biti dobra u stvarnom repliciranju osećaja i uživanja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mini obustavlja proizvodnju automobila sa ručnim menjačem

 

mini moss 05.jpg

 

Mini trenutno razvija sledeću generaciju svojih osnovnih modela, uključujući hatch sa troja vrata i crossover Countryman. Proizvodnja odlazećih generacija još uvek traje, ali je ovaj proizvođač odlučio da pojednostavi liniju za preostale mesece na proizvodnim trakama. Problemi u lancu snabdevanja naime primoravaju Mini da zaustavi proizvodnju automobila sa ručnim menjačem.

 

Budući da se kriza mikročipova nastavlja i da drugi problemi takođe utiču na proizvodnju automobilske industrije, Mini želi da ''osigura stabilnost proizvodnje'' i zadovolji rastuću potražnju za svojim proizvodima, izveštava britanski magazin Autocar. Čini se da je ova odluka za globalna tržišta, a ne samo za Ujedinjeno Kraljevstvo. Za sada, Mini nije potvrdio da li će ovaj potez biti trajan ili samo privremen dok se nedostatak čipova ne ublaži.

 

''Trenutne okolnosti, uključujući rat u Ukrajini i nestašicu poluprovodnika, izazivaju ograničenja u lancu snabdevanja širom globalne automobilske industrije'', naveo je Mini u saopštenju. ''Da bismo obezbedili maksimalnu proizvodnju kako bismo zadovoljili sve veću potražnju, naša ponuda proizvoda treba da bude pojednostavljena. Ovo rešenje je najefikasniji način da se obezbedi stabilnost proizvodnje da bismo mogli da nastavimo da snabdevamo sve naše kupce novim Minijima.'' Ako se nedostatak čipova nastavi i tokom sledeće godine i kasnije, nećemo se iznenaditi ako novi Mini hatch i Countryman stignu samo kao modeli sa automatikom, barem na početku. Očekuje se da će oba vozila debitovati pre kraja ove godine i biće u prodaji tokom prvog kvartala sledeće godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...