Jump to content
FAS Goran
Dante Bg

Menjači - manuelni vs automatski

Recommended Posts

54 minutes ago, totti said:

Robot u Picassu emoji3.png

Više ga ne koriste, verovatno sa nekim razlogom, tako da je to pod izvesnim znakom pitanja :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 hours ago, djomla said:

Šta na kraju valja od automatika?

 

Mercedesovi automatski mjenjači (7G, 9G), Aisin 8AT, ZF automatici 8S, VAG DSG/S Tronic dok se ne pokvari :) 

Stari Audi Tiptronic koji je isao u A6 3.0 TDI je bio pouzdan 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima tiptronic i sa 8 brzina

Ne znam, moja iskustva (koja sam skupio od servisera što za menjače, što za VAG) su takva da je njihova preporuka (u smislu pouzdanosti) uvek bila Multitronic pre S-tronic. Svi su savetovali - ako daješ garanciju na menjač, onda biraj Multitronic. Nas je jedan S-tronic na A7 izuo za nekih ~ 2000€. Takođe, naš špediter je na novom A3 '17 imao 3 intervencije u garantnom roku na S-tronicu... uvek je u pitanju elektronika.

Multitronic zahteva održavanje na otp 60.000 km i to mu je to. Ne ulazim šta je zanimljivije/lepše za vožnju i koji više iritira

Share this post


Link to post
Share on other sites

@totti

Svestan si da takva iskustva potencijalno veoma loše utiču na neodlučne?

Što je najgore, već imam spoznaje o takvim (lošim) iskustvima nekih meni jako bliskih ljudi (i to kao "prvih vlasnika").

Sve je to nekako "jako onespokojavajuće" :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stvarno ne znam mnogo o VW derivatima auto menjača. Znam samo da su svašta pokušavali...
Ali...
Očigledno ste otišli u diskusiju automtatskih menjača onih vlasnika koji ne umeju da ga koriste...
Poput drže ga u N, nabodu pun gas, pa ubace u D kako bi auto potpisivao...

Pri takvom korišćenju kod manuelnih se haba korpa i lamela, a kod full auto stradaju lamelice...

Sve to nije merodavno.

Ono što je činjenica je da kod manuelnih se set kvačila menja na oko 80k pređenih kilometara, a na auto se ne radi mehanički servis ni posle 300k kilometara, samo zamena ulja i filtera po fabričkoj specifikaciji.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, OmenVeritas said:

Ono što je činjenica je da kod manuelnih se set kvačila menja na oko 80k pređenih kilometara

Kod kojih to se radi već na 80 kkm ? Vozim preko 30 godina i to mi se desilo samo sa ladom nivom. Jer sam joj vadio dušu i po terenu ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvo, na budi bukvalista. Nemam nameru sada da ja prelazim po SM i tebi postujem koji se auto kada servisira.

Drugo, ako ti se Niva nije pregrejala u poslednjih 30. godina, znači da joj nisi izvadio dušu.

Edited by OmenVeritas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ništa nisi razumeo. Novija Niva ima elektro sistem koji sprečava pragrevanje motora pod jakim opterećenjem. Starije se pregrevaju veoma brzo, dok se leti ne popnu na vrh Radan planine neplaniranim putem...

 

A za tebe poslastica: googlaj Niva Bronto.

Share this post


Link to post
Share on other sites
25 minutes ago, OmenVeritas said:

Ono što je činjenica je da kod manuelnih se set kvačila menja na oko 80k pređenih kilometara,

Nije to činjenica. :) Da si napisao ''oko 120k'' kilometara, ili ''oko 150k'' kilometara, onda je to ok jer ima servisnih knjižica gde se predviđa takav servisni interval.

To opet ne znači da će sigurno biti tada, tj. može da bude i kasnije i pre toga, zavisi od stila vožnje i uslova korišćenja vozila.

 

Ima automatik druge prednosti, mislim da se zato ne mora ''natezati'' da mu je prednost u onoj sferi gde je to verovatno najmanje slučaj. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ni ne mislim da je auto bolji od manuelnog. 

Ali jeste činjenica da se servisi rade češće na manuelnim nego na automatskim. Barem tri puta češće, pa konkretne brojke nisu ni važne... Ok, zaboravite tih pomenutih 80k kilometara i razmislite svojom glavom...

