neshaoct 9592 Posted September 16, 2021 17 minutes ago, Woodoo said: Koristio bi ih maks. nekoliko dana, posle bi bile ukras. To je veoma individualna stvar, tj. ne postanu ukras svima. Zavisi od vozača, i od auta, i od menjača... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Woodoo 22983 Posted September 16, 2021 Individualno ili ne većina ih ne koristi. Po meni najviše zavisi od samog menjača a i od toga kako su pozicionirane, da li su na samom volanu ili iza volana. Bolja opcija iza volana jer ne moraju da se jure u krivinama. Bude interesantno u početku. Ja sam temperamentan vozač pa je opet jedini auto gde sam ih koliko toliko koristio bio Lancer EVO, a i tu sam izgubio interesovanje posle nekog vremena. Skoro sam vozio Insigniu GSI, prvi put, nisam ih nijednom upotrebio. 2 djomla and igor0511 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted September 16, 2021 28 minutes ago, Woodoo said: Individualno ili ne većina ih ne koristi. Po meni najviše zavisi od samog menjača a i od toga kako su pozicionirane, da li su na samom volanu ili iza volana. Jedno je da su ukras svima, drugo je da ih većina ne koristi. Postoje podaci o tome i zna se da ih fabrike stavljaju i/ili nude kao doplatu jer znaju da ih dosta ljudi želi, a slažem se da ih manji deo tih ljudi onda nastavi redovno koristiti. Kad bi se dublje gledalo svakako da procenat onih koji ih koriste sigurno ide ka većini kad su u pitanju sportski brendovi/modeli automobila, a manjina kad su u pitanju neki drugi. Lično, nisu mi ni blizu dosadile, a ukras su svakako jer su lepe. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4533 Posted September 17, 2021 Woodoo je objasnio.Sto menjac bolje radi to redje imas potrebu da ga override-ujes.Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока 2 djomla and Woodoo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3691 Posted September 29, 2021 Gledajući na YT test nove Corolle Cross ( na "Alex on Autos" ) sa atmosferskim motorom i CVT menjačem, primetih da tester pominje da taj CVT ima i poseban/dodatni prvi stepen prenosa ? O čemu je tu reč ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6456 Posted September 29, 2021 Here's Why Toyota Added a First Gear to its CVT (roadandtrack.com) 1 1 Woodoo and moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3691 Posted September 29, 2021 Pogledao sam. Sve jasno. Hvala 1 horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3691 Posted September 30, 2021 CVT menjač koji ide u najnoviji Sandero Stepway, u kojim modelima i sa kojim motorima ga je Reno do sada koristio ? Koja je to oznaka menjača i kakva su iskustva sa tim menjačem? Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted October 21, 2021 Šta je draže vozačima, ručni menjači ili automatici? Ručni ili automatski menjač? Automatici se predstavljaju kao budućnost, sve je manje modela u ponudi s ručnim menjačima, ali vozači ih i dalje ne napuštaju. Čak 40% vozača i dalje preferira vozila sa ručnim menjačima, a 46% više voli automatike. Ovo je rezultat reprezentativnog istraživanja koje je sproveo AutoScout24. Zajedno sa Innofactom, AutoScout24 je anketirao 1.000 vlasnika automobila o njihovim željama. U skladu s tim, za one koji vole ručne menjače glavni fokus je zabavna vožnja. Zagovornici automatika pre svega cene udobnost koja dolazi s njim. Tu je i 13% vozača koji nisu posebno iskazali svoje preferencije i svejedno im je koji menjač će koristiti... preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4533 Posted October 21, 2021 Vecina vozaca koji kazu da vise vole manuelce ili da ne bi vozili automatika vecinom imaju malo ili nimalo licnog iskustva i dodira sa automaticima 3 totti, djomla and Woodoo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6456 Posted October 21, 2021 Vecina vozaca koji preferiraju automatike, ne umeju da voze manuelce kao ovi sto preferiraju manuelce (a vozili su automatike) Npr. heel & toe, rev matching... 1 MS PK reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted October 21, 2021 Da zelim da auto radi stvari umesto mene, isao bih taksijem... 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4533 Posted October 21, 2021 Vecina vozaca koji preferiraju manuelce ne umeju da voze manuelce Npr. heel & toe, rev matching itd. Zapravo vrlo cesto ne umeju ni glatko da menjaju brzine, pogotovo nanize, ni da lepo krecu iz mesta 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
TheWickerMan 928 Posted October 21, 2021 A gomila vozača koji vozi automatike ne ume ni da tečno da daje gas. Dajte malo realnosti, da se ne pišu samo gluposti. Gesendet von meinem KB2003 mit Tapatalk 3 moron, MiloshBg and horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
dekirs 4819 Posted October 21, 2021 (edited) Meni je cilj za sledeci auto da bude sa automatskim menjacem. Jednostavno, nemam gde vise da teram manuelca jer su svuda guzve i to malo sto se ode negde nekada i potera po krivinama je zanemarljivo u odnosu na guzve u gradu i konstantno ubacivanje u prvu i akanja.. Jbt levi list mi je skoro duplo veci od desnog +1 za automatika Edited October 21, 2021 by dekirs 1 1 djomla and moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