Takođe, auto više troši... ali koliko više? Da li je to zaista tolika razlika bitna? Mislim, koliko, 10 din i manje po kilometru?
Baš zato u poslednjih 10-15 godina je poluautomatic najbolji... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod manuelnog (kada je dobar fabricki) nema rok trajanja seta kvacila, sve zavisi kako se i gde koristi. Za gradsku voznju nesto normalno je tih 120hkm, moze da bude i 80 i 180hkm. Kod cestih voznji na otvorenom putu nema granice bukvalno. Kolega je na sprinteru zamenio zamajac na 700hkm i ostavili stari set kvacila jer mu je kvacilo po recima majstora odlicno, a u voznji je tako jer sam ga vozio nekih 1200km pre jedno mesec dana i uverio se i sam :D Redovna zamena ulja koje je fabrika propisala i toliko.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Nemačkoj postoji rent a car koji ne naplaćuje ako se auto ostavi u Pragu i drugi korisnik ga vrati u Minhen.

Kvačilo tog auta nije relevantno.

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, OmenVeritas said:

Baš zato u poslednjih 10-15 godina je poluautomatic najbolji... :)

 

How yes no :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, OmenVeritas said:

Ali jeste činjenica da se servisi rade češće na manuelnim nego na automatskim. Barem tri puta češće, pa konkretne brojke nisu ni važne...

Pa, važne su brojke kad kažeš da je ''barem 3 puta češće''. Nemoj onda pominjati brojke ako nisu važne. :) 

Inače, ne slažem se da je ''barem 3 puta češće'' jer bi to značilo da se automatici ne pipaju jedno 500k kilometara, plus treba dodati koliko je jeftinije kod manuelnog menjača...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neka bude da sam pogrešio sa tim 80k jer sada stvarno ne mogu da prelazim SM svih živih automobila.

Ali ono što mogu apsolutno da potvrdim iz ličnog iskustva bez servisa auto menjača su:
- Pomenuti Jimmy

- Grand Cherokeee 5.7 Hemi

- 300 C 5.7 Hemi

- Corsica 3.1

- Beretta 2.3

- Focus 2.0 Zetec

- Sebring 2.7

- Grand Cherokee 4.7 X4 komada

- Pontiac Firebird 3.1 i jedan 5.7

- Pontiac Grand Prix 2.3

- Lexus LS 430

- Lexus GS30

 

I mnogi drugi.

 

Svi su prešli preko 300k km i ni jedan nije imao problem sa automatskim menjačem.

Edited by OmenVeritas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je vozeno pretezno na otvorenom kvacilo/zamajac takodje uglavnom traje preko 300-400.000km bez ikakvih problema. 

 

Ona skoda tdi sto je presla skoro milion km sa fabrickim kvacilom, a na 700.000km je menjao lezajeve u menjacu, dakle trajalo duze kvacilo od menjaca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prica o kvacilima je toliko random, bukvalno je moguce jedan te isti set da ima i do 10 puta razlicitu trajnost, u zavisnosti od nacina upotrebe. Eto, vagenovac je naveo ekstremne primere u jednu stranu, a meni se recimo na Fiat Puntu 1.2 8v desilo da mi set kvacila 'propao', nakon 6 meseci / 8.000 km. Ugradili su mi u servisu Fiatino, u NS, neki loseg kvaliteta, i propala je korpa, pa sam morao da menjam sve. Prilikom te zamene je skinut fabricki set, kojem je lamela jos bila citava, ali je takodje korpa propala. Tada je bilo na satu oko ~250.000 km... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam pisao za fabricke setove, prvu ugradnju. Sve posle toga nema veze koliko god "original" bilo :D

Послато са SM-J330F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam prodao lybru svojevremeno sa pravih 280.000 i tek je novi kupac odmah promenio set kvačila. Mogla je još da se vozi sa starim. Vožena i po gradu i na otvorenom, više po gradu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiatino, dobro da si i 8000 izgurao :D 

 

Na grande puntu na 200.000km i dalje fabricki set kvacila, a stavljena hibridna turbina, dignuta snaga i trkao sam se x puta, vozio krugove, a i generalno izuzetno ostro vozen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...