srdjos 1602 Posted October 21, 2021 (edited) Posle vožnje automatika po BG-u i to neke matore Insignie, ja sam se zaljubio u automatske menjače. Mnogostruko olakšavaju vožnju po gradu. I @vagenovac je u pravu kad piše da je potrebno malo znanja da se navike prilagode vožnji automatika. Gledao sam da kupim automatika ali nekog koji se uklapa u budžet, vijao sam Alteu DSG , Golfa VI DSG, oba 2.0 i menjač sa 6 brzina ali 3 komada koje sam pikirao da pogledam su prodata u roku 2 ili 3 dana od pojave na oglasima tako da nisam stigao ni da ih pogledam. Gledao sam i jednog C4 Pičkasa sa poluautomatikom ali on je odmah ispao iz izgre. Tako da iz mog iskustva, potražnja za automaticima kod nas je fino dobra. Edited October 21, 2021 by srdjos 2 1 vagenovac, dekirs and djomla reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4032 Posted October 21, 2021 Meni je samo odrzavanje automatskog menjaca sumnjivo (elektronika, racunar i servisiranje menjaca) i koje je po defaultu skuplje dok u sustini nemam neki problem dal bio automatik ili manualac.. Kad bih birao, moze autimatik sa samaraljkama, al ako to nema, moze manualac pa najposle opet obican automatik 1 MS PK reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6456 Posted October 21, 2021 (edited) 17 minutes ago, dekirs said: Meni je cilj za sledeci auto da bude sa automatskim menjacem. Jednostavno, nemam gde vise da teram manuelca jer su svuda guzve i to malo sto se ode negde nekada i potera po krivinama je zanemarljivo u odnosu na guzve u gradu i konstantno ubacivanje u prvu i akanja.. Jbt levi list mi je skoro duplo veci od desnog +1 za automatika Sto jednostavno ne priznas da je zato sto numes da kreces iz prve Edited October 21, 2021 by horvat 1 2 moron, TheWickerMan and dekirs reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
dekirs 4819 Posted October 21, 2021 Zapravo to je jedino sto umem, priznajem da ne umem h&t i rev matching, mada nikada se nisam ni zanimao sa tim stvarima 1 djomla reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3691 Posted October 21, 2021 Šta je to uopšte? Taj "h&t i rev matching" ? Ozbiljan sam. Quote Share this post Link to post Share on other sites
srdjos 1602 Posted October 21, 2021 (edited) 13 minutes ago, ISV_01 said: Meni je samo odrzavanje automatskog menjaca sumnjivo (elektronika, racunar i servisiranje menjaca) i koje je po defaultu skuplje to sve zavisi kakvog kupiš, ako kupiš neki ulešeni, biće ti problem, ako nije, služiće te dobro do prodaje ako ga redovno održavaš. U principu, kod nas su DSG menjači savladani, ima delova i ima polovnih istih takvih koliko hoćeš, ista priča je sa ZF, Aisin menjačima. Reno EDC je isti princip kao i DSG ali je drugi proizvođač i skuplji je za održavanje. Neki majstori kod nas ga jednostavno ne rade. Fordov Powershift je recimo isti ili sličan kao i EDC (oba pravi Getrag) ali se u Renou mnogo bolje pokazao Ostali automatici su egzotika. Edited October 21, 2021 by srdjos 2 djomla and dekirs reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6456 Posted October 21, 2021 @moron rev matching je kad saltas brzine i 'rucno' (tacnije nozno) namestis tacne obrtaje za brzinu kojom se kreces i brzinu u koju saltas, tako da kad pustis kvacilo, nema nikakvog cima. heel & toe je slicna stvar, ali malo specificnija (i bar meni, dosta teza za sprovesti), kada kocis i istovremeno saltas nanize, pa prednjim delom stopala stiskas kocnicu a petom dajes medjugas da bi promena brzine nanize prosla sto tecnije Jedan od najlegendarnijih klipova o pomenutim tehnikama: 1 2 ISV_01, srdjos and moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3691 Posted October 21, 2021 Hvala, ali, nije to "za mene" 4 srdjos, horvat, djomla and 1 other reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted October 21, 2021 (edited) @moron Medjugas pri saltanju brzine u nizu. Umesto da sihnron to uradi, ti uradis dodavanjem gasa u trenutku dok menjas brzinu/drzis kvacilo stisnuto. Ne vozim cesto po guzvama, a i kad vozim mozda je problem sto ja to uvek vidim kao priliku za slalom, ali nikad nisam bio u fazonu da mi je naporno menjati brzine i pored cinjenice da imam odredjene zdravstvene probleme pri cemu imam trkacko kvacilo i sportsku rucicu menjaca koje zahtevaju silu za pomeranju nekoliko puta vecu od vecine auta. Tipa rucicu menjaca vecina zena ne moze ni da pomeri Tako da oni koji nisu zadovoljni sa rucnim menjacem, mozda nisu vozili pravi EDIT: Prestigli me sa odgovorom Edited October 21, 2021 by YUgisa 1 1 horvat and moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3691 Posted October 21, 2021 @horvat To je ipak samo za one koji nedelju radije provode na stazi na Navaku. Ja ipak biram Frušku goru (kao pešak) 1 minute ago, YUgisa said: @moron Medjugas pri saltanju brzine u nizu. Umesto da sihnron to uradi, ti uradis dodavanjem gasa u trenutku dok menjas brzinu/drzis kvacilo stisnuto. Ne vozim cesto po guzvama, a i kad vozim mozda je problem sto ja to uvek vidim kao priliku za slalom, ali nikad nisam bio u fazonu da mi je naporno menjati brzine i pored cinjenice da imam odredjene zdravstvene probleme pri cemu imam trkacko kvacilo i sportsku rucicu menjaca koje zahtevaju silu za pomeranju nekoliko puta vecu od vecine auta. Tipa rucicu menjaca vecina zena ne moze ni da pomeri Tako da oni koji nisu zadovoljni sa rucnim menjacem, mozda nisu vozili pravi EDIT: Prestigli me sa odgovorom Niko te nije pretekao. Hvala i Tebi za pojašnjenje ! Quote Share this post Link to post Share on other sites